Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ برابر با  ۳۰ ژانويه ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶  برابر با ۳۰ ژانويه ۲۰۱۸
asarekiani

پرونده سعید طوسی و آزارهای جنسی  بی متولی

 

آساره کیانی

 

آن بخشی از آسیب‌های جامعه که ریشه اش به مساله‌های جنسی مربوط می‌شود، تنها مختص یک کشور یا یک منطقه و شهر و روستای خاص نیست؛ نگاهی به کشور خودمان اگر بیندازیم و برای نمونه از معلم‌های مدارس پسرانه هم سوالی کنیم، نمونه‌های زیادی از یک آزار جنسی قدیمی‌و ریشه دار را به شما معرفی خواهند کرد؛ «برخی از آن با عنوان لواط یاد می‌کنند»؛ از مادربزرگ‌هایتان اگر بپرسید به شما خواهند گفت که در زمان‌های قدیم، چطور شلوارهای پسربچه‌هایشان را سیم کشی می‌کردند اگر می‌خواستند آن‌ها را به کوچه بفرستند؛ و معلم‌ها از زندانی کردن دانش آموز سال اولی توسط سال بالایی در دستشویی مدرسه یاد می‌کنند همراه با موارد دیگر.این موارد از آزار جنسی بیشتر مربوط به پسران است. البته زنان و دختران اگر دوران کودکی خود را در مدرسه یادشان بیاید، این صحنه از نیمکت‌ها یادشان نمی‌رود که بعدها فهمیدند اسمش خودارضایی است.

در مدارس ایران، مسائل جنسی آموزش داده نمی‌شود؛ هیچ کتاب و جزوه ای هم در این رابطه وجود ندارد؛ در بیشتر خانواده‌های ایرانی هم صحبت پیرامون مساله‌های جنسی نوعی کار زشت و ناپسند محسوب می‌شود و حالا چند سالی است که با تبلیغاتی که در فضای مجازی از سوی برخی فعالان حقوق کودک صورت گرفته، این طور مسائل  به کودکان آموزش داده می‌شود که برای نمونه اجازه ندهند غریبه‌ها به جاهای خاصی از بدنشان دست بزنند یا آن‌ها را پشت موتور یا دوچرخه خود سوار کنند.

اما افرادی که در کودکی مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند یا تجربیات جنسی ناخواسته ای داشته اند، می‌توانند رفتارهای متفاوت و گوناگونی در همان کودکی یا در ادامه آن در بزرگسالی داشته باشند؛ رفتارهای خشونت آمیز، تن دادن به آزار یا آزار دادن دیگران (از همان نوع جنسی) از این دست موارد است و این نوع رفتارها می‌تواند هیچ ارتباطی با شغل آینده فرد هم نداشته باشد.

در جامعه امروز ما، تناقض حاکم بر رفتارهای اجتماعی افراد به شدت محسوس است. جوانانی که هم مشروبات الکلی استفاده می‌کنند و هم نماز می‌خوانند یا آن‌هایی که در مراسم عزاداری محرم شرکت می‌کنند و رفتارهای شان در ظاهر هیچ تناسخی با ذات چنین مراسمی‌ندارد. البته در بسیاری از موارد اصل اعتقادات پوشاننده بخش نامتجانس رفتار فرد است.

همین چند وقت پیش،  پزشک تیم ژیمناستیک دختران آمریکا  که شمار بالایی از آن‌ها را در سالیانی مورد آزار جنسی قرار داده بود، نهایتا به لحاظ تعداد سال‌های زندانی شدن، حکمی‌به او داده شد که دیگر نتواند زنده از زندان بیرون بیاید؛ بله، آزارهای جنسی در همه جای دنیا وجود دارد؛ اما شاید تفاوتش با آزارهای جنسی که در جامعه ما صورت می‌گیرد، بی متولی بودن آزارهای ما  باشد. در ایران کسی مسئولیت این آزارها را نمی‌پذیرد و همه در تلاش اند روی آن سرپوش بگذارند تا آن چه از آن با عنوان گناهی بزرگ و نابخشودنی یاد می‌شود، دیده نشود. ممکن است بحث آبرو در میان باشد؛ آبرویی که با آموزه‌ها و اعتقاداتی ریشه دار همخوانی ندارد؛ همین سوپاپ اطمینانی می‌شود برای خطاکار که همان گناه نابخشودنی را دوباره تکرار کند و دیگرانی هم همین کار را انجام دهند و همین طور تکثیر پیدا کند؛ بی شک چنین رویکردی بی پناهی و ناراحتی روانی ایضا سردرگمی‌ناعادلانه ای را برای فرد یا افراد آسیب‌دیده به همراه خواهد داشت.

آزار جنسی همه جا بوده و هست؛ از مدرسه تا زندان؛ از بند زنان تا مردان. در محیط‌های کار از نگاه‌های مردانه ای که به زنان احساس عریانی می‌دهد تا لمس بدن البته با عنوان ناخوداگاه به بهانه همان کار.

در این میان اگر بنا به شکایت و پیگیری باشد، آدم از چند نفر باید شکایت کند؟ یا اگر جمله «تو خود حریم و مرز خود را ترسیم می‌کنی» و این جمله زنگ خورده «حرمت امامزاده را متولی اش نگاه می‌دارد»، مصداق پیدا کند که آن وقت تمامی‌زندگی و تمرکز فرد باید صرف حرمت نگاه داشتن و مراقبت چهارچشمی ‌از امامزاده‌اش بگذرد.

کمتر پیش می‌آید، راننده ای بخواهد پول کرایه را بگیرد و یا باقی پول را بدهد و سعی نکند دستش را با دست شما به عنوان یک زن، در تماسی عمدی قرار دهد. و تو آن موقع باید از چه کسی شکایت کنی؟

گیرم بروی کلانتری محل یا زنگ بزنی به پلیس 110، مگر به شما قرار است چه بگویند؟ یک جمله تکراری که «خانم حوصله داری»!

شاید پیگیری‌های بزرگ و رسیدگی به خطاهای فاجعه آمیز از پیگیری‌های کوچک آغاز می‌شود و از سوی دیگر، آزارهای جنسی بین المللی هم شاید از همین آزارهای توی تاکسی شروع شده باشد.

در آمریکا شاید دیگر هیچ پزشکی سعی نکند دختران ورزشکار را مورد آزار جنسی قرار دهد اما در ایران بی شک پدرها و مادرها تا سال‌ها دست و دلشان خواهد لرزید زمانی که می‌خواهند فرزندان ذکور یا اناث خود را به کلاس‌های قرآنی بفرستند.

