Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
پایان موفقیت آمیز اعتصاب کارگران پتروشیمی تبریز پس از ۱۱ روز

پایان موفقیت آمیز اعتصاب کارگران پتروشیمی تبریز پس از ۱۱ روز

 

  پتروشیمی تبریز

 

بر پایه خبرمنعکس یافته درسایت اتحاد کارگری آمده است : اعتصاب ۱۸۰۰ کارگر پيمانی مجتمع پتروشيمی تبريز با قبول درخواست آنها از سوی استانداری آذربايجان شرقی و وزارت کار و امور اجتماعی روز سه شنبه پايان يافت.

 

اين کارگران از روز هفتم اسفند ماه در اعتراض شرايط کاری خود دست به اعصاب زده بودند. درخواست ۱۸۰۰ کارگر پيمانی مجتمع پتروشيمی تبريز، حذف پيمانکار و قرارداد مستقيم کاری با اين واحد توليدی و نيز برخورداری از حقوق و مزايايی بود که برای کارگران رسمی در نظر گرفته شده است.

 

يکی از کارکنان مجتمع پتروشيمی تبريز به راديو فردا گفت: کارگرانی که در اين مجتمع شاغلند، بين ۱۵ تا ۱۷ سال سابقه کار دارند که پا به پای نيروهای رسمی کار کرده اند و ازآنان مانند همين نيروها کار کشيده شده است.درخواست های ۱۸۰۰ کارگر پيمانی مجتمع پتروشيمی تبريزدرحالی مطرح شده است که آنان در شرايط دشواری کارمی کنند.

 

يکی از کارکنان اين مجتمع، تعلق نگرفتن کارانه به اين ۱۸۰۰ کارگر را از جمله تبعيضی می داند که به گفته او، برآنان اعمال می شود و می افزايد: اگراضافه کاری هم به اين کارگران تعلق بگيرد، اختياری است و شامل همه نمی شود وبرخی اوقات حتی اضافه کاری کالشان پرداخت نمی شود.

 

وی همچنين با انتقاد از اينکه کارگران پيمانی مجتمع پتروشيمی تبريز حقوق و مزايای مساوی با نيروهای رسمی را دريافت نمی کنند، اضافه می کند: يک کارگر پيمانی دستمزدی در حدود ۴۰۰ هزار تومان در ماه دريافت می کند که اين مبلغ در صورت پرداخت اضافه کاری به او به حدود ۵۰۰ هزار تومان در ماه می رسد و اين در حاليست که شرايط کار اين کارگران بسيار سخت است و به طور مداوم با مواد شيميايی کار می کنند.

 

کارگران پيمانی اين واحد توليدی درجريان اعتراض صنفی ۱۱ روزه خود می گفتند که حذف نشدن پيمانکار برخلاف مصوبه هيئت دولت درزمينه تبديل وضعيت استخدام کارگران متخصص وفنی پيمانی به وضعيت قراردادی بوده است. به گفته يکی ازکارکنان مجتمع پتروشيمی تبريز،خواست های اعتصابيون پس ازموافقت استانداری آذربايجان شرقی ووزارت کار واموراجتماعی پايان يافت. اومی گويد: مقام های استانداری آذربايجان شرقی و وزارت کارواموراجتماعی ازکارگران سه ماه مهلت خواسته اند تا نسبت به تحقق خواسته های آنان اقدام کنند.

 

مجتمع پتروشيمی تبريزکه جزويکصد شرکت برتر ايران درسال مالی۱۳۸۸ قراردارد، بر اساس شاخص های مالی همان سال، ازسوی سازمان مديريت صنعتی ايران به عنوان سومين شرکت بزرگ و برتر اقتصادی منطقه شمال غرب ايران شناخته شد.

 

اين مجتمع درسال گذشته، علاوه برارائه ۲۶۵ هزارتن انواع محصولات پتروشيمی به صنايع پايين دست داخلی، محصولاتی به ارزش ۶۴ ميليون دلارنيز به ۲۳ کشور جهان صادر کرده است.

هیئت تحریریه سایت سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) ،موفقیت کارگران اعتصابی پتروشیمی تبریزرا به عموم کارگران پتروشیمی و تمامی هم طبقه ای های آنان درسراسرایران تبریک می گوید .

http://www.etehad.se/artikel/3094

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©