Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ برابر با  ۰۵ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷  برابر با ۰۵ نوامبر ۲۰۱۸
اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

فراخوان به حمایت از بازداشتی های تجمع مسالمت آمیز کارگران هفت تپه

 

کارگران هفت تپه، کارگران و تشکلات مستقل کارگری ایران و جهان!

 

همانگونه که مطلعید امروز سه تن دیگر از کارگران بازداشتی در تجمعات اعتراضی، قانونی و مسالمت آمیز کارگران هفت تپه به قید کفالت آزاد شدند اما هنوز یکی از نمایندگان کارگری، آقای اسماعیل بخشی و خانم سپیده قلیان که در تجمع کارگران و در میان صفوف مردم و خانواده های کارگران حضور داشته در بازداشت هستند.

 

ما متذکر میشویم که اعتصاب، تجمع، اعتراض و تشکل یابی از حقوق بدیهی، قانونی و انسانی کارگران است و این موارد، هم در قانون اساسی تضمین شده است و هم در قوانین بین المللی که جمهوری اسلامی ایران متعهد به رعایت آن است.

دولت ایران که خود عضو سازمان جهانی کار است و هر ساله به این سازمان گزارشاتی در باب سرکوب کارگران و فعالین کارگری میدهد به خوبی میداند که مطابق مقاوله نامه های 98 و  87 سازمان جهانی کار باید از کارگرانی که دست به ایجاد تشکلات مستقل میزند حمایت کند نه اینکه آنها را زندانی و تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، ضمن همراهی کامل با اعتصاب و اعتراضات کارگران هفت تپه تا کسب دستمزدها و سایر مطالبات معوقه و خلع ید از بخش خصوصی و بازگرداندن شرکت به بخش دولتی، از همه ی کارگران در هفت تپه، کارگران و تشکلات مستقل کارگری در ایران، رسانه ها و نهادهای بین المللی کارگری میخواهد که برای اجرای فوری و بی قید و شرط منع تعقیب قضایی و مختومه کردن کامل پرونده هایی که برای کارگرانی که در روزهای اخیر آزاد شده اند، همچنین به طور جد و با تمام توان برای آزادی همکارمان، اسماعیل بخشی و نیز خانم سپیده قلیان که برای همدلی با ما کارگران بازداشت شده است، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

جمعه۲ اذر ۹۷

................................

پیام ارسالی از همکاران

 

همکاران عزیز؛ ما از دانشجویانی که در جمع ما حاضر شدند، از خانم قلیان که به خاطر ما کارگران هفت تپه بازداشت شده، از مردم عزیز شوش، از معلمان، از همه اقشاری که در کنار ما به خاطر اعتراض شفاف، قانونی،  مسالمت آمیز و برحق ما کارگران هفت تپه متحمل زحمت شدند تشکر میکنیم. اجازه نمیدهیم اتهام و دودستگی بین ما ایجاد شود. ما از همه ی کسانی که از این حق قانونی ما حمایت میکنند و بدون هیاهو به ما دلداری میدهند تشکر میکنیم. کارگران فولاد! از شما متشکریم. کارگران ساختمانی، کارگران شرکت واحد،  انجمن های معلمان  و سایر کارگران در سراسر کشور، از حمایت شما متشکریم. ما همه با هم هستیم و تا آزادی همه ی بازداشت شدگان و تا لغو خصوصی سازی و بازگرداندن شرکت به بخش دولتی به اعتراضات قانونی خودمان ادامه خواهیم داد. به ما وعده ی پرداخت چند ماه دستمزد ندهید! ما میخواهیم مشکلمان را اساسی حل کنیم. ما دنبال قُرص مُسکن موقتی و دو ماهه نیستیم. هستی و زندگی یک خانواده بزرگ چندین هزار نفری در میان است. اتحاد، اتحاد، اعتصاب

 

کانال رسمی کارگران هفت تپه.

پنج شنبه اول ابان ۹۷.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

.......................................................

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

اخرین خبر مبنی بر ازادی سه کارگر بازداشتی .محمد خنیفر.مسلم ارمند. حسن فاضلی میباشد.

اما اقای اسماعیل بخشی نمایند کارگران هفت تپه.وخانم سپیده قلیان فعال مدنی.همچنان در باز داشت میباشند.

 

پنج شنبه اول ابان ۱۳۹۷

.............................................

سندیکای  کارگران هفت تپه

 

تا کارگران بازداشت شده آزاد نشوند مذاکره بی مذاکره

 

کارگران ،مردم شریف و آگاه

 

همانطور که در جریان هستید در پانزده همین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه ، چند تن از کارگران و نمایندگان کارگری توسط مامورین بازداشت شدند.

 

 هر چند در این مدت تعدادی از کارگران بازداشتی آزاد شده اند ، اما  هنوزنمایندگان کارگران هفت تپه، به اسامی، اسماعیل بخشی، مسلم آرمند،حسن فاضلی، محمد خنیفری و  سپیده قلیان-

فعال مدنی-  همچنان در بازداشت می باشند.

در این مدت ، کارگران آگاه و شجاع هفت تپه و مردم شریف شهر شوش با  اعتراضات پرشور خود در شهر شوش و تجمع در مقابل فرمانداری ، ضمن دفاع از مطالبات کارگران هفت تپه، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران در بند شده اند.

اما در این میان جدیدا افرادی ناشناس !! آگاهانه تلاش می کنند که مسیر خواست و مطالبه کارگران را به انحراف بکشانند .

این افراد  با بیان اینکه خواست اولیه کارگران هفت تپه تنها دستمزد.است  ، عملا مهر سکوت را بر دیگر مطالبه کارگران می کوبند، که کارگران از نمایندگان دربند ، سخنی نگویند و نمایندگان دلسوز و فداکار و منتخب کارگران هفت تپه همچنان در بند باقی بمانند و به فراموشی سپرده شوند.

همگی آگاهیم که دشمنان طبقه کارگر با داشتن اتاق فکر ،از هیچ تلاشی برای به انحراف کشاندن مبارزات به حق ما کارگران فرو گذاری نکرده و نخواهند  کرد. پس ما  باید مثل گذشته همچنان هوشیار باشیم  تا با قوانین از پیش تعیین شده دشمنان طبقه کارگر  وارد زمین بازی نشویم، چرا که باخت  ماحتمی است.

کارگران ،هم زنجیران ؛

هنوز نمایندگان کارگری و همچنین مدافع حقوق کارگران ، خانم سپیده قلیان در بازداشت می باشند.

اعتراضات تاکنونی  شما کارگران هفت تپه توانسته است حمایت دیگر کارگران و مردم زحمتکش ، شریف و آگاه را با خود داشته باشد. پس باید همچنان شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد، بخش اصلی مطالبات ما تا آزادی کارگران در بند باشد.

دوستان کارگر ؛ پیش شرط هر نوع مذاکره ما کارگران  با نمایندگان دولت این است که نمایندگان کارگری بازداشت شده سریعا باید آزاد شوند .

تا زمانی که نمایندگان کارگران هفت تپه  در بازداشت هستند،  نباید به هیچ گونه مذاکره ای تن بدهند.

تا نمایندگان ما در زندان هستند مذاکره ای وجود ندارد.  بخشی از کسانی که جز مذاکره کنندگان هستند اکنون در زندانند، آنها باید در مذاکره شرکت کنند تا - نمایندگان در بند-  آزاد نشوند، مذاکره بی مذاکره.

حتی اگر حقوقهای عقب افتاده را پرداخت کنند ، مذاکره بعد از آزادی و بازگشت به کار دوستان زندانی  صورت خواهد گرفت.با اتحاد و همبستگی خواستار آزادی کارگران در بند باشیم.

 

کارگر زندانی آزاد باید گردد

نان کار آزادی ،اداره ی شورایی

کانال رسمی کارگران هفت تپه

سندیکای  کارگران هفت تپه

اول آذر ماه ۹۷

.....................................

کانون نویسندگان ایران

خبر

بازداشت نمایندگان کارگران هفت‌تپه

 

روز گذشته نوزده تن در جریان اعتراضات کارگران هفت‌تپه بازداشت شدند با این حال اعتراض امروز نیز ادامه داشت.

کانال رسمی کارگران هفت تپه با اعلام اسامی ۱۸ نفر، از بازداشت آنها به دست نیروهای امنیتی در روز یکشنبه بیست و هفتم آبان خبر داده و همچنین نوشته که سپیده قلیان، خبرنگار نیز در میان بازداشت‌شدگان است. این کانال تلگرامی، اسامی بازداشت‌شدگان را «اسماعیل بخشی، محسن آرمند، محمد خنیفر، پویا بشمه، سعید منصوری، جلیل احمدی، ایمان خضری، عظیم سرخه، مهدی داوودی، سعید الکثیر، علیزاده، امید آزادی، حسن فاضلی، سمیر احمدی، خالد تمیمی، سلامت‌نیا،عماد کثیر و محمود سعدی» از نمایندگان کارگری اعلام کرده است . کارگران نیشکر هفت‌تپه خواستار واگذاری مالکیت این واحد به کارگران و اداره آن از سوی یک شورای کارگری و یا بازگرداندن مالکیت شرکت به بخش دولتی و نظارت شورای کارگری بر اداره آن هستند. خواسته دیگر کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه،‌ پرداخت چهار ماه دستمزد معوقه هزاران کارگر این واحد کشاورزی - صنعتی است. در پی این بازداشت ها کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه روز دوشنبه بیست و هشتم آبان، و در پانزدهمین روز اعتراض خود در شوش راهپیمایی کردند و با بست‌نشینی در مقابل دادگاه این شهرستان خواستار آزادی بازداشت‌شدگان شدند.

