Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۸ تير ۱۳۸۹ برابر با  ۰۹ جولای ۲۰۱۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ تير ۱۳۸۹  برابر با ۰۹ جولای ۲۰۱۰
راه حل پیشنهادی میر حسین موسوی برای عبور از بحران

راه حل پیشنهادی میر حسین  موسوی برای عبور از بحران

 

درباره یادداشت موسوی بر قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت

 

صادق افروز

 

 

میر حسین موسوی در رابطه با قطعنامه ۱۹۲۹ مصوبه شورای امنیت در باره تحریم ایران یادداشتی نوشته است .در این یادداشت پس از اشاره به رفتار بسیار نابخردانه دولت احمدی نژاد که مصوبه شورای امنیت را ورق پاره خوانده بود آمده است" دولت برای عبور از بحران به شخصیت هایی کارآمد و لایق چون هاشمی ، خاتمی ، روحانی ، آقازاده و لاریجانی و........ نیاز دارد." این یادداشت در ادامه با مخاطب قرار دادن سپاه می گوید : " اسلحه سپاه به جای دشمن مردم را نشانه گرفته است .سپاه در سرکوب ، دستگیری و بازجویی نیروهای سیاسی نقش اول را دارد .سپاه در نقش غیر قابل باوری درگیر مسائل اقتصادی است .سپاه باید از اقتصاد کنار رفته و به مسئولیت های افتخار آفرین خود باز گردانده شود ."

به عبارت بهتر موسوی می گوید سپاه تمام کارتل های عظیم اقتصادی خود را واگذار کند نمایندگان خود را از مجلس بیرون بکشد ،احمدی نژاد استعفا کند یا کنار گذاشته بشود تا آقایان هاشمی و خاتمی و دیگر آقایان فوق الذکر بر مسند سیاست بنشینند تا بحران سیاسی رویارو که پس از عملی شدن و گسترده شدن تحریم های اقتصادی ابعاد بسیار بزرگتری خواهدگرفت امکان حل شدن پیدا کند.

من نمی خواهم وارد این مبحث بشوم که تقاضای موسوی از این کارتل عظیم اقتصادی-سیاسی –نظامی برای تقلیل خودش به یک نیروی نظامی آنهم تحت کنترل آقایان هاشمی ، خاتمی و شرکا تا چه حد    بچه گانه و تخیلی است .این خودش یک بحث مستقل می طلبد .بحثی که بطور اثباتی نشان دهد چرخاندن عقربه های ساعت به سی سال عقب  و پاک کردن سرطان اقتصادی –سیاسی سپاه از روی نقشه ایران با مداد پاک کن غیر ممکن است .من فقط به آن قسمت از این یادداشت اشاره می کنم که موسوی به دوران بسیار افتخار آمیز سپاه در دوران مبارزه با دشمن(؟!) اشاره می کند .

آقای میر حسین کدام دوران افتخار آمیز؟ .کشتار فعالین سیاسی ترکمن را به یاد می آورید ؟به یاد می آورید چگونه همین سپاه محبوب شما سازمان های دمکراتیک مردم ترکمن را تار و مار کردند و رهبران سیاسی شان کشتند؟ آیا نام توماج را از خاطر برده اید که به همراه دیگر سازمان دهندگان مردم توسط همین سپاهیان مورد علاقه شما ترور شد؟ آیا تیرباران انقلابیون در فرودگاه سنندج را به یاد دارید؟فکر نمی کنم کسی آن صحنه تیرباران احسن ناهید را روی برانکارد از خاطر برده باشد ؟آیا سپاه در ان موقع در حال جنگیدن با دشمن و آفریدن افتخار برای کشور بود ؟بستن دانشگاه ها و اخراج دانشجویان انقلابی را به یاد می آورید؟آیا اعدام هزاران زندانی سیاسی در دهه ۶۰ و بویژه اعدام های بسیار گسترده زندانیان در سال ۶۷ افتخار آفرینی بود ؟ 

