Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ برابر با  ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸  برابر با ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹
بیانیه تجمع اعتراضی 19 آبان

بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

در حمایت از خواسته های قانونی بازنشستگان در تجمع ۱۹ آبان ۹۸

 

ایستادگی و پایداری بازنشستگان و پیشکسوتان در طرح مشکلات و پیگیری خواسته‌های عدالت‌محور و معیشتی دیگر به نمادی از مطالبه گری و عدالت‌خواهی  تبدیل شده است.

 پیشکسوتانی که سالهاست در اعتراض به شرایط بد معیشتی، نبود بیمه‌ی مرجع و کارآمد ، عدم اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرایی  نشدن احکام صادره‌ی دیوان محاسبات کشوری به دنبال حقوق پایمال شده و قانونی خود هستند و بارها در مقابل سازمان برنامه‌ و بودجه، مجلس، صندوق بازنشستگی کشوری، وزارت کار و رفاه اجتماعی و نهاد ریاست جمهوری تجمعات  مسالمت آمیز برگزار کرده‌اند تا شاید صدایشان را فرادستان و سیاست‌گذاران حکومتی بشنوند و خواسته‌های به‌حقشان را جامه عمل بپوشانند.

بازنشستگان بارها به مراجع قانونی شکایت کرده و خواستار اجابت مطالبات خود شده اند اخیرا نیز آرایی از طرف دیوان محاسبات کشور صادر شده که در آن صندوق بازنشستگی و دولت را ملزم به اجرای قانون کرده و به صراحت بر اجرای احکام صادر شده از جمله اجرای کامل ضریب ۳۰۰ درصد، تاکید کرده است. اما همچنان صندوق بازنشستگی، دولت و سازمان برنامه و بودجه به آن اهمیتی نمی‌ دهند و این شائبه را تقویت می‌کنند که سیستم اداری موجود برای رای دادگاهها هم احترامی قائل نیست.

دریغ و افسوس که انگار عزم و همتی  جدی برای حل مشکلات بازنشستگان وجود ندارد.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) چون گذشته با تاکید بر قانونی و قابل حل بودن خواسته‌ها و مطالبات مطرح شده‌ی بازنشستگان، حمایت خود را از تجمع ۱۹ آبانماه ۹۸ مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه اعلام می دارد. از مسئولان امر می خواهد دست از بی اعتنایی و بی تفاوتی بردارند و هشدار می دهد ادامه‌ی سکوت و بی تفاوتی شما می تواند به شعله ور شدن آتش زیر خاکستر نارضایتی هایی منجر شود که اکنون در قالب تجمعات آرام و نجیبانه بازنشستگان، چشم واقع بینی و گوش شنوای تمامی دست اندرکاران در دولت، مجلس و نهاد قضایی را به دیدن و شنیدن و اقدام فوری،می خواند.سهل‌انگاری، قصور و بی‌تفاوتی شما جز عمیق تر نابسامانی ها و حادتر کردن شرایط، حاصلی نخواهد داشت.

 

🖋کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

۹۷/۸/۱۶

.....................................

بیانیه تجمع اعتراضی ۱۹ آبان

 

ما بازنشستگان بار دیگر در مقابل بی توجهی مسئولین، در یک حرکت متحدانه، در مصاف با شرایطی بیسابقه از فقر و فلاکت تحمیلی تجمع خواهیم کرد.

درطول سا‌ل جاری  ، دولت و مجلس حتی از اجرای قوانین  نیم بند تصویب شده ی خود  به بهانه عدم تامین بودجه کافی،  سر باز زده و کماکان تعرض مداوم به سطح زیست و معیشت  بازنشستگان را ادامه میدهند.

علاوه بر این، هیچ اقدام جدی در مورد کاهش نرخ تورم و افزایش و ترمیم حقوق بازنشستگان مطابق هزینه سبد خانوار، توانمندسازی سازی و احیای ظرفیت صندوق ها ، پرداخت بدهی های دولت به آن ها و کنترل و نظارت نمایندگان واقعی بازنشستگان بر صندوق ها صورت نگرفته است.

