Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ برابر با  ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷  برابر با ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸
:small_red_triangle: همکاران مطالبه گر ، همدلی و حضورتان گرامی باد:hibiscus:

 

 

 

بیانیه ی پایانی تجمع بازنشستگان کرمانشاه

 

اگر نفع کس در نهاد تو نیست

چنین گوهر و سنگ خارا یکیست

 

در تمام جوامع بشری بنا را بر آن است که بزرگ ترها خودشان را به آب و آتش می زنند تا بلکه دیگر اعضا در آرامش و آسایش زندگی کنند .

نمونه ی کوچک آن پدر و مادر خانواده است که برای فرزندان شان سنگ تمام می گذارند و با تمام وجود در خدمت آنان هستند .

حال جامعه ی ما را چه شده که مسئولان وبزرگان خود را به خواب غفلت زده و عده ای به غارت و چپاول مملکت مشغولند.

همکاران گرامی همچنان که خودتان شاهدید جامعه ی ما روز به روز در منجلاب فقر و تنگدستی فرو می رود و فرهنگ بی تعهدی و منفعت طلبی به شدت رواج می یابد.

ما فرهنگیان که  زیر بنای دانش و فرهنگ جامعه را پایه گذاری می کنیم سال هاست مورد بی مهری مجلس نشینان و دولتمردان قرار گرفته ایم به طوری که حاضر نیستند لوایح و طرح هایی را که خودشان تصویب کرده اند را اجرا کنند.

در پایان ما بازنشستگان فرهنگی به حمایت از تحصن همکاران شاغل و اعتراض نسبت به بازداشت کنشگران فرهنگی ، خواستار پایان دادن به تبعیض حقوقی و ارتقای شان و منزلت خود هستیم و از مسئولین چه مجلس و چه دولت می خواهیم موارد زیر را برای رفع ظلم مضاعف بر خودمان اجرا کنند.

 

۱- اجرای  همترازی کامل حقوق بازنشستگان باشاغلین سی سال خدمت مساوی ازحیث مدرک وسنوات درسال ۹۷ بدون بازه زمانی

 

۲- اجرای کامل  «ق.م.خ.ک» مصوب سال ۱۳۸۶ درخصوص بازنشستگان، جبران خسارات ناشی از عدم اجرای آن در دهه ی اخیر و پرهیز از ایجاد تغییراتی دراین قانون که سبب تضییع حقوق پیشکسوتان شود.

 

۳- اصلاح وضعیت ناهنجار و کاملا ناکارآمد بیمه کنونی بازنشستگان ،با تامین اعتباردربودجه ی سنواتی ،برای داشتن بیمه ای کامل ومتناسب با شرایط سنی وجسمی آنها .

 

۴ـ احیای صندوق بازنشستگی با نظارت نمایندگانی از بازنشستگان

نیک می دانید با همسان‌سازی پلکانی هرگز به عدالت نخواهیم رسید پس بیایید قانون را اجرا کنید .

 

۵ - پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان یک جا و حداکثر به مدت سه ماه به ویژه پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان ۹۷

 

۶ - تصویب قانون توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه هر گونه افزایش در ردیف های حکم حقوقی شاغلین در طول سال به غیر از ضریب افزایش سنواتی ، به همان میزان به حقوق بازنشستگان همتراز با شاغلین نیز اضافه شود تا برای همیشه فاصله ی حقوق بازنشستگان جدید و قدیم برطرف شود.

 

جمعی از بازنشستگان فرهنگی کرمانشاه

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷

.......................................................

گردهم آئی  سراسری و با شکوه  باز نشستگان

۲۷ آذر ۱۳۹۷

جلو مجلس و سازمان برنامه و بودجه

 

روز سه شنبه ۲۷ آذرماه ۹۷  گردهم آئی با شکوه بازنشستگان لشکری و کشوری سراسر کشور به دعوت سازمان های گوناگون بازنشستگی و حمایت کانون صنفی معلمان و دیگر تشکل های صنفی در اعتراض به وضعیت معیشتی و پایین بودن حقوق هایشان در مقابل مجلس انجام گرفت و سپس با عبور از خیابانهای تهران مقابل سازمانبرنامه و بودجه  تجمع کردند.

