گستاخی و تهدید رهبر کودتا علیه مردم ایران بی پاسخ نخواهد ماند

 

رادیو راه کارگر: گزارش

پنجشنبه 29 بهمن 88

 

 سید علی خامنه ای در سخنانی در جمع تعدادی از افرادی که از تبریز به دیدار وی آورده شده بودند, با اتکا به تجمع حکومتی عوامل بسیج شده خود در 22 تبریز بار دیگر به تهدید مخالفان و معترضان داخلی پرداخت. خامنه ای "خواص" نارضاضی را که در آستانه 22 بهمن در سخنانش در مازنداران به تعیین تکلیف و بیعت بی قید و شرط و تبعیت مطلق از خود فرا خوانده بود, تهدید کرد و گفت: "اگر کسانی با انقلاب اسلامی سست عهدی یا بدعهدی کنند، به ضرر خود آنها تمام خواهد شد."

وی به بهره برداری تبلیغاتی از تجمع عوامل حکومتی در 22 بهمن پرداخت و گفت:"ملت ایران در روز 22 بهمن با آگاهی، بصیرت، همت و توفیق الهی پاسخ کوبنده ای به همه مخالفان نظام جمهوری اسلامی داد و حجت را بر همه تمام کرد."

 

کسانی که خامنه ای ملت ایران خوانده است, افرادی بودند که با کاروان عظیمی از اتوبوس ها و با وعده کیک و آب میوه به میدان آزادی منتقل شدند. دورتادور میدان در محاصره نیروهای پاسداران و بسیجی ها قرار گرفت تا مانع حضور مردم شوند. لباس شخصی ها, نیروهای انتظامی و سایر سرکوبگران حکومتی در 22 بهمن با یک بسیج فاشیستی جو سنگین امنیتی در تهران برپا کردند و راهها را بستند و از ترس مردم در مراکزی مثل صدا و سیما تیربار مستقر کردند. با وجود همه این ترفند ها مردم تهران در مناطقی چون آريا شهر بلوار فردوس و میدان صادقیه با نیروهای سرکوب درگیر شدند و شعارهای مرگ بر دیکتاتور سر دادند و خواستار برگزاری رفراندوم شدند.

خامنه ای در سخنان خود با اتکا به ایادی بسیج شده خود در 22 بهمن, در تهدید "خواص" نارضای و منتقد گفت: "آن افرادی که انقلاب را رها کنند و یا به خواست دشمن در مقابل آن بایستد، خود دچار خسران و زیان خواهند شد."

خامنه ای همچنین گفت: عده‌ای در داخل از روی غفلت، یا عدم تعقل، و یا عناد و دشمنی، دائماً بر ضد حرکت کلی نظام اسلامی سخن می‌گفتند، و دم از مردم می‌زدند، اما 22 بهمن نشان داد که مردم بدنبال چه هستند و چه می‌خواهند."

سخنان خامنه ای توهین آشکار به شعور مردم و ادامه گستاخی وی در نشنیدن صدای مردم ایران است که با شعارهای رسای مرگ بر دیکتاتور در سراسر ایران خواستار پایان یافتن حکومت زور و دیکتاتوری هستند. رهبر منفور جمهوری اسلامی که به زور جمع آوری نیروهای خود از سراسر کشور از طریق کاروانی از اتوبوس ها و بسیج نظامی در تهران و دستگیری حدود 1000 نفر از فعالین سیاسی در آستانه این روز و به همین تعداد در جریان آشوب های تهران, همچنین قطع شبکه ارتباطی اینترنتی و جلوگیری از خبررسانی خبرنگاران خارجی در تهران, توانست جان سالم به در ببرد و کنترل نظامی و امنیتی بر تهران را در 22 بهمن حفظ کند, مدعی است که مردم به دنبال اطاعت کور و مطلق از دستگاه ولایت مطلقه فقیه هستند. او این سخنان را در آستانه 29 بهمن سالروز شورش مردم تبریز در سال 57 بیان داشته است. این در حالی است که در آستانه روز تاریخی 29 بهمن گزارش ها و فراخوان هایی برای اعتراض به رژیم در تبریز انتشار یافته است.

