Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ برابر با  ۰۵ می ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸  برابر با ۰۵ می ۲۰۱۹
اتحادیه معلمان انگلستان

اتحادیه معلمان انگلستان

خواهان آزادی  همه دستگیر شدگان روز جهانی کارگر شد

 

۳ مه ۲۰۱۹

 

جناب حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

من به نمایندگی از سوی اتحادیه معلمان انگلستان (NASUWT ) به شدیدترین وجه ممکن اعتراض خود را نسبت به دستگیری و بازداشت فعالین کارگری و دانشجویان که به مناسبت روز جهانی کارگر، اول مه ۲۰۱۹، در تهران تجمع کرده بودند، اعلام می کنم. 

 

اتحادیه معلمان انگلستان آگاه است که دانشجویان و فعالین کارگری در ایران همانند دیگر همکارانشان در سراسر جهان، دستاوردهای کارگران را که از اول ماه مه سال 1886  تضمین و در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده را جشن می گرفتند. همکاران ما در ایران کاری نکرده اند مگر اعلام تعهد خود به دو اصل آزادی و دموکراسی در ایران، جایی که در آن کارگران باید از حق آزادی تشکل و حق پیمان های دستجمعی بر خوردار باشند؛ حقوقی که در مقاوله  نامه های سازمان جهانی کار از آن صیانت شده و دولت ایران از امضا کنندگان آن است.

 

اتحادیه معلمان انگلستان اقدام علیه فعالین کارگری در روز  جهانی کارگر ، اول مه ۲۰۱۹، را  تداوم نقض حقوق  به رسمیت شناخته کارگران در سطح جهانی می داند.   

 

 اتحادیه معلمان انگلستان از شما می خواهد که  افراد زیر و همه فعالین کارگری دیگری که به دلیل فعالیت های مشروع سندیکایی زندانی  شده اند را بی درنگ آزاد کنید:

 

رضا شهابی، حسن سعیدی، وحید فریدونی، ناصر محرم زاده، سید رسول طالب مقدم، محمد علی اصلاغی ، اسدالله سلیمانی، خانم فرحناز شیری، کیوان صمیمی، کامیار فکور، مراد طاهری،  سلیمانی نژاد، عباس شمس، هادی سلیمانی، سید مهدی عظیمی، ماهان صالحی، قاسم خالوئی، داوود رفیعی و اسدالله سلیمانی .

 

اتحادیه معلمان انگلستان  منتظر پاسخ شما به  این امر مهم و اضطراری است.

 

با احترام،

کریس کیت

دبیر کل اتحادیه معلمان انگلستان

..................................................................

اطلاعیه پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد – ایران:

دستگیری و زندان تنها پاسخ رژیم اسلامی به خواستهای برحق کارگران و معلمان و دانشجویان است!

 

 

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد در اطلاعیه پیشین خود به تشدید فشار و سرکوب فعالین کارگری، مدنی و سیاسی از جانب رژیم اسلامی هشدار داد. تهدید و دستگیری های قبل از اول ماه مه، دستگیری بیش از ۴۵ فعال کارگری، مدنی و دانشجویی در روز اول ماه مه و دستگیری تعدادی از معلمان در بزرگداشت روز معلم در روز دوم ماه مه نشان داد که این هشدار بسرعت عملی شده است. با شدت یابی و گسترش اعتراضات بحق کارگران و معلمین رژیم جمهوری اسلامی تنها راه مقابله با این اعتراضات را تهدید و ارعاب، دستگیری و زندان و اتخاذ روشهای بشدت سرکوب گرانه می بیند.

حق تجمع کارگران در روز اول ماه و تجمع معلمان در روز معلم از ابتدایی ترین حقوق سندیکایی بین المللی است و هیج رژیمی حق تعرض به این حق ده ها سال شناخته و تثبیت شده بین المللی را ندارد. رژیم اسلامی با اتخاذ این گونه روش های سرکوب گرانه نه تنها خود را از نظر عدم رعایت بدیهی ترین حقوق کارگری و مدنی در انظار و مجامع بین المللی افشا می نماید بلکه به صراحت اعلام می دارد که تمایل و توان پاسخ گویی به خواست های اولیه شهروندان را ندارد.

کارگران در روز اول ماه مه به زندانی بودن فعالین کارگری، گرانی و فقر و فلاکت اعتراض داشتند. معلمان در روز معلم خواستار آزادی معلمان زندانی، پرداخت به موقع دستمزدهای معلمین قراردادی، تامین امنیت شغلی معلمان غیر رسمی، بالا بردن کیفیت آموزش و توقف خصوصی سازی مدارس بودند. پاسخ رژیم اسلامی به این خواستها دستگیری دهها نفر از فعالین کارگری، معلمان، دانشجویان و فعالین حقوق مدنی بوده است.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ضمن محکوم کردن شدید این اقدامات خواهان آزادی همه دستگیر شدگان روزهای قبل از اول ماه مه و دستگیرشدگان روز کارگر و روز معلم می باشد. همکاری، همبستگی و فعالیت مشترک تشکل های مستقل کارگری، معلمان، دانشجویان و کلیه فعالین مدنی تنها راه مقابله با تشدید سرکوب و دستگیری از طرف رژیم می باشد.