بازنشستگان لشکری و کشوری در این گردهم آئی و راهپیمائی خواست های خود را بر روی پلاکاردهائی گوناگون به نمایش گذاشتند و با آنها را هم زمان نیز فریاد می کردند:

«اتحاد، اتحاد»

« این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی»

« بیمه رایگان، حق مسلم ماست»

«فریاد، فریاد، از این همه بیداد»

«معلم زندانی، کارگر زندانی آزاد باید گردد».

« کارگران فولاد آزاد باید گردند»

« معلم بیدار است از تبیعض بیزار است»

« تا حق خود نگیریم، از پای نمی نشینیم»

« مجلس حمایت میکند،دولت خیانت میکند»

«دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست»

https://youtu.be/6mSKoQts1to

"گردهمآیی ۲۷آذر ۹۷ بازنشستگان در اعتراض به وضع حقوقشان در مقابل مجلس"ویدئوی

.....................................

در ۲۷ آذر ۱۳۹۷ حماسه ی بیاد ماندنی صورت گرفت

تجمع بازنشستگان کشوری و لشکری در تاریخ ۲۷ آذر ماه در مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه از ساعت ۱۰ صبح زیر باران و رگبار درشت و مداوم تا ساعت  ۱۲/۵ ادامه داشت این تجمع با آنکه به دعوت بازنشستگان کشوری برنامه ریزی شده بود حضور عزیزان لشکری هم چشمگیر بود که دلالت بر اتحاد و داشتن هدف و مطالبات مشترک می باشد به هر علت اگر کسانی تلاش دارند که این دو گروه را از هم جدا سازند خیانت در حق تمام بازنشستگان هست چون ردیف بودجه مشترک داریم

از تمام بازنشستگان کشوری و لشکری درخواست داریم گرفتار این جدایی نشوید

این تجمع با حضور بازنشستگان کشور جدا از هر نوع دسته بندی صورت گرفت مواظب مصادره کنندگان تجمع به نام یک گروه باشید ما تمام بازنشستگان منافع مشترک و هدف مقدس رفع تبعیض و همترازی حقوق و اجرای عادلانه قانون را داریم

بازنشسته فرهنگی- مرتضی یعقوبی نیکو

..........................................

روایتی از  تجمع  بازنشستگان

۲۷ آذر ۱۳۹۷  تهران

 

در پی فراخوان ها و حمایت های گروه های متعدد بازنشستگان ، از ساعت 10 صبح جمعیت چشمگیری به طرف بهارستان روان بود.

 از درون مترو چهره های مصمم و پر انرژی را میدیدیم و عجیب بود که در یک نگاه متوجه میشدیم مقصد همه ما یکی است!

باران تند بود ولی مانع نبود.

کم کم کاغذهای سفید و بنرهای رنگی بالا رفت.  کمتر دستانی را میدیدی که خالی باشند.

 همه پر از تجربه و  مطالبه

 

"حقوق بالای خط فقر ، درمان رایگان،  پایان دادن به خصوصی سازی ها و آزادی عزیزان در بند!"

در گوشه ای  یک سخنران پشت بلند گو حرف میزد و از مشکلات بازنشستگان و بی مسولیتی مسولان میگفت . اما این طرف حنجره  ها هر کدام خود یک بلند گو شد :

 

"دولت خیانت می کند ،مجلس حمایت میکند.

 تا حق خود نگیریم از پای نمی نشینیم

از اهواز تا تهران ، زحمتکشان در زندان

درود بر معلم ، مرگ بر ستمگر

معیشت ، منزلت

حقوق های نجومی ، فلاکت عمومی و ... "

آنچه نمیدیدی، عجز و التماس بود . همه طلبکار حق و حقوقشان بودند. ثمره 30 سال جان کندشان کجا رفته است؟؟

 

 اینجا دیگر نام گروه و دسته را دنبال نمی کردی . برای اولین بار هیچ تشنجی در نگرفت. کسی بنر کسی را پاره نکرد و هیچ دلی آزرده نشد. همه حرف از یکدلی می زدند و اینکه تنها مسیر روشن ، مسیر همبستگی است.

از فولادی ها بودند و از پرستاران ، از کشوریان و بودند و لشکریان . از کارگران بودند و فرهنگیان ، از همه کسانی که اختلاسگران و سود اندوزان  به سفره شان هجوم برده اند.

چترها  بر سر هم گشوده  شد مبادا که همدرد کناری شان خیس شود.

