فریبرز رئیس دانا باید فورا" و بدون قیدوشرط آزاد شود!

 

صبح امروز نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران با یورش به منزل فریبرز رئیس دانا نامبرده را دستگیر وبه نقطه نامعلومی منتقل کردند. فریبرز رئییس دانا از اقتصاددانان برجسته ایران، عضو کانون نویسندگان و مولف کتاب ها و مقالات متعددی در باره مسائل اقتصادی، سیاسی  و فرهنگی  می باشد.  

 

فریبرز رئیس دانا در طول سالیان اخیر همواره از منتقدین نئولیبرالیسم اقتصادیَ، اجرای طرح های تعدیل ساختاری و سایر رفرم های نئولیبرالی بوده و در آثار، سخنرانی ها و مصاحبه هایش  خصلت ضدمردمی این نوع اصلاحات را از نقطه نظر اقتصادی واجتماعی در بوته نقد قرار داده است. او همچنین از بدو مطرح شدن طرح حذف یارانه ها این طرح ضدمردمی را از نقط نظر صدماتی که به طبقه کارگر و زحمتکشان ایران وارد می سازد، مورد نقد قرار داده بود.

 

دستگیری یک اقتصاددان منتقد به سیاست آزادی سازی قیمت ها و حذف یارانه ها، نشان دهنده ناتوانی و ضعف رژیم جمهوری اسلامی و قلم بدستانش در دفاع از سیاست های ارتجاعی شان می باشد. حال که آنها پس از مدتها حرکت با چراغ خاموش، طرح ارتجاعی و ضدمردمی حذف یارانه ها را به اجراء نهاده اند و می خواهند از طریق دستگیری، شکنجه و پوزه بند زدن ها صداهای مخالف را خفه کنند.

 

 فریبرز رئیس دانا باید فورا" و بدون قید وشرط آزاد شود. ما از همه احزاب، سازمان ها و شخصیت ها آزای خواه و برابری طلب می خواهیم که بهر شکل ممکن و موثر برای آزادی فریبرز رئیس دانا تلاش کنند.

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

نوزدهم دسامبر2010، 29 آذر 1389