Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ برابر با  ۱۶ جولای ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹  برابر با ۱۶ جولای ۲۰۲۰
از مبارزات درخشان کارگران هفت تپه حمایت کنیم

 

از مبارزات درخشان کارگران هفت تپه حمایت کنیم

 

یاشار جاوید

 

مبارزات درخشان کارگران نیشکرهفت تپه از یک ماه فراتر رفت. آن‌ها سی و یک روز است که برای دست یابی به مطالبات برحقشان در شرایط وخیم کرونائی و در گرمای بالای ۵۰ درجه  دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند. فریاد این کارگران حق خواه (که خانواده‌هایشان هم با آن‌ها در کف خیابان همراه شده اند) به همه جا رسیده است الا به گوش کر مسئولان حکومت اسلامی. چرا که حقیقت جز این نیست که سندیکای کارگران هفت تپه گفته: " البته می دانیم که نباید مسئولین!!؟ صدای حق خواهی کارگران هفت تپه را بشنوند، چرا که همه شریک دزد هستند واین امر دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست! دادگاه این مدت غارتگران هفت تپه ( کارفرمایان هفت تپه) منتصب به اخلالگران نظام اقتصادی کشور نشان‌ داده است که اینها حامی چه کسانی هستند". در این مدت پاسخ حکومتیان به مطالبات کارگران جز بی اعتنائی برای فرسوده کردن کارگران گرسنه در یک جنگ فرسایشی نابرابر نبود؛ ولی حالا دیگر یورش به کارگران را نیز آغاز کرده اند. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شوش روز سه شنبه (٢۴ تیر ماه) چهار فعال کارگری هفت تپه به نام های یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی منجزی، مسلم چشم خاور و محمد خنیفر را بازداشت و به زندان فجر دزفول منتقل کردند.ـ (هر چند مجبور شدند یک روز بعد آن ها را آزاد کنند)ـ  این یورش و بازداشت وحشیانه فعالان کارگری در حالیست که کارفرمای دزد و اختلاسگر هفت تپه، امید اسد بیگی، بعنوان متهم ردیف اول یک پرونده "فساد اقتصادی" هنوز آزاد است. هم اکنون شعار"کارگر زندانی آزاد باید گردد" توسط کارگران معترض در خیابان‌های شوش طنین افکنده  و خواست آزادی آن‌ها به مطالبات کارگران هفت تپه افزوده شده است.

بی تردید اگر بازداشت و زندان و پرونده سازی برای فعالان کارگری حق طلب نتیجه می‌داد دیگر شاهد اعتراضات دوباره کارگران هفت تپه نمی بودیم. یعنی یقین مسلم است که برخورد امنیتی با کارگران گرسنه و مطالبات صنفی آن‌ها نه تنها پاسخ دلخواه حکومتیان برای منکوب کردن کارگران را نخواهد داد بلکه منجر به گسترش و تداوم اعتراضات و همچنین تعمیق آگاهی هم خواهد شد. مبارزه شکوهمند کارگران تا همین جا نشان داده است که دیگر نه وضعیت قرمز کرونائی، نه گرمای سوزان خوزستان و نه تهدیدات امنیتی، نمی تواند در اراده کارگران خللی ایجاد کند. این حقیقت مسلم را یکی از کارگران هفت تپه در همان آغاز اعتصاب به خبرنگار ایلنا گفته بود که "بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی" تا زمانی که مطالباتشان محقق نشود به مبارزاتشان ادامه خواهند داد.اما البته حتماً باید مد نظر داشت که پیشبرد هر مبارزه‌ای صرفاً به اراده کارگران ( که صد البته شرط لازم است ولی کافی نیست) بستگی ندارد بلکه به توازن نیروها هم بستگی دارد. از این رو آنچه کارگران هفت تپه تا کنون انجام داده اند کاریست کارستان و برگ زرین درخشانی است در تاریخ جنبش کارگری ایران. اما مسأله را باید در مقیاس کلان در نظر گرفت که این مبارزات در مصاف با حکومتی که سیاست آن تاراج و غارتگریست تا چه حد عملی است و اگر این مبارزات در اینجا و آنجا دستاورد عملی داشته باشد چگونه می‌توان آن را حفظ کرد.

بار دیگر باید بر این حقیقت که در بیانیه سندیکای هفت تپه آمده است، تأکید مؤکد کنیم: « صدای هفت تپه و مطالباتش فراتر از صدای کارگران آن است؛ صدای همه هم سرنوشتان، فرودستان، زحمتکشان و ستم دیدگان این کشور است که نان را از سفره های شان ربوده اند و ثمره نیروی کارشان را هم نپرداخته و سرمایه های شان را به غارت برده اند». آری، بیش از یک ماه است که کارگران مبارز و حق طلب هفت تپه به مصاف حکومتی رفته‌اند که نان از سفره مردم ربوده و هستی‌شان را به تاراج برده است. این رزم پرشکوه کارگران شجاع نیازمند حمایت همه جانبه است. و این وظیفۀ تاریخی و طبقاتی ماست که از کارگران هفت تپه که صدای همه فرودستان و لگدمال شدگان ایران است حمایت کنیم. اعلام حمایت طایفه "چعب" از خواست کارگران هفت تپه یکی از آن صحنه‌های درخشان و فراموش نشدنی همدلی و همراهی است که می باید الگو قرار گیرد. اعلامیه حمایت سندیکای کارگران شرکت واحد و همچنین فراخوان حمایت چهارده تشکل کارگری، دانشجوئی و بازنشستگان از اعتصاب کارگران هفت تپه نیز جلوه پرشکوه دیگری از اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران و زحمتکشان است. سندیکای کارگران شرکت واحد در بیانیه حمایتی شان نوشته اند: ”سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازداشت کارگران نیشکر هفت‌تپه را قویا محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان می‌باشد. باید خواسته‌های کارگران نیشکر هفت تپه برای لغو خصوصی سازی شرکت، پرداخت حقوق معوقه و بازگشت بکار نمایندگان کارگران فوری و بی‌قید و شرط محقق شود”.  کارگران هفت تپه را تنها نگذاریم!

همراه شو عزیز

تنها نمان به درد

کاین درد مشترک

هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود.

 

 

یاشار جاوید

چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ برابر با ۱۵ جولای ۲۰۲۰

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©