بیسکویت و لقمه نان و شکلات هم تعارف شد.

 البته بودند عناصری که طبق معمول و از سر خشم و نارضایتی ، غری بزنند که ما به زندانی ها چه کار داریم؟؟   که این بار سنگشان به دیوار  خورد.

جمعیت خروشان به طرف برنامه و بودجه روان شد و با اتمام حجت با قدر قدرتان بی درد! به آرامی ولی رضایت مندی خیابان را موقتا ترک کرد تا اگر وضع به همین منوال بود بار دیگر برگردند و اینبار بیشتر و محکمتر !

...........................................

امروز بازنشستگان همان فردای شاغلین است

باسمه تعالی

"امروز بازنشستگان همان فردای شاغلین است با حرمت نهادن به بازنشستگان و ادای حق واقعی آنها انگیزه خدمت صادقانه برای شاغلین را فراهم کنید"

اهم خواسته های قانونی بازنشستگان جهت رفع چالش عظیم ایجاد شده و رفع تبعیض و فقر به شرح زیر است

:1- اجرای  همترازی کامل حقوق بازنشستگان باشاغلین سی سال خدمت مساوی ازحیث مدرک و سنوات تا پایان سال ۹۸ بدون بازه زمانی

 

: 2- اجرای کامل  «ق.م.خ.ک» مصوب سال ۱۳۸۶ درخصوص بازنشستگان، جبران خسارات ناشی از عدم اجرای آن در دهه ی اخیر و پرهیز از ایجاد تغییراتی دراین قانون که سبب تضییع حقوق بازنشستگان نجیب و فرهیخته و مظلوم شود.

 

: 3- اصلاح وضعیت ناهنجار و کاملا ناکارآمد بیمه کنونی بازنشستگان ،با تامین اعتباردر بودجه ی سنواتی ،برای داشتن بیمه ای کامل و متناسب با شرایط سنی وجسمی آنها .

 

_  احیای سازمان بازنشستگی با نظارت نمایندگانی از بازنشستگان

نیک می دانید با همسان‌سازی پلکانی هرگز به عدالت نخواهیم رسید پس بیایید قانون را اجرا کنید .

 

:: ۵ - پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان یک جا و حداکثر به مدت سه ماه

 

: ۶ - تصویب قانون توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه هر گونه افزایش در ردیف های حکم حقوقی شاغلین در طول سال به غیر از ضریب افزایش سنواتی ، به همان میزان به حقوق بازنشستگان همتراز با شاغلین نیز اضافه شود تا برای همیشه فاصله ی حقوق بازنشستگان جدید و قدیم برطرف شود.

بازنشسته فرهنگی-مرتضی یعقوبی نیکو

......................................

با سلام و ارادت

 حق گرفتنی است و جامعه بازنشستگان دولت با پیگیری  مستمر و تلاش همه جانبه و بهره گیری از تمامی ابزارهای مطالبه گری حق خود را خواهند گرفت. درود بر تمامی عزیزان شرکت کننده در تجمع ۲۷ آذرماه ۹۷ که تجلی همبستگی و وحدت بازنشستگان کشوری و لشکری و گام مهمی در مسیر استیفای حقوق جامعه بازنشستگان دولت توسط مقامات تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور خواهد بود.

................................

دوستان با سلام

.این از مشهد جلوی درب برنامه  و بودجه از ساعت ده صبح تا دوزده وسی دقیقه طول کشید .البته از ساعات اولیه ماموران بودند که شخصیها عکس میگرفتند سپس خواستند که سه نماینده برود داخل دوستان امتناع کردند .سپس قانع شدند که همگی بریم داخل سالن اجتماعات ومعاون اداره ودو

نفر دیگر ار کارمندا اومدند وحرفها زده شد.گویا جلسه قبلی که شهریور بوده ونامه نوشته بودند اضهار داشتند که ما حرفها ونامه هارو انعکاس دادیم ولی هنوز جوابی دریافت نکردیم.متاسفانه از پرستارها انگشت شمار هم نبودند ِمن وچند تن از آموزش پرورشیها حرفهامون رو زدیم تا خدا چه بخواد ومسیولین چه بخودشون میان

................................

سپاس ازعزم واراده ی آهنینتان

درود به شرفتان .

