Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ برابر با  ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹  برابر با ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰
:red_circle: #بیانیه کنشگران صنفی آموزش #فارس به مناسبت آزادی #محمد_حبیبی

بیانیه کنشگران صنفی آموزش فارس

به مناسبت آزادی  محمد حبیبی

 

هوا دلپذیر شد گل از خاک بردمید

پرستو به بازگشت زد نغمه ی امید

 

در خزانی سرد و سیاه که شبح بیماری و مرگ در کوی و برزن پرسه می زند و مدارسی که از  وجود و غریوهای شادمانه ی فرزندان ایران زمین ساکت و متروک شده اند و زنگ سکوتی وحشتناک به جای شور و هیجان بر فضای مدارس حاکم است؛ خبر مسرت بخش رهایی محمد حبیبی از بند، روح امیدی در کالبد در حال احتضار جامعه فرهنگی دمید و بارقه ی شادی در چشم فعالان صنفی درخشید.

 

در این خزان غم زده، مردی با افتخار از بند رهایی یافت که صلابت و استواری اراده اش برای اصلاح و تغییر آموزش و پرورش در تاریخ جنبش صنفی معلمان ایران بی نظیر است.

 

وی که جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد  با عزمی راسخ در جهت تحقق فردایی بهتر برای فرزندان این مرز و بوم تلاش نموده است و در این مسیر پر مخاطره  با قلمی شیوا، تباهی های سیستم آموزش و پرورش را پدیدار ساخته است. وی در این مسیر نه ذره ای تردید به دل راه داده و نه لحظه ای احساس  خستگی کرده است و تا آخر قهرمانانه برای تحقق آرمان هایش ایستادگی نموده است.

 

اکنون که محمد حبیبی پیروزمندانه و با افتخار از بند رها شده است و شور و شعف زاید الوصفی جامعه فرهنگیان را فراگرفته است؛ امید است سایر معلمان دربند نیز به زودی آزاد شوند و به جای اینکه معلمان دلسوز در غل و زنجیر باشند و مشمول احکام ظالمانه ای همچون اخراج از آموزش و پرورش شوند به جایگاه واقعی خود یعنی کلاس درس بازگردند و سر منشا تحولات مثبت و ماندگار در سیستم آموزشی ایران باشند و کشتی طوفان زده ی نظام آموزشی ایران را به سر منزل مقصود رهنمون شوند.

 

کنشگران صنفی آموزش فارس ضمن تبریک و شادباش آزادی محمد حبیبی از بند به خانواده ی ایشان و به خصوص همسر صبور و فرهنگی وی و جامعه فرهنگی ایران؛ از جامعه ی فرهنگیان و فعالان صنفی درخواست می نمایند با جدیت تمام خواستار بازگشت محمد حبیبی به آموزش و پرورش و آزادی سایر معلمان دربند و حذف نگاه امنیتی به فعالیت های صنفی باشند.

....................................

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

پیرامون آزادی  محمد حبیبی

 

 محمد حبیبی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران (تهران) پس از تحمل نزدیک به ۳ سال حبس روز ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹ از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

 کانون صنفی معلمان ایران (تهران) آزادی ایشان را به همسر صبور و مقاوم، جامعه معلمان کشور و مردم آزادیخواه ایران تبریک و تهنیت می‌گوید.

 

 ما نه تنها بر این باوریم که فعالان صنفی مانند محمود بهشتی، علی اکبر باغانی، رسول بداقی، محمود باقری، اسماعیل عبدی ، محمد حبیبی ، محمدتقی فلاحی و ... که هدفی جز اعتلای آموزش و فرهنگ این جامعه نداشته و ندارند، نباید با کوچکترین ناملایمتی روبرو شوند، بلکه شایسته می‌دانیم که این گونه کنشگران صنفی، به عنوان بازتاب دهندگان کاستی‌های نظام آموزشی، قدر بینند و بر صدر نشینند.

 

 با این وجود تمامی این عزیزان، احکام ناعادلانه زندان خود را در جهت تحکیم مناسبات جامعه‌ی مدنی پذیرفتند و دوران طولانی آن را کم و بیش، صبورانه تحمل کرده‌اند تا به بهترین شکل نشان دهند که  قانون‌شکنان واقعی و برهم‌ زنندگان امنیت اجتماعی چه کسانی هستند.

