Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
اعتصاب رانندگان ۱۰ فاز عسلویه

اعتصاب رانندگان ۱۰ فاز عسلویه

 

بنا به خبر دریافتی در تاریخ ۱۸ اسفند آمده است : ٬ اعتراض و تحرک برای افزایش حقوق و سطح دستمزدها در میان بخشهای مختلف کارگران عسلویه شروع شده است. کارگران از بازیهای شرکتهای طفیلی پیمانی خسته شده اند. از بیحرمتی و بی امکاناتی و رفتار برده وار کارفرما و روسای شرکتهای پیمانی خسته شدند و بر حق خود برای افزایش دستمزدها و ایجاد شرایط ایمن محل کار تاکید دارند.

جنبش افزایش دستمزد در این مجتمع با تحرکات و اعتصاباتی شروع شده است. اولین اعتصاب را رانندگان ده فاز این مجموعه صنعتی سازمان دادند که بسرعت پیروز هم شدند. دوشنبه شب٬ رانندگان مینی بوس و تراختهای حمل و نقل افراد و کارکنان مربوط به شرکتهای پیمانکاری بخش ماشینری٬ که بین ٢۵٠ الی ٣٠٠ خودرو میباشد٬ با اتمام قرارداد با شرکت قبلی و پیمان با شرکت جدید پترو پی برسر نرخ دستمزدها اولتیماتوم اعتصاب دادند. درخواست رانندگان برای تراختها ٣٠٠ هزار تومان افزایش و برای مینی بوسها ۵٠٠ هزار تومان افزایش بود که بلافاصله با مخالفت شدید پیمانکار و کارفرما روبرو شد (این افزایش را کارگران مضاف به حقوق پایه قانون کار رژیم مطالبه میکنند). اما این اخطار کارگران توسط پیمانکار جدید جدی گرفته نشد.

رانندگان ده فاز در صبح سه شنبه با اعتصاب متحدانه و جانانه که همه چیز را زمینگیر کرد٬ موفق شدند کارفرما و پیمانکار جدید را بسرعت عقب برانند و تمامی خواستهای خود را دریافت کنند. بقیه قسمتها هنوز با شرکت جدید پیمانکاری پترو پی قرارداد نبسته اند. در برخی قسمتها در نشست با پیمانکار٬ کارگران قرارداد را دارای اشکال دانسته اند که باید توسط پیمانکار تصحیح شود. در قسمتهای مختلف این مجتمع٬ با توجه به سطح تخصص و میزان سابقه کار٬ کارگران دارای قراردادهای پیشنهادی خود هستند و به پیمانکار ارائه کردند اما پیمانکار این قراردادها را نپذیرفته و متقابلا کارگران از پذیرفتن قرارداد پیمانکار خودداری کرده اند. در مواردی کارگران از گرفتن غذا امتناع و به شرایط کاری شان اعتراض کردند. کارگران متحدانه خواست شان را مطرح میکنند و آن را در تابلوی اعلانات و یا توسط نمایندگان مجامع عمومی شان اعلام میکنند. متقابلا کارفرمای مجتمع و پیمانکاران نیز متحدانه با تهدید و ارعاب تلاش میکنند شرایط کاری وخیم تر و دستمزد نازل تری را به کارگران تحمیل کنند.

http://asemandailynews.com/?p=66744

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©