اعتصاب این هفته در بازار تهران در قسمت زرگرها ، سراج ها ، نساج ها و فرش فروشان نشان از تقسیم بندی و انشعاب در بورژوازی ایران است .اگر بازار ایران در بدو شکل گیری جمهوری اسلامی از محکم ترین متحدین رژیم حاکم به شمار می رفت پس از روی کار آمدن دولت احمدی نژاد و قدرت گیری سیاسی و اقتصادی سپاه به تدریج از دولت حاکم کناره گرفته است .دولت احمدی نژاد که  از پر کردن چاله های بودجه اقتصادی اش وامانده ومستاصل است و پروژه هدفمند کردن یارانه ها هم روی دستش وا مانده است به سراغ بازاریان رفته است تا با افزایش مالیات تا حدودی این کسر بودجه را تامین کند. عکس العمل بازاریان این طرح را هم با دشواری مواجه کرده است .بدیهی است که بازاریان ایران با موسوی هم موضع هستند .آنها هم می خواهند تا سپاه به دوران پر افتخار دهه ۶۰ خود باز گردد و آقایان هاشمی و شرکا بر سر دستگاه دولتی قرار بگیرند .سپاه امور اقتصادی و سیاسی را رها کند و فعالیت خود را صرف سرکوب دشمن یعنی انقلابیون دمکرات و کمونیست ها کند .

مردم باید از آقای موسوی بپرسند اگر ایشان از عربده کشی مشتی چماقدار و چاقوکش که امروز به جان و مال مردم افتاده اند و می خواهند مجلس را به توپ ببندند گلایه می کند چرا چادر وحدت و عربده کشی های همین جماعت را زمانی که ایشان نخست وزیر بودند و به سازمان های سیاسی حمله می کردند و بچه های روزنامه فروش را می کشتند فراموش کرده اند ؟اگر ایشان به کلی دگرگون شده اند و به آزادی های دمکراتیک عقیده پیدا کرده اند چرا از گذشته خود انتقاد نمی کنند ؟ وگرنه برای ما چاره ای نمی ماند تا به این نتیجه گیری برسیم که منظور میر حسین از آزادی و دمکراسی در همان حد خواست های  فعالین بازار زرگر ها و سراج ها و فرش فروشی هاست .

مردم ایران لیاقت آن را دارند که نه تنها از رژیم دیکتاتوری ولایت فقیهی بلکه از هرگونه رژیم مذهبی عبور کنند.دین و مذهب باید به امر خصوصی مردم تبدیل شود .سپاه پاسداران به عنوان یک ارگان سرکوبگر که درحال حاضر از منافع عظیم اقتصادی خود دفاع می کند برخلاف نظر میر حسین که تقلیل فعالیت های آن را می خواهد باید منحل شود .  در خانه ملت ، مجلس انگل ها و مفت خور ها جا خوش کرده اند .این خانه تبدیل به خانه مدافعین شکنجه و دیکتاتوری بر مردم شده است . این مجلس همانگونه که لاریجانی ( که از قضا در لیست پیشنهادی موسوی در کنار هاشمی و خاتمی قرار دارد) در جریان حمله عربده کشان به مجلس در مخالفت با طرح موقوفه کردن دانشگاه آزاد گفت " مجلس خامنه ای و خمینی است ."مجلس خامنه ای و خمینی را باید به مجلس نمایندگان واقعی مردم تبدیل کرد . قانون اساسی جمهوری اسلامی که از اصل ارتجاعی ولایت فقیه دفاع می کند و بر حکومت مذهبی بنیان گداشته شده است باید با یک قانون اساسی مترقی سکولار و دمکراتیک توده ای که بر اساس شرکت عملی فعال مردم تنظیم گشته جایگزین شود .

آقای موسوی ! این ها توقعات زیادی نیست .مردم ایران با مبارزه انقلابی و دلاورانه خود در یک سال پس از کودتا ثابت کردند شایستگی رسیدن به چنین آزادی های دمکراتیکی را دارند .

هشتم جولای ۲۰۱۰

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©