به گزارش برخی خبرگزاری‌ها با ادامه اعتراض‌های کارگری، نیروهای یگان‌های ویژه در بامداد روز شنبه در محوطه هفت‌تپه و شهرستان شوش مستقر شده بودند. اما گزارش‌ها حاکی از خروج نیروهای این یگان از شوش در روز یکشنبه بود. اسماعیل بخشی نماینده کارگران پیش از بازداشت در یک سخنرانی که فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت با انتقاد از اعزام نیروهای یگان ویژه به منطقه خطاب به آنان گفته بود که چرا اسلحه خود را به سوی مردم گرفته‌اند

کارگران فولاد اهواز و بخش‌هایی از مردم شوش از خواسته ها و آزادی بازداشت‌شدگان روز گذشته حمایت کردند. فضای مجازی نیز آکنده از عکس‌ها، ویدیوها و نوشته‌های حمایتی از کارگران هفت تپه است.

 

کانون نویسندگان ایران

......................................

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:

 

هوشیار باشیم!

چرا برخی مقامات خواسته اصلی ما ( لغو خصوصی سازی)  را سانسور میکنند؟

 

همکاران عزیز؛ نماینده شهر در نامه به مقامات در تهران و در سخنرانی در مجلس اصلا خواستار دولتی شدن شرکت نشده. دقت کنیم! ایشان خواستار این شده که علاوه بر لزوم پرداخت دستمزدهای معوقه، لازم است شرکت را تحت پوشش حمایت از صنایع ورشکسته ببرند ! نه!!! این خواسته ما نیست!

 

خواسته ما این است: ما میخواهیم قبل از هر چیزی شرکت به بخش دولتی برگردد. خواسته ی اصلی ما بردن شرکت زیر پوشش صنایع ورشکسته نیست تا از این راه ضمن حفظ مالکیت بخش خصوصی، بدهی های بخش خصوصی توسط دولت پرداخت شود و باز هم برنده بخش خصوصی باشد و ما کماکان متکی به مالک خصوصی که اموال ما را به تاراج می برد. این پیشنهاد، کمک به مالکان فراری برای پرداخت بدهی هایشان است تا بتوانند از پول دولت بدهی شان را بدهند و برگردند و دوباره ما را چپاول کنند! این پیشنهاد که شرکت با همین بخش خصوصی زیر پوشش صنایع ورشکسته برود کمک به مالک خصوصی است نه به ما کارگران. اول بگذارید شرکت دولتی شود بعد زیر پوشش صنایع ورشکسته ببرید.

ما کارگران هفت تپه، برای جلوگیری از ورشکستگی یا پرداخت بدهی ها به دولت، خودمان بلدیم چه بکنیم. ما به راحتی با همین نماینده های کارگری و همکاران در هفت تپه نه تنها میتوانیم بدهی ها را بدهیم بلکه شرکت را به سود رسانی هم برسانیم. بیش از 20 هزار زمین که اگر مرده را در آن بکاری زنده میشود برای امرار معاش چند استان کفایت میکند ! مساله این است که ما نمیخواهیم شرکت در دست بخش خصوصی باشد. حتا اگر اسدبیگی و رستمی و امثالهم فراری نبودند هم ما آنها را نمیخواهیم. بخش خصوصی خوب و بد، لایق و نالایق نداریم! هفت تپه ملک و اموال عمومی ما و نسل های قبل از ما و نسل های بعد از ماست. چرا باید به قیمت هیچ به شخص و بخش خصوصی بخشیده شود؟

 

ما میخواهیم بگذارند که یا خودمان مالک و گرداننده شرکت باشیم و یا اینکه دولت مالکیت را داشته باشد و خودمان نظارت کنیم.

خواسته ی اصلی ما ترحم برای سه ماه حقوق معوقه نیست.

خواسته ی اصلی ما این است: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه باید از بخش خصوصی بازپس گرفته شود و به بخش دولتی و عمومی بازگردانده شود.

ما نه تروریست هستیم و نه چیزی دیگر؛ کارگر هفت تپه ایم و مطالبات صنفی، قانونی، انسانی و کارگری خود را میخواهیم.

امنیت ملی، یعنی ما کارگران؛ کسی که علیه منافع ما باشد علیه امنیت ملی است.

خواسته ی اصلی ما این است که : اولا تمام همکاران ما بدون قید و شرط آزاد شوند و دوما شرکت هفت تپه از بخش خصوصی گرفته شود و به بخش دولتی بازگردانده شود.

ما تا دست یافتن به مطالبات خودمان به اعتراض و اعتصاب مسالمت آمیز، انسانی و مدنی خود ادامه خواهیم داد. به قول اسماعیل که یکی از نمایندگان ماست، تا کنون اعتصاب و تجمع اعتراضی به این زیبایی نبوده است. ما به همین زیبایی، شکوه و با حوصله و خستگی ناپذیر آنقدر ادامه میدهیم که مطالباتمان را کسب کنیم.

درود بر غیرت و شرف کارگر هفت تپه که در ایران و در جهان با افتخار از هفت تپه نام می برند. کارگرزندانی آزادبایدگردد / لغو خصوصی سازی

کانال رسمی کارگران هفت تپه

چهارشنبه ۳۰ ابان ۹۷

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

.................................................

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

بازداشت اعضای «مجمع نمایندگان کارگری» نیشکر هفت تپه را قویا محکوم می کنیم!

 

بازداشت کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را قویا محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت شدگان می باشیم. در ششمین روز از اعتراض کارگران در مقابل فرمانداری، همه نمایندگان کارگران و چند تن دیگر از کارگران پیشرو همچنین یک خبرنگار که ۱۸ تن می باشند؛ بازداشت شده اند. مطابق اخبار منتشر شده همگی کارگران بجز آقایان اسماعیل بخشی،  مسلم آرمند، محمد خنیفر، سید حسن فاضلی و خبرنگار بازداشت شده، در کمتر از ۴۸ ساعت با قرار کفالت آزاد شده اند.

 

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در سال جاری در اعتراض به عدم پرداخت حقوق بارها دست به اعتصاب زده اند. از دور جدید اعتصاب پانزده روز گذشته است و یک هفته است که کارگران مطالبات خود را در خیابان های شوش و مقابل فرمانداری فریاد می زنند. اصلی ترین خواسته کارگران در دور اخیر اعتصاب شان، خلعیت بخش خصوصی از کارخانه و پرداخت حقوق های معوقه شان می باشد. اما تاکنون هیچ توجهی به خواسته های کارگران نشده است. مردم منطقه و بسیاری دیگر از اقشار جامعه در همبستگی با کارگران از خواسته های آنان اعلام حمایت کرده اند.

 

با وجود دستگیری ها، کارگران به درستی از خواسته های خود عقب نشینی نکردند و ضمن ادامه اعتصاب، در حمایت از کارگران بازداشت شده اعتراض خود را به مقابل دادگستری شهر شوش برده اند. تداوم ادامه اعتراض کارگران به این روش قطعا در آزادی دستگیر شدگان و دستیابی به خواسته هایشان بسیار موثر خواهد بود.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه قویا بازداشت کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را محکوم می کند و همبستگی خود را با اعتصاب کارگران اعلام می دارد.  از طبقه کارگر سراسر کشور می خواهیم به هر شکل ممکن از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه حمایت کنند. نمایندگان کارگران و سایر کارگران بازداشت شده باید فوری و بی قید و شرط آزاد شوند و خواسته های کارگران فوری اجرا شود.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۹ آبان ۱۳۹۷

...........................................................

وکیل نمایندگان کارگری

(اقایان اسماعیل بخشی، سید حسن فاضلی ، محمد خنیفر ، مسلم آرمند ) که همچنان در بازداشت بسر می برند گفته است از محل نگهداری موکلینش و وضعیت و سلامت آن ها کاملا بی اطلاع است.

وی همچنین اظهار داشت آن ها نمایندگان کارگران و صدای سایر کارگران بودند نه  رهبر یا هدایتگر . حرکت آن ها ،حرکت مسالمت آمیز صنفی  بوده است و گواه آنان عموم می باشند  و مصداق هیچ عنوان مجرمانه ی زیر مجموعه ی جرایم امنیتی در قوانین کیفری نمی باشد. براساس  مبانی حقوقی تاسیس دادسرا دادستان به عنوان یک مقام بی طرف است که باید کاملا بی طرفانه برخورد نماید هرچند  اشخاصی که در دستگاه قضا و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی مشغول هستند ملتزم و علاقمند به این نظام سیاسی هستند اما این علاقه نباید تاثیری در برخورد قضایی آنها داشته باشد چون جانبداری از حقوق عمومی وظیفه دادستان است.

 سه شنبه ۲۹ ابان ۹۷

 

..........................................................

به گفته برخی از کارگران برخی از بانک‌های طرف قرارداد با کشت و صنعت نیشکر هفت تپه حساب‌های مشتریان خود که از پرسنل نیشکر هفت تپه هستند مسدود کرده اند

اقدام اینکار بانکها به علت عدم پرداخت نکردن اقساط وام ها که کارگران از این بانک‌ها دریافت کرده اند/ چند ماه عدم پرداخت حقوق به کارگران موجب شده است، حساب‌های بانکی کارگران که پرداخت یارانه نقدی در آنها صورت می‌گیرد از طرف بانک مسدود شوند/ کارگران هفت تپه با معیشت سختی که دارند/ مجبور هستند امورات زندگی خود را با وام و یا به علت ضامن شدن همدیگر در بانک‌ها با این مشکل مواجه شوند

سه شنبه ۲۹ ابان ۹۷

کانال رسمی کارگران هفت تپه.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 

.........................................................

