Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ برابر با  ۱۴ جولای ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹  برابر با ۱۴ جولای ۲۰۲۰
اعلامیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

اعلامیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

چهار تن از فعالین کارگری نیشکر هفت‌تپه

در سی‌امین روز اعتصاب همراه با خشونت بازداشت شدند

 

ظهر امروز سه شنبه ۲۴ تیر چهارتن از فعالین کارگری نیشکر هفت‌تپه در سی‌امین روز اعتصاب کارگران بازداشت شدند. کارگران بازداشتی یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی منجزی، محمد خنیفر و مسلم چشم خاور در مقابل فرمانداری شهرستان شوش توسط پلیس امنیت و همراه خشونت بازداشت شده‌اند.

 

بازداشت کارگران در حالی صورت گرفته که با وجود دزدی‌های بزرگ کارفرمایشان اسد بیگی و در حالی که چندین جلسه دادگاه برگزار شده است اما این کارفرمای دزد همچنان آزاد است.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازداشت کارگران نیشکر هفت‌تپه را قویا محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان می‌باشد. باید خواسته‌های کارگران نیشکر هفت تپه  برای لغو خصوصی سازی شرکت، پرداخت حقوق معوقه و بازگشت بکار نمایندگان کارگران فوری و بی‌قید و شرط محقق شود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سه-شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹

.......................................................................

بازداشت و ضرب و شتم کارگران محکوم است!

 

کارگر زندانی آزاد باید گردد!

 

 نان، کار، آزادی

شادی، رفاه، آبادی

نابود باد استثمار و کار مزدی   

 

‌طبق اظهارات کارگرانی که در صحنه دستگیری نمایندگان کارگری حضور داشته اند، بازجو، جوروند و همکارانش با فحش های رکیک و ضرب وشتم اقدام به دستگیری فعالین نموده  که البته با مقاومت  فعالین همراه بوده است.

 

آقای جوروند و بهمنی و  پلیس امنیت تا کی میخواهید با بازداشت کارگران از اسدبیگ حمایت  بکنید؟!

آیا از این همه کارگر خجالت نمی کشید؟!

آیا این لقمه نانی که با ضرب و شتم کارگران زحمتکش وشریف، به خانه خود می برید و سر سفره جلو زن و بچتون میزارید احساس شرم نمی کنید؟!

آیا از این همه  سر سپردگی که به اسدبیگی و سایر سرمایه دارها می کنید ،شب با آرامش سر بر بالین می گذارید؟!

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت توام با خشونت و ضرب و شتم فعالین کارگری را به شدت محکوم می کند و تا آخرین نفس در کنار همکاران بازداشتی خواهیم ماند و اعتراض خود را به این دستگیری غیر قانونی فعالین کارگری اعلام می نماییم.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹

..............................

فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه

درگفتگو با امتداد خبرداد؛

بازداشت 4تن از کارگران معترض هفت‌تپه توسط پلیس امنیت شوش/ دستگیری خنیفر و بهمنی با وجود ابتلا به کرونا و انتقال کارگران بازداشتی به زندان دزفول!/ محکومیت یک کارگر مبتلا به کرونا به 222ضربه شلاق تعزیری!

 

امتداد_ گروه سیاسی: : اعتراضات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در حالی به سی‌امین روز خود رسید که تعدادی از کارگران معترض پس از پایان اعتصاب امروز، توسط پلیس امنیت شهرستان شوش بازداشت شدند.

 

فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه با تائید این خبر در گفتگو با امتداد، اظهار داشت: موکلین من، آقایان، مسلم چشمه‌خاور، یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی و محمد خنیفر، ساعت 11 صبح امروز توسط پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان شوش دستگیر شدند.

 

بازداشت خنیفر و بهمنی با وجود ابتلا به کرونا

 

محمد خنیفر و یوسف بهمنی در حالی که به ویروس کرونا مبتلا بوده  و دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند، بازداشت شده‌اند که در این شرایط، مطابق با قانون، منطق، شرع  و اخلاق نیست.

 

محکومیت یک کارگر مبتلا به کرونا به 222ضربه شلاق تعزیری!

 

همچنین، محمدر ضا دبیریان،  یکی دیگر از کارگران شرکت نیز که پیش از این، قرار جلب به دادرسی وی به عناوین اتهامی توهین به مقامات، نشر اکاذیب و افتراء از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش صادر شده بود در شعبه 101 دادگاه‌های کیفری‌دو شهرستان شوش برای عناوین اتهامی اول تا سوم به ترتیب به 222 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

 

: حکم در شرایطی صادر شد که این کارگر  به کرونا مبتلا بوده و با ارسال لایحه به پیوست نتیجه آزمایش، تقاضای تجدید وقت رسیدگی را کرده است.

 

بر اساس ماده 178 قانون آیین دادرسی کیفری، عذر موکلم، موجه و قانونی بوده که با این وجود، گویا سمت شاکی خصوصی  در تصمیم قاضی دادگاه بی‌تاثیر نبوده است. وجه مسلم اینکه، این جلسه بدون حضور متهم با عذر موجه قانونی و وکیل وی، فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.

 

دستگاه قضا تا دیر نشده به روند غیرقانونی در پرونده‌های کارگران هفت‌تپه رسیدگی کند

 

قوه قضائیه باید تا دیر نشده، نسبت به روند غیر قانونی در پرونده‌های کارگران هفت‌تپه  در دادگستری شهرستان شوش ومحرکین و دست‌های پشت پرده آن رسیدگی کند تا از توالی و  تبعات  برخی ازاین اتهام‌های  شخصی، انتقام‌جویانه  و احکام غیرقانونی علیه کارگران جلوگیری شود.

 

:تنظیم گزارش و شکایت خصوصی از یک کارگر توسط رئیس پلیس امنیت!

 

سوال اساسی این است که اساسا با کدام مستند قانونی، رئیس پلیس امنیت و اطلاعات می‌تواند، شخصا گزارشی علیه یک کارگر(محمدرضادبیریان) تنظیم کرده و ذیل آن گزارش، خود را نیز به عنوان شاکی خصوصی قید کند؟ و عجیب‌تر اینکه، دادگاه نیز بر اساس همین گزارش، کارگر را به تحمل مجازات شلاق محکوم کند؟

 

این محکومیت در جلسه‌ای  غیرقانونی صورت گرفته که موکل به علت ابتلا به کرونا حضور نداشته و امکان تفهیم اتهام به وی و اساسا امکان دفاع متهم از خود نیز وجود نداشته است.

 

به هر ترتیب، متاسفانه چهار کارگر بازداشتی امروز، پس از دستگیری توسط پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان شوش به زندان دزفول منتقل شده‌اند و نگرانی‌های زیادی از جهت ابتلای دو تن از کارگران به کرونا وجود دارد.

سه‌شنبه

۲۴/تیر/۹۹

سندیکای کارگران.نیشکر هفت‌تپه

...............................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©