Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱  برابر با ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲
نگاهی به بندی از نوشته رفیق ارژنگ بامشاد (۱)

دیدگاه ها پیرامون مباحثات کنگره ۲۷ سازمان

 

نگاهی به بندی از نوشته رفیق ارژنگ بامشاد (۱)

 

امیرجواهری لنگرودی

 

چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ برابر با ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲

مقاله ر- ارژنگ بامشاد در نقد بند آخر قطعنامه پیشنهادی جمعی از اعضای سازمان که من هم از امضاکنندگان آن هستم (۲)، بسیار بسیار روشنگر بود و برای اولین بار با صراحت به تمام توهمات من نقطه پایان گذاشت.

ایشان که مدافع پیش نویس هیئت اجرایی است، نوشته اش را صرفا به نقد بند آخر قطعنامه پیشنهادی ما اختصاص داد و با همین نقد برای ما ثابت کرد که جمیع اعضای سازمان  در چه اشتباه سختی دست و پا می زده اند. من تا حالا فکر می کردم چنانچه در برنامه سازمان آمده بود: «سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) یک سازمان کمونیستی است که برای برانداختن سرمایه داری و پیروزی سوسیالیسم مبارزه می کند.» و «طبقه کارگرایران ... مبارزه علیه سرمایه داری جهانی را از طریق مبارزه برای برانداختن حاکمیت سرمایه  در ایران به پیش می برد»

الان با توضیحات ر- بامشاد متوجه شدم که «سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) یک سازمان مهاجرتی و مستقر در خارج از کشور است که اساسا با هدف حمایت فکری از کسانی که در داخل کشور برای برخورداری از تامین اجتماعی و بیمه بیکاری مبارزه می کنند، تشکیل شده و هرکس هم این را قبول ندارد و فکر می کند حمایت فکری ایشان کافی نیست و می خواهد بین داخل و خارج از کشور ارتباط دیگری هم باشد، باید برود بلیط بگیرد برگردد داخل کشور؛ آن هم به صورت دسته جمعی. زیرا فراتر از حمایت فکری به سبک مونولوگ خطاب به فعالان داخل به زعم ایشان مقدور نیست.

قبلا فکر می کردم ؛ مبارزانی که برای آزادی و سوسیالیسم در ایران می جنگند، اجازه دارند هر کجای جهان که باشند برای پیوند با جنبش های مبارزاتی هر قدر که در توان دارند تلاش کنند. الان روشن گشتیم و شیر فهم شدیم :  که ارتباط مستقیم با برادر، خواهر و پسر و مادر و قوم و خویش هم که جرمشان این است که فعال سیاسی، کارگری، صنفی و کنشگر مدنی در داخل کشور هستند، ممنوع است و عدم توجه به این ممنوعیت ، سخت مجازات دارد!

قبلا فکر می کردم ؛ دستگیری اخیر یاران و مبارزان کارگری و سندیکایی و معلمان سناریوی کثیف وزارت اطلاعات بوده که با مقاومت درخشان آنها و ناکام کردن بازجویان و سرکوبگران اصل سناریو شکست خورده الان با مقاله ر- ارژنگ بامشاد از اشتباه درآمدیم که اگر اصل دستگیری به گردن اطلاعاتی ها و امنیتی هاست، شدت برخوردشان  با دستگیرشده گان، تقصیرش «به گردن فعالان سازمان های برانداز» است چرا که «بهانه ای همانند تماس مستقیم به فعالان سازمان های برانداز، پرونده های آن ها را بشدت تشدید کرده و احکام علیه آنها را سنگین تر می کند»

قبلا فکر می کردم در سرکوب و بازداشت یاران ما باید به سرکوبگر حمله کرد و او را زیر ضرب برد، الان فهمیدم که باید برای تطهیر نیروهای امنیتی به «فعالان سازمان های برانداز» حمله کرد و آنها را هم مجرم دانست و لاغیر!

روشن شد که اگر خانم گوهرعشقی مادر جسور ستار بهشتی که چهره خاص و عام در درون  و برون کشور است، به یاد فرزند کارگر و وبلاگ نویس اش ،« بنیاد ستار بهشتی » نمی زد، نیروهای امنیتی هم «شدت عمل» به خرج نمی دادند . در حالی که به نوشته ایشان وقتی «نیروهائی در خارج از کشور بنیاد ستار بهشتی شکل دادند و تلاش کردند با این مادر داغدار در ارتباط قرار گیرند، آنگاه شدت عمل نیروهای امنیتی علیه این مادر شجاع، شکل و شمایل دیگری به خود گرفت و حتی قصد جان این مادر داغدار را کردند.»

من قبلا فکر می کردم؛ که هر چه پشتوانه حمایتی از مبارزان در داخل کشور بیشتر و حمایت ها از آنان  وسیع تر باشد سرکوب شان هم برای سرکوبگران سخت تر می شود. الان با اخطار های قید شده ر- ارژنگ نیک دریافتم و فهمیدم ، خارج از کشور نباید برای حمایت از مبارزات داخل حتی نهادهای حمایتی ایجاد نمایند؛ کل نهادهای همبستگی با کارگران ایران گویا اضافی است و کسانی نباید پاشنه در سندیکاهای کارگری را در جای جای جهان برای جلب حمایت از فعالان کارگری در ایران از پا درآورند و اخبار و اطلاعات را به زبان کشورهای میزبان ترجمه نمایند تا بهانه را از دست مفلوکان امنیتی که مرتب مشغول پرونده سازی اند بگیرند. چرا که به زعم ایشان این خود سبب ساز بهانه می گردد.

من قبلا فکر می کردم؛  یاران ما سرکوب می شوند برای این مبارزه می کنند و مبارزه می کنند برای این که به مبارزه طبقاتی عمق بیشتری دهند. . الان از مقاله ر- ارژنگ بامشاد صد در صد فهمیدم که یاران ما سرکوب می شوند برای این که ما از مبارزه آنها حمایت می کنیم؛ آنها سرکوب می شوند برای این که ما آنها را پاره تن خودمان می دانیم و در سرما و گرما قلک به دست از مردم کمک مالی جمع کرده ایم تا به سهم خود به مبارزه آنان یاری رسانده باشیم؛ کاری که تا به امروز از انجام آن خسته نشده ایم و این کار را هم برای خوشآمد این سازمان و آن حزب انجام ندادیم، بلکه برپایه باوری که امر همبستگی طبقاتی ما را تمام و کمال تعریف می کند به انجام رساندیم و همچنان تا مبارزه هست این کار و پیکار را با گستردگی وسیعتری در جای جای جهان انجام خواهیم داد. در این کار و در این پیکار ما بسیارانیم . در فرصتی دیگر باز هم به بند های دیگر نوشته ایشان اشاره خواهم داشت !

پانوشته :

 (۱) - (سایت راه کارگر ،ارژنگ بامشاد : آیا دیوارهای داخل و خارج از کشور فروریخته اند؟ حمایت همه جانبه، نه دخالت همه جانبه)

https://www.rahekargar.net/browsf.php?cId=1031&Id=144

(۲) -  سایت راه کارگر ، قطعنامه پیشنهادی جمعی از اعضای سازمان ، به کنگره ۲۷ سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) ، در باره مهم ترین و مبرم ترین وظایفِ شرایط کنونی

https://www.rahekargar.net/browsf.php?cId=1031&Id=143

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©