Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ برابر با  ۱۰ ژوئن ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹  برابر با ۱۰ ژوئن ۲۰۲۰
نه به شلاق کشی کارگران و زحمتکشان در ایران

نه به شلاق کشی کارگران و زحمتکشان در ایران !

 

امیرجواهری لنگرودی

زمین زیر پای حاکمان اسلامی به لرزه افتا ده است؛آنها از صدای پای همه پا برهنگان و گرسنگان به وحشت افتاده اند .

انگار این روز ها ورق برگشت ، احکام شلاق یکی پس از دیگری صادر می گردد وبر تن و بدن کارگران زحمتکش فرود می آید .

شلاق میراث دوره عتیق است اما در دست جمهوری اسلامی در دفاع از منافع سرمایه داران و کارفرمایان استفاده می شود.

این ضربات بر پیکر جنبش ازادیخواهی ایران است که فرود می اید

سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ برابر با ۰۹ ژوئن ۲۰۲۰

(((((((((())))))))))

امروز همچون دیروز، شلاق زدن بر پیکره کارگران بی دفاع و بی پناه حتی در کائنات هول و وحشت جمهوری اسلامی آشکارا یک رکورد شکنی است؛ رژیم مدعی"مستضعف"پناهی و" کوخ نشین " نوازی، با این اقدام، رکورد دیگری را در نشان دادن بی شرمی و ریاکاری همه حاکمان مدعی عدل "علی"  ، نشان بی حقی مطلق مردمان جامعه ما را به ثبوت می رساند.

کارگران آق دره هم پیشتربه دستورمستقیم شخص خامنه ای،  "بوسه" شلاق ولایت را بر گرده خود لمس کرده بودند. درشهريور ۱۳۹۸ حکم زندان و شلاق ۹ نفر از فعالان کارگری شرکت نیشکرهفت تپه؛ حسین انصاری، اسماعیل جعادله، فیصل ثعالبی، رستم عبدالله زاده، عادل سماعین، امید آزادی، محمد خنیف،  صاحب ظهیری، عصمت الله کیانی اعلام شده بود. پیش ازآن نیز حکم ۱۰ سال و ۶ ماه حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق به مرضیه امیری روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه تهران و ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق به  سپیده فرهان فعال دانشجویی ابلاغ شده بود.

باید اعلام داشت :

اجراي شرم آور و ننگين احکام شلاق بر تن رنجور كارگران معدن آق دره به فرمان مستقيم علي خامنه اي  و یا اجرای احکام شلاق علیه سوسن رازانی و شیوا خیر آبادی،  این حقیقت را بیش از پیش آشکار ساخته است که دستگاه ولایت و حاکمیت جمهوری اسلامی دیگر حتی قصد استفاده از شعارهای "مستضعف پناهی" گذشته را نیز ندارند. از این رو در حالي كه هنوز كارگران و زحمتكشان  خاطره تلخ اجرای آن احکام رذیلانه را فراموش نکرده اند و همچنین صدور حكم شنيع شلاق براي كارگران معدن سنگ آهن بافق را از ياد نبرده اند ، بار ديگر دستگاه  قضائي جمهوري اسلامي براي شاپور احساني راد ، عضو هيئت مديره اتحاديه آزاد كارگران ايران و نماينده سابق كارگران كارخانه پروفيل ساوه ، حكم قرون وسطائي ۳۰ ضربه شلاق به همراه ۹ ميليون تومان جريمه نقدي صادر كرده است.                                                                                 در روزهای اخیر ؛ جمهوری اسلامی حکم قرون وسطایی شلاق را مرتبا برای کارگران صادر میکند و در روزهای اخیر حکم ٧٤ ضربه شلاق برای رسول طالب مقدم کارگر زحمتکش عضو سندیکای واحد تهران را در اوین اجرا کرد.


