Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ برابر با  ۱۰ مارس ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸  برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۰
اعتراض چراغ روشن رانندگان خط ۷بی آرتی تهران به علت عدم پرداخت عیدی کارگران

گزارش یک اعتصاب

 

اعتراض چراغ روشن  رانندگان خط ۷بی آرتی تهران

به علت عدم پرداخت عیدی کارگران

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

روز دوشنبه  ۱۹ اسفند ماه رانندگان‌ سامانه ۴خط هفت بی آرتی که از مسیر راه آهن ( پایانه معین) به سمت پایانه افشار  (چهاراه پارک وی)  در تردد هستند. به علت عدم پرداخت عیدی ازسوی مدیریت به نشانه اعتراض بصورت خود جوش چراغ های اتوبوس هایشان را روشن کردند. در روزهای گذشته سندیکای کارگران شرکت واحد به مدیریت شرکت واحد برای دیر کرد  پرداخت عیدی کارگران هشدار داده بود .

 متاسفانه درحالی که این رانندگان با نبود اقلام پیشگیرانه ابتلا به ویروس کرونا در این شرایط بحرانی همچنان به جابجایی شهروندان مشغول هستند اما مدیریت واحد از پرداخت بموقع عیدی این زحمتکشان خوداری کرده است و رانندگان وکارگران را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

سندیکای واحد ضمن هشدار مجدد به مدیریت برای عدم پرداخت عیدی کارگران اعلام میدارد که بی توجهی به مطالبات رانندگان و کارگران واحد باعث ادامه اعتراضات رانندگان خواهد شد.

امروز بیستم اسفند ادامه اعتراضات چراغ روشن رانندگان سامانه ۶ همزمان با تجمع کارکنان این سامانه دراعتراض به عدم پرداخت عیدی وحقوق ادامه دارد .

 

روز سه شنبه۲۰ اسفند ماه تعدادی از کارکنان سامانه ۶ خطوط بی آرتی شرکت واحد تهران در محل سامانه تجمع کردند و رانندگان این سامانه  همزمان با روشن کردن چراغ اتوبوس هایشان از همکاران معترض حمایت کردند.  تا اعلام این خبر هنوز عیدی ودستمزد کارگران ورانندگان شرکت واحد از سوی مدیریت  ناکارآمد شرکت پرداخت نگرده است .

همچنین مدیریت سامانه شش به جمع کارکنان معترض سامانه رفته و با وعده وعید از کارکنان خواستار بازگشت به سر کار شان بوده، اما کارگران مشکلات  نبود ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده را هم از ناکارآمدی مدیریت میدانند و از ناتوانی مدیریت در تهیه تب سنجی که درتمامی ادارات برای پیشگیری و کنترل احتمالی کارکنان آلوده به ویروس کرونا در ورود به محل کار استفاده میکنند انتقاد کردند و خواستار پرداخت حقوق وعیدی شدند.

دیروز هم رانندگان خطوط بی آرتی سامانه ۴در اعتراض به عدم پرداخت عیدی و حقوق با چراغ های روشن مسافران را جابجا کردند. رانندگان خط یک بی‌آر‌تی در همبستگی با رانندگان خطوط شش و هفت بی‌آرتی و در اعتراض به تاخیر در پرداخت عیدی و حقوق امروز سه‌شنبه چراغ اتوبوس‌هایشان را روشن کردند

 

رانندگان خط یک بی‌آرتی امروز سه‌شنبه بیستم اسفند در اعتراض به تاخیر در پرداخت عیدی و حقوق چراغ اتوبوس‌هایشان را روشن کردند. همچنینین امروز رانندگان خط شش بی‌آرتی نیز در همین رابطه چراغ اتوبوس‌هایشان را روشن کردند. صبح امروز کارگران توقفگاه و تعمیرگاه سامانه شش با تجمع در مقابل ساختمان اداری اعتر اض‌شان را به تاخیر در پرداخت عیدی و حقوق اعلام کردند. روز گذشته رانندگان خط هفت بی‌آرتی نیز در اعتراض به تاخیر در پرداخت عیدی و حقوق چراغ اتوبوس‌هایشان را روش کردند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد در چند روز گذشته خواهان پرداخت عیدی و حقوق رانندگان و کارگران در موعد مقرر شده بود و به مدیریت در خصوص آغاز دور جدیدی از اعتراضات در صورت تاخیر در پرداخت عیدی و حقوق هشدار داده بود.

 

شورای فرمایشی کار شرکت واحد درسامانه یک،

جهت خاموش کردن صدای اعتراض رانندگان بی آر تی

به کمک‌ مدیریت ناکارآمد آمده است

 

عدم پرداخت عیدی و دیرکرد حقوق کارکنان‌شرکت واحد موجب اعتراض رانندگان خطوط بی آرتی شرکت واحد گردید رانندگان در اعتراض به دیر کرد پرداخت عیدی چراغ های خودشان را به نشانه اعتراض روشن کردند .

امروز ۲۰اسفند رانندگان سامانه یک هم درهمبستگی با همکاران خود اقدام به روشن کردن چراغ های اتوبوس ها  کردند. این اتحاد رانندگان باعث گردید شوراهای فرمایشی کارفرمایی وارد عمل شوند و در سامانه یک خط پایانه آزادی به تهرانپارس این شوراها که  چندین ماه است تاریخ اعتبارشان پایان یافته و هرگز در بدنه اتوبوسرانی هم تاکنون مشروعیتی نداشته اند برای خوش خدمتی به کارفرما رانندگان را تهدید می کردند اگر چراغ هایشان را خاموش نکنند اسامی آنها را به کارفرما اعلام میکنند .

سندیکااعلام میکند رانندگانی که بطور علنی و آگاهانه دست به اعتراضی مسالمت آمیز زده اند هرگز تسلیم تهدید وارعاب شوراهای فرمایشی کار شرکت واحد نخواهند شد بهتر است این شوراهای ناکارآمد فعلا فکری برای اعتبار پایان یافته خود کنند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©