Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ برابر با  ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸  برابر با ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹
:red_circle: بیانیه #کمیته_دفاع_از_محمدحبیبی

بیانیه  کمیته دفاع از محمدحبیبی

 

محمد حبیبی مجددا ممنوع الملاقات شد

 

در هفتاد و سومين روز نافرماني مدني محمد حبيبي و فرهاد ميثمي و برزان محمدي و مهدي مسكين نواز؛ در اعتراض به تضييع حقوق زندانيان در زندان، بار ديگر  محمد حبیبی ممنوع الملاقات شد.

اين موضوع در حالي روي داد كه طبق قوانين زندان بايد شورايي در زندان تشكيل شود و دلايل اين تصميم براي زنداني شرح داده و به صورت مكتوب به زنداني اعلام گردد. اما اين شورا به صورت غيابي و غيرقانوني  تشكيل شده و تصميم ممنوع الملاقاتي نيز به صورت شفاهي به محمد حبيبي ابلاغ گردید. گویی پرسنل زندان و زندانبان ها حتي به قوانين سازمان زندانها نيز پايبند نيستند.

ممنوع نمودن ملاقات زندانی با خانواده نوعی سرکوب و پایمال نمودن حقوق زندانی و شکنجه خانواده است.

 

به دنبال انتقال این معلم زندانی از  بند چهار به  بند هشت و تغییر روز ملاقات از مهر تاکنون خانم  خدیجه پاک‌ضمیر ، همسر وی که معلم است نتوانسته به ملاقات ایشان برود چون خانم پاک ضمیر روزهای کاری مدرسه را با توجه به روز ملاقات برنامه ریزی نموده بودند با تغییر بند روز ملاقات نیز تغییر می کند و تنها پدر و مادر آقای حبیبی می توانستند در روز جدید به ملاقات فرزندشان بروند که حالا با ممنوع الملاقات شدن خانواده نیز از ملاقات محروم شدند.

 ریاست زندان و زندانبانان گمان می کنند با اعمال این محدودیت ها می توانند زندانیان سیاسی مقاوم را وادار نمایند تا دست از  مقاومت در زندان بردارند اما گویی از اراده زندانیان مبارز و مقاوم خبر ندارند.

 

در طی هفته هاي گذشته  مسئولان زندان با آقای حبیبي ملاقات هایی داشته اند و از او خواسته اند که  نافرمانی در اوین را متوقف کنند اما این زنداني معترض گفته مطالبه آنها اعلام شده، مکتوب و مشخص است و تا رسیدن به خواسته خود در آمار شرکت نخواهند نمود.

محمد حبيبي در نامه اي كه در ٢٥ آذر منتشر نموده بر ادامه اين راه تاكيد كرده است.

 

بی شک  ممنوع الملاقات نمودن هرگز نمی تواند در اراده  کسانی که اینگونه دست به حرکت اعتراضی زده و آمادگی خود را برای هزینه دادن اعلام نموده اند خللی ایجاد کند.

 کمیته دفاع‌ازمحمدحبیبی ضمن محکوم نمودن روند سرکوب تمام زندانیان و تضییع حقوق اولیه آنان ،  ممنوع الملاقات شدن زندانی را مصداق بارز شکنجه و آزار زندانی و خانواده زندانی می داند و از تمام نهادها و تشکل های صنفی و مدنی و مدافعان حقوق زندانیان می خواهد به این روند ظالمانه اعتراض نمایند. 

 

کمیته‌دفاع‌از‌محمدحبیبی

سه-شنبه ۳ دی ۱۳۹۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©