سیزدهمین و چهارمین روز اعتصاب و گردهم آئی

 کارگران هفت تپه با خانواده هایشان

 

اعتصاب و اعتراضات صنفی کارگران شرکت کشت وصنعت هفت تپه طی امروز شنبه ۲۶ آبان ماه ۹۷ نسبت به دریافت حقوق و پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی  وارد سیزدهمین و چهارمین روز خود در مقابل فرمانداری شوش شد .حضور خانواده های کارگران هفت تپه طی امروز شنبه ۲۶ آبان ماه ۹۷ در اعتراضات صنفی خود نسبت به دیرکرد پرداخت حقوق ها و پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی در هفت تپه ادامه داشت،

کانال رسمی کارگران هفت تپه

شنبه ۲۶ ابان ۹۷

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

............................

حمایت کارگران باز نشسته هفت تپه از اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه.

کارگران و زحمت کشان هفت تپه!

به واقع وبا تمام وجود از مشکلات معیشتی شما و دستمزدهای شندر غازی که آنهم با تاخیر و اکنون با بیش از سه ماه تاخیر پرداخت نشده آگاه هستیم. همین دستمزدی که به بنا به اعتراف مقامات دولتی چند برابر زیر خط فقر هم هست و همین دستمزد ناچیز  به شما انسانهای شریف پرداخت نمیشود... واقفیم که عدم پرداخت دستمزد وسایر مطالبات شما کارگران محرکی شده است که اکنون دست به اعتصاب بزنید.

بنابر این ما شاغلان دیروز وبازنشستگان امروز وظیفه طبقاتی خود میدانیم که از این حرکت به حق شما یاران و از اعتصاب شما عزیزان و همکاران حمایت کنیم.

جمعی از بازنشستگان نیشکر هفت تپه

شنبه ۲۶ ابان ۹۷

............................

خواسته ها و مطالبات صنفی ما کارگران هفت تپه

ما کارگران و پرسنل ولایت مدار شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ضمن پایبندی به قانون اساسی در لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران خواسته ها و مطالبات صنفی خود را برای چندمین بار به دور از هر گونه جناح گیری سیاسی و تبری از تخریب و توهین به مقدسات و ارکان نظام و در راستای اعتلا و تحقق اندیشه های امام راحل و رهبری در خصوص احقاق حقوق کارگران به عنوان بزرگ‌ترین قشر  مستضعف جامعه، بمنظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاد عناصر ضد انقلاب و معاندان داخلی و خارجی نظام، بشرح ذیل اعلام میداریم.

 

۱_ شفاف سازی در مورد پرونده ارزی سهام داران و خلع ید بخش خصوصی از مالکیت شرکت و تعیین تکلیف مالکیت و مدیریت شرکت در اسرع وقت به عنوان اصلی ترین مطالبه کارگری.

 

۲ _ پرداخت حقوق های معوقه و تعیین وضعیت قراردادهای کارگران به منظور تضمین امنیت شغلی پرسنل.

 

۳ _ پرداخت سایر مطالبات کارگری در قالب قانون کار و عرف حاکم در شرکت.

 

۴ _ ممنوع الورود کردن تمام مدیران و پرسنل غیربومی منتصب به بخش خصوصی تا تعیین تکلیف وضعیت کارفرما، در راستای صیانت از اموال و سرمایه های شرکت و جلوگیری از هر گونه تشنج و هرج و مرج احتمالی.

 

۵_  ما کارگران هفت تپه ضمن قدردانی و تشکر از زحمات و پیگیریهای مجمع نمایندگان طی اعتصابات اخیر، با توجه به وضوح و شفافی خواسته ها و مطالبات کارگری قویا اعلام مینماییم که نمایندگان دیگر در هیچ جلسه و نشستی در شهرستان، استان و غیره تحت هر عنوانی، بدون  نظرسنجی و اخذ رای پرسنل شرکت نخواهند کرد و کارگران هفت تپه ضمن ادامه اعتصابات مسالمت آمیز خود، منتظر عکس العمل و اقدامات عملی مسئولان در قبال مطالبات فوق خواهند بود.

 

:o:ضمنا به اطلاع کلیه همکاران و کارگران عزیز می رساند بمنظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده ضد انقلاب و معاندین نظام و اثبات حقانیت و مسالمت آمیز بودن تجمعات کارگری، اعتصاب روز شنبه بصورت کاملا مسالمت آمیز و بدون سردادن هرگونه شعار دنبال خواهد شد.

امید است که کارگران گرامی همچون چند روز اخیر نهایت همکاری و مساعدت را در این خصوص خواهند داشت.

شنبه ۲۶ ابان ۹۷

:کانال رسمی کارگران هفت تپه

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

...................................

باسلام ودرودخدمت شیرمردان وشیرزنان هفت تپه قهرمان

 

 

امروزجمعه۲۵ آبان ماه همکاران عزیزدرمقابل مصلی شهرستان شوش،نمایش اقتدارواتحادوهمدلی  رابه تمام دنیانشان دادید.

واقعا زبان قاصراست ازاین همه همدلی ویکپارچگی وبه احترام این مردم بابصیرت وحق طلب بایدازجای خودبلندشدوکلاه ازسربرداشت وسرتعظیم فرودآورد.

یک تشکرویژه ازبانوان غیرتمندی که امروزهم همچون روزهای گذشته دوشادوش برادران خوددراین راهپیمایی حضورداشتندوهمچنین یک دعوت ویژه ازسایربانوان می کنیم که فرداهمراه بابرادران وهمسران  وپدران خودوهمراه بابچه هاحضورداشته باشندتاروحیه بخش خانواده های خودباشند.

احسنت براین کارگران متمدن هفت تپه

امروزچهارمین روزتجمع مقابل فرمانداری شوش وهمچنین حرکت مسالمت آمیز دربازارشوش بود،همه چیزمسالمت آمیزانجام شدونه خون ازدماغ کسی آمدونه به کسی یاارگانی توهین‌ شدوبازهم خط بطلانی کشیدندبرکسانی که کارگران راخشونت طلب معرفی می کنند.

بازهم یک گِله می کنیم ازهمکارانی که دراین چند روز بنا به هر دلیلی ازحضوردراین تجمعات قانونی و مسالمت آمیزخودداری کرده اند.

 

یه تشکرویژه هم ازبازاریان وکسبه ومردم شوش می کنیم که امروزهمراه باکارگران هفت تپه حضورداشتندویاقلبشان به عشق ماکارگران تپید.

 

فرداشنبه ۲۶ آبان ماه بازهم ثابت قدم ترازهمیشه درب فرمانداری تجمع خواهیم کردوازتمام همکاران عزیز خواهشمندیم این بارهمراه باخانواده های خودتشریف بیاورند.

صبح پیروزی نزدیک است.

 

زنده بادکارگر       زنده باداتحاد

‌ ‌‌‌‌‌‌

زنده بادهفت تپه

کانال رسمی کارگران هفت تپه.

جمعه ۲۵ ابان ۹۷

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

.....................

خبر ساعت سه نیمه شب

ارسالی از کارگران.

اطلاعیه

فوری فوری فوری

  سرکوب اغاز شد

همکنون خبردار شدیم یگانهای ضذ شورش وارد هفت تپه شدن برای جلوگیری از اعتصابات به حقمون پس همکاران عزیز لطفا فردا همگی در محل کار حاظر شوید و تجمع خود را از داخل شرکت اغاز میکنیم راس ساعت ۸ روبروی درب اداره حراست

کانال رسمی کارگران هفت تپه.

شنبه  ۲۶ ابان ۹۷

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

................................

عضو شورای کارگران هفت تپه:

 

به خط آخر رسیدیم

دولت تضمین کننده تعهدات کارفرمایانِ فراری بود

 

قاسم منصور آل کثیر

 در گفتگو با اسماعیل بخشی

 

خانه و زندان برای ما فرقی ندارد. ما عصبانی هستیم و انتظار نداشته باشند با گل و شیرینی به محلِ تجمع برویم. نماینده هم دیگر پیش ما جایگاهی ندارد. دولت هم که مرتب وعده های کارفرما را تضمین می کرد باید جوابگوی ما باشد. اینها را "اسماعیل بخشی" می گوید. فعال حقوق کارگری و یکی از ۲۳ نماینده ی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه.

در ادامه گفت و گوی تفصیلی خبرگزاری اگزار با او را بخوانید:

 

چرا تجمعات را مقابل فرمانداری بردید؟

 

چون فرمانداری تضمین کننده ی وعده های کارفرما بود. الان کارد به استخوان رسیده و مقابل فرمانداری می ایستیم. دولت شرکت را به بخش خصوصی داد. دولت به آنها ارز داد و دولت و مسئولان شوش حامی او بودند.

 

پس نقد شما نسبت به دولت است؟

 

بله. اول دولت و بعد بخش خصوصی که ما را بیچاره کرد. ما شرکتمان را می خواهیم.