جامعه ما در حال حاضر جامعه متناقضی است؛ یک نفر می‌تواند هم مذهبی باشد  حتی آیات الهی آموزش دهد و هم دست به اعمالی بزند که بعدها برای اینکه اعمال و اجرای حکمش اشاعه همان فحشا نباشد، تبرئه شود.

برگرفته از:«مردم سالاری»

شماره 4523 - دوشنبه 9 بهمن 1396

 

..................................

چه کسی از دفتر خامنه ای در پرونده سعید طوسی دخالت کرد؟

 

رضا حقیقت‌نژاد

 

ایران وایر - محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دیروز در توییتر با انتقاد شدید از دستگاه قضایی، خبر داد که سعید طوسی، قاری قرآن که متهم به آزار جنسی کودکان بود، تبرئه شده است. به نوشته محمود صادقی «‏شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رئیس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را از دادگاه گرفته بود.» صادقی که خبر از اعمال نفوذ در پرونده داده بود، در توییت دیگری نوشت: «‏از قرائن چنین برمی آید که کودک آزار قرآنی مستظهر به حمایت فرد یا افرادی است که در بیت مقام معظم رهبری نفوذ کرده‌اند.» منظور او از این افراد چه کسی است؟

 

حجت الاسلام «احمد مروی»، معاون ارتباطات حوزوی بیت آیت الله خامنه‌ای، مهرماه۹۰ در گفتگو با روزنامه جام جم به یک جزوه روزانه اشاره کرد: «یک جزوه صبح به صبح روی میز آقا [آیت الله علی خامنه ای] می‌گذارند که این خودش یک دریچه بزرگی است به سوی همه مردم.» آنطور که مروی گفته است این جزوه را معاون ارتباط مردمی بیت تهیه می‌کند: «در این جزوه نامه‌ها و تلفن‌ها و خیلی از حرف‌های مردم هست؛ نظرات‌شان، مشکلاتشان، گرفتاریهاشان، انتقاداتشان؛ همه بدون سانسور.» معاون ارتباط مردمی دفتر رهبری، «سیدعلی مقدم» است؛ مدیری که پیش از این هم شاکیان پرونده سعید طوسی گفته بودند در این پرونده اعمال نفوذ کرده و مانع از رسیدگی قانونی شده است. سیدعلی مقدم فرزند «سیدمحمد تقی مقدم» و اهل سبزوار است. او باجناق «محسن مهرعلیزاده»، استاندار فعلی اصفهان است.

 

براساس اظهارات شاکیان پرونده سعید طوسی در برنامه «صفحه آخر» تلویزیون «صدای امریکا»، پس از افشای این ماجرا، او سال ۹۱ در «شورای عالی قرآن» توبه نامه‌ای امضا کرده است. این توبه نامه به اطلاع مقدم نیز رسیده ولی او واکنش خاصی نشان نداده و حتی مانع ورود و دخالت حجت الاسلام «کاظم صدیقی»، امام جمعه موقت تهران به این پرونده شده است.

 

سیدعلی مقدم هم چنین به نقل از آیت الله خامنه‌ای، به «صادق لاریجانی» گفته است: «جمع کنید این پرونده را.» دفتر ارتباطات مردمی دفتر رهبری نهادی متفاوت با روابط عمومی است و در قالب یک معاونت اداره می‌شود: «معاونت ارتباط مردمی در دوره ریاست جمهوری حضرت آقا هم بود و الان هم هست.» اطلاعیه تشکیل این بخش اول اسفند ۶۸ منتشر شده است: «واحد ارتباطات مردمی مقام معظم رهبری همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۷ بعد از ظهر از طریق شماره تلفن‌های ۶۶۰۰۷۴ و ۶۶۹۷۶۹ آماده دریافت هرگونه نظرات و پیشنهادات مردمی می‌باشد.» علاوه بر شماره تلفن، مردم می‌توانند از طریق صندوق پستی به شماره ۱۳۱۸۵ - ۱۵۵۵ با این معاونت مکاتبه کنند.

 

به گفته «علی اکبر ناطق نوری»، رییس دفتر بازرسی دفتر خامنه‌ای، دفتر ارتباطات مردمی نامه‌های مردمی را بررسی کرده و به دستگاه‌های مختلف ارجاع می‌دهد و در برخی موارد، خدمت «آقا» فرستاده می‌شود. بخشی از ماموریت‌های این دفتر به گفته «محمد نادرالاصلی»، معاون این دفتر، به سفرهای استانی خامنه‌ای اختصاص دارد؛ چیزی شبیه سفرهای استانی محمود احمدی نژاد. او می‌گوید در طول سفرهای استانی، ستادی پیش بینی می‌شود: «تا به بهترین وجه نامه‌های مردم جمع آوری و بررسی شود... ستاد از نخستین روز نامه‌ها را بررسی و خلاصه کرده و به سازمان‌های ذی ربط ارجاع می‌دهند... به تمام نامه‌ها باید جواب منطقی داده شود... مدیران باید توجه ویژه داشته باشند... نسبت به این نامه‌ها تفاوت قائل شوند.»

 

مقدم از طریق این دفتر به شکایت شاکیان پرونده سعید طوسی دست یافته ولی علت دخالت او، به سوابق و مسوولیت‌های دیگر وی مربوط می‌شود. سیدعلی مقدم، رییس شورای عالی قرآن و رییس «مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی» است. این شورا از سال ۱۳۷۰ تشکیل شده و از آغاز تاکنون ریاست آن را بر عهده دارد. مرکز طبع و نشر قرآن نیز در همان ایام با اهدای یک جلد قرآن از سوی رهبری تاسیس شده است. شورای عالی قرآن در مکان‌های مختلف کرسی تلاوت قرآن برگزار می‌کند که بررسی فهرست مدعوان نشان می‌دهد طوسی سال‌های ۹۲ و ۹۳ بیش ترین تلاوت را داشته است. طوسی هم چنین به عنوان کارشناس مسوول نوجوانان جامعه قرآنی معرفی و ارتباط او با قاریان نوجوانی که به آن‌ها تجاوز شده، از مسیر شورای عالی قرآن تسهیل شده است. شورای عالی قرآن مجری برگزاری دیدار سالانه فعالان قرآنی با رهبر نیز هست و سالانه برای حضور در یک مراسم عمومی و شنیدن سخنرانی‌های رهبر، ۶۰۰ تا ۶۵۰ نفر از قاریان را دعوت می‌کند. در این دیدار، حداکثر ۲۰ نفر فرصت خواندن قرآن و سایر دعاهای مذهبی را دارند که سعید طوسی‌ آبان ماه ۸۲، مهرماه ۸۵ و تیرماه ۹۱ در این فهرست قرار گرفته است.

