مطالبات قانونی در گرو مبارزه فراقانونی و درهم شکستن مقاومت دستگاه ولایت

 دو کلمه در باره  بیانیه مهدی کروبی

 

سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ و ۲۳ فوریه سال ۲۰۱۰

گزارش: رادیو کارگر. مهدی کروبی با صدور بیانیه ای به مصادره مراسم و اجتماعات 22 بهمن از سوی دستگاه ولایی و دولت و رسانه های وابسته به آنها اعتراض کرد. کروبی در بیانیه خود دو خواست اساسی را مطرح کرد: اجازه برگزاری راهپیمایی, و برگزاری رفراندوم برای پایان دادن به حاکمیت شورای نگهبان.

مهدی کروبی و پیش از او میر حسین موسوی بارها در بیانیه های خود تاکید کرده اند که خواستار احیای ظرفیت های مغفول مانده قانون اساسی هستند. دو خواستی که کروبی در نامه خود مطرح کرد, مطالباتی است که در همین چهارچوب مطرح شده است. با این حال روشن است که اکنون دستگاه ولایت قادر نیست با هیچ یک از این دو خواست موافقت کند. و هر دو بساط آن را درهم خواهد ریخت. اجازه راهپیمایی دادن شلیک تیر خلاص به شقیقه نظام ولایی است. زیرا مردم اگر بدانند که می توانند آزادانه و بدون قتل عام شدن در یک اجتماع مسالمت آمیز نفرت خود را از حکومت فاسد و تبهکار ولایت مطلقه فقیه بیان کنند, در ابعاد میلیونی به صحنه خواهند آمد. بعد از چنین حرکتی با شروطی که کروبی بیان کرده است, دستگاه ولایت بکلی مچاله خواهد شد. به همین ترتیب است تعیین تکلیف با شورای نگهبان از طریق رفراندوم. شورای نگهبان اصلی ترین سنگر پاسدار دیکتاتوری مطلقه سید علی خامنه ای است. یک رفراندوم آزاد که این سد را بشکند, خیمه ولایت را بر سر خامنه ای خراب خواهد کرد.  بنابراین روشن است که او و دستگاهش که با تکیه بر زور و خشونت عریان و بی سابقه و حکومت نظامی اعلام نشده در مراسم ها متکی هستند, با چنین خواستی موافقت نمی کنند. در واقعیت امر اکنون دستگاه ولایت مطلقه فقیه در شرایطی است که هر عقب نشینی حتی در حوزه قانونی آن را بشدت شکننده تر می کند و در معرض فروپاشی قرار می دهد. به همین دلیل است که تنها با بسیج نیرو و درهم شکستن مقاومت دستگاه ولایت و زور سرنیزه اش می توان خواست های مورد اشاره کروبی را به این دستگاه ظلم و جنایت تحمیل کرد. به عبارت دیگر حتی برای تحمیل خواست های قانونی نیز باید توانست اراده ماوراقانونی دستگاه ولایت را درهم شکست. این تناقض میان دو  خواست  قانونی مهدی کروبی از دستگاه ولایی و مبارزه فراقانونی برای تحقق آن تناقضی است با دو نتیجه روشن: اولا: درهم شکستن مقاومت ارتجاعی دستگاه ولایت, خود به خود مدار مبارزه را از سطح خواست های قانونی فراتر می برد. ثانیا و درست به خاطر همین جنبه مشروط بودن آن, امکان تداوم همسویی گرایش های ساختارشکن و چهارچوب گرا را در وضع فعلی فراهم می آورد.

 

 

روایت خانواده ها از وضعیت فاجعه بار روزنامه نگاران دربند

 

سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ و ۲۳ فوریه سال ۲۰۱۰

گزارش رادیو راه کارگر: خانواده های زندانیان روزنامه نگار به ادعای محمد جواد لاریجانی در گفتگو با خبرنگار شبکه سی. ان. ان اعتراض کردند. محمد جواد لاریجانی مدعی شده بود:"هيچ‌روزنامه نگاری به خاطراعتراض و تجمع در زندان نيست."

خانواده های روزنامه نگاران در بند در دیدار با محمد خاتمی نکات تکان دهنده ای از وضعیت فاجعه بار بستگان زندانی شان در زندان در این دیدار بیان کردند که دروغ محمد جواد لاریجانی را بکلی فاش می کرد. در این دیدار مهسا آمرآبادي تاکید کرد که  همسر روزنامه نگارش مسعود را در زندان رجايی شهر "با شش قاتل حرفه ای هم بند کرده اند."