 

اگر دولت از شما راهکار بخواهد چه راهکارهایی دارید؟ شاید دولت تصمیم بگیرد و شرکت را به بخش خصوصی دیگری دهد.

 

ما از دولت سوال داریم. چرا شرکت را به سه بچه ی غیرمتخصص و زیر ۳۰ سال دادید؟ میلیاردها پول دارند و سفره ی کارگر خالی است. کارفرمای ما نه متخصص بود نه تولید کننده و بزرگترین کارشان واردات از چین بود با ارز دولت. از اول هر چه داد زدیم کسی توجه نمی کرد و مسئولان شوشی مثل کوه پشتش بودند. اگر به بخش خصوصی بدهند همان آش و همان کاسه است. وقتی دولتی بودیم وضع بهتر بود و رو به پیشرفت در تولید می رفتیم. دولت فقط بگوید نظرش چیست؟

 

این تجمعات تاثیر دارند؟

 

راه دیگری داریم؟ حداقل وجدانمان در برابر زن و بچه هایمان راضی می شود. بله تجمعات نتیجه می دهد. اعتراض حق ما است. اگر در هفت تپه باشیم و سر و صدا کنیم نتیجه می گیریم؟ تجربه نشان داده که هر موقع ساکت بودیم حقوقمان دو ماه عقب تر افتاده است.

 

اما پیشرفت تجمعات به خارج از شرکت ممکن است تبعاتی داشته باشد.

 

کارمان غیر قانونی نیست. غیرقانونی هم باشد قانونی اش می کنیم. فرمانداری عالی ترین ساختمان اداری دولت است و هر شهروندی حق دارد به صورت مسالمت آمیز اعتراض کند. نه فوش دادیم نه شیشه شکستیم و اتفاقا نیروی انتظامی هم بود. بعد از دو ساعت هم رفتیم.

 

یکی از شعارهای شما این بود که فرماندار باید برود. درسته؟

 

مردم حق ندارند این را بگویند؟ اگر بگویند فرماندار استعفا استعفا اشکالی دارد؟ البته که مشکل ما با فرماندار نیست. ما آمده ایم که دادخواهی کنیم.

 

و اگر تجمعات نتیجه نداد؟

 

گام به گام به جلو می رویم. بستگی به نظر جمع دارد. ولی حتما کاری می کنیم جاده ای می بندیم.

 

اگر جاده بسته شود عرصه برای مطالبه گری کارگر تند و خطرساز نمی شود؟

 

چاره ای نداریم.

 

 

شما در حرف هایتان به تجربه اشاره کردید. آیا تجربه ی بستنِ جاده و تبعاتش را مورد نظر دارید؟

 

کار دیگری نمی توانیم بکنیم. کارگر می گوید زندان با خانه فرقی ندارد. آب از سر کارگر گذشته است. بله الان کسی اسم جاده را نیاورده و آن چند باری که تا جاده رفتیم به خط آخر رسیده بودیم.

 

الان هم به همان مرحله رسیدید؟

 

بله به خط آخر رسیدیم.

 

آخرین پاسخ رسمی دولت چه بود؟

 

هیچ پاسخی ندادند.

 

مگر با آقای مددی نشست نداشتید؟

 

مددی می گوید حساب خالی است و چیزی دست من نیست و قرار است با استانداری مشورت کند و به ما جواب دهد و ما تا پاسخ استانداری به تجمعات خودمان ادامه می دهیم. ما شرایطمان را برای ادامه ی کار دادیم.

 

شرایط شما چیست؟

 

پرداخت دو ماه حقوق یکجا. تعیین تکلیف قراردادهایمان. حل مسئله ی بیمه و رسیدگی به هشت ماه بن کارگری، طبقه بندی مشاغل و ....

 

نسبت به وضعیتِ موجود آیا مطرح کردنِ همزمان این مطالبات کمی زودهنگام نیست؟

 

خیر. ما سه سال است دنبال این مسائل هستیم. قول هم داده بودند. اتفاقا مسئله ی قرارداد فقط به امضای مدیرعامل بستگی دارد. ما فقط مطالبات را مطرح نکردیم. برای ما آینده ی شرکت نیز مهم است و باید شفاف شود.

موضع نماینده ی مردم شوش در مجلس در این وضعیت چه بود؟

 

هیچ موضعی نداشت و برایش متاسفم. جامعه کارگری برای این نماینده متاسف است.

 

اما شما به او رای دادید.

 

فکر نمی کنم دیگر حتی یک رای مثبت بین جامعه کارگری داشته باشد.

 

با این تفاسیر احتمال تشنج وجود دارد. برای این موضوع چاره ای اندیشیدید؟

 

ما عصبانی هستیم. اگر می دانند که با گل و شیرینی بیاییم تجمع کنیم. نان برای زن و بچه هایمان نداریم. مقصر ما نیستیم. تقصیر کسانی است که ما را عصبانی کرده اند. هم دولت و هم بخش خصوصی سازی. آنقدر تجمع می کنیم تا به حقمان برسیم.

 

به گزارش اگزار، وضعیت کارگری در شوش ملتهب است. کارگران از آینده مبهمِ نگرانند. در مقابل سیستم دولتی هنوز نتوانسته چاره ای برای آنان اتخاذ کند. نماینده نیز با سکوتش نشان داد دیگر توانِ شرکت نیشکر را ندارد. در نهایت وضعیت نیشکر در برزخ قرار گرفته است.

.................................................

سخنی با امام جمعه شوش

متنی کامل سخنرانی امروز کارگران هفت تپه در مصلی جمعه شوش

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حاج آقا آیت الله امام

روحانی مردمی و امام جمعه محترم شوش

سلام علیکم

 

صدای تظلم خواهی و حق طلبی کارگران هفت تپه طی چند روز اخیر را حتما حضرتعالی هم شنیده اید.

همان صدایی که و در تمامی مناسبتهای مذهبی و انقلابی همچون یوم الله 22 بهمن، روز قدس و ... همیشه حامی انقلاب و ارزشهای نظام بوده و امروز انتظار دارد نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به خواسته های برحقش لبیک گوید و حقش را از حلقوم مخلان اقتصادی بازستاند.

امام جمعه محترم شوش هنوز چند روزی از پایان محرم و صفر نگذشته و هنوز شعار هیهات من الذله و خطبه های حسینی و زینبی، روحانیت و مداخان بر منبرهای امام حسین در گوشهایمان طنین افکن است.

فلذا از حضرتعالی بعنوان پرچمدار روحانیت شهرمان تقاضامندیم امروز کربلای هفت تپه را دریابید.

این بار یزیدیان و شمرهای اقتصادی در لباس بخش خصوصی برای تاراج و غارت خیمه ها و شرکتهای شهرمان کمر همت بسته اند و تا بن دندان مسلح به سلاح زور و رانت وارد عرصه کربلای شهرمان شده اند.

لذا از شما دعوت بعمل می آید ضمن تجدید بیعت با حسین زمانه امام خامنه ای در صف لشکر مبارزه با مفسدان اقتصادی درآیید و پا به پای کارگران هفت تپه و همصدا با مردان، زنان و کودکان مظلوم خانواده هفت تپه، در خطبه های امروز نماز جمعه حق طلبی و تظلم خواهی مردم شهر و دیارتان را فریاد بزنید.

انشاالله خطبه های امروزتان جایگاه شما در جوار جد شهیدتان در فردای قیامت را تضمین خواهد کرد.

البته حضور در کنار مردم ضامن رستگاری دنیا و آخرت است چرا که این مردم و کارگران مظلوم هفت تپه از یاری برخی مسئولین و دولتمردان ناامید شده و تنها چشم امیدشان به منبر پیامبری است که امروز در اختیار حضرتعالی است.

والسلام علی من اتبع الهدی

کارگران هفت تپه

جمعه 25 آبان 97

........................................

امام جمعه شوش پای درد و دل کارگران هفت تپه

 

حضور حدود یکهزار کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در نماز جمعه شوش حال و هوای دیگری به این آیین عبادی سیاسی داده بود بطوریکه کارگران بی پرده نسبت به عملکرد مسئولان اعتراض کردند و از امام جمعه خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند

 

به گزارش اگزار به نقل از ایرنا کارگران هفت تپه که از صبح امروز مقابل فرمانداری و مصلای نماز جمعه شوش تجمع کرده بودند با آغاز آیین عبادی سیاسی نماز جمعه وارد مصلا شدند و از امام جمعه این شهر خواستار پیگیری رفع مشکلات خود شدند.

 

کارگران پس از پایان خطبه نخست نماز جمعه شوش با صدای بلند مطالبات خود را خواستار شدند ولی در این بین بی نظمی هایی نیز دیده شد تا جاییکه به خاطر فریادهای کارگران، نماینده آنها نتوانست صبحت کند.

 

امام جمعه شوش نیز بارها به کارگران معترض گفت بنشینید ولی عده ای از کارگران توجهی نمی کردند و خطبه دوم نماز جمعه با حدود 10 دقیقه تاخیر بیان شد.

 

در این بین برخی از کارگران نیز شعارهایی نظیر

 صداوسیمای میلی نمی خاییم،

 این همه لشکر اومده جونش دیگه سراومده،

نماینده مجلس استعفا استعفا،

 سرمایه دار شیاد نمی کنیم اعتماد،

 وعده دروغ نمی خوایم ما حقمون رو می خوایم،

 بیگی توعیش نوشه خون کارگربه جوشه،

هیات من الذله

 و مسئولین بی لیاقت نمی خایم سر دادند.

