Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ برابر با  ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷  برابر با ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸
بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

در اعتراض به ربودن مهندس  هاشم خواستار

 

روز اول آبان در یک عمل غیرانسانی و غیرقانونی آقای  هاشم خواستار بازنشسته محبوبِ معلمان و مردم ایران ربوده شد و در کمال ناباوری وی را در بخش روانی بیمارستان ابن سینا مشهد بصورت اجباری بستری کردند تا نشان دهند  عقلانیت و درایت نزد مسببین این عمل در قوه قضاییه و نیروهای امنیتی جایی ندارد. اما این بار رسوایی به قدری بود که تاکنون نه دادستانی و نه ضابطان قضایی هیچ یک مسئولیت این گستاخی را بر عهده نگرفته اند.

 

هاشم خواستار یک فعال صنفی و مدنی است که شهرت جهانی دارد او پیش از این بخاطر فعالیت های صنفی دو سال را در زندان گذرانده است، بارها تهدید و احضار شده اما هرگز از مقاومت دست نکشیده است. حال عده ای گمان می کنند به اتهام بیمار روانی می توانند وی و فعالان صنفی را از دور فعالیت و اثرگذاری خارج کنند. اما اتهام زنندگان به حدی رسوا و  اتهام به اندازه ای نخ نماست که نه تنها مردم و معلمان ذره ای برای آن ارزش قایل نیستند بلکه بر محبوبیت خواستار افزوده خواهد شد. تا به امروز نیز همواره واکنش مردم و معلمان به این دست اتهامات، اعتراض و  بیزاری جستن از اتهام زنندگان بوده است. ای کاش کسانی که ماشین رعب و وحشت و اتهام زنی به راه انداخته اند از تاریخ عبرت می گرفتند و می دانستند روزی باید در دادگاه عدالتِ تاریخ پاسخگو باشند.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن اعتراض شدید به ربودن غیرقانونی آقای خواستار نسبت به سلامت جسم و روان وی هشدار می دهد، ایشان پیش از بازداشت به قدری از سلامت جسم و روان برخوردار بودند که در سن بازنشستگی کشاورزی می کردند و در حال تالیف کتاب خاطرات خویش بودند.

 

از نظر ما افرادی باید تحت درمان روانپزشکی قرار بگیرند که فضای فعالیت صنفی را امنیتی می کنند، کسانی که چشم بر دزدی ها و اختلاس ها می بندند اما معلمانِ منتقد را حبس می کنند. کسانی که به تجمع مسالمت آمیز معلمان حمله می کنند و کتف و سر معلمان را می شکنند و جسم مجروح آنان را بر زمین می کشند.

 

شورای هماهنگی دستگیری آقای خواستار را در راستای ایجاد فضای رعب و وحشت بین معلمان ارزیابی می کند و اعلام می کند اگر پرونده سازی، توهین، اتهام زنی، احضار و حبس معلمان در سراسر ایران متوقف نگردد، معلمان این همه تحقیر و تعرض را بدون پاسخ نخواهند گذاشت. ما خواهان آزادی بدون قید و شرط تمام معلمان دربند و محاکمه مسئولانی هستیم که با بی تدبیری و بی کفایتی فقر و فساد را بر جامعه تحمیل می کنند و به منزلت فرهنگیان توهین می کنند.

 

شورای هماهنگی از فعالان صنفی و معلمان انتظار دارد مرعوب این فضاسازی و اتهام زنی نشوند صفوف متحد خود را مستحکم تر از قبل شکل دهند و در راستای تحقق مطالبات صنفی و آموزشی همبسته تر از گذشته با درایت و هوشیاری مطالبات محقق نشده را پیگیری نمایند. ما نیک می دانیم  قدرت ما در اتحاد ماست، پس همه معلمان را به اتحاد در عمل حول مطالبات صنفی و آموزشی فرا می خوانیم.

 

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۷ آبان ۱۳۹۷

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©