آقای روحانی ووزرای کاغذی ونوبخت بی کفایت وای برشما ببینید این مردان وزنان رنج کشیده را اگر عرضه دارید .خجالت بکشید اینها همانهایی شما را تروخشک کردند درروستاهای دوربا پای پیاده عاشقانه دستتون را میگرفتند وخط های  راست زندگی را برایتان میکشیدند.خجالت بکشید چطور میتونید میلیاردها به نهادهای من درآورده ای چون جامعه المصطفی معلوم نیست به چه کار مشغولند

اختصاص میدهید اما ولینعمت بیمارت رابه خیابان میکشانی فریاد زند. آه ازدست دزدان وفریبکاران وخنده های شیطانی نوبخت صفتان بدانید دیری نخواهد پایید میزتان برسرتان آوار خواهدشدحتی قانون نوشته شده خودراکه خدمات کشوری مصوبه ۸۶ رادوازده سال وشاید بیشتر وقعی نمی نهیدبس کنید

ازپیشکسوتان کشور بترسید وحقشان را ادا کنید.

یک بازنشسته فرهنگی

.....................................................

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

برادران و خواهران عزیزم که از سراسر ایران سرفراز در تجمع حق خواهی مقابل مجلس و راهپیمایی تا مقابل سازمان برنامه و بودجه و تجمع در آن محل که در تمام مدت زیر باران شدید صبورانه تحمل کردید و صادقانه مطالبات بازنشستگان را خواستید صمیمانه تشکر می کنم در همین راستا در مجلس بیانیه‌ای توسط تعدادی از نمایندگان مجلس به حمایت از نمایندگان نجیب قرائت کردند

اگر ما بدور از سیاسی کاری و فقط با تمرکز بر خواسته های صنفی تلاش کنیم با توکل بر خدا موفق می شویم

انتقاد 204 نماینده از وضعیت حقوق بازنشستگان

نماینده طی بیانیه‌ای به رئیس‌ جمهور نسبت به عدم اجرای قانون خدمات کشوری و بی توجهی به وضعیت حقوق و دستمزد بازنشستگان انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان بیانیه 204 نماینده به رئیس جمهور در مورد عدم اجرای قانون خدمات کشوری را قرائت کرد.

در پایان افرادی تلاش شد که این تجمع عظیم را به نفع گروهی مصادره نماید عرض می کنم خدا و خلق خدا می داند که چه کسانی متحمل بیشترین زحمت برای برگزاری هرچه باشکوهتر تجمع متحمل شدند شما هم خود با وجدانتان قضاوت کنید

بازنشسته فرهنگی- مرتضی یعقوبی نیکو

.........................................................

پیرامون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

با سلام و احترام به تمامی بازنشستگان بویژه بازنشستگان مشمول قانون ماده 109 مدیریت خدمات کشوری که با بیشترین تلاش صادقانه خود در زمان شاغلی و با کمترین دریافت حقوق از بابت دسترنج در حال که مشکلات را مضاعف کرده است.

با عنایت به اخبار سراسری خوشبختانه 204 نفر از نمایندگان محترم مجلس طی بیانیه ای از رئیس جمهور محترم خواستار اجرای صحیح قانون همسانسازی را دارند مشکلی که وضع معیشتی بازنشستگان محترم را تحت تاثیر قرار داده مشمولین تحت محاصره شده در قانون ماده 109 مدیریت خدمات کشوری است و  حداکثر گروه جدول حقوقی که محور قرار دادند  ( گروه20 میباشد) که جمعا مزایای آن گروه حدود 2572000 تومان در سال 97 تعیین شده و بقیه به تبعیت از آن هر چقدر گروهها نزولی می یابد از حقوق کمتری بر خوردار می شود.

حال سئوال اینجاست بالطبع فردی که حقوق وی در گروه 20 قرار گرفته در زمان خود نسبت به تحصیلات و مسئولیتی که داشته در امورات محوله صاحب نظر و کارشناس بوده و فردی که در حال حاضر چنین تصمیمی را  می گیرد نهایتا در سقف همین گروه قرار گرفته و صرفنظر از پاداشهای پایان خدمت میلیاردی.

