صلح، نان، آزادی، حق مسلم  ماست!

گفتار سیاسی رادیو راه کارگر:
۸ اسفند ۱۳۸۸ و ۲۷ فوریه ۲۰۱۰ میلادی

هفته گذشته يوکيا آمانو، مديرکل جدید آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، در نخستين گزارش خود ایران را به تلاش برای ساختن بمب اتمی‌ متهم کرد. لحن این گزارش تردیدی باقی‌ نمیگذارد که زبان به کار گرفته شده در گزارش تازه يوکيا آمانو در مقايسه با گزارش های محمد البرادعی، مديرکل سابق آژانس، تندتر است و مدیر کل آژانس در اين گزارش مستقيما جمهوری اسلامی را به خاطر همکاری نکردن با این نهاد بین المللی مورد انتقاد قرار داده است. انتشار این گزارش بدنبال سخنان احمدی نژاد در مراسم دولتی ۲۲ بهمن،  به دولت آمریکا و متحدان آن بهانه جدیدی داده تا بحث تحریم‌های جدی علیه ایران را با شدت بیشتری پیش ببرند. احمدی نژاد در ۲۲ بهمن و به منظور ممانعت از تمرکز رسانه‌های خبری روی حرکات اعتراضی مردم ایران، اعلام کرد که ایران به تولید اورانیم غنی شده با غلظت بیشتر دست زده و از `هسته ای` شدن جمهوری اسلامی خبر داد. سخنرانی احمدی نژاد هر چند نتوانست اخبار اعتراضات جنبش ضد استبدادی مردم را تحت الشعاع قرار دهد، اما از یک جهت حایز اهمیت بود. برای نخستین بار در چند سال گذشته یک مقام دولتی در ایران آشکارا گفت که اگر دولت قصد ساختن بمب اتمی‌ را داشته باشد با شجاعت به دنیا اعلام می‌کند. معنا، دلایل و عواقب تندتر شدن لحن احمدی نژاد و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی چیست و چه میتواند باشد؟

در تمام ۳۱ سال گذشته جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده تا کانون بحران را به خارج از کشور منتقل کند. بر همین اساس حوادثی نظیر  آشغال سفارت آمریکا، فتوای قتل سلمان رشدی، و همچنین  علم کردن خطر "جنگ نرم" و  "ستون پنجم"، و غیره بهانه‌هایی‌ بوده اند  برای سرکوب و خفه کردن جنبش اعتراضی مردم و متحد کردن صفوف وفاداران به دستگاه ولی‌ فقیه. رژیمی که جنگ خانمان سوز ۸ ساله با عراق را "برکت" می نامید، بی‌ تردید و با اتکا به سیاست های ماجراجویانه خود در سطح جهانی، به دنبال یک برکت الهی دیگری برای خاموش کردن شعله جنبش ضد استبدادی مردم ماست. کودتا گران قصد دارند تا با افزایش رودررویی با قدرت‌های غربی و عمده کردن مسئله هسته ای از یک طرف بر جنایات خود، از جمله سرکوب، شکنجه، تجاوز، و اعدام جوانان ایران سرپوش بگذارند؛ و از طرف دیگر با دامن زدن به احساسات "میهن پرستانه" در بلندگوهای دروغ پراکنی خود و نظامی کردن هر چه بیشتر فضای ایران، راه را برای سرکوب و کشتار بیشتر هموار کنند. در کشوری که اکثریت عظیم آن در زیر خط فقر قرار دارند؛ در کشوری که شبکه‌های برق، آب، حمل و نقل به حال خود رها شده اند؛ در کشوری که بیکاری، اعتیاد، تورم، گرانی بیداد می‌کند؛ در کشوری که بر اساس آمار رسمی‌ نزدیک به ۱۴ میلیون نفر بیسوادند؛ در کشوری که حتی ابتدایی‌ترین خدمات اجتماعی برای اکثریت مردم قابل دسترسی‌ نیست؛ و در کشوری که بسیاری نان شب ندارند، وعدهٔ کیک زرد بهانه ای است برای لگد مال کردن هر چه بیشتر لگد مال شدگان،  چاپیدن سفره خالی‌ آنان، و خفه کردن صدای برحق آنان برای نان و آزادی. سیاست دستگاه ولی‌ فقیه نه بیانگر که انکار اراده مردم ایران است.

ریارویی با قدرت‌های غربی خطر محاصره اقتصادی را بیش از پیش تشدید کرده است. دولت آمریکا که سیاست پیشین آن برای "خاورمیانه بزرگ" منطقه را به یک باتلاق بزرگ برای آمریکا تبدیل کرده است، و هر حرکت آن عملا به تقویت نقش جمهوری اسلامی در منطقه منجر شده، اکنون به تلاش برای جلب حمایت دولتهای دیگر برای تحریم های هر چه وسیع تر علیه ایران افزوده است. سفر مقامات آمریکا به خاورمیانه و امریکای لاتین، افزایش فشار به روسیه و چین، در همین راستا صورت گرفته اند. تجربه عراق نشان داد که که اثرات تحریم های اقتصادی طولانی روی اقتصاد کشور و شرایط زندگی اکثریت قاطع مردم ، کم تر از جنگ مصیبت بار نیست. مداخلات امپریالیستی پیشین آمریکا در منطقه و ایران، کودتای ننگین ۲۸ مرداد و سرنوشت شومی که عراق بدان دچار شده، همه گواه بر این هستند که تشدید تلاش های آمریکا در منطقه نه در جهت کمک به جنبش ضد استبدادی در ایران که برای کنترل هر چه بیشتر ایران و منطقه صورت می‌گیرد. علیه فاجعه ای که کودتاگران و آمریکا برای مردم ما تدارک می‌‌بینند باید به پا خواست. نباید گذاشت که اراده و حق مردم ایران برای تعیین سرنوشت شان به زیر گرفته شود.

 

رادیو راه کارگر را هر روز  از ماهواره بشنوید:

مشخصات ماهواره . هات برد، سیزده درجه شرقی ، فرکانس ١٢٥٩٦، موقعیت آنتن  عمودی، سمیبل ریت ٢٧٥٠٠‌، اف، ای ، سی  سه بر روی چهار  ! کانال جی. بی . تی. اس یک !

Satellite : Hotbird  13East
Freq. 1259
6 GHz

Ant: Vertical Symbolrate:27500
FEC:3/4

 Channel: GBTS1

 

توضیح این که شما به سادگی می توانید این کانال را پیدا کنید! ابتدا گیرنده ماهواره را بر روی ماهواره " هات برد" قرار دهید و با فشار دگمه ای که رادیوها را نشان می دهد بر روی فهرست رادیوها بروید. در فهرست الفبائی رادیوها به سادگی می توانید کانال جی بی تی اس یک  را پیدا کنید

تماس با رادیو راه کارگر:

تلفن:

0049 69 50629530

ایمیل:

radio1@inbox.com