 

سیدعلی مقدم سال هاست که در جریان پرونده سعید طوسی است. مرداد۹۱، یعنی یکماه پس از دیدار قاریان قران با خامنه‌ای، سعید طوسی توبه نامه‌ای با اطلاع مقدم امضا کرده و تعهد کرده دست از رفتارهای خود بردارد که البته بی فایده بوده؛ مانند شکایت قربانیان.

..................................

مردم سالاری ـ شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۶

تبرئه قاری قرآن و وظیفه قوه قضائیه

پرونده سعید طوسی، از آغاز تا امروز

«سعید طوسی تبرئه شد » ؛ آیا این خبر نقطه پایانی است بر پرونده ای که جزئیاتش برای بسیاری از مردم تکان دهنده بود؟

پرونده سعید طوسی، از آغاز تا امروز

«سعید طوسی تبرئه شد » ؛ آیا این خبر نقطه پایانی است بر پرونده ای که جزئیاتش برای بسیاری از مردم تکان دهنده بود؟

به گزارش مردم سالاری انلاین، این پرونده اگر چه چند سالی است که مطرح است اما از زمانی مورد توجه مردم قرار گرفت که یکی از رسانه های خارج از کشور آن را فاش کرد . سعید طوسی چند روز بعد از آن ، در گفتگو با همان رسانه اعلام کرد که حتی نمی تواند تا سر کوچه برود و نان بگیرد .

موضوع پرونده ، با توجه به اینکه ادعا شده موارد منکراتی توسط قاری قرآن و در خصوص کودکان و نوجوانانی صورت گرفته که برای آموزش قرآن پیش او رفته اند ، حساسیت بیشتری پیدا کرد . بسیاری این ادعا را با پرونده هایی که در خصوص موارد غیر اخلاقی در کلیساها مطرح است مقایسه کردند ، عده ای از قاریان کشور مجبور شدند در جلسات قرآن خویش این موضوع را توضیح دهند که در میان هر قشری ، ممکن است چنین فسادهایی باشد ، و از همه مهمتر قوه قضائیه هم در این خصوص نیاز دید که توضیحاتی بدهد .

دوم آبان 1395 محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه در خصوص پرونده سعید طوسی توضیح داد: اثبات برخی ادعاها سخت است و اگر قاضی با علم خودش به آن پی ببرد، قابل اثبات است و در غیر این صورت اثبات کمی سخت است. این ادعاها زیاد است و حتی اخیرا در یکی از پرونده ها فردی از یکی از بازیگران سینما شکایت داشت که قابل اثبات نبود. در پاره ای از موارد امکان تحقیقات ریز در برخی اتهامات منافی عفت وجود ندارد و حتی ضابط، حق ورود به این نوع از اتهامات را ندارد و مستقیما به دادگاه می رود که این هم از محدودیت های قانونی و شرعی رسیدگی به این اتهامات است.

وی تصریح کرد: بدون تردید ضد انقلاب به دنبال سودجویی از این پرونده ها هستند و چرا همه رسانه های ضد انقلاب در یک مورد خاص، موضوع را دنبال می کنند. در این پرونده چهار شاکی وجود دارد و در مسئله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب صادر و تایید هم شده است. در ادعای دیگر تشویق به فساد مطرح شده است که در این قسمت قرار منع تعقیب صادر شده است و دادگاه هم با قرائن و شواهدی اعلام کرده است که رسیدگی ادامه یابد و قرار منع تعقیب نقض شود. در خصوص مسئله خلاف عفت عمومی و اخلاق عمومی قرار منع تعقیب تایید شده است. وی افزود: این میزان سر و صدا برای یک پرونده غیرطبیعی است با این حال تا زمانی که قرار مجرمیت صادر نشده است رسانه ها نباید دست به انتشار بزنند چرا که جرم محسوب شده و قابل پیگیرد است. گاهی اوقات جبران برخی دروغ ها ممکن نیست.

با این حال ، بسیاری بودند که سر و صداها درباره این پرونده را غیر طبیعی نمی دانستند و با توجه به جایگاه سعید طوسی ، آن را شایسته توجه ویژه می دانستند ؛ چنان که در همان روزها ، غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه در جلسه  آخر این جامعه ، گزارشی از پرونده سعید طوسی ارائه شده، گفت: موضوع این پرونده و پیامدهای آن در جلسه اخیر جامعه روحانیت بررسی شده است.

مسیح مهاجری،‌ مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز ر سرمقاله این روزنامه در تاریخ هشتم آبان 1395 نوشت:  « در هفته‌های اخیر موضوع یک اتهام اخلاقی در مورد یکی از قاریان قرآن، در فضای مجازی و سپس در محافل مختلف و حتی در مطبوعات، بشدت افکار عمومی را درگیر کرده است. ظاهراً عدم تعیین تکلیف این موضوع در گذشته و حال، به این دلیل بوده که عده‌ای معتقد هستند مطرح شدن چنین موضوعی موجب تضعیف جامعه قرآنی است و تضعیف جامعه قرآنی نیز موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی است که بر قرآن مبتنی می‌باشد. بطلان این ادعا با توجه به آنچه از سیره امام خمینی نقل کردیم کاملاً روشن است... نکته مهمی که نباید از آن غفلت کرد اینست که امروزه وضعیت ارتباطات به ویژه گسترش فضای مجازی به هیچکس مجال پنهان‌کاری نمی‌دهد. کسانی که فکر می‌کنند با پنهان‌کاری به نظام خدمت می‌کنند باید بدانند با این کار ضربه بزرگی به نظام و خودشان می‌زنند. »

دو روز پس از آن ، علی مطهری هم درباره پرونده سعید طوسی و اظهاراتی مبنی بر اینکه رسانه‌ای شدن این موضوع تضعیف نظام است، گفت: ظاهرا مقامات قضایی رعایت مصلحت خودساخته را کرده‌اند که مثلا چون متهم قاری قرآن است بهتر است به طور جدی پیگیری نشود، که البته این روش اشتباه است و با عدالت اسلامی و علوی سازگار نیست... طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده طبیعی به نظر نمی‌رسد. همین طولانی شدن باعث شده که برخی شاکیان به رسانه های بیگانه پناه ببرند و بعد متهم به معاونت در جرم شوند.