 با توجه به سپری شدن سه سال با احتساب جدول حقوق سال 98 که ضریب افزایش مشخص شده از اجرای قانون همسانسازی می گذرد حال ناظرین اجرای قانون باید ورود نمایند و مطابقت دهند آیا همسانسازی حقوق این قشر به تبعیت از قانون حقوق شاغلین انجام می پذیرد قطعا که نه!؟

 همچنانکه باستحضار رسید حداکثر حقوق مشمولین ماده 109 را همان جدول حقوق گروه بیست که 2572000 تومان است میباشد.

راهکار چیست؟ صاحبنظران و کارشناسانی که مشمول همین قانون هستند باید از مسئولین و متولیان این امر سئوال نمایند کدام وزیر و مدیر کل و یا کارشناس که اخیرا با گروه 20 و  با 30 سال خدمت دولتی بازنشسته می شود آیا حقوق وی نهایتا یعنی با 130% همین دومیلیون پانصد و هفتاد هزار  سر جمع تقریبا 3420000 تومان می باشد؟ قطعا که دورچنین تصور است  پس مشکلی که جمعی بازنشستگان محترم ذکر شده از آن رنج می برند از دولت محترم بخواهند فنری که در نرخ ارز برداشته شده و به همان میزان  ارزش ارز صعود کرد به همان شدت قدرت خرید بازنشستگان سقوط کرد لازم است همان رفتار و فشار از روی گروه بیست مشمول ماده 109 برداشته تاحقوقها با حقوق گروههای شاغلین فعلی به با تفاوت اختلاف 30% به تعادل برسد در نتیجه مشکل بعدی تمامی بازنشستگان به تبعیت از آن به مرز عدالت می رسد و مشمولین از حاصل دسترنج خود هر چند در زمان کوتاه بهره مند می شوند آن وقت هم خدا راضی خواهد شد و هم خلق خدا امید است سن و معیشت آبرومندانه و دسترنج که حق الناس این صنف است در اولویت قرار گیرد. با احترام..

نویدی بتاریخ 27/9/97

..........................................................................................................................

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران درحمایت از تجمع بازنشستگان فرهنگی

 

به نام خداوند جان و خرد

سالها زندگی در سایه رنج فرسایشی تبعیض و محرومیت خود و خانواده از بدیهیات زندگی اجتماعی، دستاورد ماندگار عملکرد دولت ها و مجلس های چهار دهه ی اخیر برای فرهنگیانی بوده که اکنون نه تنها از فعالیت حرفه ای بازنشسته شده اند بلکه از برخورداری از حیات عزتمند و حداقل های زندگی اولیه هم بازمانده اند.

 

یکی از شالوده های ثابت و تکراری شعارها، خطبه ها و سخنرانی های یکایک اجزای بدنه قدرت در تمام دهه های اخیر، موضوع عدالت اجتماعی بوده است. اما همواره در میدان عمل، دامنه کاربرد آن جز ابزاری رایگان و بی هزینه برای کسب موفقیت در رقابت های قدرت نبوده است.

 

وقتی  حتی دریافتی بازنشستگان فرهنگی کاملا همتراز در سال های مختلف بسیار متفاوت و ناهمگون است، مسئولان باید هنگام بر زبان آوردن کلمه ی عدالت، نگریستن به مخاطبان هم برایشان غیرممکن باشد اما ...

 

 به عنوان مثال اگر دریافتی دو معلم بازنشسته که یکی در دهه ی هشتاد و دیگری در سال جاری بازنشسته شده اند، مقایسه شود،  بدون نیاز به هیچ تخصص ویژه ای، معلوم می شود که نزدیک به صددرصد تفاوت دریافتی  دارند. مقایسه حقوق این تبعیض زدگان زلزله های مدیریتی با سایر کارکنان دولت و نسبت به شرایط اقتصادی افسارگسیخته ی کشور بماند برای سده های دیگری که شاید مجال پرداختن به آن برای آیندگان فراهم شود.

 

بازنشستگان فرهنگی در چندساله اخیر بارها و بارها به قصد رفع مشکل از طریق متعارف آن در قالب گروه های تخصصی و عادی با بخش های مختلف بدنه قدرت اعم از معاونت های رییس جمهور، مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، از صدر تا ذیل نمایندگان مجلس ، وزرا ، مسئولان صندوق بازنشستگی و ... دیدار و رایزنی داشته و ضمن تبیین و تحلیل جزیبات موضوع و بررسی راهکارهای رفع مشکل، شنوای وعده های سریالی و بی پشتوانه ی یکایک دیدارشوندگان بوده اند.