مشکلات بهداشت و درمان عمق بیشتری یافته و مطالبه درمان مناسب و بیمه کارآمد و موثر همچنان بی پاسخ مانده است.

 

 ما بازنشستگان نیز همانند سایر اقشار زحمتکش جامعه، سال هاست که با زندگی حداقلی و زیر خط فقر دست و پنجه نرم کرده و به جز تصویب افزایش دستمزدی تحقیرآمیز برای هرسال و سرکوب، بازداشت، وثیقه و زندانی کردن فعالان جنبش های مطالباتی، پاسخ دیگری نگرفته ایم.

 

تنها راه برون رفت از شرایط فعلی اتحاد و یکپارچگی بازنشستگان و همه مزد بگیران حول مطالبات مشترک، با حضور گسترده و خستگی ناپذیر در تجمعات واعتراضات بطور مستمر می باشد.

 

 در پی فراخوان تجمع گروه های بازنشستگان، ما امضا کنندگان این بیانیه ، روزیکشنبه ۱۹ آبان، مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه گرد هم خواهیم آمد و دادخواهی خود علیه وضعیت غیر قابل تحمل موجود را تا رسیدن به مطالبات بحقمان همگام و همصدا فریاد خواهیم زد.

 

١-اتحاد بازنشستگان ایران

٢-گروه بازنشستگان تامین اجتماعی

٣-گروه ۱۹ اسفند.

۴-گروه اتحاد بازنشستگان

۵-چالش  صنفی معلمان  ایران

۶- اتحاد بازنشستگان

٧-پیشکسوتان آ. پ. پارک شهر

٨-شورای بازنشستگان ایران

٩ - انجمن صنفی بازنشستگان

١٠ - گروه بازنشستگان مطالبه گر

١١- همراهان١ بازنشستگان گیلان

۱۲-گروه معلمان هم آوا

١٣-اتحاد سراسری بازنشستگان

۱۴_گروه بازنشستگان پارک اندیشه

۱۵_ بازنشستگان استان تهران

۱۶_گروه تلگرامی اتحاد کارگر و معلم ضمن تاکید براحیای تشکل های مستقل توده ای، در کارخانه سندیکا و کمیته کارخانه، در محلات کمیته محلات و کمیته زنان و... حمایت خود را از تجمع اعلام میدارد.

۱۷_اتحادیه کارگران بازنشسته (مرکز فعالیت اهواز)  ضمن تاکید بر ایجاد تشکل های مستقل توده ای، سندیکا و کمیته  کارخانه و کمیته محلات و کمیته زنان، از تجمع 19آبان اعلام پشتیبانی میکند.

........................................

 

١- اتحاد بازنشستگان ایران

 

٢- گروه بازنشستگان تامین اجتماعی

 

٣- گروه ۱۹ اسفند.

 

۴- گروه اتحاد بازنشستگان

 

۵- چالش  صنفی معلمان ایران

 

۶- اتحاد بازنشستگان

 

٧- پیشکسوتان آ. پ. پارک شهر

 

٨- شورای بازنشستگان ایران

 

۹- انجمن صنفی بازنشستگان 

 

۱۰- گروه بازنشستگان مطالبه گر

 

۱۱- همراهان بازنشستگان گیلان

 

۱۲- گروه معلمان هم آوا

 

۱۳- بازنشستگان استان تهران

 

۱۴- بازنشستگان پارک اندیشه

 

۱۵- پیشکسوتان فرهنگی ایران

 

۱۶- گروه نواندیشان توانمند ایران

 

۱۷- معلمان پاینده

 

۱۸- بازرسین کانون صنفی معلمان تهران

 

۱۹- گروه وحدت

 

۲۰- بازنشستگان خراسان شمالی

 

۲۱- معلمان فرهیخته ایران

 

۲۲- فرهنگیان مطالبه گر

 

۲۳- معلمان تلاشگر صنفی

 

۲۴- اتحاد معلم و کارگر

 

۲۵- گروه پایپینگ و اکیپ پروژه ای‌آذربایجان

 

۲۶- کنشگران صنفی آموزش فارس

 

۲۷- کانونهای صنفی معلمان خوزستان

 

۲۸- معلمان فرهیخته ایران

 

......................................................