 

مطهری این سوال را هم پرسید که « وقتی فردی چنین پرونده‌ای دارد چرا در یک مراسم رسمی کشوری مانند افتتاحیه مجلس دهم از او به عنوان قاری استفاده می شود؟ طبعا این شائبه پیش می آید که می خواهند شاکیان را بترسانند تا دست از شکایت خود بردارند... در پرونده آقای طوسی به نظر می‌رسد قصوری صورت گرفته که حدود 5 سال معطل مانده است در حالی که می بایست زودتر موجبات تسلی خاطر شاکیان و خانواده های آنان فراهم می‌شد، خواه نتیجه رسیدگی ها برائت باشد یا اثبات جرم.»

با این همه ، پس از آن چندان خبری از سعید طوسی و پرونده اش نبود و اینک بعد از بیش از یک سال ، محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود با اعلام تبرئه شدن سعید طوسی ، نوشت: «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رییس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد.» این نماینده مجلس همچنین عنوان کرد که «اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را از دادگاه گرفته بود».

پس از این اعلام ، سعید طوسی هم در گفتگوهایی با رسانه های داخلی و خارجی ، خبر تبرئه شدن خود را تائید کرد . این خبر با توجه به اینکه توضیحی در این خصوص داده نشده و با توجه به سوابق بیان شده ، واکنشهای زیادی در فضای مجازی و در بین مردم به راه انداخته است ؛ حتی احمد توکلی نماینده سابق مجلس و رئیس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در واکنش به خبر تبرئه سعید طوسی گفت: این خبر را که شنیدم یکه خوردم.

حالا افکار عمومی منتظر است که قوه قضائیه در اسرع وقت ،  پاسخی دقیق و منطقی به انتقادات بدهد وحتی الامکان  دامان نظام را از ابهامات و سوالات شکل گرفته نجات دهد.

....................................

آفتاب نیوز ـ  تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

محمود صادقی، نماینده تهران از تبرئه سعید طوسی خبر داده است

ماجرای جنجالی «سعید طوسی» و اتهام «کودک‌ آزاری»؛ پرونده مختومه شد؟

انتشار خبر تبرئه شدن سعید طوسی، قاری مشهور قرآن از اتهام آزار جنسی، موجی از اعتراضها را به وجود آورده است. یک نماینده مجلس، تصاویری را منتشر کرده که به گفته او حکم دادگاه بدوی درباره سعید طوسی است.

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سیاسی- خبر تبرئه‌شدن سعید طوسی، قاری مشهور قرآن از اتهام آزار جنسی چند نوجوان، انتقادهایی را در پی داشته است. این خبر را ابتدا محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس با انتشار توئیتی اعلام کرده بود. بعد از آن سعید طوسی در واکنش به توئیت این نماینده مجلس، ضمن تائید تبرئه خود، ادعای زد و بند در پرونده‌اش را رد کرد.

سعید طوسی قاری مشهور قرآن گفت: رأی تبرئه‌ام صادر شده و به وکیلم نیز ابلاغ شده به زودی منتشر می‌شود.سعید طوسی، قاری مشهور قرآن تبرئه شد

 

به گزارش آفتاب‌نیوز، سعید طوسی در گفت‌و‌گو با انصاف‌نیوز در پاسخ به ادعای زد و بند در این پرونده از سوی محمود صادقی، نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: «من این آقا را اصلاً نمی‌شناسم. قطعاً ایشان هر کسی هست دروغ می‌گوید و ادعای بی‌خودی دارد و برای خودش حرف زده است. اگر ایشان مشکلی دارند با وکیلم، آقای حمید هروی تماس بگیرند تا توجیه شوند». 

 

‏محمود صادقی، نماینده‌ی تهران در مجلس، دقایقی پیش از این مصاحبه، در توییتر نوشته بود:  «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رییس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را ازدادگاه گرفته بود».

 

به گزارش آفتاب‌نیوز، محمود صادقی همچنین تصاویری را منتشر کرده که به گفته او حکم دادگاه بدوی درباره سعید طوسی است.

 

ماجرای جنجالی «سعید طوسی» و اتهام «کودک‌ آزاری»؛ پرونده مختومه شد؟

 

محمود صادقی نوشته است: «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رئیس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را ازدادگاه گرفته بود.»

 

اما سعید طوسی در واکنش به سخنان صادقی گفت: «من این آقا را اصلاً نمی‌شناسم. قطعاً ایشان هر کسی هست دروغ می‌گوید و ادعای بی‌خودی دارد و برای خودش حرف زده است. اگر ایشان مشکلی دارند با وکیلم، آقای حمید هروی تماس بگیرند تا توجیه شوند...دادگاه جمهوری اسلامی تشخیص دارد، رای صادر کرده است.»

 

با این حال، محمود صادقی امروز نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا گفته است: این متهم در دادگاه بدوی به ۴ سال حبس محکوم شده بود و بنابر قرائن رییس شعبه ۶۵ قصد داشت رای دادگاه بدوی را تایید کند و آماده صدور رای بود که گویا حدود ۲ سال قبل پرونده را از این شعبه گرفتند.

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران افزود: خانواده کودکان به‌دلیل عدم تمکن مالی، وکیل نداشتند و با این حال ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر ابزارهای نظارتی مجلس پیگیر این پرونده خواهیم بود. پیش از این مکاتباتی از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و قضایی و حقوقی مجلس انجام داده و نامه‌نگاری این دو کمیسیون با مقامات قضایی را منتشر کرده بودیم اما متاسفانه باوجود آن‌که ۳ ماه از این پیگیری‌ها می‌گذرد، هیچ پاسخی از سوی دستگاه قضایی به این ۲ کمیسیون داده نشد. اخیراً اولیای ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و در ادامه پیگیری شکایتشان یک نسخه از رای را به بنده و یک نسخه نیز به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کردند.

 

پیگیری ناکام رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن پرونده

 

رییس فراکسیون شفاف‌سازی اقتصادی و انضباط مالی یادآور شد: باوجود پیگیری‌هایی که از سوی رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن این پرونده صورت گرفته بود، پرونده بازگرداننده نشد. اخیراً ۲ مستشار از شعبه‌ای دیگر به این شعبه منتقل شدند و درحالی که رییس و مستشار این شعبه نظری متفاوت داشتند، با رای ۲ مستشار شعبه‌ای دیگر رای را صادر کرده و با نقض حکم دادگاه بدوی، رای به تبرئه این متهم دادند.حدود یک هفته پس از صدور رای، پدر ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و مراتب را اعلام کردند.