نقطه مشترک همه اجزای بدنه قدرت دراین دیدارها ، تاکید همه آنها بر لزوم رسیدگی عاجل و به اصطلاح اورژانسی به مشکل بازنشستگان اما چشم پوشیدن همه آنها در هنگام عمل بوده است.

 

با وجود تمام این مکاتبات و مراودات مکرر، هرساله پس از تدوین لایحه بودجه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، تصویب آن در هیئت دولت و بررسی و تصویب نهایی آن در جلسات نامنظم و عموما آشفته مجلس، معلوم می شود که هیچ اراده ای در نزد مسئولان مختلف برای رفع این مشکل وجود ندارد و وعده های همه آنها در دیدار با بازنشستگان جز فریبی کلامی و ترفندی سیاسانه برای خوب جلوه دادن خود نبوده است.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن دفاع و حمایت معنوی و عملی از تجمع اعتراضی و مطالبه گری صنفی و بحق فرهنگیان بازنشسته به مسئولان یادآوری می کند که درصورت ادامه این روند، درآینده پیش رو ، برنامه های مختلفی را در پیگیری مطالبات همکاران بازنشسته در دستور کار خود قرارخواهدداد.

 

شورای هماهنگی به نمایندگان مجلس که اکنون بودجه سال آینده به حوزه ی کاری آنها رسیده است، توصیه اکید می کند که به یاد داشته باشند که آنها نمایندگان ملت هستند نه مدافعانی تمام قد برای حفظ مصالح قدرت.

 

 

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران - آذر ۱۳۹۷

....................................................

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران )

 

پیرامون تجمع بازنشستگان در روزسه شنبه ۲۷ آذر۹۷

 

بازنشستگان !

بازنشستگان آموزش و پرورش!

بازنشستگان لشکری و کشوری !

شاغلین امروز و بازنشستگان فردایی دور یا نزدیک!

 

سالهاست پیشکسوتان عرصه‌ی آموزش و پرورش در دل‌نوشته‌ها،دیدارها،مصاحبه‌ها و نیز تجمع‌های بسیار با بیان خواسته‌هایی از بی تفاوتی‌ها و ناملایماتِ مسئولان کشوری گلایه سر داده‌اند، از عدم اجرای بدون کاستیِ قانون خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶،که روزگاری امیدهای رفع تبعیض را بین شاغلان و بازنشستگان نوید می‌داد. امیدی که زمانی حذف اختلاف طبقاتی را نشانه گرفته بود و نوید بخش اصلاح ساختار ناعادلانه و غلط مدیریت دربین کارکنان کشوری و لشکری را حداقل بشکل نوشته‌هایی از فردایی بهتر بر صفحات کاغذ به ذهن و جان بازنشستگان و پیشکسوتان عرصه کار و آموزش اهدا می‌کرد. نوید تازه‌ای برای تغییر ،برای بهبود و سرافرازی معیشت.

بازنشستگانی که از نبود بیمه‌ی درمانی کارامد برای بازنشستگان، که حامی و عصای دست‌شان باشد در زمان سختی‌ها‌ ‌و بیماریها نه جولانگاهی برای سود جویی فلان بیمه‌گذار.

 

دریغ و افسوس که به جای احترام گذاشتن بر تجربیات ارزشمند آنان، آسایش‌شان و احترام‌شان را نشانه گرفته‌اید و با بی‌تفاوتی صداهایشان را برای حفظ میزهای‌تان نشنیدیدو چشم‌هایتان را بستید.

 

جلساتتان آرام آرام به صحنه های نمایش تبدیل شد برای رسانه ای شدن و هرگز درک نکردید عدالت، مهربانی است برای آنانی که جوانی و انرژیِ بهترین سالهای زندگیشان را برای آموزش فرزندان این مرز و بوم گذاشتند و حال چرا با بی‌تفاوتی از خواسته‌های بحق‌شان می‌گذرید .

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) از فرادستان امر می خواهد در رفع تبعیض های بوجود آمده سریعا گامهای موثر را بردارد و ضمن حمایت از خواسته های بحق بازنشستگان و پیشکسوتان از بازنشستگان و شاغلان دعوت می نماید در تجمع سه شنبه ۲۷ آذر شرکت کرده و در امتداد مسیر سبز عدالت‌خواهی و برابری‌طلبی فریاد رسایی باشند برای آنانی که هنوز چشم و گوش خود را نه در تولید محتوا برای رسانه‌ها، بلکه در احترام به حقوقی برابر برای تمام اقشار جامعه می‌بینند.