سپهرناز ابوذرپناهي، همسر سعيد ليلاز گفت "حتی برای نوشتن لايحه دفاعيه اش در زندان قلم و کاغذ در اختيارش قرار ندادند و به همين دليل نتوانست از خودش آنطور که لازم بود دفاع کند."

دختر حمزه کرمی که پدرش مدير وب سايت جمهوريت به شانزده سال زندان و شش ميليارد تومان جريمه نقدی محکوم شده گفت که وی "اکنون در بند ۲۴۰ زندانی است و حتی از امکان هواخوری بی بهره است."

شهرزاد کريمان، مادر شيوا نظرآهاری ،وب نگار و فعال حقوق بشر به مرتبط کردن دخترش با سازمان مجاهدین از سوی نیروهای امنیتی و بازجویان قوه قضاییه اعتراض کرد.

ژيلا بنی يعقوب يا اشاره به صدور حکم سنگين زندان برای همسرش، بهمن احمدی امويی ادعای محمد جواد لاریجانی را رد کرد و گفت که همسرش صرفا به خاطر فعالیت های رسانه ای دربند است.

پدر فواد شمس گفت:"پسر من نمونه روزنامه نگاری است که تنها جرمش وبلاگ نويسی است... "بارجوها به فرزندم می گويند تو جرمی مرتکب نشده ای اما اگر آزادت کنيم ممکن است مرتکب جرم شوی."

پروين تاجيک،خواهر عبدالرضا تاجيک گفت که جعفری دولت آبادی دادستان تهران به او گفته است برادر شما عبدالرضا تاجيک حاضر نيست از مواضع اش کوتاه بيايد. معلوم است هنوز زندان رويش اثر نگذاشته، بنابراين فعلا در زندان می ماند تا افکارش تغيير کند.

فرنوش اميرشاهی،هسر وحيد پوراستاد همسرش را فردی محتاط و محافظه کار که در چهارچوب قانون عمل می کرده دانست و گفت: وضع به جايی رسيده است که انسان ملايم و محتاطی مثل او هم در اين سيستم تحمل نمی شود."

همسر مرتضی کاظميان گفت :يک عده در اين کشور از مصونيت آهنين برخوردارند و به خود اجازه می دهند هر اتهامی را به ديگران بزنند و در برابر هيچ مرجعی هم پاسخگو نباشند."

پدر ساسان اقايی گفت:فرزند من به خاطر مقاله ای که در سن سيزده سالگی در يکی از روزنامه ها نوشته تحت فشار و بازجويی شديد قرار گرفته است."

همسر علی حکمت روزنامه نگاری که سالها فعاليت روزنامه نگاری نداشته و کشاورزی می کرده است، گفت: همسرم بیبش از پنجاه و دو روز است که در سلول انفرادی ويژه است که نمی دانم منظورشان از اين ويژه چيست اما ظاهرا شرايط نامناسب تری نسبت به ساير انفرادی ها دارد."

فرزندان بدر السادات مفيدی،دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران گفتند که بدر السادات را در بند متادون زندان اوين انداخته اند.

همسر محمد جواد مظفر که همسرش همچنان در سلول انفرادی است گفت: به شدت نگران شرايط جسمی و بيماری همسرم هستم.

مادر مهدی محموديان گفت:اتهامات فرزند من کاملا مطبوعاتی است و به خاطر فعاليت های روزنامه نگاری در زندان است و همچنان پس از شش ماه در بلاتکليفی کامل به سر می برد.

مادر کوهيار گودرزی وب نگار هم گفت: پسرم را تحت فشار قرار داده اند تا به اتهام محاربه اعتراف کند.

مهديه محمدی همسر احمد زيد آبادی هم گفت که همسرش به خاطر نوشتن مقالات انتقادی در چهارچوب قانون اساسی در زندان رجایی شهر به سر می برد.

 

 

 

بحران دستمزدهای معوقه و اعتراضات کارگری

 

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ برابر با ۲۲ فوریه ۲۰۱۰ میلادی