محمود صادقی، نماینده مجلس تشریح کرد:

جزئیات جدید از پرونده سعید طوسی

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور حکم تبرئه متهم پرونده کودک‌آزاری توسط یک قاری قرآن گفت: این متهم در دادگاه بدوی به ۴ سال حبس محکوم شده بود و بنابر قرائن رییس شعبه ۶۵ قصد داشت رای دادگاه بدوی را تایید کند و آماده صدور رای بود که گویا حدود ۲ سال قبل پرونده را از این شعبه گرفتند.

آفتاب‌‌نیوز :

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به صدور حکم ۴سال حبس برای متهم پرونده کودک‌آزاری قاری قرآن در دادگاه بدوی، تاکید کرد خانواده کودکان به‌دلیل عدم تمکن مالی، وکیل نداشتند و با این حال ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر ابزارهای نظارتی مجلس پیگیر این پرونده خواهیم بود.

 

به گزارش آفتاب‌نیوز، محمود صادقی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده متهم پرونده کودک‌آزاری یک قاری قرآن اعلام کرد: پیش از این مکاتباتی از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و قضایی و حقوقی مجلس انجام داده و نامه‌نگاری این دو کمیسیون با مقامات قضایی را منتشر کرده بودیم اما متاسفانه باوجود آن‌که ۳ ماه از این پیگیری‌ها می‌گذرد، هیچ پاسخی از سوی دستگاه قضایی به این ۲ کمیسیون داده نشد.

 

پیگیری اولیای ۲ کودک آزاردیده از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

 

وی افزود: اخیراً اولیای ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و در ادامه پیگیری شکایتشان یک نسخه از رای را به بنده و یک نسخه نیز به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کردند.

 

حکم ۴ سال حبس برای متهم در دادگاه بدوی

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور حکم تبرئه متهم پرونده کودک‌آزاری توسط یک قاری قرآن گفت: این متهم در دادگاه بدوی به ۴ سال حبس محکوم شده بود و بنابر قرائن رییس شعبه ۶۵ قصد داشت رای دادگاه بدوی را تایید کند و آماده صدور رای بود که گویا حدود ۲ سال قبل پرونده را از این شعبه گرفتند.

 

پیگیری ناکام رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن پرونده

 

رییس فراکسیون شفاف‌سازی اقتصادی و انضباط مالی یادآور شد: باوجود پیگیری‌هایی که از سوی رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن این پرونده صورت گرفته بود، پرونده بازگرداننده نشد.

 

انتقال ۲ مستشار به شعبه ۵۶ برای نقض حکم دادگاه بدوی و صدور حکم تبرئه

 

او خاطرنشان کرد: اخیراً ۲ مستشار از شعبه‌ای دیگر به این شعبه منتقل شدند و درحالی که رییس و مستشار این شعبه نظری متفاوت داشتند، با رای ۲ مستشار شعبه‌ای دیگر رای را صادر کرده و با نقض حکم دادگاه بدوی، رای به تبرئه این متهم دادند.

عضو فراکسیون امید اضافه کرد: حدود یک هفته پس از صدور رای، پدر ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و مراتب را اعلام کردند.

 

خانواده کودکان آزاردیده به‌دلیل عدم تمکن مالی، وکیل نداشت

 

صادقی در پایان با بیان این‌که ۲ کودکی که مورد آزار قرار گرفتند، وکیل نداشتند، خاطرنشان کرد: محکوم علیه وکیل دارد اما این خانواده به‌دلیل عدم تمکن مالی، وکیل نداشت و با این حال ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر ابزارهای نظارتی مجلس پیگیر این پرونده خواهیم بود.

 

احمد توکلی: یکه خوردم

 

احمد توکلی رئیس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز در واکنش به خبر تبرئه سعید طوسی گفت: این خبر را که شنیدم یکه خوردم.

احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس نهم و رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در واکنش به خبر تبرئه سعید طوسی گفت: این خبر را که شنیدم یکه خوردم.

 

به گزارش آفتاب‌نیوز، او در پاسخ به این سوال که آیا دیده‌بان شفافیت و عدالت به این موضوع ورود می کند گفت: «مسائل اخلاقی و فسادهایی که در این زمینه وجود دارد یک وادی گسترده است که اگر دیده‌بان شفافیت بخواهد به آن ورود کند حریف آن نمی شود.»

 

توکلی اظهار کرد: «من به اتفاقی که افتاده احاطه ندارم، ابتدا باید نسبت به آن احاطه پیدا کنم و سپس به موضع‌گیری درباره آن بپردازم.»

منبع: اعتمادآنلاین

 

همه ما در خلوت‌‌مان خطاهایی کرده‌ایم

 

نقویان اما نظری متفاوت درباره پرونده سعید طوسی دارد و گفته است: دنبال آبروی مردم نروید که خدا در جایی آبروی شما را می برد! من این مطلب را به عنوان توصیه اخلاقی و بردارانه به شما می‌گویم هیچ وقت دنبال این پرونده و امثال این پرونده نروید. همه ما در خلوت‌هایمان خطاهایی کرده‌ایم و خدا پرده پوشی کرده است. خدا ستار است و شما هم سعی کنید تا آنجایی که می توانید دنبال ستاریت باشید نه پرده دری.(جزئیات بیشتر)

 

حرف زدن درباره پرونده سعید طوسی اشاعه فحشا است

 

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری پرونده سعید طوسی در مجلس را تکذیب کرده است و می‌گوید: من به عنوان سخنگو در جریان چنین چیزی نیستم. در واقع به من گفته نشده که این موضوع در دستور کار قرار دارد. اگر چنین موضوعی بود حتماً آقای ملکشاهی (رئیس کمیسیون) من را در جریان قرار می‌دادند.

 

نوروزی معتقد است: «ابداً این مسئله ارزش پیگیری ندارد. حرف زدن درباره این پرونده اشاعه فحشا است. در واقع این یکی از مصادیق اشاعه فحشا است که بیاییم مسائل منکراتی و فحشایی را به صورت عمومی منتشر کنیم. این موضوعات باید باید بین متهم، شاکی و قاضی بماند و نباید علنی شود.»(جزئیات بیشتر)

 

سعید طوسی کیست؟

 

سعید گندم‌نژاد طوسی متولد ۱۳۴۹ در تهران است. او از یک‌سالگی به مشهد رفته و از پنج‌سالگی فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرد.

 

براساس گزارش سایت مشرق، او قاری بین‌المللی قرآن، کارشناس شورایعالی قرآن، آموزگار کلاس‌های قرآن با تمرکز بر آموزش نوجوانان است. سعید طوسی بارها برنده مسابقات قرائت قرآن در کشورهای مختلف شده است. او نفر اول مسابقات بین‌المللی سوریه ۱۳۷۲، نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی ۱۳۷۷، نفر اول مسابقه کشوری ابتهال و دعا، نفر اول مسابقات کشوری قرائت قرآن ۱۳۷۹ است.