 

در همین راستا، از اسماعیل عبدی می‌توان نام برد که اگرچه دوران زندان خود را به پایان رسانده و با بیماری و مشکلات جسمی مختلف دست به گریبان است، اما به بهانه‌‌های واهی از آزادی او، ممانعت به عمل می آورند.  محمد حبیبی نمونه‌‌ی دیگری‌ است که دوران حبس تحمیلی را به تایید مسئولان زندان با بالاترین درجه از بردباری و متانت گذرانده است.

 

لازم به یادآوری‌است آنچه در کنار درخشش نام این معلمان آزاده، معمولاً نادیده می‌ماند، مسئولیت‌پذیری، بردباری، عقلانیت، مداومت درپیگیری‌های حتی روزانه‌ی مسائل حقوقی توسط همسران و پر کردن جای خالی پدر برای فرزندان در حساس‌ترین مراحل زندگی است و هر کدام از این بانوان گرانقدر، می‌توانند الگو و نمونه‌ای باشند برای سایرین.

 

کانون صنفی معلمان تهران ضمن تاکید بر قانونی بودن فعالیت‌هایش، عملکرد مستقل، صنفی و مدنی خود و حفظ موضع همواره‌ی این سال‌ها در نفی برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی؛ از رویکرد جدید قوه قضاییه در کاهش مجازات حبس استقبال می‌نماید و معتقد است برای مهار بحران‌های متعددی که جامعه و حکومت را به ورطه‌های هولناک می کشاند، لازم است تغییری عمیق در رویکردهای حاکمان در حوزه های اقتصادی، سیاست‌گذاریِ داخلی و خارجی، رویه های قضایی و... در پیش گرفته شود تا مانع گسترش بیشتر شکاف عمیق ایجاد شده میان دولت و ملت گردد.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

۹۹/۸/۲۴

................................................

محمدحبیبی معلم اندیشمندآزادشد

 

محمدحبیبی که درتاریخ 12 اردیبهشت 1397 در پی تجمع معلمان درجلوی سازمان برنامه و بودجه دستگیرومستقیم به اوین منتقل شده بود، پس از30  ماه زندان آزاد شد.

این معلم نویسنده که دردبیرستان های شهریار تدریس می کرد، بوسیله ی بیدادگاههای حکومت در دادگاه بدوی به یازده سال وشش ماه زندان محکوم شد، این حکم ظالمانه درمرحله ی تجدید نظرخواهی به 7سال و 6ماه کاهش یافت.

اماحاکمان ستم پیشه به این راضی نشدند،وی را ازکارنیزاخراج کردند.

محمدحبیبی درپی فعالیت های صنفی که دوش به دوش سایرهمکاران خود بارها مخالفت خود را با کالایی سازی و پولی شدن تحصیل اعلام کرده بود، بارها بازداشت، بازجویی وشکنجه شده بود.

محمد حبیبی پس از آزادی درساعت 20 شب سه شنبه 20 آبان ماه 1399درمیان استقبال پرشورمعلمان تهران، کرج، اسلامشهر ، آزاد و از جلوی زندان تهران بزرگ تا درب خانه بدرقه شد.

اکنون پرسش پیش رواین است :

آیا محمدحبیبی،به کاربازخواهد گشت؟

آیا اسماعیل عبدی، آزادخواهد شد؟

آیا پرونده های معلمان و فعالان صنفی، بسته خواهد شد؟

آیا آموزش، رایگان خواهد شد؟

آیا حق تشکل یابی، به فعالان صنفی داده خواهد شد؟

به امیدپیروزی مردم ایران

کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

.......................................................................

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

آزادی معلم زندانی محمد حبیبی را شادباش می‌گوییم

 

سندیکای کارگران شرکت واحد آزادی محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران را شادباش می‌گوبد. حبیبی به دلیل فعالیت‌هایش در دفاع از حقوق صنفی معلمان و آموزش رایگانِ همگانی، اسفند ۹۶ در مقابل مدرسه‌اش بازداشت و زندانی شده بود روز سه شنبه ۲۰ آبان در میان استقبال خانواده و همکاران از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آزادی محمد حبیبی را به ایشان، همسر و جامعه فرهنگیان کشور تبریک می‌گوید و خواهان آزادی تمامی فعالان صنفی معلمان دربند و کارگران زندانی می‌باشد. تمامی احکام قضایی علیه معلمان و کارگران باید لغو شود و معلمان و کارگرانی که به دلیل فعالیت صنفی از کار اخراج شده‌اند باید فوری و بی‌قید و شرط به سر کارشان بازگردند‌.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

....................................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©