 

امام جمعه شوش در خطبه های دوم نماز جمعه از مسئولان کشور به ویژه رئیس جمهوری، هیات دولت و استاندار خوزستان خواست رفع مشکل کارگران هفت تپه را در اولویت خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام سید محمد امام با اشاره به اینکه ما هم همدرد این کارگران زحمتکش و دلسوز هستیم، گفت: مشکلات شرکت نیشکر هفت تپه با تلاش مسئولان شهرستان و استان در حال رفع شدن است.

 

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق کارگران حق آنها است، افزود: نماینده مجلس، فرماندار، استاندار خوزستان و اعضای شورای تامین استان تصمیماتی گرفته اند که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شوند.

 

...............................................

پیام از بانوان همکار

با سلام و احترام

 ما خانم های شاغل در شرکت کشت صنعت نیشکر هفت تپه امروز در کنار برادارن همکار ما  در حمایت از پس گیری شرکتمان و پایان دادن، به بخش خصوصی در هفت تپه در اعتصاب دوازدهمین روز مان شرکت کردیم انشالله با تمام قوا در صحنه حضور خواهیم یافت.....

از دیگر خواهران همکار ما شاغل در هفت تپه هم فردا برای شرکت در اعتصاب از آنان دعوت می‌شود

...............................................

از:مجمع نمایندگان کارگری

به:همکاران زحمتکش اداره حراست و انتظامات

مجمع نمایندگان کارگری از عمق جان مشکلات معیشتی کلیه همکاران رنجدیده را درک نموده ولیکن در شرایط بسیار حساس فعلی حراست و حفاظت از اموال شرکت که فی الواقع متعلق به خود کارگران می باشد بسیار مهم بوده فلذا از کلیه همکاران اداره حراست و انتظامات عاجزانه تقاضا می شود با دقت هر چه بیشتر به انجام وظایف محوله پرداخته تا خدای ناکرده در فضای فعلی حراست از اموال شرکت تحت الشعاع مطالبه گری قرار نگیرد.بدون شک مدیریت محترم حراست ضمن درک مشکلات معیشتی کارگران ، توصیه های لازم را به مجموعه تحت امر خویش ارائه نموده اند ولیکن بر خود لازم دانستیم از طرف مجمع نمایندگان نیز این تقاضای برادرانه را به سمع همکاران رنجدیده خود در واحد حراست برسانیم.انشاالله با توکل به خداوند متعال و در پیش گرفتن مطالبه گری قانونمند ، اتفاقات مثبتی در جهت بهبود اوضاع معیشتی زحمتکشان این منطقه رخ خواهد داد.

مجمع نمایندگان کارگری

..............................................

پیام ارسالی از محل اعتصاب

به نام خداوند بخشنده مهربان

با سلام

دوستان و همکاران عزیز امروز هم گل کاشتید هر روز با شکوه تر از دیروز واقعا دست مریضاد.

بار دیگر جا دارد از حضور کلیه پرسنل و سرپرستان ادارات زیر به خاطر حضور حداکثری تشکر نماییم.

مدیریت

بازرسی

کارخانه

تجهیزات

بانک ماشین الات

:حراست

آتش نشانی

بهداشت

کشاورزی

مهندسی

خدمات و پشتیبانی

مهندسی

تاسیسات

حقوقی

کیفری

مخابرات

فناوری

اطلاعات

امور اداری

رفاهی

خوراک دام

تربیت بدنی

امور مالی

روابط عمومی

ترابری

بازرگانی

غیرنیشکری

تحقیقات

تاکستان زیر مجموعه کشاورزی

و کلیه عزیزانی که این حق خواهی را همراهی کردند. هفت تپه باید زنده بماند برای نسل های بعد همانطور که برای ما مانده است درود بر شرف و غیرت همه شما. خدا با ماست...

لازم به ذکر است تشکری هم بکنیم از مدیر محترم کارخانه مهندس بهاری و کشاورزی مهندس رازیان که در حال حاضر در جمع کارگران میباشند. انشالله که دیگر مدیران از خواب بیدار شده و این حرکت را همراهی نمایند

..............................................................

یازدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

 

علیرغم بارش شدید باران،  کارگران دسته دسته از شرکت نیشکر هفت تپه که مصافتی ۲۵ کیلو متری با شهرستان شوش دارد به جلو فرمانداری آمدند و حضوری گسترده داشتند. طی این مدت یازده روزی که کارگران به خاطر عدم پرداخت بیش از سه ماه دستمزدهای خود وهمچنین خواست  اخراج کردن بخش خصوصی که  خسارت های فراوانی به این مجموعه بزرگ صنعتی کشاورزی وارد کرده است، دست به گردهم آئی زدند  یازدهمین روز اعتصاب و راهپیمایی کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری شوش و شعارهای مسالمت آمیز کارگران نیشکر هفت تپه و بدور از هرگونه اخلال در نظم عمومی شهر برگزارشد.  گسترده و چشمگیر مدیران ادارات شرکت در یازدهمین و سومین روز اعتصاب سراسری در کنار کارکنان و کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری شوش  بسیار خوب بود. کارگری نوشت  با سلام خدمت همه کارگران غیور نیشکر هفت تپه. امروز بازهم گل کاشتید و از تمامی ادارات ذیل بابت حضور همه جانبه تشکر میکنیم. کشاورزی، کارخانه، تجهیزات، خوراک دام، مخابرات، فناوری، بازرگانی، ترابری، امور اداری و مالی، مهندسی،  خدمات پشتیبانی و کلیه سرپرستان و مدیرانی که ما را همراهی نمودند به امید رسیدن به اهداف خودمون موفق و موید باشید خدا با ماست.

 

شعار:فولاد هفت تپه پیوندتان مبارک

کانال رسمی کارگران هفت تپه.

سندیکای کار گران نیشکر هفت تپه.

پنج شنبه ۲۴  ابان ۹۷

..........................................................

راهپیمایی و اعتصاب مسالمت آمیز کارگران نیشکر هفت تپه

حضور گسترده آنها و خانواده هایشان در دهمین روز اعتراض و اعتصاب

جلوی ساختمان فرمانداری شهرستان شوش ۲۳/آبان ۱۳۹۷

 

با تشکر از حضور پرشور شما برادران دوستان و همکاران گرامی که امروز در اعتراض  به بی عدالتی ولی کاستیهای درمقابل فرمانداری تجمع اعتراضی خود را با صدای رسا فریاد برآوردند توصیه برادرانه ای به شما دوستان باشهامت دارم بمنظور جلوگیری از عوامل نفوذی در تجمعات اعتراضی  روزهای آینده با لباس فرم کارگران هفت تپه شرکت نمایید

با تشکر از همه شما همکاران گرامی.درود به همه کارگران زحمت کش.

 

پیام کارگران هفت تپه.

کانال رسمی هفت تپه.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

چهار شنبه.۲۳ ابان ۹۷

........................................................

وعده ی ما فردا چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷

 به همراه خانواده هایمان

درب فرمانداری شوش

 

با درود و خسته نباشید خدمت تمامی همکاران گرامی.

 

تجمع صنفی و  مسالمت آمیز شما عزیزان درمقابل فرمانداری قابل ستایش و ستودنی است. چندین روز است صدایمان را از داخل محوطه ی صنعتی به گوش همگان رساندیم ولی متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن صدایمان نبود،امروز با تجمع در مقابل فرمانداری اولین زنگ خطر خود را برای هرآنکسی که گوش به صدای مظلومیت کارگر ندهد به صدا درآوردیم ولی متاسفانه هیچ مسئولی خود را ملزم به پاسخگویی ندانست. به همین مناسبت فردا چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷با همراه کردن خانواده هایمان تجمع خود را مجددا  درب فرمانداری شوش. آغاز مینماییم و اعلام میداریم در صورتی که طی امروز یا فردا تکلیفی برای آینده شرکت و پرداخت مطالباتمان مشخص نشود در روزهای آینده تجمع خود را به سطح شهر و باهمراه کردن بازاریان عزیز ادامه خواهیم داد.

لازم به یاد اوریست آن دسته از کارگرانی که وسیله رفتن به شوش را ندارند. فردا صبح چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷در میدان روبری کارت پانچ.ماشین جهت بردن کارگران به شوش محیا میباشد.

حضور ساعت .هشت صبح

 

وعده ی ما فردا به همراه خانواده هایمان درب فرمانداری شوش

 

کارگران نیشکر هفت تپه..

سه شنبه .۲۲ ابان ۹۷.

.......................................................

