Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ برابر با  ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸  برابر با ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۹
کانال صنفی معلمان ایران

بیانیه ی انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز وزیویه)

در خصوص بازگشایی مدارس

 

به نام خداوند جان و خرد

 

ما شقایق های باران خورده‌ایم

سیلی ناحق فراوان خورده‌ایم

ساقه احساسمان خشکیده‌است

زخم ها از تیغ و طوفان خورده‌ایم

تا چه بوده تا کنون تقصیرمان

تا چه باشد بعد از این تقدیرمان!

 

درحالی به استقبال مهر می‌رویم که بی مهری برگستره‌ی آموزش و پرورش چنبره زده است!

بر همگان آشکار است که تنها راه برون رفت از چالش‌های موجود کشور و نیل به توسعه‌ی پایدار، قرار گرفتن آموزش و پرورش در صدر توجه مسوولین و افق حاکمیت کشور است.

یکی از شاخصه‌های مهم و تاثیرگذار در شناخت وقضاوت نسبت به کارآمدی یک سیستم حاکمیتی برقراری عدالت اجتماعی و به تبع آن نهادینه شدن عدالت در سیستم آموزشی یک کشور است که متاسفانه افق آن روز به روز از دسترس خارج، یاس و ناامیدی را برپیکره‌ی اجتماع متجلی‌تر نموده است!

 

سیاست‌های لجام گسیخته‌ی آزاد سازی اقتصاد در تار و پود جامعه به ویژه در آموزش و پرورش  بیش از پیش رخنه کرده به گونه‌ای که به تدریج امکان برخورداری از اولین و اساسی‌ترین حق کودکان و دانش‌آموزان به راحتی میسر نیست.

نظام بودجه‌ریزی غلط، مصرفی انگاشتن آموزش و پرورش، بی توجهی به مدارس دولتی و سعی در برچیدن آن، تراکم زیاد دانش آموز در کلاس، فضای بی روح و نامناسب مدارس، کالایی کردن و پولی سازی آموزش، عدم اجرای اصول ۱۵ و ۳۰ قانون اساسی، بکارگیری معلمان خرید خدمت و بی انگیزه، طرح های ویرانگر استمرار خدمت و معلم تمام وقت، وضعیت نابسامان و غیر عادلانه‌ی معیشت معلمان و بازنشستگان با توجه به تورم افسارگسیخته و... و از همه بدتر و مهلک‌تر اصرار و ابرام بر تایید و عدم بازبینی احکام زندان ناعادلانه برای فعالین صنفی و معلمان متعهد، شیرینی مهر و بازگشایی مدارس را به کام همگان به ویژه معلمان و دانش آموزان تلخ نموده‌است آنچنان‌که دل و زبان را یارای تبریک گفتن این رویداد مهم و تاثیرگذار در مسیر زندگی دانش‌آموزان، آیندگان و امانت‌هایی که نهاد آموزش و پرورش متولی آنان بوده و وظیفه‌ی سنگین پرورش آنان را بر عهده دارد، نیست!

 

مسبب تمامی کم و کاستی‌ها و برنامه‌های غیرکارشناسی و آسیب رساندن به آموزش و پرورش خود دولت بوده لذا انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) بار دیگر ضمن اصرار و پافشاری بر رفع موانع، خواستار برچیدن چالش‌ها و تنگناهای موجود که گلوی آموزش و پرورش به ویژه دانش‌آموزان معصوم را می‌فشارد، بوده و از دولت به ویژه وزیر جدید آموزش و پرورش انتظار دارد برای رفع آنها نهایت سعی و تلاش خود را بکار گیرد.

در نهایت از همه‌ی معلمان متعهد و آگاه به رسالت خطیر معلمی می‌خواهیم که علی‌رغم تمام کاستی‌های موجود، از ظرفیت ارزشمند کلاس‌های درس، کمال استفاده را نموده و ضمن دلسوزاندن برای نسل آینده، عزت نفس و مهرورزی را که سرمنشأ تمام زیبایی‌های جامعه‌ی بشریست، به آنان آموزش و القا نمایند و دانش آموزان، این سرمایه های ارزشمند انسانی را در مسیر حق طلبی و عدالتخواهی هدایت نمایند.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه)

۲۸ شهریورماه ۱۳۹۸

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©