اینان هراسشان ز یگانگی ماست!

 

بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز؛

در راستای پیوستگی ومستحکم نمودن صفوف پراکنده بازنشستگان،برای رهایی از تنگنای معیشتی وبه منظور دستیابی به خواسته ها و مطالباتمان و برون رفت از فقر و تیره روزی که دم به دم و هرچه بیشتر، دامان ما و خانواده های ما را می گیرد، بار دیگر همصدا و همراه با یاران خود در تجمع بزرگ بازنشستگان در

روز ۱۹ آبان

 مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه

فعالانه شرکت می کنیم .

ما با فریادهای حق طلبانه ی خود  که صدای دادخواهی بازنشستگان سراسر کشور از دولت و کارگزاران آن است را  به گوش مردم ایران خواهیم رساند.

 فریاد های ما  اعتراضی است به وعده و وعیدهای تو خالی دولت مردان که با بی کفایتی و ناکار آمدی خود ،

زندگی همراه با آرامش و آسایشی که حق ماست را به فقر و نا امنی کشانده اند . ما با اعتراض خود درد مشترک بازنشستگان را بیان می کنیم  و مصرانه همراه با هم سرنوشتان خود این اعتراضات را ادامه خواهیم داد .

۶آبان ۹۸

اتحادسراسری بازنشستگان ایران

.................................................

بیانیه رسمی و مهم  ائتلاف بزرگ هم اندیشان لشکری و کشوری

 

فراخوان عمومی

 

  با عنایت به لزوم تسریع در  پیگیری اصلاحات  قانون_مدیریت_خدمات_کشوری در مجلس شورای اسلامی و #همسان_سازی حقوق جامعه بازنشستگان دولت و پیش بینی و تامین اعتبار مکفی برای اجرای همسان سازی در لایحه بودجه سال ۹۹ و بهبود شرایط خدمات درمانی و رفاهی بازنشستگان، گروههای مرجع و بزرگ لشکری و کشوری که در قالب ائتلاف بزرگ هم اندیشان و با اعلام حمایت و همبستگی بیش از ۱۲۰ گروه لشکری و کشوری متجلی شده اند، در نظر دارند به منظور استیفای حقوق حقه و پیگیری مطالبات به محاق رفته بازنشستگان دولت روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه تجمعی آرام و مسالمت آمیز بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی در مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه برگزار و لزوم اصلاح سریعتر ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری و تامین بودجه لازم و مکفی برای همسان سازی حقوق و بهسازی شرایط خدمات درمانی و رفاهی بازنشستگان را به نمایندگان مجلس و دولتمردان یادآوری نمایند.

 

 لذا از کلیه بازنشستگان لشکری و کشوری معزز در اقصی نقاط کشور دعوت می شود در این تجمع پرشکوه و آرام حضور یافته و با اتحاد و همبستگی بی نظیر خود در بستر تحقق مطالبات متعلق بخودشان مشارکت فرمایند.

 

مضافا این روز توسط ائتلاف بزرگ هم اندیشان به این دلیل انتخاب شد که غالب کمیسیونهای مجلس در این روز فعال و برخی مسئولین دولتی در کمیسیونها حاضر و مسئولین بلندپایه سازمان برنامه و بودجه نیز عموما در این روز هفته در محل سازمان حضور دارند.

 

تجمع بزرگ و پرشکوه بازنشستگان لشکری و کشوری

 

:تاريخ:  روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه ۹۸

 

زمان: از ساعت ۱۰ الی ۱۲.۳۰

 

: مکان: مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه

 

ائتلاف بزرگ پیشکسوتان و بازنشستگان هم اندیش لشکری و کشوری

............................................................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©