امید آزادی  نماینده کارگران کشت صنعت نیشکر هفت تپه

در حاشیه تجمعات امروز کارگران هفت تپه در مقابل درب فرمانداری به خبرنگار صدای کرخه گفت:

 

انتظار میرود مسئولان ارشد شهرستان و شخص استاندار بصورت شفاف در مورد آینده هفت تپه سخن بگوید*

ناکار آمد ترین بخش خصوصی کشور به هفت تپه رسید*

در مقابل فرمانداری با هدف اغتشاش و سوء استفاده بیگانگان نبوده است بلکه فریاد مظلومیت کارگران هفت تپه است*

 

آزادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدای کرخه گفت:همگان میدانند که  ازسال 1394 که شرکت به بخش خصوصی واگذار شد .قرار بود که هفت تپه روبه بهبود برود  قرار بود کارگر زندگیش ، معیشتش بهتر شود

 اما متاسفانه دیدیم نه تنها بهتر نشد بلکه روز به روز بدتر شد روز به روز آینده شغلی مردم در خطر افتاد و روز به روز سفره مردم تنگ تر شد

آزادی از شیوه واگذاری شرکت بشدت انتقاد کرد و گفت: اگر تصمیم به واگذاری به بخش خصوصی گرفتید چرا این کار را درست انجام ندادید؟ چرا ابتدایی ترین و بدیهترین کار که انجام‌استعلام کارفرمایان است انجام نشده است و هیاتی که از  طرف سازمان خصوصی سازی به هفت تپه آمده اند  عدم اخذ  استعلامات اولیه را تایید کردند

امید آزادی در ادامه با انتقاد شدید به نحو واگذاری هفت تپه  به خبرنگار صدای کرخه گفت:  شرکت نیشکر هفت تپه به این عظمت را واگذار کردن به افرادی ناشناخته، بی تجربه که هیچ تجربه ای در صنعت کشت و صنعت نیشکر نداشتند با صنعت نیشکر و کشت صنعت کلا بیگانه  بودند و  فقط در کار  تجارت و  معاملات بین المللی و خرید و فروش که به زبان عامیانه دلال  است تجربه داشتند و کمترین تجربه در کار تولید داشتند

آزادی نماینده کارگران هفت تپه افزود: واگذاری هفت تپه به افرادی که هیچ اطلاعاتی از نیشکر و تولید نداشتند کار بسیار اشتباهی بود که هیچ کس جلوی این واگذاری را نگرفت

 و زمانی که  شرکت را در اختیار گرفتند روز به روز روند تولید ما کمتر شد ، روند سطح کشت ما پایین آمد و  روز به روز معیشت مردم تنگ تر شد .

 هرچقدر هم خود کارگران پیشقدم شدند جهت نجات شرکت متاسفانه با واکنش خوبی از طرف سهامداران مواجه نشدند .یعنی هرچقدر مثل یک دایه کارگران میخواستند کودک خود را نجات بدهند متاسفانه عزمی از طرف مقابل برای گرفتن دست کارگر نبود

 عزمی که وجود داشت   نابودی شرکت نیشکر  بود و هیچ مسئولی  این عزم و اراده نابودی شرکت را ندید

 چرا که  صنعت نیشکر برایشان  مهم نبود.

آزادی گفت: از 36ماه  کار فقط یک حقوق بدون اعتصاب و  با مصوبه شورا تامین استان دریافت کردیم و بقیه حقوق ها فقط با اعتصاب پرداخت میشد

 

آزادی که دل پری داشت در ادامه به خبرنگار صدای کرخه گفت؛چرا هیچ کس بر کار این سهامداران نظارت نمیکرد و بازخواست نمیکرد که شرکت را از کجا به کجا رساندید

  تازه بعد از سه سال آقایان آمدن فهمیدن بیایند عملکرد سهامداران را بررسی  بکنند.

و  ببینند صلاحیت دارند یا ندارند؟

آزادی با اشاره به شیوه تعامل سهامداران با کارگران گفت:  آمدند نیرو  استخدام کردند  بدون رعایت کردن قوانین کار قراردادی با کارگران  قرارداد نه کاری بلکه بردگی نوشتند

آزادی در حاشیه این تجمع با انتقاد از نحوه پرداخت حقوق توسط کارفرما گفت: 

 حقوق کارگران را که طبق قرارداد که با سازمان خصوصی سازی داشتند نباید  کمتر از دوماه به تعویق انداخته شود ا ما به چهارماه هم میرسید  ،تولید قرار بود روبه افزایش رود اما روبه نزول رفت

 

آزادی با اشاره به سقوط ارزش کارگر هفت تپه در اثر مدیریت این سهامداران گفت: زمانی  کارگر نیشکر هفت تپه و  فیش حقوقیش اعتباری داشت   الان بجایی رسید که تمام مغازه ها حتی نانوا اطلاعیه  می زند که من به کارگر نیشکر هفت تپه نون قرضی نمی دهم

که  تحقیر بالاتر  از این  اتفاق نیفتاده بود

:تمام مغازه ها، کارگران را تحقیر کردند به هرجا که رسیدیم فریاد زدیم به هر مسئول که رسیدیم دست زدیم از نماینده و  فرماندار بگیر تا  استاندار  تا هر کجا توانستیم فریاد زدیم که به داد ما برسید این شرکت داره از بین می رود .

آزادی با اشاره به تاثیر هفت تپه در اقتصاد خوزستان گفت:معیشت 6هزار کارگر به صورت مستقیم و شمال خوزستان کلا به صورت غیرمستقیم وابسته به این شرکت است  امنیت این منطقه وابسته به شرکت است  حتا مسائل امنیتی را سهامداران رعایت نکردند . سهامداران آمدن ارز دولتی از دولت گرفتن خوب این ارز کجا رفته؟ کسی نباید شفاف سازی بکند برای کارگران؟ که کارگران بداند آینده شرکت چه می شود؟  قراره این سهامداران کی برن؟ کی بیاید جایگزینشون شود ؟ آیا بحث حقوقشان به کنار

 آینده شغلی کارگران  این شرکت بعد چگونه است..؟

آزادی بصراحت خواسته کارگران را به خبرنگار صدای کرخه گفت:. خواسته کارگران این است  که اولا آینده شرکت و سرنوشت شرکت باید شود و مقامات شهرستانی از نماینده تا فرماندار بیایند و در مورد آینده شرکت با کارگران بصورت شفاف صحبت کنند و شخص استاندار هم در این خصوص اظهار نظر کند و سکوتشان را بشکنند ؟

آزادی افزود:نا کارآمدی  بخش خصوصی در هفت تپه ثابت شده و باید برود و تحقق آن فقط با پافشاری استاندار و نماینده شهر است .

آزادی با اشاره به فعالیت موفق بخش خصوصی در شرکتهایی  نظیر شرکت پاک چوب،صنایع کاغذپارس و میاناب گفت: تنها در هفت تپه نا کار آمد بوده و باید برود

 که  اولین خواست کارگران است

آزادی افزود:  دومین خواسته کارگران   مطالبات مالی آنها ست ، حقوق معوقه ، قراردادهای که قرارشد طبق مصوبه شوراء تامین کارگران شرکت قرار دادی شوند. که اتفاق نیفتاد

و سهامداران به بهانه های مختلف  حقوق را  عقب می  انداختند و  هرچقدر که ما پافشاری کردیم که مصوبه شوراء تامین هست باید روند قراردادی شدن کارگران انجام بگیرد. قانون کار در مورد کار را رعایت کنید اما گوش شنوایی نبود

آزادی با اشاره به وضعیت فعلی شرکت اشاره کرد و گفت:

 کار به جایی رسید که الان کسی داخل شرکت نیشکر نیست  و کارگر مانده خودش و شرکت که الان کارشان به جای رسیده که  مقابل فرمانداری آمدند که فریاد بزنند بلکه کسی کمک به  این فریادهای مظلوم کارگران بکند

....................................................

نهمین روزاعتصاب کارگران کارگران نیشکر هفت تپه

 

امروز سه شنبه۲۲. آبان ماه کارگران حق خواه هفت تپه برای پیگیری مطالبات به حق خود  در مقابل فرمانداری شوش دست به تجمع زدند. کارگران مبارز هفت تپه با سر دادن شعار، مطالبات و خواست های خود را با صدایی بلند و رسا بیان کردند تا شاید گوش شنوایی، صدای دادخواهی آنها را بشنود!! کارگران در کمال نظم و ترتیب !!اعتراض به حق خود را به پیش بردند.  اعتراضی که در صورت برآورد نشدن خواست ها ، خشم و تنفر طبقاتی کارگران را صد چندان خواهد کرد.  کارگران عزیز و مبارز و به جان آمده، تنها راه برای رسیدن به خواست و مطالبات به حق، همانا اتحاد و همبستگی ، همدلی  و همصدایی  ما در صفی واحد در مقابل تمام کسانی است که به حقوق کارگران.زحمتکش دست درازی می کنند.

سرمایه داران و حامیان زر و زور با هزاران ترفند  تلاش خواهند کرد صفوف متحد ما را در هم بشکند.

 پس باید هوشیار بود که عناصر سست عنصر و منفعت طلب، نتوانند به صفوف متحد ما نفوذ کنند.

درود بی پایان ما از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه نثار قدم های استوار شما باد که در مقابل این بی حقوقی ها نه تنها تسلیم نشده آید بلکه با صدای بلند به این مناسبات پر از ستم و تبعیض به اعتراض پرداخته آید.

ما کارگران هفت تپه باید بتوانیم در اتحاد و همبستگی با دیگر کارگران که همچون ما زیر بار ستم و بی حقوقی قرار گرفته اند متحد شویم  تا با نیرو و توان بیشتری در مقابل هجوم صاحبان سرمایه برای رسیدن به مطالبات تلاش ، ایستادگی و مقاومت کنیم.

 

شعار و خواست کارگران در اعتراض امروز :

پایان دادن به مالکیت خصوصی در هفت تپه

کارگر می میرد  ذلت نمی پذیرد

مرگ بر ستمگر درود بر کارگر.

لازم به یاد اوریست.که همکاری نیروی انتظامی با کارگران.قابل قدیر میباشد.:

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

سه شنبه ۲۲ ابان ۹۷

..............................................................