 

طوسی در مراسم‌های رسمی مختلفی چون افتتاحیه مجلس دهم، مراسم احیای شب‌های قدر در مصلای تهران به قرائت قرآن پرداخت. وی از اعضای شورای عالی قرآن کشور است.

 

ماجرای اتهامات علیه طوسی از کجا آغاز شد؟

 

برای اولین‌بار در خرداد ماه ۹۵ برخی رسانه‌ها از وجود پرونده علیه سعید طوسی به دلیل اعمال منافی عفت خبر دادند. این اخبار آن چنان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه اوایل مهر ماه یکی از رسانه های خارج از ایران اتهامات سنگینی علیه او مطرح کرد.

 

این اتهامات بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داشت. برخی شاکیان این پرونده نیز گفت و گوهایی با رسانه های خارج از ایران داشته‌اند که درآن ادعاها و اتهامات خودر را علیه سعید طوسی مطرح کردند. در واکنش به این اتهامات سعید طوسی دو بیانیه صادر کرد و همه ادعاها را رد کرد.

 

او در بیانیه اول که روز پنج شنبه صادر کرد نوشت: «این‌جانب سعید طوسی، شاگرد و خادم قرآن کریم، شایعاتی مبنی بر دستگیری خود به جرم‌های مختلف با آمار و اعداد عجیب و غریب و داستان‌های متناقض و سراپا کذب شنیدم که گویا از طریق برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های یهودی به طور هماهنگ و با کمک برخی از ایادی خود در داخل و یا خارج مستندسازی شده و با ارتباط‌دادن آن به ساحت مقدس قرآن و جامعه قرآنی و نیز شخص مقام معظم رهبری ناخواسته پرده از مقاصد شوم و خباثت‌آلود خود برداشته‌اند.»

 

سعید طوسی خطاب به مقام معظم رهبری نوشته است: «رهبرا! سلام و درود بر تو و صلابتت. هیبتت مستدام که دشمنانت چنان خار و زبون شده‌اند که چون در مقابل اقتدار و نفوذ کلامت درمانده گشته‌اند، فرصت را غنیمت شمرده و توطئه‌های ناجوانمردانه خود را با بهانه قراردادن من، متوجه مقام ولایت سازند! شرمسارم که قرعه آنان به نام من افتاد و مرا بهانه تهمت و تخریب کرده‌اند و درعین‌حال، سرفرازم از اینکه مرا قاری محبوب شما می‌خوانند.»

 

اما او در همان روز بیانیه دومی نیز صادر کرد و کلیه اتهامات را رد کرد. او در این بیانیه نوشت: «مستندات و اظهارات ارائه شده در سایت‌ها و برنامه‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، سراسر کذب و جعلی است و به درد همان فیلم های سینمایی می‌خورد.»

 

او تاکید کرد که "اینجانب تاکنون به دلیل جلوگیری از هتک آبروی جامعه قرآنی سکوت کرده‌ام، اما از این پس به همین دلیل و برای حفظ حیثیت خود در جامعه قرآنی در مقابل این هتاکی ها و پرده دری‌ها، اقدامات قانونی خود را از طریق محاکم صالحه قضایی انجام خواهد داد. "

 

یک روز پس از انتشار این دو بیانیه از سوی خبرگزاری قرآن (ایکنا)، همین خبرگزاری خبری را منتشر کرد که از اقدامات تازه شاکیان پرونده حکایت داشت.

 

به گزارش خبرگزاری قرآن، در همان زمان طرح اتهامات علیه طوسی، شاکیان پرونده ضمن تهیه نامه‌ای به رییس قوه قضائیه و اعلام برائت از رسانه های معاند، رسیدگی به پرونده را خواستار شدند.

 

موضع صریح انصار حزب‌الله علیه سعید طوسی

 

همچنین انصار حزب‌الله در بیانیه‌ای تاکید کرده بود: «لازم است مدعى‌العموم علاوه بر درخواست اشد مجازات براى طوسى، در دفاع از مكیت اسلام و قرآن و دفتر رهبرى، پرونده دیگرى علیه حامیان وى تشكیل دهد، زیرا كلاس‌هاى قرآن در محله‌ها و مساجد با كاهش حضور نوجوانان روبه‌رو است و خانواده‌هاى تحت‌ تأثیر مطالب فوق‌الذكر ممانعت دارند.»

....................................

آفتاب ـ کد خبر: ۴۰۹۹۴۴ تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵

موضع صریح انصار حزب‌الله علیه سعید طوسی

سعیدطوسی در اتهام تشويق به فساد به ٤ سال زندان محکوم ‌شده/اگر صداوسیما با اطلاع از پرونده، از او حمایت کرده، باید محاکمه شود

انصار حزب‌الله در بیانیه‌ای تاکید کرده است: «لازم است مدعى‌العموم علاوه بر درخواست اشد مجازات براى طوسى، در دفاع از مكیت اسلام و قرآن و دفتر رهبرى، پرونده دیگرى علیه حامیان وى تشكیل دهد، زیرا كلاس‌هاى قرآن در محله‌ها و مساجد با كاهش حضور نوجوانان روبه‌رو است و خانواده‌هاى تحت‌ تأثیر مطالب فوق‌الذكر ممانعت دارند.»

آفتاب‌‌نیوز :

حزب‌الله خواستار اشد مجازات برای «سعید طوسی» و محاکمه حامیان او شد. بعد از گذشت نزدیک به دو ماه از رسانه‌ای‌شدن ماجرای «سعید طوسی»، کانال خبری انصارنیوز، بیانیه‌ای درباره فساد اخلاقى سعيد طوسى و حاميان او منتشر کرده که «حسين الله‌کرم»، رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله هم آن را در صفحه اینستاگرام خود بازنشر کرده است.

 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به نظر می‌رسد ماجرای این قاری حاشیه‌ساز به این زودی‌ها نه قرار است فراموش شود و نه تمام؛ تا جایی که حتی دستور کار جلسه دو هفته قبل جامعه روحانیت مبارز هم درباره «سعید طوسی» بود.