 

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

۹۷/۹/۲۶

............................................................

حمایت از فراخوان تجمع ۲۷ آذر بازنشستگان !

 

ما در اعتراض به تهی شدن سفره هایمان ، بیکاری فرزندانمان و شرایط زیستمان که دیگر قابل تحمل نیست ، همگام با تمامی بازنشستگان در تجمع ۲۷ آذر  شرکت می کنیم.

ما باور داریم که با توجه به اظهارات مسولین!! همچون سالهای قبل ، هیچ تغییری در زندگیمان ایجاد نخواهد شد و در همچنان بر پاشنه قبلی خواهد چرخید مگر آنکه با عزم خود وادارشان کنیم که به مطالبات ما توجهی کنند.

بازنشستگان(کشوری ،لشکری ،تامین اجتماعی ، فولاد و....) بر همین اساس در تجمع اعتراضی شرکت کرده و فریاد خواهند زد "تا حق خود نگیریم از پای نمی نشینیم".

مطالبات فوری بازنشستگان:

 

1- افزایش حقوق بالاتر از خط فقر کار شناسی شده ، مطابق باسطح استاندارهای زندگی امروز و تضمین پرداخت به موقع آن.

2- لغو بیمه تکمیلی و برقراری یک سیستم پایه ای درمان موثر ، کار آمد و رایگان.

3- همسان سازی حقوق ها و اجرای  ق م خ ک مصوب سال1386 جهت برون رفت از خط فقر.

4- اعاده و احیای مجدد منابع عظیم صندوق هایمان (نظیر برگشت کسورات سهم درمان از خزانه به تامین اجتماعی) کنترل و نظارت مستقیم توسط نمایندگان مستقل و منتخب بازنشستگان بر صندوقهای بازنشستگی برای صیانت از دارایی ها ، اموال و امکانات و ظرفیتهای آنها.

5- به رسمیت شناختن تشکلهای مستقل بازنشستگان و تضمین فعالیتهای آزادانه آنان در جهت پیگیری مطالباتشان.

6- توقف بازداشتها و مداخلات امنیتی در فعالیتهای معیشتی کارگران ، معلمان ، دانشجویان ودیگر کنشگران عرصه اجتماعی.

7- پایان دادن به سیاستهای خصوصی سازی

 

ما بازنشستگان با تکیه بر اراده عمومی خود و از طریق این تجمعات ، بدون مذاکره و رایزنیهای  غیر شفاف ، کف خیابانها را محلی برای طرح و پیگیری خواسته مان ، در اختیار خواهیم داشت.

وعده دیدار ما:

سه شنبه ۲۷ آذر ماه

ساعت 10 صبح. مقابل مجلس و برنامه و بودجه

 

_ اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

_ گروه 19 اسفند

_ شورای بازنشستگان ایران

..............................................................

جمع بازنشستگان و پیشکسوتان پیشرو در مسیر حق خواهی

 

بادرودی دیگر ،

 

خوشبختانه دنیای تکنولوژی و صنعت ارتباطات و فضای مجازی ... اطلاع رسانی را چنان سریع نموده که اگر در گوشه ای از جهان اتفاقی و حادثه ای روی دهد در آن سوی دنیا همه با خبر می شوند

با توجه به حرکت صنفی بازنشستگان و حضور هزاران نفری این عزیزان در فضای مجازی و تجمعات در مقابل نهادهای قانونی ... برهیچ کسی پوشیده نیست و یقینا اکثریت بازنشستگان از این تلاش عزیزان حاضر در صحنه مطلع هستند ...

 

لذا به اندازه سر سوزن همت می خواهد که همکاران بازنشسته از دنیای خمودگی و حاشیه نشینی و منتظر به نتیجه نشستن حرکت عزیزان مطالبه گر بیرون آیند و دوستانشان را در این حرکت احقاق حق و حق طلبی یاری کنند .

 

همکاران ساکت نشسته ،

بی تفاوت ،

وخود را به خواب خرگوشی زده ... :

سکوت و سکون و بی تفاوتی بس است ،

خمودگی را دراین زمان و مکان جایی نیست ،

بر سرنوشت اقتصاد خانواده و به تاراج رفتن حق قانونی تاکی باید سکوت کرد ؟

مگر شما را چه شده ؟

آیا افسون شده اید ؟

آیا تن دادن به خفت و خواری به. 

