Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ برابر با  ۱۶ جولای ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹  برابر با ۱۶ جولای ۲۰۲۰
احکام اعدام معترضین شرکت کننده در خیزش آبان 98 باید فورا لغو شود

 

اعلامیه اعتراضی ۱۴ تشکل کارگری و دانشجوئی

‍ ‍ ‍

  احکام اعدام معترضین شرکت کننده در خیزش آبان ۹۸ باید فورا لغو شود.

 

دستگاه قضایی حکومت به ریاست صلواتی قاضی پرسابقه در صدور احکام اعدام زندانیان سیاسی، حکم اعدام برای سه جوان معترض، مبارز و حق طلب به نامهای امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی به جرم شرکت در خیزش توده ای آبان 98 صادر کرده است.  این حکم ضد بشری توسط دیوان عالی کشور تایید گردیده است.

در اصفهان نیز 8 نفر  و در بعضی از شهرهای دیگر افرادی به همین جرم به اعدام محکوم شده اند.

حکومت که به گفته سران و مقاماتش، خود را در مقابل تامین معیشت مردم ناتوان و به زانو درآمده می بیند، راهی غیر از دست بردن به خشونت، کشتار و اعدام معترضان به نابسامانی اقتصادی، گرانی، فقر و گرسنگی را در مقابل خود نمی بیند.

قتل عام هزاران انسان معترض به افزایش یک شبه سه برابری قیمت بنزین در آبان 98 و بازداشت و شکنجه و زندانی نمودن هزاران نفر دیگر طی سه روز، وحشت دستگاههای حکومتی از گسترش آن اعتراضات مردمی بود که خود را در قالب حمله خونین به معترضین نشان داد. وحشتی که قبل از خیزش آبان ۹۸ از زبان سران به همدیگر  هشدار داده می شد و بعد از آن کشتار، امروزه با نگرانی سراسيمگی بیشتر از زبانشان جاری است.

هشدارهای امنیتی مقامات به همدیگر که حتی از طرف وزیر بهداشت برای آماده باش به فرماندهان امنیتی، انتظامی و رئیس دولت برای مقابله با خیزشهای میلیونی گرسنگان داده می شود، نشان از آن است که کشتار خونین آبان 98 با تمام ابعاد جنایتکارانه اش نتوانسته است، مردم به جان آمده را ساکت و منکوب کند. هشدارهای مقامات جدی هستند! زیرا خشم و نفرت ده ها میلیون انسان به فقر و گرسنگی کشانده شده که عامدانه بی دارو و درمان به دست بلای کشنده ویروس کرونا سپرده شده و هر روز خیلی از انسانها را قتل عام می کند، جدی است. علاوه بر این زخم ناشی از قتل و کشتار هزاران کودک، نوجوان، جوان و میانسال توسط تفنگ بدستان سرکوبگر همچنان بر جسم و روان جامعه چنگ می کشد. مردمی که هم اینک نیز به خاطر شانه خالی کردن دولت و حکومت در قبال مسولیت تامین معیشت دوران کرونایی و تامین دارو و درمان برای مبتلایان به کرونا، هر روز عزیزان جانباخته خود را روانه قبرستان می کنند و به عزایشان می نشینند، آرام نخواهند نشست و نظاره‌گر نخواهند ماند.

صدور احکام اعدام برای این سه جوان، اقدامی جنایتکارانه به قصد مرعوب کردن مردم و پیشگیری از وقوع شورش های گرسنگان است که سران و مقامات مدام با اضطراب و دلهره به همدیگر هشدارش را می دهند.

این احکام باید وسیعا مورد اعتراض واقع گردند و خواهان لغو فوری آن و آزادی بلافاصله و بدون قید و شرط امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی و دیگر زندانیان سیاسی محکوم به اعدام شد.

 

24تیر1399

1-اتحاد بازنشستگان ایران

2-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

3-سندیکای نقاشان البرز

4-شورای بازنشستگان ایران

5-گروه کارگران و معلمان 19 اسفند

 6-گروهی از فعالین کارگری سقز

7-گروهی از فعالین لغو کار کودکان

8-تشکل مستقل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان

9-دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

10-دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان

11-جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد

12-جمعی از دانشجویان دانشگاه های هنر تهران

13-بازنشستگان فلزکار مکانیک

14-گروه شورای همبستگی کارگری

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©