Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ برابر با  ۰۱ می ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸  برابر با ۰۱ می ۲۰۱۹
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه01

 

تظاهرات گسترده اول ماه مه و واکنش سرکوبگرانه رژیم اسلامی

 

گزارشات اولیه

 

 مقدمه سایت راه کارگر:  تظاهرات مسالمت آمیز کارگران، دانشجویان، معلمان و بازنشستگان به مناسبت اول ماه در جلو مجلس در تهران که نشانۀ درخشان همبستگی و همگرائی فعالان و تشکل های مستقل کارگری و دیگر اقشار کار و زحمت بود، با یورش نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی روبرو شد و ماموران امنیتی به بازداشت گسترده فعالان کارگری و بویژه اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد پرداختند. این اقدام سرکوبگرانه مقامات امنیتی رژیم نشانۀ آن است که این حکومت قصد پاسخگوئی به خواست های برحق نیروهای کار و زحمت را ندارد و تمام تلاش خود را به کار می برد تا مانع شنیده شدن صدای حق طلبانه آنها شود. ما این یورش وحشیانه را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان هستیم .

...............

فوری  فوری

 

اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

پیرامون حمله نیروهای امنیتی به تظاهرات اول ماه مه تهران

 

 

بازداشت ده ها تن ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد

و دانشجویان وشرکت کنندگان

 درمراسم اول ماه (روزجهانی کارگر) امروز ۱۱اردیبهشت

 

رضا شهابی ، حسن سعیدی ، وحیدفریدونی، ناصرمحرمزاده،  سیدرسول طالب مقدم، محمدعلی اصلاغی،  اسدالله سلیمانی وخانم شیری ازاعضای سندیکا درمیان بازداشت شدگان هستند .

 امروز ازشروع برگزاری مراسم اول ماه مه حضورنیروهای پلیس ولباس شخصی چشمگیر بود . هنوز نیم ساعت ازتجمع اعتراضی کارگران ودانشجویان که تعدادی ازبازنشستگان ودیگرفعالین کارگری دراین مراسم همراهی میکردند نگذشته بود که پلیس ولباس شخصی ها با خشونت زیاد با تظاهرکنندگان برخورد کردند وضمن ضرب شتم تاکنون بیست تن بازداشت شده اند .

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن محکوم کردن برخوردهای خشن نیروهای انتظامی وامنیتی ، خواستارآزادی تمامی بازداشت شدگان میباشد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ برابر با ۰۱ می ۲۰۱۹

................................................................................

گزارش دستگیری

‌‎فرهاد شیخی دانشجوی حقوق و فعال کارگری در تجمع امروز مقابل مجلس بازداشت شد. با حمله‌ی نیروهای نظامی-امنیتی به تجمع‌کنندگان مقابل مجلس، که به مناسب روز_جهانی_کارگر برگزار شده بود، تعدادی از کارگران و دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شدند.

کیوان صمیمی از اعضای کانون نویسندگان ایران در میان بازداشت‌شدگان تجمع #روز_جهانی_کارگر در برابر مجلس است.

آنیشا اسدالهی، کامیار فکور، محسن سلیمان‌نژاد و امیرمحمد طاهری هم در تجمع کارگران، معلمان و دانشجویان به مناسبت روز جهانی کارگر مقابل مجلس بازداشت شدند.

................................................

 

گزارش تجمع روز کارگر

 

امروز تجمع کارگران، بازنشستگان و دانشجویان در مقابل مجلس به مناسبت روز جهانی کارگر راس ساعت ۱۰ برگزار شد

شرکت کنندگان در این تجمع پلاکاردهای مختلفی در دست دارند و شعار می دهند:

 

 

کارگر، معلم دانشجو

اتحاد، اتحاد

 

 درد ما درد شماست

 مردم به ما ملحق شوید

 

گرانی تورم

 بلای جان مردم

 

این تجمع اعتراضی نسبت به سال‌های  پیش با استقبال بهتر از سوی فعالان و کارگران برگزار شده است.

بنا بر برخی اخبار غیررسمی تعدادی از چهره های شاخص کارگری دستگیر شده اند با این حال تجمع کنندگان به تجمع ادامه می دهند

 

همچنین این مراسم  توسط انجمن صنفی كارگران ساختمانی  مریوان در چهارراه شبرنگ در حال برگزاری است.

گزارش معلمان عدالت خواه

.................................................................................