 

بهترین پاسخ به گستاخی رهبر جمهوری اسلامی در برابر اراده مردم ایران و اصرار وی بر ادامه حکومت به ضرب کشتار و شکنجه و سرکوب و بسیج فاشیستی و برقراری حکومت نظامی اعلام نشده در مقاطع رویارویی در مراسم ها با مردم, استمرار اعتراضات مردمی از طریق تقویت اعتراضات خیابانی به کمک گسترش نافرمانی مدنی و جنبش مطالباتی و عدالتخواهانه مزد و حقوق بگیران کشور است.

 

 

    فرافکنی دولت احمدی نژاد در مورد بحران اقتصادی 

 

رادیو راه کارگر: گزارش

پنجشنبه 29 بهمن 88

 

احمدی نژاد در دور اول ریاست جمهوری خود با وعده توزیع پول نفت در میان مردم به میدان آمد؛ او خود را "خادم" و "نوکر" و "جاروکش" ملت می نامید و مدعی بود که آمده است تا "دست رانت خواران را قطع کند" و با "مافیای نفتی" مبارزه کند و وضع معیشت مزد و حقوق بگیران را بهبود بخشد. همه این وعده ها به سرعت دروغ از آب درآمد و کار به جایی رسید که برای دور دوم نظامیان و امنیتی ها دست در دست دستگاه ولایت تنها به کمک یک انتخابات مهندسی شده و در واقع به ضرب کودتای انتخاباتی توانستند او را از صندوق های رای تقلبی بیرون بکشند؛ کودتایی که هشت ماه است به رویارویی گسترده و آشکار مردم با کودتاچیان انجامیده و یک جنبش ضد دیکتاتوری تمام عیار که رسما و آشکارا خواستار نابودی نظام ولایت فقیه و برچیدن آن و شکل گیری یک نظام دمکراتیک با مراجعه با آرای عمومی است شکل گرفته است. به جای آن وعده های دهان پرکن دروغین, حالا کار احمدی نژاد به دروغ گویی های آشکار و تقلب و دست کاری در آمارهای رسمی دولت خودش کشیده است. او سه شنبه گذشته وقتی در برابر پرسش خبرنگاران قرار گرفت که از او در باره سرنوشت وعده های اقتصادی و بهبود اوضاع معیشتی مردم را می پرسیدند به ارائه آمار دورغ پرداخت و گفت:"با وجود رشد 9/6 درصدی اقتصاد ایران، عده‌ای نمی‌خواهند این پیشرفت را ببینند." این آمار در حالی از سوی احمدی نژاد اعلام شد که براساس آمار سالانه بانک مرکزی که شهریورماه 88 منتشر شد رشد اقتصادی کشور در سال قبل 2/3 درصد اعلام شده است. در واقع گزارش های رسانه ای نشان می دهد که آمار اعلام شده از سوی احمدی نژاد مربوط به دو سال پیش بود. جمشید انصاری از کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در واکنش به دروغ احمذی نژاد در مورد نرخ رشد اقتصادی کشور گفته است:"نرخ رشد اقتصادی سال گذشته 2.7 درصد بوده است نه 6.9 درصد. او با اشاره به این که "معلوم نیست آمار ارائه شده توسط رئیس جمهور از چه منبعی است" به آمار مراجع جهانی نیز اشاره کرد و گفت:" برای سال 88 نیز پیش بینی مراجع مستقل چون بانک جهانی رشد 1.5 است."

 البته تنها شخص احمدی نژاد نیست که آشکارا به خبرنگاران و مردم دروغ می گوید. در میان دولتمردان "عدالت پرور " این دولت به زحمت می شود یک روده راست پیدا کرد. روز چهارشنبه 28 بهمن در جریان حضور 2 وزیر و دو معاون احمدی نژاد در کمیسیون تلفیق مجلس که گزارش آن را مفتح مخبر این کمیسیون به رسانه ها داد, آمارهای متناقضی در مورد نرخ تورم اعلام شد. مفتح به نقل از حسینی وزیر اقتصاد اعلام کرد که با اجرای لایحه برچیدن یارانه ها تورم بین 19 تا 22 درصد و رشد اقتصادی بین 4 تا 4.5 درصد خواهد شد. این در حالی بود که فرزین سخنگوی کارگروه دولت در همین کمیسیون تلفیق برای سال نخست اجرای لایحه برچیدن یارانه ها به "افزایش 40 درصدی قیمتها" اشاره کرد.