سندیکاهای کارگری سوئد، که فعالیت در رابطه با ایران را در نهاد پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ایران سازمان دهی کرده است، اعلام میدارند که حقوق اتحادیه ای بخشی از حقوق بشر است و متعهد هستند که به حمایت خود از مبارزه اتحادیه ای برای ایجاد تشکل های مستقل و آزاد در ایران ادامه دهند. ما در همکاری با سازمان جهانی کار، آی.ال.او و کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، آی.تی.یو.سی اقدامات ضروری را برای وادار کردن رژیم ایران به رعایت و تضمین حقوق اتحادیه ای و حقوق بشر انجام خواهیم داد.

 

ما خواستار :

• آزادی بی قید و شرط و فوری کارگران، معلمان و فعالین حقوق مدنی زندانی

• پایان دادن به انتساب اتهام واهی تهدید علیه امنیت کشور به مبارزات کارگری.

• پایان دادن فوری به ادامه اذیت و آزار، شکنجه و اجراء احکام قرون وسطایی بمانند شلاق

• برسمیت شناختن اتحادیه های آزاد و مستقل به عنوان نمایندگان قانونی و رسمی کارگران هستیم.

 

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد – ایران

استکهلم ٣ مه ۲۰۱۹

.....................................................

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ

سرکوب فعالین کارگری معترض در تجمع  اول ماه مه توسط نیروهای امنیتی را شدیدا محکوم می کند

 و خواهان آزادی فوری و بدون قید شرط همه دستگیر شدگان است.

 ۲ مه ۲۰۱۹

آیت اله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ (ال او نروژ) به نمایندگی از بیش از 930000 کارگر این کشور به این وسیله اعتراض خود را نسبت به نقض حقوق سندیکایی در کشور شما اعلام می کند. چندین نفر از اعضای جنبش مستقل کارگری در ایران تنها به دلیل فعالیت های مشروع سندیکایی مورد آزار و اذیت  قرار گرفته و در زندان بسر می برند. 

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ درسالهای اخیر مبارزات کارگران در ایران برای ایجاد اتحادیه های کارگری مستقل و آزاد و کنفدراسیون سندیکاهای کارگری، اعتراض های آنان علیه دستمزدهای معوقه و نیز علیه پایمال شدن حقوق بنیادی سندیکایی و انسانی را بطور دقیق پیگیری کرده است. ال او نروژ بارها حکومت ایران را به دلیل پیگرد، اذیت و آزار، زندانی و شکنجه کردن فعالین کارگری تقبیح و محکوم کرده است. 

بار دیگر اطلاعاتی به ما رسیده است که حاکی از دستگیریهای شبانه و بازرسی خانه فعالین کارگری در "شرکت هفت تپه" و "گروه ملی فولاد" در استان خوزستان است. همچنین اطلاع یافته ایم که این فعالین کارگری در هنگام دستگیری، بی رحمانه مورد شکنجه قرار گرفته اند.

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ همچنین در روز اول ماه مه  2019  اطلاع یافت  که دهها نفر از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و گروههای دانشجویی، در جریان تجمع روز جهانی کارگر بطور خشونت آمیز دستگیر شده اند. گزارش شده که اعضای سندیکای واحد، از جمله رضا شهابی، حسن سعیدی، وحید فریدونی، ناصر محرم زاده، سید رسول طالب مقدم، محمد علی اصلاغی، اسداله سلیمانی و خانم فرحناز شیری جزو بازداشت شدگان هستند.

همچنین، کیوان صمیمی، از اعضای کانون نویسندگان ایران، و کامیارفکور، مرداس طاهری، سلیمانی نژاد، عباس شمس، هادی سلیمانی، سیدمهدی عظیمی، ماهان صالحی، قاسم خالویی، داودرفیعی و اسدلله سلیمانی جزو دستگیر شدگان بوده اند.

این حق مسلم کارگران است که به مناسبت روز جهانی کارگر و دیگر مناسبت ها و اهداف گردهمایی داشته باشند تا صدا و خواسته های خود را علنا به گوش عموم برسانند. حق تشکل و آزادی بیان و انجمن از حقوق به رسمیت شناخته شده بین المللی است . تداوم سرکوب کارگران در ایران و اعضای سندیکای کارگران واحد باید متوقف شود.

به باور ما دولت ایران قوانین مربوط  به اصطلاح " امنیت ملی" را بکار می بندد تا به سرکوب فزاینده فعالیت های سندیکایی مشروعیت ببخشد و قربانیان سرکوب را از حق دفاع حقوقی مناسب محروم کند.  این اقدامات نتایج ویران کننده برای زندانیان و خانواده آنها دارد و برای جامعه و اقتصاد ایران بسیار زیان بار است. 

 

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری  نروژ، سرکوب فعالین کارگری معترض و اعتراض کنندگان در تجمع  اول ماه مه  توسط نیروهای امنیتی را شدیدا محکوم می کند و خواهان آزادی  فوری و بدون قید شرط همه دستگیر شدگان است. سرکوب کارگران و فعالین سندیکایی را متوقف کنید و به آزادی تشکل و  مذاکره دست جمعی ( مقاوله نامه های 87 و 98 سازمان جهانی کار) احترام بگذارید.

کنفدراسیون اتحادیه کارگری نروژ از شما درخواست می کند که  دستور دهید که همه فعالین و رهبران کارگری زندانی بدون درنگ آزاد شوند .

 

با احترام

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ

هانس کریستین گابریلسن - پرزیدنت

.......................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©