۲۲بهمن سند تازه  رسوایی و آبروباختگی رژیم ولایت فقیه است

 

گفتار سیاسی رادیو راه کارگر ۲۲ بهمن

 

مراسم ۲۲ بهمن تا جایی که گزارش های اولیه حکایت دارد, یک فضاحت و ورشکستگی آشکار سیاسی و اخلاقی برای کودتاچیان و سند تازه ای در انزوا و آبروباختگی این دستگاه فاسد و جنایتکار است. نیمه شب مانند سارقان و راهزنان سرگردنه, ایادی مزدور خود را با صدها اتوبوس به میدان آزادی آوردند و مستقر کردند. خیابان های اطراف را بستند, همه جا مامور و لباس شخصی و بسیجی مستقر کردند تا در یک ربع ساعتی که احمدی نژاد می خواست در حلقه مزدوران بسیج شده حکومت سخن بگوید بتوانند فیلم برداری کنند و به مردم ایران و به دنیا نشان دهند که اوضاع آرام است و رژیم هنوز قدرت بسیج نیرو در میادبن مرکزی تهران را دارد. هر چند با وجود همه لشکرکشی ها و بستن میدان باز نتوانستند مانع انعکاس صدای "دروغگو دروغگو" که حین سخنان احمدی نژاد از میان جمعیت برخاست شوند و صدا و سیمای دروغ پردازشان مجبور شد صدا را قطع و تنها تصاویر مزدوران را نشان دهد. و همه این حوادث درست در حالی اتفاق می افتاد که چند خیابان آن سوتر درگیری های شدیدی میان مردم و نیروهای سرکوبگر جریان داشت و فریاد مرگ بر دیکتاتور شنیده می شد.

وقتی نظامی به آن حد از خودفریبی و دریوزه گی برسد که برای توجیه خود به بسیج نیرو از شهرستان ها  به قیمت صرف هزینه های  هنگفت نیاز داشته باشد و مراسم خود را به زور این بسیج شده گان برگزار کند وحتی خبرنگاران رسانه های خارجی را از گزارش رسانی در مورد اعتراضات خیابانی منع کند, آیا آغاز پایان کارش فرا نرسیده است؟ جای تردید ندارد که چنین نظامی اگر ۲۲ بهمن را هم بتواند جان بدر ببرد, در گذرگاه بعدی به تله مردم خواهد افتاد. هیچ رژیمی نمی تواند با بسیج دائمی نیروهایش و جابجایی دائمی آنها و راه اندازی قطار اتوبوس های حامل آنها و دوره چرخاندشان از این مراسم به آن مراسم حکومتی بر سر پا بماند. مگر می شود همیشه با پخش ساندیس و مرغ یخ زده  و کاغذ سهام مردم را فریفت؟ مگر می شود بر مردمی که بر قدرت خود واقف شده اند و از نظام و ایادی اش و سیاست ها و برنامه هایش نفرت دارند, با کمک قطار اتوبوس های در حال حرکت مزدوران چماقدار حکومت کرد؟ اگر امروز در صدا و سیما تیربار مستقر می کنید, و در مقابل نهادهای دولتی و حکومتی نیروهای امنیتی و بسیجی و پاسدار مستقر می کنید, فردا که این اقدامات هم جواب نداد چه می کنید؟ امروز پیامک تهدید آمیز می فرستید که اگر در خیابان ها اعتراض کنید از سوی ماموران امنیتی شناسایی می شوید, فردا که این ترفند هم سوخت و پاسخ نداد چه می کنید؟

جنبش اعتراضی مردم ایران در ۲۲ بهمن امسال نشان داد که نه قصد عقب نشینی دارد و نه از شعارهای ساختارشکنانه کوتاه آمده است, نه مرعوب کودتاچیان و تهدیدات آنان به ادامه کشتار و شکنجه و اعدام شده است.  این جنبش با شعار مرگ بر دیکتاتور, مرگ بر اصل ولایت فقیه و رویارویی و درگیری با نیروهای سرکوب در مناطق مرکزی تهران, با به دست گرفتن موقتی برخی میادین پایتخت, با حضور نیرومند در شهرهای بزرگ کشور چون مشهد, اصفهان و اهواز علیرغم بسیج بی سابقه کودتاچیان, قدرت و صلابت خود را به نمایش گذاشت.

۲۲ بهمن در عین حال نشان داد که جنبش اعتراضی ضد دیکتاتوری برای پر کردن فاصله میان حرکت های اعتراضی بزرگ و اعتراضات گسترده خیابانی  نیازمند توجه به شکل های مختلف نافرمانی در برابر کودتاچیان, توجه به جنبش مطالباتی و خواست ها و مطالبات معیشتی توده های محروم و زحمتکش جامعه است.

۲۲ بهمن سند تازه  رسوایی و آبروباختگی رژیم ولایت فقیه است.