تفاوت ها در ارزیابی نرخ تورم و دروغ گویی در مورد نرخ رشد در حالی صورت می گیرد که براساس پیش بینی های دولت رشد اقتصادی ایران در پایان سال 88 به عنوان سال پایانی برنامه چهارم باید به 8 درصد می رسید.

 دولت احمدی نژاد در فرافکنی نسبت به بحران آشکار اقتصادی کشور که گسترش فقر, بیکاری, گرانی و تورم سرسام آور, فروپاشی تولید و ورشکستگی کارخانه ها, نابودی صنایع و اخراج کارگران از نمودهای آشکار آن است, به دروغ گویی آشکار و عریان پناه برده است.

 

    سرکوب خبرنگاران, روزنامه نگاران و وب نویسان ادامه دارد

 

رادیو راه کارگر : گزارش

پنجشنبه 29 بهمن 88

 

 در خبرهای امروز آمده است که محمدرضا نسب عبدالهی وبلاگ نويس و روزنامه نگار شيرازي  به دادگاه احضار شده و مدیر وبسایت جمهوریت به 16 سال زندان محکوم شده است. جمهوری اسلامی اکنون به بزرگترین زندان روزنامه نگاران در سطح جهان تبدیل شده است. در جریان رویدادهای پس از 22 خرداد و در طول 8 ماه گذشته بیش از 60 روزنامه نگار، خبرنگار و وبلاگ نویس به قصد جلوگیری از رساندن اخبار و گزارشات به مردم دستگیر و روانه زندان ها شده و برای شان احکام سنگین قضایی صادر شده است. شمار نویسندگان, روزنامه نگاران, خبرنگاران و وب نگاران بازداشتی پس از 22 بهمن و با لحاظ دستگیری های هفته منتهی به 22 بهمن به حداقل 120 نفر رسیده است. احضار محمدرضا نسب عبدالهی وبلاگ نويس و روزنامه نگار شيرازي, به خاطر فاش کردن خبر پیدا شدن چند صندوق رای در یک کتابخانه در شیراز در وبلاگ شخصیش، و صدور حکم سنگین و تصورناپذیر 16 سال زندان و 6 میلیارد تومان جزای نقدی برای حمزه کرمی مدیر وبسایت جمهوریت تنها تازه ترین نمونه های سرکوب اهل مطبوعات و وب نگاران است. در میان بازداشت شده گان فعال در حوزه رسانه ای, سمیه مومنی, زینب کاظم خواه, احمد جلالی, سما بهمنی, اکبر منتجبی, احسان مهرابی, حسن ظهوری، محمد غزنویان و وحید پوراستاد از جمله افرادی هستند که هنوز گزارش تازه ای در مورد وضعیت آنها پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی انتشار نیافته است.

  وحشت از پیامدهای خبررسانی آزاد, اعمال سانسور دولتی برای جلوگیری از نشر اخبار و واقعیات جامعه، از دلایل مهم تمرکز رژیم اسلامی بر سرکوب اهل مطبوعات و رسانه هاست. هر چند یک هدف مهم دیگر این دستگیری ها ارعاب خبررسانی آزاد شهروندی در شرایط تحمیل سانسور شدید بر رسانه های بزرگ و رسمی است. مردم در شهرهای بزرگ و به ویژه در تهران، در روزهای قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر, روز عاشورا و 22 بهمن با گرفتن تصاویر و فرستادن اخبار از طریق وبسایت ها و شبکه های اجتماعی مانند توییتر، یوتیوب و فیس بوک توانستند دیوار انحصار رسانه ای در کشور را درهم بشکنند و موارد متعددی از سرکوب های خشن حکومت را مستند کنند و در اختیار افکار عمومی جهانی قرار دهند. یکی از نگرانی های رژیم ولایی، پخش تصویر تظاهرات مخالفان و سرکوب آنها است. بنابراین است که نا امن کردن فضا برای رسانه های شهروندی را در دستور کارشان قرار میدهند. رژیم اسلامی با دستگیری روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان که در اکثر موارد با هجوم شبانه و همراه با ایجاد وحشت برای خانواده ها صورت می گیرد، سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت در بین خانواده رسانه های شهروندی دارد.