 

در بیانیه انصار حزب‌الله درباره سعید طوسی آمده است: «چندى است صداى آمریكا، BBC و... با پرداختن به فساد اخلاقى فردى به نام سعید طوسى تلاش دارند از یك‌سو مكیت اسلام و قرآن را زیر سؤال برده و از طرف دیگر دفتر رهبرى را حامى متخلف معرفى كنند. گرچه طرح و گسترش فحشا در مكیت اسلام حرام است؛ اما به‌خاطر مقابله با اتهامات گسترش‌یافته توجه همگان را به نكات زیر جلب مى‌نماییم. ١- سعید طوسى قارى قرآن و وابسته به شورای‌عالى قرآن است كه در آموزش نوجوانان فعال بوده، متهم می‌باشد كه در سفر به مسابقات تركیه با یكى از نوجوانان ارتباط جنسى گرفته است. این در حالى است كه مقررات شورای‌عالى قرآن اجازه سفر بدون خانواده را به نوجوانان نمى‌دهد. ٢- پرونده شكایت خانواده نوجوان فوق به اتهام فاعلیت طوسى در قوه قضائیه تشكیل مى‌شود كه متهم طى مراحل بازپرسى، دادگاه بدوى، تجدید نظر و... تبرئه مى‌شود. ٣- خانواده‌هاى شاكى نوجوانان دیگرى به پرونده مى‌پیوندند یا پرونده دیگرى مبنى ‌بر سه اتهام فاعلیت، تشكیل خانه فساد و دعوت به فحشا علیه طوسى تشكیل مى‌شود كه در مراحل بازپرسى، دادگاه بدوى و... طوسى از دو اتهام اول تبرئه و در اتهام سوم به چهار سال زندان محكوم مى‌شود. این پرونده در مراحل تجدید نظر و... در حال دنبال‌شدن است. ٤- بى‌تردید رسیدگى به این پرونده مانند دیگر پرونده‌ها در قوه قضائیه به نتیجه خواهد رسید؛ اما لازم است مدعى‌العموم علاوه بر درخواست اشد مجازات براى طوسى، در دفاع از مكیت اسلام و قرآن و دفتر رهبرى، پرونده دیگرى علیه حامیان وى تشكیل دهد، زیرا كلاس‌هاى قرآن در محله‌ها و مساجد با كاهش حضور نوجوانان روبه‌رو است و خانواده‌هاى تحت‌ تأثیر مطالب فوق‌الذكر ممانعت دارند. ضمن اینكه دشمن مى‌كوشد با ارتباط‌دادن موضوع به دفتر رهبرى، علاوه بر وهن اسلام، محبوبیت رهبرى را كاهش دهد. آنها به‌خوبى مى‌دانند كه مشروعیت دفاع از سوریه و عراق و شهادت مدافعان حرم به حكم رهبرى است، ازاین‌رو مدعى‌العموم را دعوت به انجام مطالب زیر داریم.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «الف- اگر فردى در دفتر رهبرى با سوءاستفاده از دفتر به حمایت از طوسى برخاسته و یا در ایام محاكمه او را در مجالسى با حضور رهبرى یا در افتتاحیه مجلس كنونى و... شركت داده‌، به اتهام وهن دفتر رهبرى محاكمه گردد. ب- شورای‌عالى قرآن یا هر دستگاهى از جمله صداوسیما، مجلس كنونى و... اگر با اطلاع از پرونده اتهام طوسى، اقدام به حمایت از وى و اجراى برنامه توسط طوسى داشته‌اند را به اتهام وهن مكتب اسلام و قرآن محاكمه نماید».

 

واکنش‌ها به ماجرای طوسی

 

نزدیک به یک ماه قبل، سخنگوی قوه قضائیه در صدوسومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره پرونده طوسی گفته بود: «فردی شکایت کرد و روال قانونی بررسی شد، هنوز مرحله رسیدگی نهایی نشده است. به‌لحاظ پیگیری یکی از شکات در مسئله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب در دادسرا صادر و تأیید شد. ادعای دیگری شد درباره تشویق به فساد که قرار منع تعقیب صادر شد که دادگاه با قرائن و شرایط، رسیدگی را ادامه داد و قرار منع تعقیب را نقض کرد».

 

او در پاسخ به سؤالی مبنی‌ بر اینکه درباره آقای طوسی موضوعاتی در فضای مجازی مطرح شد که یکی از این موضوعات ارائه مدارکی از جمله سند قرار مجرمیت و بعد سند قرار منع تعقیب او بود، آیا قرار مجرمیت درباره او ساختگی است، گفت: «بنده گفتم که درخصوص مسئله خلاف عفت، قرار منع تعقیب صادر شد که تأیید شده است. درخصوص موضوع تشویق به فساد، دادگاه قرار منع تعقیب را تأیید نکرد و قرار جلب به دادرسی داد و پس از آن قرار مجرمیت را صادر کردند؛ برهمین‌اساس این پرونده در مرحله رسیدگی است».

 

روزنامه جمهوری اسلامی، ویژه‌برنامه ٢٠:٣٠ تلویزیون و رسانه‌های فارس و جوان هم در هفته‌های گذشته به نحوی به ماجرای «سعید طوسی» پرداختند. یکی از مهم‌ترین واکنش‌ها را در سرمقاله چند هفته گذشته حجت‌الاسلام مسیح مهاجری، در روزنامه جمهوری اسلامی شاهد بودیم. مدیرمسئول این روزنامه نوشته بود: «... این‌جانب به یاد دارم در دوران دفاع مقدس سلسله‌گزارش‌هایی را تحت عنوان «نگذارید جوجه‌ها کرکس شوند» در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ می‌رساندیم که حکایت از بازگشت خان‌های فراری و پس‌گرفتن زمین‌های کشاورزی از کشاورزانی داشت که به برکت انقلاب اسلامی و کوتاه‌شدن دست قلدران و زورگویان، در حال کشت و زرع آن زمین‌ها بودند و احساس آزادی و اعتمادبه‌نفس می‌کردند... . این افراد به ما فشار وارد می‌کردند که چاپ این مقالات و گزارش‌ها را قطع کنیم تا رزمندگان با خاطری آسوده مشغول جنگ باشند و نگران پشت جبهه نباشند و تأکید می‌کردند که این کار به مصلحت نظام نیست؛ ما با این منطق که وقتی مطبوعات از حقوق مردم دفاع کنند، رزمندگان هم با دلگرمی در جبهه‌ها می‌مانند، زیرا اطمینان پیدا می‌کنند در پشت جبهه، کسانی هستند که نمی‌گذارند حقوقشان ضایع شود و ضد انقلاب برگردد، به چاپ گزارش‌ها ادامه می‌دادیم... . در هفته‌های اخیر موضوع یک اتهام اخلاقی درباره یکی از قاریان قرآن، در فضای مجازی و سپس در محافل مختلف و حتی در مطبوعات، به‌شدت افکار عمومی را درگیر کرده است. در ظاهر تعیین‌تکلیف‌نشدن این موضوع در گذشته و حال، به ‌این ‌دلیل بوده که عده‌ای معتقد هستند مطرح‌شدن چنین موضوعی، موجب تضعیف جامعه قرآنی است و تضعیف جامعه قرآنی نیز موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی شده که بر قرآن مبتنی است. بطلان این ادعا با توجه به آنچه از سیره امام خمینی نقل کردیم کاملا روشن است. علاوه‌براین، آنچه این روزها در جامعه مشاهده می‌شود و به گوش می‌رسد نیز بر بطلان این ادعا تأکید می‌کند. این پنهان‌کاری حتی به ضرر خود متهم نیز هست؛ زیرا تازمانی‌که تکلیف این پرونده روشن نشود، او هم بلاتکلیف است و همچنان آماج شایعات و تهمت‌ها خواهد بود؛ ولی اگر حکم روشن و مستندی درباره این پرونده صادر شود، علاوه بر اینکه تکلیف متهم روشن خواهد شد، بساط شایعه و شیطنت‌هایی که به‌وسیله بدخواهان در جریان است نیز جمع می‌شود».