هفتمین روز اعتراض و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

 

امروز یکشنبه ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۷ کارگران نیشکر هفت تپه  هفتمین روز اعتراض و اعتصاب سراسری خودشان را پشت سر گذاشتن و همچنان در اعتراض به بلاتکلیفی مالکین بخش خصوصی و فرار مدیر عامل به علت انجام ندادن تعهدات خود به دریافت ارز دولتی و عدم پرداخت مطالبات پرسنل شرکت، و عدم پاسخگویی مسئولین دولتی بعد از یک هفته  اعتراض و اعتصاب  کارگران می‌گویند تا رفع همه مشکلات آنها و تعهد کتبی مسئولین دولتی در قبال خواسته های کارگران تاکید بر ادامه اعتصاب خود دارند . کارگران در هفتمین روز اعتراض و اعتصاب آنها همچنان خواهان پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی در شرکت نیشکر هفت تپه هستند

.......................................................................

ششمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

 

 

امروز شنبه ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۷ کارگران نیشکر هفت تپه ششمین روز اعتراض و اعتصاب خود را پشت سر می گذارند. تجمع گسترده در ششمین روز اعتراض و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل مدیریت شرکت  در اعتراض به بلاتکلیفی مالکین بخش خصوصی  به انجام ندادن تعهدات خود به دریافت ارز دولتی و عدم پرداخت مطالبات پرسنل شرکت،..  کارگران در ششمین روز اعتراض و اعتصاب آنها همچنان خواهان پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی در شرکت نیشکر هفت تپه هستند

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷

.............................

اطلاعیه مجمع نمایندگان

در خصوص جلسه شورای تامین شهرستان شوش در مورخ ۹۷/۸/۱۹

 

امروز مجمع نمایندگان کارگری با حضور در جلسه شورای تامین شهرستان شوش ضمن بیان مجدد کلیه مشکلات و مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خواستار شفاف سازی درخصوص وضعیت سهامداران و تعیین متولی برای گذار از مقطع بحرانی فعلی شدند که در نهایت چکیده مسائل به اطلاع همکاران گرامی میرسد::

 

۱-درخصوص وضعیت سهامداران اعلام گردید که پرونده قضایی در دست بررسی  است و می بایست روال آن طی شود و طی روزهای آینده کمیته ای از طرف سازمان خصوصی سازی جهت بررسی اوضاع شرکت و ارزیابی عملکرد سهامداران به هفت تپه مراجعه نموده تا پس از گزارش این کمیته تصمیم نهایی درخصوص صلاحیت یا عدم صلاحیت سهامداران در سطوح بالای دولت گرفته شود.

 

۲-جناب آقای مهندس مددی که پیش از این نیز بعنوان قائم مقام حضور داشتند زین پس نیز در همین جایگاه زمام امور را بطور کامل در دست خواهد گرفت با این تفاوت که سهامداران یا عوامل آنان حق هیچگونه دخالتی در تصمیمات ایشان را نداشته و آقای مددی مستقیماً با مسئولین در ارتباط خواهد بود و پشتیبانی کامل از ایشان توسط دولت انجام خواهد شد.

 

۳-درخصوص پرداخت حقوق تصمیماتی در سطوح مختلف دولتی گرفته شده است مبنی بر اینکه مبلغی از طرف دولت در یک حساب جداگانه و بدون دسترسی سهامداران جهت پرداخت حقوق واریز خواهد شد و دخل و تصرف در این حساب تنها توسط آقای مددی امکان پذیر خواهد بود.

 

۴-درخصوص حفاظت از اموال شرکت تا زمان تعیین تکلیف سهامداران مشخص گردید که دستور عدم خروج کلیه اموال منقول و غیرمنقول شرکت توسط مراجع ذی ربط صادر شده است و هیچکس تحت هیچ عنوانی حق خروج اموال شرکت را ندارد.

 

۵-درخصوص اینکه در صورت آغاز تولید شکر چه تضمینی وجود دارد که سهامداران در فروش شکر دخل و تصرف نداشته باشند عنوان گردید که برای این موضوع نیز راهکارهایی در نظر گرفته شده است که به آقای مهندس مددی ارائه خواهد شد و مسئولین مربوطه با توجه به حمایت کامل دولت از آقای مددی اعلام نمودند کارگران نگران این مورد نباشند.

 

در پایان با توجه به شرایط حساس فعلی و اینکه در حال حاضر دوران جدیدی را میگذرانیم و تحولی در سطح کلان درخصوص وضعیت مالکیت شرکت در حال پیگیریست از کلیه همکاران تقاضا میشود ضمن حفظ آرامش مجموعه با اتحاد و همدلی در جهت چرخش چرخهای این صنعت عظیم کوشش نموده چرا که در حال حاضر و در این شرایط گذار ، تنها گردانندگان این مجموعه کارگران زحمکش آن هستند.

........................................

ادامه اعتراض کارگران «هفت تپه»

به مدیریت مجتمع و مطالباتِ معوقه*

 

برخی منابع کارگری در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از ادامه اعتراضات صنفی کارگران این مجتمع خبر می‌دهند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران معترض که شمار آنها تا ۵۰۰ نفر برآورد شده است، می‌گویند: در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی مجتمع نیشکر هفت‌تپه مشغول کارند و از تقریبا هفته پیش اعتراض صنفی خود را نسبت به تاخیر در پرداخت شدن مطالبات مزدی و نامشخص بودن وضعیت مدیریت مجتمع از سر گرفته‌اند که تا امروز شنبه (۱۹ آبان ماه ) ادامه یافته است

به ادعای این کارگران؛ در حال حاضر حدود ۱۰۵ روز است که دستکم ۲ هزارو ۵۰۰ کارگر شاغل در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه دستمزد دریافت نکرده‌اند.

به گفته آنان؛ تشدید اعتراضات کارگری در حالی ادامه دارد که طی چند روزی که اجتماع صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه به صورت غیرمستمر آغاز شده، اخبار متعددی از منابع رسمی و غیررسمی تخلفات هیات مدیره و سهامداران مجتمع هفت تپه به گوش ما کارگران می‌رسد و در این ارتباط هنوز هیچ مقام دولتی به‌صورت جدی قصد پاسخگویی به سوالات ما کارگران را ندارند.

در عین حال حدود ۲۷۰ نفر از کارگران مشمول بازنشستگی با همراهی همکاران خود در این دوره از اعتراضات مدعی هستند کارفرما به وعده‌ پرداخت مطالبات بازنشستگی آنها عمل نکرده و آنها هنوز منتظر هستند.

آنها همچنین تاکید می‌کنند: بیش از دو سال است که مالکیت مجتمع نیشکر هفت تپه به بخش خصوص واگذار شده است و ما تقریبا هر روز شاهد اتفاقات جدیدی در این مجتمع بوده‌ایم.

.....................................

خبرگزاری عصر ما نوشت:

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه به مرکز شهر کشیده شد*

ارگران خواهان تعین تکلیف وضعیت مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه و شفافیت مساله واگذاری یا فروش بخش های از این صنعت قدیمی و مهم حوزه اقتصاد خوزستان شدند

لازم به یادآوری است اخیرا تعدادی از مدیران و مالکان شرکت بدلیل پرونده اختلاس در یکی از استان ها بازداشت و از سوی دیگر برخی طلبکاران و پیمانکاران شبانه اقدام به  خارج کردن برخی وسایل شرکت و احتمالا فروش آنها در بازار کرده اند

کارگران نگران پیامدهای منفی دیگر اینگونه واگذاری های بی ضابطه و انتصاب هیات مدیره های غیربومی در صنایع خوزستان هستند

متاسفانه شاهد تکرار همین تجربه تلخ در شرکت نیشکر و صنایع جانبی خوزستان و انتصاب اعضای هیات مدیره غیربومی و بازنشسته همچون نظام الدین سجادی ، شیراوند و نادری یکتا هستیم

.................................................

پیام ارسالی از همکاران

 

 لطفا درصورت امکان این پیام رو در کانال درج کنید این حضرات ک همش در کشورای خارجی هستند  چطور واسشون مقدور نیست بیان هفت تپه که تو کانالشون درج میکنن تا دقایقی دیگر فایل تصویری میخوان بزارن در مورد شایعات اخیر.. یعنی براشون مقدور نیست بیان هفت تپه آخه کجای دنیا شرکتی به این عظمت بیش از یکسال است، مدیر عاملش به آن سر نمیرنه... بیش از یکسال است،...

یک سال است، کارخانه نیشکر نیاز به قطعات داره، و حضرات رفتن ارز دولتی گرفتن و خرج دیگر جاهای خارج از کشور میکنن که برای هفت تپه کارخانه بخرند....آنها که از کارخانه نیشکر برنمی آیند فردا چگونه میخواهند این به اصطلاح کارخانه های خارجیشون رو میخواهند اداره کنن، وقتی توان خرید چند قطعه ساخت داخلی رو ندارند فردا چگونه می‌خواهند قطعات کارخانه خارجیشون و تهیه کنن، اصلا فرستادن فایل تصویری برای جامعه کارگری هفت تپه قابل قبول نیست و چیزی جزء بی احترامی و توهین به کل جامعه کارگری و مردم نمیباشد

هفت تپه دوسال است، کارگران آن اداره اش میکنن و هیچ مدیری در آن قادر نیست که کار سنگین ان را بر دوش خود بزارد و مدیریت کند.

مدیرانی که ماه به ماه حقوق میگیرند و برای کارگران چند ماه چندماه حقوق می ریزند و تمام کارهای شرکت از صفر تا صد آن کارگران بر دوش خود متحمل هستند

سندیکای نیشکر هفت تپه

...........................................

