Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ برابر با  ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷  برابر با ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸
بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

پیرامون وضعیت معلمان بازداشتی

(تعیین  ضرب الاجل برای آزادی معلمان بازداشت شده)

 

به نام خداوند جان و خرد

 

فرهنگیان عزیز

دانش آموزان گرامی

مردم شریف ایران

 

 همانطور که می دانید شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به کیفیت نامطلوب آموزش و پرورش کشور، و پایمال شدن حقوق دانش آموزان ،همچنین  وضعیت اسفناک معیشت  معلمان، در ماه های مهر و آبان، معلمان را به تحصن فراخواند.

 

متاسفانه مسئولان به جای توجه به مطالبات برحق فرهنگیان ، مانند همیشه راه سرکوب و برخورد با فعالان صنفی را در پیش گرفتند، و روند احضار، پرونده سازی و تهدید فعالان را همچنان ادامه دادند.

 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن اینکه گفتگو برای برطرف کردن مشکلات را راهی منطقی می داند، اعتراض به شیوه های مدنی و قانونی را نیز حق معلمان و دانش آموزان دانسته و منتظر حسن نیت مسئولان و بازخورد مثبت آنان است و آماده هر نوع همکاری برای حل معضلات صنفی و آموزشی است. بنابراین خواسته های خود را به این شرح اعلام می دارد:

 

۱. آزادی فوری و صدور حکم قرار منع تعقیب برای معلمان بازداشت شده آقایان :  محمدرضا رمضانزاده،  حسین رمضانپور،  علی فروتن،  امید شاه محمدی،  پیروز نامی  علی کروشات و  محمدعلی زحمتکش و بسته شدن پرونده قضایی فعالان صنفی که پرونده مفتوح دارند.

 

۲. تنظیم بودجه ی کافی برای آموزش و پرورش بدون خالی کردن جیب خانواده  ها به نام‌ کمکهای داوطلبانه ی مردمی در بودجه ی  ۱۳۹۸ ، همچنین تامین سرانه مدارس بخش دولتی به منظور کیفیت بخشی به آموزش .

 

۳. افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته و شاغل به بالای خط فقر با توجه به نرخ واقعی تورم افسار گسیخته .

 

۴. لغو طرح ناکار آمد "معلم تمام وقت"

 

 در صورتی که دولت و مجلس  تا  یک هفته ی دیگر از تاریخ انتشار این بیانیه؛ هیچ گامی برای رفع مشکلات برندارند و همکاران ما همچنان در زندان بمانند، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، چاره ای ندارد تا از خانواده دانش آموزان کمک بخواهد و فراخوان اعتراضی گسترده بدهد.

چرا که مطالبات امروز فرهنگیان و شورای هماهنگی، مطالبات اکثریت جامعه ایران است.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۷ آذر ۹۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©