Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
احمدی نژاد : برای حل اختلاف رهبر خواهد آمد

 هراس از انفجارات توده ای حاکمان را به جان هم انداخته است!

 

یوسف لنگرودی

 

در ادامه اختلاف میان رییس جمهوری و مجلس بر سر چگونگی تامین بودجه طرح گسترش مترو تهران، احمدی نژاد تهدید کرده است رهبر جمهوری اسلامی را برای داوری وارد میدان خواهد کرد. این اولین باری نیست که پای رهبر رژیم اسلامی به چنین اختلافاتی کشیده می شود، در گذشته نیز در ارتباط با مسائل مختلف و از جمله همین مترو تهران، رهبر نظام اسلامی به نحوی ناگزیر به دخالت شد.

مسایل مربوط به مترو تهران در گذشته نیز همواره یکی از موضوعات مورد اختلاف جناح های حکومتی بوده و رقبا تلاش داشتند تا با به کنترل در آوردن آن دست به تصفیه حساب زده و جای پا خود را سفت کنند.

احمدی نژاد پس از کودتای انتخاباتی و اوج گرفتن اختلافات با هاشمی رفسنجانی و خانواده اش، صراحتا اعلام کرده بود کنترل مترو تهران را از دست مهدی هاشمی ( پسر هاشمی رفسنجانی) خارج خواهد کرد و شخصا" بر آن نظارت خواهد داشت و یک مدیر نیز از سوی خود منصوب خواهد کرد.

در گذشته نیز ماجرای مربوط به این که هزینه گسترش مترو از کجا تامین شود، موجب اختلافات شدیدی بین مجلس و رییس جمهوری گردید که دامنه آن به بالاترین نهادهای حکومتی حتی رهبری کشیده شد که طی آن خامنه ای حل آن را به "شورای نگهبان" ارجاع داد." شورای نگهبان" به نوبه خود طرح مجلس را که دو میلیارد دلار از "صندوق ذخیره ارزی" برای طرح های مربوط به مترو اختصاص داده بود را، رد کرد. با پافشاری مجلس بر طرح خود، اختلافات برای داوری به" مجمع تشخیص مصلحت نظام" که ریاست آن بر عهده هاشمی رفسنجانی قرار داشت، ارسال شد. این نهاد به نوبه خود طرح مجلس را پذیرفت. بدین ترتیب مسئله چگونگی تامین هزینه پروژه گسترش مترو نهادها و ارکان های حکومتی را در برابر هم قرار داد.

حالا هم عین همان ماجرا دارد تکرار می شود و نه مجلس و نه احمدی نژاد از طرح های خود عقب نشینی نمی کنند. مجلس همچنان در نظردارد هزینه مترو از طریق برداشت از"صندوق ذخیره ارزی" تامین شود اما احمدی نژاد برداشت از "صندوق ذخیره ارزی" را رد می کند. به این دلیل که نیازهای عاجل تری وجود دارند که باید ازاین صندوق تامین شوند. اما این بار یک تفاوت بزرگ وجود دارد و آن به میان کشانیدن مسقیم پای رهبربه ماجرا است.

