Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ برابر با  ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷  برابر با ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸
بيانيه جمعي از وكلای دادگستری ايران

بيانيه جمعي از وكلای دادگستری ايران

در محكوميت  بدرفتاري و شكنجه اسماعيل بخشي و ساير كارگران بازداشتی

 

ملت شريف ايران

زحمتكشان و كارگران هفته تپه

 

با سلام

احتراماً ما جمعي از وكلاي دادگستري ايران با استناد به اصول هشتم ، بيست و دوم ، سي و چهارم، سي و هفتم و سي و هشتم قانون اساسي و مادتين ١٦٩ و ٥٧٨ قانون مجازات اسلامي و ماده ٣٥ قانون مجازات جرايم نيروهاي مسلح  و ماده ٥ اعلاميه جهاني حقوق بشر ١٩٤٨ و قرادادهاي جهاني چهارگانه ژنو ١٩٤٩ و دو پروتكل الحاقي به آن در سال ١٩٧٧ و كنوانسيون هاي چهارگانه ژنو ١٩٦٦ و ١٩٧٣ و ماده يك كنوانسيون منع شكنجه سال ١٩٨٤ و ساير اسناد بين المللي مرتبط به استحضار ميرساند؛

 

رعايت  كرامت ذاتي انسان براي دولت، قوه قضاييه و تمامي نيروهاي امنيتي،نظامي و انتظامي يك تكليف بنيادين محسوب مي شود كه هم آمرين و هم مامورين در تمام رده ها مكلف به حفظ حقوق انساني بازداشت شدگان از جمله جناب اسماعيل بخشي و علي نجاتي و ساير  كارگران بازدداشتي هستند.

 

شكنجه  پليدترين رفتار غيرانساني است كه نسبت به بازداشتي صورت مي گيرد و تمامي كنوانسيون هاي بين المللي،قوانین  و مقررات داخلي ، مباني ديني، اصول حقوقي و انساني بطور كامل آن را محكوم مي نمايند.

 

وضعيت دردناك  امروز آقاي اسماعيل بخشي هنگام انتقال به بيمارستان حسب آنچه كه در خبرگزاري ها بيان شده و شواهد نيز حاكي از آن است و بدرفتاري با كارگران بازداشتي  منطبق با موارد قانوني ،

حقوقي و شرعي  مارالذكر نيست و از ريس جمهور به عنوان مجري و مسول قانون اساسي وحسب اصول يكصد و سيزدهم، يكصد و بيست و يكم و يكصد و بيست و هفتم  و از ريس قوه قضاييه حسب اصل يكصد و پنجاه و ششم قانون اساسي تقاضاي فوري رسيدگي و برخورد با آمران و مامورين شكنجه ي آقاي اسماعيل بخشي را داريم. 

 

اعتراض كارگران هفت تپه مشروع ، قانوني و انساني است. آنها خواستار دريافت دسترنج خود و پايان دادن به ظلم و ستم موجود در وضعيت شغلي و كاري خود هستند . 

ما جمعي از وكلاي دادگستري ايران  هر نوع بدرفتاري  و شكنجه ي آقاي اسماعيل بخشي و ساير كارگران بازداشتي را نشان از عجز، فلاكت، ظلم و ستم مي دانيم  و خلاف تمامي اصول انساني ، حقوقي، شرعي و قانوني است و خواستار پايان دادن فوري به چنين اعمال غير انساني نسبت به بازدداشت شدگان و آزادي تمامي كارگران بازداشتي هستيم و تعقيب كيفري شكنجه گران از هر رده و مقامي را داريم بالطبع تصميم نيك مسولين در اين زمينه در تاريخ ماندگار  خواهد بود و غفلت آنان موجبات شرمساري و مسوليت حقوقي در عرصه ي داخلي و بين المللي  را در پي خواهد داشت.

 

با احترام                            

١- حسين احمدي نياز

٢- هوشمند رحيمی

٣-يوسف مولايی

٤- عليرضا دقيقی

٥-قهرمان كريمی

٦- پيمان حاج محمود عطار

٧-احسن حسن پور

٨- محمد علی جداری فروغی

٩- محمد نجفی

١٠-ليلا علي كرمی

١١- نعمت احمدی

١٢-مصطفي ترك همدانی

١٣-جبار مباركی

١٤-عبدالله جهان بين

١٥-علي افروز

١٦-فرهاد مجيد آلادی

١٧- مصطفي احمديان

١٨-محمد مصطفايی

١٩- آناهيتا فراهانی

٢٠-حسين خبير

٢١- حسين عشقی

٢٢- كاوه رحمانی

٢٣-سارا علی محمدی

٢٤-علی اميری

٢٥- ثريا فيضی

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©