گزارش رادیو راه کارگر: کارگران صنایع مخابراتي راه دور ايران، به دنبال 13 ماه تاخیر در پرداخت دستمزدهای معوقه از روز شنبه اول اسفند تا روز سه شنبه در برابر استانداری فارس دست به تجمع زد ند. مشکل کارگران صنایع مخابراتی راه دور همان است که بخش مهمی از کارگران سایر بنگاههای بزرگ و کوچک تولیدی دیگر کشور با آن دست به گریبان هستند. کارفرمایان و مدیران دولتی واحدهای تولیدی حاضر به پرداخت به موقع دستمزد کارگران نیستند. عدم پرداخت دستمزدها و پدیده مطالبات معوقه یکی از نمودهای برجسته بحران در بخش صنعت و تولید کشور است؛ بحرانی که ریشه اش, گسترش بی رویه قاچاق کالاهای مشابه داخلی, عدم حمایت کافی از صنایع به علت ورشکستگی مالی دولت و فقدان قوانین حمایتی در حوزه ضوابط اشتغال است که دست مدیران و کارفرمایان را در تعدیل نیروی کار باز گذاشته است. در حقیقت بحران شدید صنایع ایران خود بخشی از بحران عمیق اقتصاد ایران است که بدون تغییرات اساسی و بنیادی درمان نمی شود. دولت نه تنها اراده ای برای حل این بحران ندارد که سیاست هایش مسبب اصلی تعمیق و گسترش بحران است. زیرا این دولت بیش از همه به نظامیان و نیروهای امنیتی و اقتدارگرا تکیه کرده است که بخش مهمی از بازار واردات ایران و گلوگاهها, بندرها و اسکله های وارداتی را در کنترل خود گرفته اند و با واردات انبوه انواع مختلف کالاهای ارزان قیمت خارجی کمر تولیدات داخلی را در هم شکسته و به نابودی صنایع و اخراج کارگران و گسترش بیکاری شدت داده اند.

تنها چشم انداز واقعی برای پایان دادن به بحران دستمزدهای معوقه, فراتر رفتن اعتراضات کارگری به عدم پرداخت دستمزدها از سطح کارخانه های منفرد و شعله ور شدن جنبش مطالباتی در سطح سراسری و واداشتن دولت و نظام جمهوری اسلامی و کارفرمایان و مدیران آن به عقب نشینی است.

جنبش ضد استبدادی مردم ایران که در هشت ماه گذشته با دستگاه ولایی و دولت نظامی/ امنیتی آن درگیر شده و با طرح شعارهای صریح شاختارشکنانه به میدان آمده است, فرصت بی همتایی برای پیشروی جنبش مطالباتی فراهم ساخته است. از یک سو جنبش ضد استبدادی برای درهم شکستن مقاومت کودتاچیان که اکنون دیگر فقط با اتکا به سرکوب شدید در پی تامین بقای خویش است, به اعتصابات کارگری, و طرح مطالبات عدالتخواهانه اقشار و لایه های پائین, به پذیرش حضور مستقل و سازمان یافته مزد و حقوق بگیران کشور و شکل گیری زنجیره ای از اعتصابات کارگری نیازمند است, از سوی دیگر کارگران, چه در حوزه صنایع و چه بخش خدمات که دولت را به عنوان بزرگ ترین کارفرما در برابر خود دارند, بدون پیوند گسترده با جنبش ضد استبدادی قادر نیستند به تنهایی دولت و دستگاه ولایی را در برابر تامین خواست های بدیهی خود به زانو درآورند.

پیوند جنبش عمومی ضد دیکتاتوری و جنبش مطالباتی, پیوند نان و آزادی, پیوند مطالبات عمومی آزادیخواهانه و سیاسی با مطالبات عدالتخواهانه اقشار و لایه های محروم جامعه, تنها چشم انداز حل بحران هایی نظیر بحران دستمزدهای معوقه است

 

 

 

رادیو راه کارگر را گوش کنید و آنرا به دوستان و آشنایان تان توصیه نمائید!

رادیو راه کارگر به صورت روزانه بر روی ماهواره برنامه های خود را برای ایران، خاورمیانه و اروپا پخش می کند.

 

شروع برنامه ها ساعت  20.30 تا 21.30 ساعت هشت ونیم تا نه و نیم بعدازظهر به وقت ایران و ساعت 18.00 تا 19.00 ساعت شش تا هفت بعدازظهر به وقت اروپای غربی است.

مشخصات ماهواره . هات برد، سیزده درجه شرقی ، فرکانس ١٢٥٩٦، موقعیت آنتن  عمودی،

 سمیبل ریت ٢٧٥٠٠‌، اف، ای ، سی  سه بر روی چهار  ! کانال جی. بی . تی. اس یک !

 

Satellite : Hotbird  13East
Freq. 1259
6 GHz

Ant: Vertical Symbolrate:27500
FEC:3/4

Channel: GBTS1

 

توضیح این که شما به سادگی می توانید این کانال را پیدا کنید! ابتدا گیرنده ماهواره را بر روی ماهواره " هات برد" قرار دهید و با فشار دگمه ای که رادیوها را نشان می دهد بر روی فهرست رادیوها بروید. در فهرست الفبائی رادیوها به سادگی می توانید کانال جی بی تی اس یک  را پیدا کنید.

تماس با رادیو راه کارگر:

 

ایمیل رادیو راه کارگر:                                                                                                        radio1@inbox.com

تلفن برای تماس:

0049 69 50629530