 اما چرا احمدی نژاد این بار برای حل یک اختلاف نه چندان مهم می خواهد شورای نگهبان و مجلس تشخیص مصلحت را دور بزند و رهبر نظام را از همان ابتدا  به نفع خود وارد معرکه کند؟ حقیقت این است که ماجرای اصلی بر می گردد به طرح مربوط به حذف یارانه ها که احمدی نژاد بسیار مصر است تا آن را هر چه سریع تر و بطورناگهانی و ضربتی به مورد اجرا بگذارد. شیوه ای که بخش بزرگی از مجلس به رهبری لاریجانی با آن مخالف است. آنان معتقدند که طرح حذف رایانه ها نه بطور ضربتی بلکه بصورت چند مرحله ای و چند ساله اجرا شود چراکه در غیر این صورت می تواند به شورش های بزرگ مردمی علیه کل نظام منجر شود. درست به همین علت است احمدی نژاد مجلس را مزاحمی برای برنامه های خود و از جمله طرح مربوط به حذف یارانه ها میداند و حتی همین مجلس وکیل الدوله ها و تشریفاتی را تحمل نمی کند و می خواهد این نهاد را دست و پا بسته تابع خود سازد. این واقعیت که در ارتباط با طرح گسترش مترو نهادها،ارگان ها و مقامات اصلی دستگاه ولایت این چنین علیه هم صف آرائی و لشکرکشی کرده اند نشان می دهد تضادهای درون حاکمیت نه فقط کاهش نیافته بلکه همچنان در حال اشتعال است. دستگاه ولایت که با طرح حذف یارانه ها قصد دارد به شکل بیرحمانه ای به موقعیت زندگی و معیشت اکثریت مردم ایران یورش ببرد، از ترس شبح شورش های مردمی، در درون خود دچار تفرقه شده است.  ترس و تفرقه در میان صفوف دستگاه ولایت نشان دهنده ظرفیت عظیمی است که در جنبش مردمی نهفته است. ظرفیتی که با تلاش کنشگران جنبش مردمی می تواند از قوه به فعل در آمده و بنیاد استبداد و استثمار را براندازد.

 

 

*************************************************************************

 رادیو راه کارگر ارگان رادیوئی هئیت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

رادیو راه کارگر به صورت روزانه بر روی ماهواره برنامه های خود را برای ایران، خاورمیانه و اروپا پخش می کند.

شروع برنامه ها ساعت  20.30 تا 21.30 ساعت هشت ونیم تا نه و نیم بعداظهر به وقت ایران و ساعت 18.00 تا 19.00 ساعت شش تا هفت بعداظهر به وقت اروپای غربی است.

برنامه رادیو راه کارگر در روزهای جمعه به مدت  2 ساعت 

 از 19.30 تا 21.30 ( هفت  ونیم تا نه و نیم بعداظهر) به وقت ایران و ساعت 17.00 تا 19.00(   پنج تا هفت بعداظهر) به وقت اروپای غربی پخش می شود.

مشخصات ماهواره . هات برد، سیزده درجه شرقی ، فرکانس ١٢٥٩٦، موقعیت آنتن  عمودی، سمیبل ریت ٢٧٥٠٠‌، اف، ای ، سی  سه بر روی چهار  ! کانال جی. بی . تی. اس یک !

Satellite : Hotbird  13East
Freq. 12596 GHz

Ant: Vertical Symbolrate:27500
FEC:3/4

 Channel: GBTS1

توضیح این که شما به سادگی می توانید این کانال را پیدا کنید! ابتدا گیرنده ماهواره را بر روی ماهواره " هات برد" قرار دهید و با فشار دگمه ای که رادیوها را نشان می دهد بر روی فهرست رادیوها بروید. در فهرست الفبائی رادیوها به سادگی می توانید کانال جی بی تی اس یک  را پیدا کنید

*************************************************************************آدرس وبلاگ رادیو راه کارگر ارگان رادیوئی هئیت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

http://rahekargarvoice.wordpress.com/

*************************************************************************

آدرس سایت هئیت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه  کارگر)

http://www.rahekargar.net

*************************************************************************

آدرس سایت خبری هئیت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)

در شبکه وردپرس

http://rahekargar.wordpress.com/

در شبکه بلاگ اسپات

http://rahekargar-khabari.blogspot.com/

*************************************************************************

آدرس وبلاگ کارگری هئیت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)

 

http://weblagrahekargar.wordpress.com/

*************************************************************************

اتحاد داوطلبانه وبلاگ هیئت اجرائی سازما کارگران انقلابی ایران( راه کارگر) درباره مسائل ملی  

 

http://darbaremasahelemelli.wordpress.com/

*************************************************************************

وبلاگ نشریه راه کارگر، ارگان هئیت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر*

 

http://rahekargaronline2.wordpress.com/

*************************************************************************

 

  

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©