Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ برابر با  ۰۳ اکتبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰  برابر با ۰۳ اکتبر ۲۰۱۱
پاسخ به رفیق فلسطینی

 

پاسخ به رفیق فلسطینی

صادق افروز

رفیق ناصر عزیز

از من نظرم را در مورد عکس العمل چپ ایران درباره مواضع ابو عباس و آنچه در سازمان ملل مطرح شد خواسته بودی .راستش این من بودم که باید  ابتدا این سوال را با تو مطرح می کردم که نظر چپ های قلسطینی در این باره جیست؟ در چپ ایران یک نوع گیجی در این مورد وجود دارد . از طرفی بخشی از نیروهای چپ ایران از سازشکاری ها ی سازمان آزادی بخش فلسطین و فساد های مالی و اداری مناطق تحت کنترل این سازمان گله می کند و  آن را عمده می کند و از سوی دیگر مبارزه قهرمانانه رزمندگان این سازمان با صهیونیست ها چیزی نیست که به آسانی و با یک مداد قرمز خط کشیده شود و به فراموشی سپرده شود .بخش  دیگراز چپ ایران نه تنها این قهرمانی ها را به خاطر دارد بلکه همچنین به یاد دارد که آغوش گرم این سازمان همواره به روی مبارزان ایرانی که علیه رژیم شاه مبارزه می کردند باز بود .بعضی از این مبارزین بعد ها پس از بازگشت به ایران توسط رژیم های فاشیستی شاه و خمینی به قتل رسیدند . چپ ایران آگاه است که علیرغم تمام کمبود ها و انحرافات ، سازمان آزادی بخش فلسطین هنوز یک سازمان غیر مذهبی است و اجازه می دهد تا کمونیست ها به همراه ناسیونالیست ها کنار هم بنشینند .

همین خصلت غیر مذهبی بودن این سازمان است که چون خاری در چشم رهبران جمهوری اسلامی آنان را می آزارد . جمهوری اسلامی از همان بدو تاسیس سعی در دخالت در امور فلسطین داشته است .تحت فشار انقلابی از سوی مردم و عشق و علاقه آنان به فلسطین ، سفارت اسرائیل در ایران پس از بهمن 57 تعطیل و  پرچم سازمان آزادی بخش فلسطین به جای ستاره داوود بر فراز سفارت قرار گرفت .ولی سران جمهوری اسلامی و در راسشان خمینی از همان ابتدا شروع به دخالت کرده چاره مردم فلسطین را انقلاب اسلامی و از بین بردن تمامی جناح های غیر اسلامی و بخصوص کمونیست های فلسطینی دانستند .آنها وقتی از مردم مسلمان فلسطین سخن می گویند منظورشان ایجاد مدل مشابه جمهوری اسلامی در ایران است .جامعه ای سرکوب شده و بدون آزادی های سیاسی و مدنی .

باور کن وقتی شرایط فلسطینی ها را با شرایط مردم تحت ستم ایران مقایسه می کنم بعضی وقت ها فکر می کنم ایرانی ها در شرایط بدتری بسر می برند .مردم شما تحت ستم یک رژیم نژاد پرست هستند .مردم ما از یک حکومت دینی  مدافع سرمایه داری رنج می برند که در مناطق ملی همان نژاد پرستی ها را بر مردم بی دفاع اعمال می کند .شاید باور نکنی این رژیم بدترین تضییقات را در مورد مردم عرب خوزستان اعمال می کند .مردم عرب بی پناهی که روی دریایی از نفت خوابیده اند ولی فقر وحشتناکی را تجربه می کنند .اینطور به نظر می رسید که این رژیم به خاطر اسلامی بودنش حداقل دست مردم عرب خوزستان را در آموزش و استفاده از زبان عربی نسبت به دیگر ملیت های ساکن ایران بازتر بگذارد .ولی ماهیت سرکوبگر این رژیم  میلیون ها عرب ایرانی خوزستان را هم  بی نصیب نگذاشته است .منطق سرمایه حکم می کند تا مدافعین آن برخلاف ادعاهای ایدئولوژیکی مذهبی خود لباس شوینیسم فارس را برتن کنند.

نمی دانم سخنرانی دیروز خامنه ای را خواندی یا نه .در کنفرانس به اصطلاح "اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه قلسطین " او  مجددا همان مزخرفات همیشگی جمهوری اسلامی در سی سال گذشته را تکرار کرد .خامنه ای  گفت :

علت ناکامی سازمان آزادی بخش قلسطین دور بودن از اعتقادات اسلامی بود.ایدئولوژی

چپ و یا صرفا احساسات ناسیونالیستی آن چیزی نبود که مسئله پیچیده فلسطین به آن نیاز

داشت .آنچه می توانست ملتی را به مقاومت وادار کند و نیروی شکست ناپذیر از آنان فراهم

