Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ برابر با  ۳۱ می ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸  برابر با ۳۱ می ۲۰۱۹
نیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

پیرامون زمزمه‌های صدور انفصال از خدمت

محمد حبیبی از سوی وزارت آموزش و پرورش

 

جایی که قانون به پایان می رسد ، ظلم آغاز می شود.

جان لاک

 

نام  محمد حبیبی آنگونه که شنیده و دیده‌ایم با رفتارهای غیرقانونی که بر او روا داشته‌اند، عجین گشته است. از ۱۲ اسفند ۹۶ که بر شقیقه‌اش کلت گذاشتند و بر صورت و چشمانش اسپری فلفل پاشیدند، از ۲۰ اردیبهشت ۹۷ که جلوی چشمان همکاران فرهنگیش، حضور او را در حاشیه‌ی تجمع آرام و صنفی فرهنگیان برنتافتند و جفاکاران بی‌قانون و نیروهای امنیتی او را با مشت و لگد بر سنگفرش خیابان کشیدند، از زندانی شدنش در زندان مخوف و دور از قانون تهران بزرگ ... ، تا حکم سنگین که در پی پرونده‌های قانون‌گریز بر او روا داشته و نیز خبرهایی که این روزها از وزارتخانه آموزش و پرورش به گوش می‌رسد، همه و همه نشانی از خشونت سیستماتیک است که علیه محمد حبیبی و برای فشار بیشتر بر فعالان صنفی و تزریق فضای ترس و یاس بر جامعه فرهنگیان صورت می گیرد.

 

عدم موافقت با درخواست قانونی مرخصی بدون حقوق و زمزمه‌های احتمال صدور انفصال از خدمت محمد حبیبی در حالی از وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به گوش می رسد که در طول ۱۳ماه وعده‌های بی‌عملِ مسئولان امیدها را کم رنگ‌تر کرد، تا تاییدی باشد بر این ادعا "که صرف این زمان طولانی نشان از ناتوانی آنها برای حل مشکل مرخصی بدون حقوق این معلم دربند است" . وعده های بی عملی که سرپوشی بر فرصت‌سوزی است و نشان از تن‌دادن  وزارتخانه به خواسته‌های نیروهایی خارج از وزارت آموزش و پرورش است.

 

بدون هیچ تردیدی کانون صنفی معلمان تهران هم‌چنان که بارها بر بی‌گناهی همکاران صنفی دربندش تاکید کرده است، از وزارتخانه می‌خواهد دست از تزویر و ریا و رفتارهای دوگانه بردارد و با به رسمیت شناختن فعالیت های صنفی و قدردانی از فعالان صنفی فاصله خود با جامعه مدنی را کوتاه‌تر کند و حداقل از مشکل تراشی برای معلمانی که بناحق به حبس کشیده شده‌اند دوری گزیند.

 

آقای وزیر ! تصمیم بر انفصال محمد حبیبی را تصمیم ظالمانه و خطایی می‌دانیم و واضح است که می‌توان با در پیش گرفتن راهکارهای مناسب مشکل جناب حبیبی را حل کرد. اگر برای کاهش احکام  قضایی ظالمانه‌ی معلمانِ دربند خود را ناتوان می‌دانید، در حوزه اختیار خود به معلمان ‌زندانی ظلم نکنید که این ظلم در تاریخ بی جواب نخواهد ماند. به خود آیید.

 

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

۹۸/۳/۱۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©