نوعی برایتان خوراک روزانه شده ...؟؟؟

دیگر سکوت جایز نیست...

 

عزیزان حاضر در صحنه مطالبه گری صنفی از شما دعوت و خواهش ... به حضور در عرصه مطالبه گری امور صنفی نمی کنند ،

بلکه به شما ابلاغ می کنند این یک تکلیف است که وارد صحنه شوید...

برای احقاق حقوق مغفول مانده ...

زیرا مردگان را لیاقت خاموشی است ، وزندگان را حرکت ،

پس اگر زنده اید ،

نفس می کشد و در وجود هستید ...

 

همکارانتان روز 27 آذر ساعت 10 صبح چشم انتظار شمایند در مقابل خانه ملت و سازمان برنامه و بودجه برای احقاق حق ...

جمع بازنشستگان و پیشکسوتان پیشرو در مسیر حق خواهی

..................................................................

همکاران مطالبه گر ، همدلی و حضورتان گرامی باد

تهران ۹/۲۷ 

مکان : خانه ملت  مجلس

 

گیلان ۹/۲۸ 

مکان : رشت در استانداری

 

کرمانشاه  ۹/۲۸  

مکان : اداره تعاون

 

یزد   ۹/۲۹ 

  مکان : دفتر مجمع نمایندگان

 

اصفهان  ۹/۲۹

مکان : اداره کل آ.پ

 

آذربایجان شرقی  ۹/۲۹

مکان : تبریز سازمان  آ .پ

 

خراسان  ۲۷ / ۹

ساعت ۱۰ صبح

مکان : مشهد بلوار وکیل اباد  مقابل اداره کل برنامه و بودجه

 

ابهر چهارشنبه  97/9/28 

 

 ساعت 10--12

مقابل فرمانداری ابهر

استانهای دیگر !  شما چه برنامه ای دارید ؟

...................................................

قابل توجه  همکاران ودوستان گرامی

با سلام ‌قدر دانی از حضو‌ر شما همانطور که مستحضرید بر گزاری تجمع اعتراضی نسبت به حق پایمال شده خود را پیش رو داریم.  برای پر رنگ کردن حضور نیاز به تبلیغات با شعارهای تعیین شده بنام خودمان  داریم  واین مستلزم پر داخت هزینه برای تهیه پوستر وبنر و.......میباشد.لازم به ذکر است که تاکنون تمام فعالیتهای گروه داوطلبانه بوده وهزینه ای بر اعضاء تحمیل نشده وتمام هزینه های پرداخت شده توسط تعدادی معدود متقبل وپرداخت شده برای تجمع پیش رو با تدبیر مدیران وادمین ها این هزینه پرداخت شده است.  یادمان هست که در بحران زلزله سال گذشته غرب کشور در حد توان همراه با گروه های دیگرحضور یافته وبه وظیفه خود در یاری رساندن به زلزله زدگان شرکت کردیم. حضور دسته جمعی ما در عرصه چه در تجمع وچه درمواقع بروز بحران ها واضطرار علاوه برانجام وظیفه انسانی و‌لذت معنوی  آن موجب حضور پر رنگ ما در عرصه ودر نتیجه ارتقاء اعتبار ما میشود. لذا باتوجه به توضیحات فوق و ‌نظر مدیر وادمینهای گروه خواهشمندم برای رسیدن به اهدافمان گروه خود را برای تامین این هزینه ها یاری فرمائید.

لازم به ذکر است مشارکت در این امر کاملا داوطلبانه میباشد وجهت اطلاع اعضاء صورت هزینه ها

کامل وشفاف به اطلاع رسانده خواهد شد

باسپاس از یاری وهمدلی شما

 منتظرمشارکت سبزتان در   تجمع پیش رو  هستیم

....................................

همکاران  و همراهان گرامی

اینبار در تجمع سکوتی شرکت میکنیم که فریاد سالها درد و رنجمان را بر قلممان جاری کرده ایم

باشد که مسئولین ما چشم هارا بگشایند و خواسته های ما را که بر  بنرها نگاشته ایم ببینند و ترتیب اثر دهند

.....................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©