گزارش كميته هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل هاي کارگري

فوری

 

حمله به تظاهرات مسالمت آمیز کارگران در روز کارگر مقابل مجلس

به گزارش رسیده به دنبال فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد ، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز کارگر در مقابل مجلس ، کارگران و بازنشستگان در گروه های مختلف در مقابل مجلس حضور یافتند

تجمع با شعار کارگر معلم دانشجو اتحاد اتحاد شروع شد

بعد از حدود یک ربع از شعار دادن جمعیت، نیروی انتطامی و لباس شخصی ها به کارگران شرکت واحد حمله کرده و سعی در دستگیری انان داشتند که با مقاومت جمعیت روبرو شدند

جمعیت با شعار  "ولش کن ولش کن" مانع دستگیری شدند. در  مرحله بعدی دوباره مامورین لباس شخصی و نیروی انتظامی با حمله به دختران و پسران دانشجو سعی در برهم زدن تجمع داشتند.

جمعیت با شعار اعتصاب، تجمع تشکل حق مسلم ماست مقاومت نموده که دوباره ماموران هجوم اورده و به ضرب و شتم کارگران و دانشجویان و بازنشستگان پرداختند. تاکنون حدود ۲۰ نفر از کارگران شرکت واحد، بازنشستگان و دانشجوبان دستگیر شده اند

اسانی بعضی از دستگیرشدگان عبارت است از

رضا شهابی- حسن سعیدی- ناصر محرم زاده- کامیار فکور- مرداس طاهری- مسن سلیمانی نژاد- عباس شیخی- هادی سلیمانی- سید مهدی عظیمی- ماهان صالحی- قاسم خالویی- عصراله سلیمانی- محمد اصلاقی

 

بعد از حمله به جمعیت، تظاهر کنندگان به سمت مترو راه افتادند.

جمعیت با شعار "برخورد امنیتی محکوم است" به راهپیمایی پرداخت.

دوباره مامورین  شروع به ضرب و شتم زنان و مردان کردند. مامورین به زنان و مردان بازنشسته هم رحم نمی کردند و آنان را مورد هجوم قرار دادند

مامورین سعی داستند جمعیت را به داخل مترو هدایت کنند که جمعیت با سر دادن شعار"گرانی، تورم، بلای جان مردم" با  راهپیمایی به سمت بهارستان حرکت کردند

.........................................

گزارشی از توحش سیستم سرمایه‌داری حاکم علیه کارگران، بازنشستگان و دانشجویان در روز جهانی کارگر

 

۱. «محمد خانی» در شرح سرکوب وحشیانه امروز در توئیتر نوشته: در ابتدا نیروی انتظامی جمعیت را به طرف دیواره‌های فلزی محصور جلوی مجلس هدایت کرد و گفت به خیابان نروید، ما اینجا را برای شما تهیه دیده‌ایم تا شما داخل آن اعتراض کنید

 

۲. جمعیت معترض با شعارهایی نظیر: نان، کار آزادی حق مسلم ماست، تشکل، تجمع حق مسلم ماست، تورم گرانی بلای جان مردم، کارگر زندانی دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، معلم کارگر دانشجو اتحاد اتحاد دست به اعتراض علیه وضع موجود زدند.

 

۳. هنوز دقایقی از شروع اعتراضات نگذشته بود که حمله و ضرب و شتم شدید به جمعیت معترض آغاز شد. بسیاری از نیروهای امنیتی با کمک نیروهای انتظامی و ویژه به جمعیت یورش می‌بردند و افرادی را می‌ربودند.

 

۴. مردم بسیاری از افراد را از دست وحوش یورش برنده نجات دادند. ماشین‌ها و موتورهای عبوری از مردم حمایت می‌کردند. اما باز تعداد زیادی از میان جمعیت ربوده شدند. برخوردها با مشت و لگد و سیلی و باتوم و ... بسیار شدید بود.

 

۵. مردم به صورت دسته‌های مختلف به طرف مترو بهارستان حرکت کردند که در آن‌جا با ضرب و شتم شدید و ممانعت از حرکت به سمت داخل مترو، با شعار درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید به طرف میدان بهارستان حرکت کردند. جمعیت بسیاری از مردم رهگذر به جمعیت معترض پیوستند.

۶. در میدان بهارستان مردم در حال حرکت به سمت بازار بودند که دوباره با یورش شدید و متوحشانه‌ی نیروهای سرکوب‌گر مواجه شدند. جمعیت به دو نیمه تقسیم شد. عده‌ای را در یک پاساژ گیر کشده بودند و سرکوب و بازداشت می‌کردند.

 

۷. هر چند یورش، ربایش، بازداشت و ضرب و شتم مردم معترض بسیار زیاد بود اما مردم نترسیده بودند، برای آزادی افراد بازداشتی تلاش می‌کردند، بسیاری را از دست مامورین نجات دادند. هیچ کسی، و دقیقا هیچ کسی در برابر یورش قوای سرکوب‌گر فرار نکرد.

.................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©