Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ برابر با  ۲۲ ژانويه ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸  برابر با ۲۲ ژانويه ۲۰۲۰
تشدید فشار امنیتی بر فعالان صنفی کارگری و هنری

تشدید فشار امنیتی

بر فعالان کارگری، معلمی و هنری

 

سایت راه کارگر : فشار بر فعالان کارگری و مدنی، روز به روز گسترده تر می شود. به دنبال خیزش شکوهمند آبان ماه که حاکمیت اسلامی  با قتل عام یک هزار و پانصد نفر توانست موقتآ آن را کنترل کند، سیاست دستگیری های وسیع و زدن سر و دستگیری کادرها در دستور قرار گرفته است. هم اکنون نزدیک به هفت تا ده هزار نفر در زندان های حکومت اسلامی هستند. آنها کسانی اند که حکومت از حضورشان در جامعه و خطر این که حرکت های اعتراضی را سازماندهی کنند وحشت دارد. همین امر در رابطه با فعالان صنفی کارگری، معلمی، دانشجویان، نویسندگان و حتی هنرمندان نیز دیده می شود. حاکمیت بویژه پس از حرکت های درخشان دانشجویان در شانزده آذر و گرامیداشت یاد جان باختگان ساقط کردن هواپیمای مسافری اوکرائینی توسط سپاه،  و موج سوگواری و مراسم خانواده های داغدیده، به حرکت های پیشگیرانه روی آورده است و با احضارها و دادگاهی کردن ها و تشدید فشار بر فعالان صنفی و مدنی در تلاش است تا جلو شعله ور شدن آتش خشم مردم را بگیرد. اما این آب در هاون کوبیدن ها، عمرش به سر آمده است.  زیرا این آسمان غمزده، غرق ستاره هاست!

..................................

فراخواندن حسن سعیدی

عضو سندیکای کارگران شرکت واحد برای اجرای حکم ۵ سال زندان

 

حسن سعیدی از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر با ابلاغیه شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین به زندان فراخوانده شد. وی همچنین به دو سال محرومیت‌های اجتماعی دیگر محکوم شده است. سعیدی عضو فعال سندیکای کارگران شرکت واحد می‌باشد و از سال ۸۳ تاکنون به رغم فشارهای مختلف و بارها اخراج و بازداشت همچنان به دفاع از حقوق کارگران و فعالیت‌های سندیکایی ادامه داده است.

 

حکم زندان برای سعیدی در حالی صادر شده است که همه مسئولان کشور در جریان اعتراضات سراسری فرودستان در آبان ماه اعلام می‌کردند که اعتراضات مسالمت آمیز را به رسمیت می‌شناسند. همچنین مطابق مقاوله نامه ۸۷ و ۹۸ سازمان جهانی کار فعالیت کارگری در همه کشورها باید آزاد باشد.

 

یادآور می‌شود آقای سیدرسول طالب‌مقدم دیگر عضو سندیکای کارگران شرکت واحد که در روز جهانی کارگر بازداشت شد نیز به دو سال زندان، دو سال تبعید، ۷۴ ضربه شلاق و برای دو سال به محرومیت‌های اجتماعی دیگر محکوم شده است.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه صدور حکم زندان برای حسن سعیدی و فعالین حقوق کارگران و معلمان و حامیان حقوق کارگر را محکوم می‌کند و خواهان لغو کلیه احکام صادره برای آنان می‌باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

.............................................................................

احضار اسکندر لطفی به دادگاه

 

اسکندر لطفی عضو انجمن صنفی معلمان کردستان، مریوان و از اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران برای ششمین بار پیاپی در چهار ماه اخیر به دادگاه احضار شد

 

   با ابلاغیه ای که دوشنبه سی ام دیماه به دفتر صالح نیکبخت وکیل مدافع اسکندر لطفی ارسال شده است می بایست روز دوشنبه هفتم بهمن ماه در شعبه ۱۰۴ دادگاه جزایی سنندج حاضر شود.

