Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۹ برابر با  ۰۱ سپتامبر ۲۰۱۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۹  برابر با ۰۱ سپتامبر ۲۰۱۰
ده شهریور۸۹ در ۲۲ سالگی کشتار ۶۷ ، یاد یاران گرامی باد

 

ده شهریور۸۹ در ۲۲ سالگی کشتار ۶۷ ، یاد یاران گرامی باد !

 

امروز دهم شهریور۸۹ است . هر ساله خانواده های اعدامیان در چنین روزی به خاوران می روند . این تجمع برای گرامی داشت یاد یارانی است که طی کشتار تابستان ۶۰ و ۶۷  که زیرتلی از خاک خاوران آرمیدند . امسال در روز جمعه ۵ شهریور گذشته ، خانواده ها با قراری از پیش توافق شده از ابتدای صبح راهی خاوران می شوند . شوق خانواده در تجمع سالی دو بار رد خاوران طی سال های اخیر با همراهی جوانان دختر و پسر و دانشجویان پاسخ می گیرد . جوانان با تجمع خود درخاک خاوران ، با تلاشی بی وقفه صدای این اعتراض را به گوش جهانیان برسانند . اما امسال همچون سال گذشته حکومتگران مانع تراشیدند و راه ورود دهها و صد ها تن از مادران – پدران – همسران – دختران و پسران جوان یاران زیر خاک را درکنار دیگر اعضاء فامیل آنان ، دانشجویان و روشنفکران آزادیخواه را سد کردند .

به گزارش خانواده ها ازایران؛ نیروهای امنیتی ازابتدای صبح روزجمعه۵ شهریور،مسیرورود به خاوران را مسدود کردند واتوموبیل های عازم آرامگاه جانباختکان  راه آزادی را متوقف کرده وضمن برخوردهای تند و بی احترامی به سرنشینان اتوموبیل ها، ان ها را محبوربه بازگشت می کردند. تعدادی ازجوانان دربرابر چشمان مادربزرگ ها و پدربزرگ ها، توسط نیروهای امنیتی به پائین کشیده شده و دستگیرشدند. برپایه گزارش دریافتی و به نقل از شاهدان عینی درنقطه درگیری تعداد ۵ دختر جوان و یک مرد مورد ضرب و شتم قرارگرفتند. تعداد نیروهای انتظامی و لباس شخصی به صدها نفرمی رسید. پاسداران حکومت خون و جنون با دو جرثقیل مسیر را سد کرده بودند تا راه پیشروی اتومبیل را ها ببندند. جداازاین درطی مسیر،نیزده ها خودروی نیروی انتظامی و مامورین وزارت اطلاعات پارک شده بود. باید گفت : هنوز از مشخصات بازداشت شده گان اطلاعی دقیقی دردست نیست .

 گزارش تکميلی زير توسط يکی از کسانی که قصد شرکت در مراسم بيست و دومين سالگرد قتل عام زندانيان سياسی سال۶۷ را داشت تهيه ودر سطح سایت ها و وبلاگ ها بازتاب یافته است : ازدرب قبرستان ارامنه که بيرون ميايی"به سمت مامازند"انتهای ديوار قبرستان خيابان بلندی است که از سمت راست به ديوار قبرستان ختم ميشود و از سمت چپ کارخانه ها و کارگاه های فراوانی به چشم ميخورد. درابتدای خيابان محوطه باز و وسيعی است که با ماشينهای امنيتی و انتظامی و بشکه های قير مسدود شده است .کنار بشکه های قيرنیزتعداد ۲ جرثقيل پارک شده.همان جرثقيل هايی که اين دژخيمان از آنها برای به دار اويختن هموطنانمان استفاده مي کنند.تمام فضای اطراف خاوران مملو از ماموران نيروی امنيتی ولباس شخصی ها است. روی پل هوايی شخصی در حال فيلمبرداری است.تعداد۲ نفرديگرهم در محوطه باز هستند که ازچهره مردم فيلمبرداری مي کنند.اين ۳ نفر از مامورين وزارت اطلاعات هستند و با دوربين تمام حرکات کسانی که قصد ورود به قبرستان را دارند زير نظر گرفتند. در منتها اليه اين فضای باز"يک ماشين ون با شيشه های کاملا دودی پارک کرده است .اين ماشين مخصوص دستگير شدگاني است که در حال پر کردن فرمهای بازجويی اند. سوالاتشان از اين قبيلمی باشد : ماهواره داريد؟/ خارج از کشور فاميل يا اشنايی داريد؟/ تا به حال زندان رفتيد؟/ ايميل داريد؟/ مشخصات کامل:نام. نام خانوادگی ./ شماره  شناسنامه ./ کد ملی. /شغل. /ادرس کامل منزل./ ادرس کامل محل کار./ مشخصات همسر./ شماره تلفن پدر./ شماره تلفن مادر./ شماره تلفن همسر...

با تماس گرفتن شماره های فوق به صحت گفته ها پی مي بردند. درون ون تعداد ۳دختر جوان حدود۲۰ تا۲۵ ساله بودند که ظاهرا جرمشان عکاسی از سد امنيتی بوده. تعداد ۲دختر ديگر هم به همين جرم در محوطه بودند که يکی از ماموران از آنها خواست به پشت اتوبوسی که اواسط محوطه بود"بروند.با مقاومت آنها که روبرو شد"مامورين با خشونت دستشان را گرفتند و پشت اتوبوس بردند.تمام ماشينهای افرادی که قصد رفتن به سر مزار عزيزانشان را داشتند"، آنها را می گشتند . افراد پياده هم بازرسی بدنی مي شدند و بعد از سوال جواب ها و پر کردن فرمهای مذکور"گوشی و دوربينهای آنها توقيف و به گاراژی با درب سفيد که در ابتدای خيابان برای چک کردن گوشيها و رمهای موجود در آنها انتخاب شده بود"برده مي شد.در صورت عدم عکسبرداری گوشی و رمها توقيف و شخص را تا سر خيابان مشايعت مي کردند.تا سرخيابانی که تا سينه کش کوه امتداد داشت وپربود از ماموران امنيتی. اواخر خيابان حجم وسيعی از ماشينهای امنيتی به رنگ سبز با مامورانی که يونيفرم به تن داشتند به شکل مردابی ديده مي شد به ظاهر سر سبز"تا مبارزين و ازادی خواهانی که قصد حضور بر سر مزار عزيزانشان را دارند ببلعد.طبق معمول ماموران امنيتی با باتونهايی که در دست داشتند"ايجاد رعب و وحشت مي کردند و از تجمع خانواده هايی که قصد داشتند مسالمت آميز برای ادای احترام به سر مزار عزيزانشان بروند"جلوگيری ميکردند. عزيزانی که در دهه شصت ، در کشتار ۶۰ و در تابستان خونین ۶۷ یعنی ۲۲سال پیش به دست همين دژخيمان به خاک و خون کشيده شده اند.

درده شهریوری دیگر یاد همه آن عزیزان را گرامی می داریم و تهاجم وحشیانه نیروهای امنیتی به تجمع خانواده ها راقویا محکوم می کنیم و آزادی همه دستگیر شده گان را خواستاریم . .

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©