Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ برابر با  ۱۱ اگوست ۲۰۱۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۹  برابر با ۱۱ اگوست ۲۰۱۰
تشدید سرکوب و حمله به بهاییان

 

 

 

تشدید سرکوب و حمله به بهاییان

 

بیدادگاه‌های رژیم اسلامی ۷ ایرانی‌ بهایی را به ۲۰ سال زندان محکوم کرده اند. هفت ایرانی محکوم شده فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت  عضو گروهی بنام "یاران" بودند که سرپرستی جامعه بهایی در ایران را برعهده دارد. ۶ تن از این محکومان از ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، و نفر هفتم، مهوش ثابت، از ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ در بازداشت بسر  میبرند. رژیم اسلامی اتهام این افراد را جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی‌ و محاربه اعلام کرده است، اما مقامات رژیم همچون گذشته نه تنها مدرکی‌ در این باره در دست ندارند بلکه حتی از اعلام اینکه دقیقا و بر چه اساسی‌ و بر پایه کدام اتهام این افراد به ۲۰ سال زندان محکوم شده اند طفره رفته اند. گزارشات منتشره همچنین حاکی است که تعداد بیشتری از ایرانیان بهایی در شهر‌های مختلف ایران بازداشت شده، خانه‌های بهاییان در یک روستای مازندران تخریب شده، و در چندین شهر به گورستان بهاییان حمله و اهانت شده است.

وکلای این زندانیان بدرستی به بی‌ اعتبار بودن این احکام اشاره کرده و حکم صادر شده را سیاسی خوانده اند. در اینکه  صدور این حکم اقدامی در راستای گسترش سرکوب و فضای رعب و وحشت است تردیدی وجود ندارد. دستگاه ولایی هراسان از جنبش ضدّ استبدادی مردم ایران و در تلاش برای حفظ قدرت بیش از هر زمان دیگری به سرکوب رو آورده است. متهم کردن بهائیان به جاسوسی ادامه سیاستی است که رژیم در تمام طول عمر جنایتکارانه خود دنبال کرده است: وابسته اعلام کردن هر اقدام اعتراضی مردم ایران به نیروها و دولت‌های غربی.

در کنار این اما دستگاه حاکمه در تلاش برای حفظ نظام ولایت فقیه نوک تیز حمله خود را متوجه ملیت‌های ساکن ایران و اقلیت‌های مذهبی‌ کرده است. حمله به بهاییان ادامه حمله به کردها، بلوچ ها، اعراب، و اقلیت‌های مذهبی‌ ایران است. تصور رژیم این است که سرکوب و اعدام محروم‌ترین و بی‌ حق‌ترین بخش‌های جمیت ایران کمترین واکنش و اعتراض را بدنبال خواهد داشت.

موقعیت بهاییان بدلایل کاملاً روشن و شناخته شده، و از جمله بی‌ حقی‌ اقلیت‌های مذهبی در ایران و بهایی ستیزی دستگاه حاکمه ویژگی‌‌های خاص خود را دارد. در بین سال‌های ۵۷ تا ۶۵ بیش از ۲۰۰ بهایی در ایران اعدام شده، بسیاری بازداشت شده و یا مجبور به ترک ایران شدند. تلاش دستگاه ولایی برای پاکسازی و حذف بهاییان همچنان ادامه دارد و تحولات اخیر حاکی از افزایش تلاش‌های رژیم در این راستا است. در کنار این نباید فراموش کرد که بهاییان در ایران از حق آموزش عالی‌،حق ایجاد موسسات آموزشی و همچنین  حق کار در ادارات دولتی محروم اند.

در یک کلام بزرگترین اقلیت مذهبی‌ ایران نه تنها مورد تبعیض آشکار قرار گرفته و می‌‌گیرند، نه تنها از ابتدایی‌ترین حقوق محروم اند، بلکه بطور سیستماتیک در ادبیات رسمی‌ و رسانه‌های دولتی مورد حمله قرار گرفته و می‌‌گیرند و سرکوب میشوند.  هیچ جنبش مبارزه برای دموکراسی در ایران نمیتواند بر این واقعیت و بر این جنایت چشم بپوشاند. دفاع از اقلیت‌های مذهبی در ایران نه دفاع از باور‌ها و اعتقادات آنان، بلکه دفاع از حق برابر شهروندی، دفاع از حق ابراز عقیده و بیان و آزادی مذهب است، حقی‌ که در این نظام سرکوب و لگد مال میشود.  با حقوق سیاسی و انسانی مردم نمی‌توان بشکل دستچین شده بازی کرد، و عدالت اگر کور نباشد، اگر حق برابر همه شهروندان را صرف نظر از اعتقادات مذهبی، فرهنگی‌ و سیاسی، و صرف نظر از زبان و رنگ پوست آنان به رسمیت نشناسد، عدالت نیست. دفاع از حق زندگی‌، آزادی و حق برابر اقلیت‌های مذهبی‌، دفاع از آزادی است.

 

رادیو راه کارگر

رادیو راه کارگر به صورت روزانه بر روی ماهواره برنامه های خود را برای ایران، خاورمیانه و اروپا پخش می کند.

شروع برنامه ها ساعت  20.30 تا 21.30 ساعت هشت ونیم تا نه و نیم بعداظهر به وقت ایران و ساعت 18.00 تا 19.00 ساعت شش تا هفت بعداظهر به وقت اروپای غربی است.

مشخصات ماهواره . هات برد، سیزده درجه شرقی ، فرکانس ١٢٥٩٦، موقعیت آنتن  عمودی، سمیبل ریت ٢٧٥٠٠‌، اف، ای ، سی  سه بر روی چهار  ! کانال جی. بی . تی. اس یک !

Satellite : Hotbird  13East
Freq. 1259
6 GHz

Ant: Vertical Symbolrate:27500
FEC:3/4

 Channel: GBTS1

توضیح این که شما به سادگی می توانید این کانال را پیدا کنید! ابتدا گیرنده ماهواره را بر روی ماهواره " هات برد" قرار دهید و با فشار دگمه ای که رادیوها را نشان می دهد بر روی فهرست رادیوها بروید. در فهرست الفبائی رادیوها به سادگی می توانید کانال جی بی تی اس یک  را پیدا کنید

*************************************************************************

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©