 

   پیش تر در چند نوبت در ماههای اخیر این فعال صنفی  با اتهاماتی چون تشویش اذهان عمومی و نشراکاذیب در فضای مجازی در دادگاه انقلاب سنندج محاکمه شده است؛

 

   آبانماه ۹۷ نیروهای اطلاعات سپاه با یورش به منزل این معلم با تفتیش منزل و ضبط موبایل و کامپیوتر او، وی را برای بازجویی به اطلاعات سنندج بردند این نهاد امنیتی بعد از مراحل بازجویی پرونده‌ای با اتهاماتی چون “اجتماع و تبانی علیه نظام”، “تشویش اذهان عمومی” و “نشر اکاذیب” گشودند که بعد از مراحل بازپرسی در دادگاه به دادگاههای انقلاب و جزایی سنندج ارجاع شده است!

........................................

یورش به منزل جعفر ابراهیمی

 ماموران امنیتی با یورش به منزل شخصی  جعفرابراهیمی بازرس شورای هماهنگی منزل وی را  تفتیش کرده و تلفن همراه همسرش را ضبط کرده و با خود بردند

یادآوری می شود جعفر ابراهیمی از یکماه پیش  توسط نهاد امنیتی در بهشت سکینه دستگیر شده و کماکان در بازداشت به‌سر می برد

...................................................................

فعالان حق زبان مادری به ۸ سال زندان محکوم شدند

 

کانون نویسندگان ایران

خــبــــر

شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران اکبر آزاد،  بهنام شیخی، علیرضا فرشی و حمید منافی را مجموعا به ۸ سال حبس تعزیری و ۸ سال تبعید محکوم کرد. این حکم دیروز دوشنبه ۳۰ دی ماه به وکیل مدافع آنها ابلاغ شد. این شهروندان در سال ۹۲ به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بودند. در دادگاه بدوی که سال ۱۳۹۵ تشکیل شد علیرضا فرشی به ۱۵ سال زندان و دو سال تبعید و سه تن دیگر هر یک به ۱۰ سال زندان و دو سال تبعید محکوم شده بودند. این حکم‌ها در دادگاه تجدید نظر به دو سال زندان و دو سال تبعید برای هر یک از این چهارفعال مدنی تغییر یافت.

اکبر آزاد نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران است.

در جلسه‌ی دادگاه، متهمان پرونده و وکیل مدافع آنها ضمن رد اتهامات وارده، اساس تشکیل پرونده و سیر قضایی را غیرقانونی خوانده و گفته بودند:« هر حکمی، فارغ از کم و کیف آن، که در این دادگاه صادر شود طرز نگاه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به مسئله زبان مادری اقوام غیرفارس قلمداد و در تاریخ ثبت خواهد شد.»

..........................................

بازداشت علی فرمانی در شیراز

روز یک‌شنبه ۲۲ دی ماه، علی فرمانی، صدابردار و فیلم‌ساز اهل شیراز توسط نیروهای اطلاعات سپاه این شهر بازداشت شده است. بازداشت وی در جریان تجمعات مردمی در معالی آباد شیراز و ابراز همدردی با خانواده قربانیان هواپیمای مسافربری بوده  است.

.............................................

ماری محمدی  ناپدید شده است

 

‏افرادی شاهد بازداشت ماری توسط لباس شخصی‌ها در اعتراضات روز ۲۲دی در خیابان آزادی بوده‌اند

‏اما هیچ ارگانی تا این لحظه مسئولیت بازداشت این دختر را به عهده نگرفته است. خانواده‌اش همچنان سردرگُم هستند و نمیدانند چه بلایی بر سر دختر ۲۲ ساله‌شان آمده است.

بسیاری از خانواده ها بی تجربه اند و دقیقا نمی دانند در این وضعیت چه کار کنند.  به علاوه آنها را مداوم تهدید می کنند. مهم است که به اشکال مختلف همبستگی خود را با آنها نشان دهیم و هم نشان دهیم که سکوت جان عزیزانشان را در خطر می اندازد...

هزاران نفر در بند زندانها اسیرند.

عکس هایشان را بلند کنیم، نامشان را فریاد بزنیم و همراه با  خانواده هایشان پیگیر وضعیت و خواهان آزادی شان باشیم.

..........................................................

دادگاه دانشجویان مدافع حقوق کارگران

، دوم بهمن دادگاه  رهام یگانه دانشجوی سینما دانشگاه سوره و  هیراد پیربداغی و  فرید لطف آبادی برگزار میشود.

این سه نفر در حالی بازداشت شدند که دوازده  مرداد ماه، هنگام برگزاری دادگاه کارگران هفت تپه در مقابل دادگاه انقلاب تهران حضور پیدا کردند.

.........................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©