 

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان نیز در یادداشتی نوشته بود: «ماجرای سعید طوسی که هنوز حدود و ثغور آن معلوم نیست، به‌گونه‌ای پیش می‌رود که گویی نظام جمهوری اسلامی ابتدا وی را قاری قرآن و سپس مأمور فساد در جامعه کرده است. فصل‌الخطاب قوه قضائیه نیز مانند بسیاری از مقولات دیگر برای معاندان، مغرضان و منافقان بی‌معناست. هیچ‌کس با طوسی کاری ندارد و نمی‌گوید هر قاری قرآن الزاما مهذب نیست؛ همان‌گونه که هر آخوندی الزاما مروج دین نیست و به‌همین‌دلیل امام فرمودند تاریخ اسلام پر است از خیانت علمای اسلام به اسلام، چراکه در هر قشری، ناپاک وجود دارد. این در حالی است که تاریخ بشر و اسلام از این پدیده‌ها بارها به خود دیده است...‌ طوسی دارای صدای خوش و خدادادی برای خواندن قرآن است که نظام چک سفیدامضا برای عصمت او نداده و اگر انحراف او ثابت شود، باید مجازات شود. درباره او از تبرئه تا اعدام را باید پذیرا باشیم... . اگر طوسی و امثالهم تبرئه شوند، خواهند گفت: «دست خودشان است سرش را به هم آوردند».

 

سعید طوسی و حامیانش

 

نکته جالب این است که «سعید طوسی»، قاری جنجالی، بعد از گفت وگوی نصفه‌ونیمه خود با صدای آمریکا با هیچ رسانه داخلی‌ای حاضر به گفت‌وگو نشد؛ اما دو هفته قبل در کانال تلگرامی حامیانش به برخی سؤال‌ها پاسخ داد. پیش از این برخی فایل‌های صوتی منتسب به او هم در فضای مجازی منتشر شده بود؛ سخنانی که به نقل از طوسی در کانال تلگرامی حامیانش منتشر شده، البته در تناقض با سخنان انتسابی به او در فایل‌های منتشرشده است؛ طوسی در آن فایل‌های صوتی گفته بود مدتی گرفتار این مسائل بوده؛ اما با مراجعه به مشاور و با کمک خداوند از این مشکل رها شده و اکنون توبه کرده است. به گزارش نامه‌نیوز، او در پاسخ به یک کانال تلگرامی از حامیانش که پرسیده‌اند ماجرای مصاحبه شما با صدای آمریکا چه بود؟

 

...گفته است: «عهد کرده‌ام تا تکلیف پرونده بهتان آنها روشن نشده صبر کنم، فقط به دوستان و قرآنیان می‌گویم والله همه سرتاسر دروغ و جعل است و ان‌شاءالله به‌همین‌زودی طراحان این توطئه شنیع رسوا می‌شوند. روز سه‌شنبه دیدم از یک شماره ناشناس به همراه من زنگ زدند، وقتی برداشتم، نشناختم. فامیلش را که گفت، تازه فهمیدم کیست، به عقلم نرسید همان‌جا قطع کنم، باید همین کار را می‌کردم. بابا خدا می‌داند در عمرم نه ماهواره داشتیم نه با اینترنت خیلی آشنایی دارم. من چه می‌دانستم اینها چه شیطنتی دارند. من تابه‌حال با رسانه‌های خودمان مثل صداوسیما و روزنامه‌ها زیاد مصاحبه کرده‌ام، اینها زنگ می‌زنند اجازه مصاحبه می‌گیرند، اگر اجازه دادیم پخش می‌کنند و اگر اجازه ندهیم پخش نمی‌کنند. من هم به این آقا گفتم باید مشورت کنم و فعلا مصاحبه نمی‌کنم. تازه به خیال خودم برای اینکه حساب کار دستش بیاید، گفتم تلفنم کنترل می‌شود تا زودتر قطع کند! بعد هم که به دوستان گفتم، گفتند اصلا مصاحبه با آنها قانونی نیست. آن‌وقت موبایلم را خاموش کردم». طوسی می‌گوید: «یکی از دوستانم گفت اگر می‌خواهی بدانی آنها چقدر خبیث و رذل هستند، صبر کن ببین همین‌قدر هم که حرف زدی پخش می‌کنند و با آن مانور می‌دهند. خب من نه پدرم سیاست‌مدار بوده نه مادرم! وقتی دیدم با آب‌وتاب نوشتند: مصاحبه سعید طوسی با صدای فلان، فهمیدم به کمترین اصول اخلاقی معتقد نیستند. عجیب اینکه حالا دوست و دشمن می‌گوید چرا با آنها مصاحبه کردی؟! من که راضی نیستم، مخصوصا از کسانی که این حرف‌ها را نشر می‌دهند».

 

او همچنین در پاسخ به این سؤال که «دوست دارید در پاسخ به این مکر و حیله آنها حرفی بزنید؟»، گفته است: «و مکروا و مکر الله و الله خیرالماکرین». طوسی كه پیش از این در نامه‌ای، به رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور هجمه کرده و آنها را ضد انقلاب و برانداز خوانده بود، در گفت‌وگوی دو دقیقه‌ای خود با صدای آمریکا ضمن آرزوی سلامتی برای مجری این تلویزیون گفته بود: «ای‌ کاش یک‌طرفه به قاضی نمی‌رفتید، اکنون حیثیت من رفته است».

منبع: شرق

.............................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©