همین جا بیافزایم؛ همزمان قوه قضائیه رژیم که بیشترین احکامش تا به امروز علیه کارگران و ‌آزادیخواهان و تمامیت کنشگران مطالبه محور بوده است، تلاش دارد چهره مدافع کارگر بگیرد و اینجا و آنجا وعده ای میدهد، توهمی می پراکند و غارتگران فاسدی چون اسد بیگی و شرکاء را بشکل فرمال محاکمه میکند.

اما تلاش حکومت برای زدن ماسک “عدالت” و " عفو" پیامبرانه به چهره خویش و خونریزترین مهره هایش امثال رئیسی قاضی قتلعام و مرگ را نقش بر آب می نماید. آنچه در باره کارگران هفت تپه “و فعالان دستگیرشده روزجهانی کارگر (اول ماه مه) سال گذشته " بخشودگی” و " عفو" نامیده می شود از زاویه کارگران اعتراف رژیم به جنایتی است که در حق آنان روا شده و به اشکال مختلف ادامه دارد.

طی روز های اخیر در خرداد ۹۹ ؛ بعد از اجرای حکم شلاق بر رسول طالب مقدم ؛  کارگر نانوایی روح‌الله برزین ؛ که طی سال گذشته به دلیل اظهارنظر دیگران زیر مطلبی انتقادی، با شکایت سید نورالله افشار، امام جمعه شهرستان چرام ( کهکلویه و بویر احمد) توسط دادگاه کیفری این شهر به ۵۵ ضربه شلاق محکوم شد. دادگاه با استناد به نظرات نوشته شده سایر کاربران، این شهروند را محکوم به تحمل شلاق کرد.

امام جمعه چرام  نورالله افشار نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه فرصت داد تا حکم شلاق اجرا شود د. بعد از اجرای حکم شلاق بر پیکر روح الله برزین کارگر جوان  گفت: اجرای حکم شلاق را بخشی از حقوق شهروندی خود دانسته و مدعی شد که حدود یک ماه منتظر عذرخواهی آقای برزین برای صرف نظر از شکایت خود بوده است. امام جمعه شهر چرام ( کهگیلویه و بویر احمد) شلاق زدن کارگر نانوا را به دلیل انتشار مطلب علیه وی در پیام رسان ها را تایید کرد، اما گفته است او خود از موضوع اجرای حکم مطلع نبوده است.  می بینید آخوند دو زار بگیر شب جمعه ای ، الان فرمان صادر می کنند و در حکم قاضی القضات شلاق می کشند ولی از پشت نظاره گردند.

" اینان هراس شان ز یگانگی ماست "

این در حالی است که روز گذشته یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا توضیح داد: "پس از صدور حکم شلاق، باوجود پادرمیانی چند تن از معتمدین و بزرگان شهر، آقای افشار حاضر به رضایت نشد و همچنان خواستار اجرای حکم شد. نهایتا نیز حکم شلاق در واحد اجرای احکام شهرستان چرام اجرا شد".

سید نورالله افشار، امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چرام پیشتر نیز خواستار شلاق زدن برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در نماز جمعه شده بود.

 اما پرده دیگر ؛ حکم ۴۰ضربه شلاق دو تن از معترضان بازداشت شده در اعتراضات  آبان۹۸،  الیار  حسین‌زاده و  علی عزیزی در جریان اعتراضات بازداشت و در دادگاه کیفری ارومیه هرکدام به تحمل ۲۰ضربه شلاق قابل اجرا و پرداخت ۱۵میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۸ماه حبس محکوم شده بودند.امروز ۱۹ خرداد به اجرا درآمد.

در این میان ؛ چه کسی نمیداند که رژیم اسلامی از ظرفیت اعتراض توده ای کارگران و همه گرسنگان جامعه در این دوران گسترش کرونایی ، گسترش فقر و بی ابی و گرانی در شورش علیه فقر و فلاکت وحشت کرده است و این سیاست های ظاهرا متناقض واکنش به این حضور مردم در صحنه رودررویی ها است .



 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©