سازد اسلام جهاد وشهادت بود

ملت قلسطین شانس آورده است که مثال یک حکومت اسلامی  در ایران جلوی چشمشان است .باور کن که این رژیم چیزی دست کم از صهیونیست های اسرائیلی ندارد .آن جنایاتی که در دهه 1980 کردند به کنار ، پس از انتخابات قلابی 2008 چنان بلایی بر سر معترضین آوردند که روی اسرائیلی ها و گشتاپوی هیتلر را سفید کردند .بر طبق آیین مذهبی شان با دختر ها و پسر های اسیر هر کاری می خواستند کردند .خیلی  ها را زیر شکنجه کشتند  . خیلی ها پس از آزادی از اسارت خودکشی کردند و بعضی  ها هم مشاعرشان را از دست دادند . آیا ملت فلسطین مبارزه می کند تا خود را اسیر چنین شرایطی کند ؟ در همین همسایگی فلسطین می بینی  رژیم بشار اسد که بدون کمک مالی ، تسلیحاتی و اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی قادر به ادامه بقا نیست چه بلایی بر سر معترضین می آورد .خوشبختانه تکنولوژی به کمک بشر آمده است تا نگذارد فریبکارانی از قبیل خامنه ای و احمدی نژاد و اسد با راه اندازی ماشین دروغ و ریا و شعار های بی محتوی ضد امپریالیستی مردم را بفربیند .خلق های عرب به کمک همین تکنولوژی شاهد بودند که دختر زیبای معترض ، ندا آق سلطان چه مظلومانه در خیابان جان داد . از این ندا آق سلطان ها زیاد داریم که هر روزه قربانی می شوند .زیر فشار این رژیم دختر های جوان ایرانی همه روزه تحقیر می شوند و پلیس کنترل پوشش زنان در خیابان ها به آنها سخت گیری می کند .

در مبارزه نظری با چپ ها در اوائل انقلاب ، هواداران خمینی می گفتند اسلام هم از سوسیالیزم و هم از سرمایه داری بهتر است . می گفتند اسلام نه سرمایه داری است و نه سوسیالیزم .امروزه سی و سه سال پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی تضاد طبقاتی به بیشترین مقدار خود رسیده است .اگر آقایان شرکت کننده در اجلاس بین المللی حمایت از فلسطین از آن سال مجلل خارج  می شدند و کمی پایین تر در خیابان ها قدم می زدند روی دیوار ها شماره تلفن هایی را می دیدند که برای فروش کلیه آگهی کرده است  .انواع و اقسام گروه های خونی  عرضه شده اند .ومردم از فرط فقر و بدبختی به فروش کلیه و اعضای بدن خود روی آورده اند .جمهوری اسلامی راست می گفت سوسیالیست نبود ولی رفیق عزیز آنها یک رژیم سرمایه داری آنهم از بدترین نوع خودش را تحویل جامعه ایران داده اند .کوچکترین حرکت مستقل کارگری سرکوب می شود . حتی آن دسته از رهبران کارگری که مسلمان بودند ولی می خواستند اتحادیه و سندیکای خودشان را سازمان بدهند به زندان افتاده اند . امروز گزارشی می خواندم از جنوب تهران در منطقه دروازه غاز .بچه ها حتی شناسنامه ندارند و برای امرار معاش در خیایان های تهران دستفروشی می کنند .خانواده ها از فرط فقر و بدبختی بچه هایشان را می فروشند .خانواده ای دختر 11 ساله اش را به پیرمردی70 ساله  در قبال روزی پنج هزار تومان کرایه داده است .(1)

حالا رهبر چنین رژیمی و با چنین کارنامه درخشانی برای ملت شجاع و مبارز فلسطین نسخه می پیچد و درس سیاسی می دهد .خامنه ای پس از گسترش انقلاب در مصر هم  از این مزخرفات گفت و به اخوان المسلمین پیام داد که "پیام انقلاب اسلامی مردم مسلمان مصر را شنیدم " زیر فشار جنبش انقلابی در مصر و به دلیل انقلابی که در واقع جرقه های اولیه اش را نه اسلامی های اخوان المسلمین بلکه چپ های مصر و نیروهای کارگری مصر زده بودند ، رهبر اخوان المسلمین به خامنه ای پیام داد که مردم مصر از گروه های مختلف هستند .( یعنی فضولی موقوف ) . خالد مشعل هم که در اجلاس تهران حضور داشت به نوع دیگری همان عکس العمل اخوان المسلمین را در رابطه با لاطائلات خامنه ای تکرار کرد .در حمایت از اقدام ابو عباس در سازمان ملل و در مخالفت اشکار با خامنه ای  ،خالد مشعل تحت فشار جوی که در حال حاضر در حمایت از اقدام ابو عباس در فلسطین وجود دارد گفت :

 

این اقدام دستاوردی نمادین و معنوی در پی داشت که نمی توانید آن را انکار کنید، رژیم صهیونیستی

و آمریکا در وضعیت انزوا قرار گرفتند، اجماع بین المللی خوبی شکل گرفته، چهره زشت سیاست

آمریکا و مواضع اسرائیل نمایان شده است................برادر ما ابو ماذن زیر فشار های آمریکا نرفت

و بر اقدام خود اصرار کرد .این جراتی ستودنی است که آنرا ارج می نهیم

 

امیدوارم مردم فلسطین بیشتر با چهره واقعی جمهوری اسلامی آشنا بشوند و زیر بار یک نظام مذهبی نروند .روی کار آمدن یک رژیم مذهبی در فلسطین برباد دادن همه جانفشانی ها و خون هایی است که ملت فلسطین در 60 سال مبارزه خود برای کسب آزادی اعطا کرده است .برخلاف آنچه خامنه ای در این اجلاس گفت هرچه بیشتر نزدیک شدن مبارزین فلسطینی به نیروهای انقلابی و رادیکال در سطح جهان و دفاع از سکولاریسم موجب محبوب تر شدن آنها  در همه جهان و حتی در اسرائیل می شود .در منطقه ای که نژاد ها و پیروان مذاهب گوناگون در کنار هم زندگی می کنند راه حل خامنه ای جز براه انداختن دریایی از خون معنی و مفهوم دیگری ندارد .

اول اکتبر2011

1.

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=38844

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©