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

هشدار کارگران به مسئولان

 

امروز چهار شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۷ کارگران نیشکر هفت تپه در سومین روز اعتصاب سراسری خودشان روبروی دفتر مدیریت شرکت تجمع کردن،

 

اعتصاب کارگران هفت تپه از روزی شکل گرفت که کارفرما سه سال است تا کنون به تعهدات خود در قبال کارگران عمل نکرده و ناتوان مانده و علاوه بر پرداخت نکردن مطالبات عقب افتاده چند ماهه کارگران به دیگر تعهدات خود هم با شورای تامین خوزستان و مسئولین محلی عمل نکرده است،

 

کارگران نیشکر هفت تپه در سومین روز اعتصاب سراسری و مسالمت آمیز خودشان به مسئولین دولتی هشدار جدی داده اند و گفته شد تا روز شنبه هفته آینده به مسئولین دولتی مهلت خواهند داد به خواسته خود پاسخ دهند که در غیر این صورت اعتصاب را به بیرون از شرکت منتقل خواهند کرد،

 

 در دور جدید تخلفات کارفرمایان شرکت کارگران شاهد تخلف مدیر عامل شرکت که اخیرا بر حسب اعلام بانک مرکزی و بعد از دریافت میلیون‌ها دولار و ارز دولتی با عنوان تخلف اجرایی نکردن تعهدات خود در قبال دریافت ارز ، به این علت مشخص شد که مدیر عامل در بازداشت بسر می‌برد

و این نگرانی بزرگ را برای کارگران هفت تپه بوجود آورده که کارگران جز خواهان خلع ید شرکت از بخش خصوصی به بخش دولتی یا نهادی دیگر چیز دیگری مطالبه نخواهند کرد،

 

کانال رسمی کارگران هفت تپه

سندیکای نیشکر هفت تپه

۱۶ ابان ۹۷

---------------------------------

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

 

امروز ۱۴ ابان ۹۷ کارگران شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه در محل کارخانه روبروی دفتر مدیریت این شرکت تجمع کردند. یکی از خواسته های کارگران پرداخت دستمزدهای عقب افتاده میباشد. کارگران از مرداد ماه ۹۷ تا کنون هیچ گونه دستمزدی دریافت نکردند. تجمع طبق فراخوان کارگران ۱۳ ابان از ساعت  هشت صبح .۱۴ ابان شروع شده وتا ساعت مخابره خبر .هیچ مسئولی پاسخگوی مطالبات کارگران نبوده است.

۱۴ ابان ۹۷

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

...........................................

دوستان و همکاران گرامی

باسلام

با توجه به اوظاع حساس شرکت نباید اظهارات غیر مسوولانه صورت گیرد

بنابراین اگر مدیریت شرکت بخواهد اینگونه با مسائل کنونی و بحرانی شرکت رفتار کند و اینگونه شرکت را مدیریت کند

به این بخش خصوصی و سهامداران آن اطمینان میدهیم که دیگر هیچ جایی و نامی در هفت تپه و شهرستان شوش نخواهند داشت،

دوستان و همکاران گرامی با اینکه بارها در طول اعتصابات اخیر گفته و توضیح داده شده مدیریت اتحاد کارگران هفت تپه هیچگونه مسئولیتی و دخالتی در قبال صدور بیانیه فراخوانی اعتصاب نخواهد داشت، هر تصمیمی اگر در این باره خواهد بگیرد تصمیم  گیرنده آن خود کارگران شرکت هستند،

لذا با توجه به حساسیت موضوع روشن و شفاف نبودن وضعیت کارفرمایان و از رفتار و خلف وعده هایشان این را زیاد احتمال می‌دهد در هفت تپه نخواهند ماند

در تصمیمی که بین مدیران اتحاد امشب صورت گرفت مدیریت اتحاد کارگران هفت تپه برای نخستین بار جهت حمایت از کلیه همکاران با فراخوانی اعتصاب فردا روز دوشنبه ۱۴ آبان ماه موافقت نمودند

 

کارگران هفت تپه

یکشنبه ۱۳ / آبان ماه /۱۳۹۷

 

 

کانل رسمی کارگران هفت تپه

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

۱۳ ابان ۹۷

............................................

بیانیه ی شماره ۱

 

با عرض سلام و ادای احترام

به استحضار کلیه کارکنان شریف و محترم شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه میرساند که بنابه مصوبه ی جلسه ی اخیر شورای تامین استان که با نمایندگان کارگران و کارفرما برگزار گردید مقرر شد که دوازدهم  الی پانزدهم هرماه حقوق پرسنل واریز گردد،اما با پیگیری های امروز نمایندگان و صحبت با آقای خطیب که راس ساعت ۲۰امشب به شرکت مراجعه کرده بودند، نمایندگان و جمعی از پرسنل سایر قسمت ها جویای تاریخ واریز حقوق مرداد ماه بودند،حقوقی که قراربود فردا واریز شود اما در کمال ناباوری آقای خطیب عنوان نمودند که تا اطلاع ثانوی و فعلا خبری از واریز حقوق نیست.

لذا بدینوسیله و باتوجه به خلف وعده و دروغ های مکرر مدیریت به تمامی پرسنل عزیز اعلام میکنیم که فردا راس ساعت ۸ صبح در اعتراض به این وعده های پوشالی در محل درب مدیریت تجمع میکنیم.

لازم به ذکر است که باتوجه به دربند بودن حضرات کارفرما به دلیل اختلاس های کلان،تجمع ما تا زمان خلع ید شرکت از آنها ادامه خواهد داشت و تا زمانی که شرکت به دولت بازنگردد‌ما نیز به محل کار باز نخواهیم گشت.

منبع. کانال . کارگران هفت تپه.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

۱۳ ابان ۹۷

....................................

بیانیه ی شماره ۲

با سلام و خسته نباشید به نمایندگان عزیز و شریف کارگران.

ضمن تقدیر و تشکر از شما عزیزان بابت تمامی پیگیری ها،مذاکرات و زحماتی که برای اعتلا و سربلندی هفت تپه میکشید،به استحضار شما عزیزان میرسانیم که ما پرسنل شرکت هفت تپه از شما  خواهش میکنیم که مابقی راهی که شما عزیزان برای ما هموار نمودید را به عهده ی ما پرسنل واگذار نمایید تا از فردا با تجمعات خود پاسخ مناسبی به این وعده های دروغین و پوشالی کارفرمای غاضب هفت تپه بدهیم تا از هرگونه فشار احتمالی بر شما از نهادهای انتظامی و امنیتی بر حذر باشید،زیرا شما تمام سعی و‌تلاشهای مسالمت آمیز  را با مذاکره و برگزاری جلسات متعدد دین خود را به رای دهندگان به شما ادا نمودید.

از فردا ما پرسنل هفت تپه با همان زبانی که کارفرما تاکنون با وی صحبت کرده ایم،راه را طی میکنیم.

از زحمات و تلاش های شبانه روزی شما عزیزان کمال تشکر و‌قدردانی را مینماییم.

 

وعده ی ما فردا دوشنبه ۹۷/۸/۱۴ راس ساعت ۸

درب مدیریت

اولویت مطالبه ی ما خروج آقایان کارفرما از شرکت و بازگشت شرکت به روال گذشته.

 

منبع. کانال تلگرام کارگران هفت تپه.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

......................................................................

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

کارگران هفت تپه از بی تدبیری مسئولین سخن میگویند.

از اینده با افقی نا معلوم

 

با سلام خدمت همکاران عزیز

 

 

با گذشت زمان و دلسوزی ماهفت تپه بیشتردرباتلاق بی تدبیری کارفرما ومسوولین فرومی رود.

ای کاش از برادران شرکت فولاد خوزستان مقاومت رامی اموختیم وتودهنی محکمی به کارفرمای نالایق ودروغگومی زدیم ودیروزحتی درخبرهالغوواگذاری سهام فولاد اکسین به اصفهانی هارادیدیم.

 

حال چه برسرهفت تپه وشوش آمده است،،به نظربنده که هرچه برسراین قطب نیشکرامده است درصد بالایی را خواسته ما تشکیل می دهد،،وقتی کارت زدن وفرارازکارپیروزی بزرگی محسوب می شود نتیجه این است، وقتی نیروی تازه استخدام شده دنبال پست و مقام است، وقتی افراد بی سواد ادعای مسوولیت می کنند، وقتی مدیران بازنشسته به کاربازمی گردند وبه دنبال اجرای برنامه های تکراری خود هستند که با مدیریت انها حال وروزهفت تپه این است وعرصه برمدیران جوان و با برنامه می بندند، وقتی نظم و قانون و ضابطه جای خود رابه روابط می دهند و تنظیم قرارداد واعطای عنوان به حق افرادرابه نفراتی می‌دهد که فقط پشت پرده کارمی کنند.

 

بله برادران، نتیجه اعمال وکارودرواقع ماکه ادعای مسلمانی می کنیم این واقعیات سزای اعمال ماست.

 

حال از بابت دستگیری عوامل دروغ و ریا وسرقت هفت تپه خوشحالیم اما داشته های ماکمترشده،، کشت ، تولید واینده هفت تپه درهاله ای از ابهام است ومسوولین شهرکجایند تا پاسخگوی خانواده پنج هزار نفری هفت تپه باشند.

به انتظارمی نشینیم تا........یا.......

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۱۴ ابان ۹۷

.......................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©