Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ برابر با  ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹  برابر با ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰
جمع تعدادی از حامیان کارگران هفت‌تپه در مقابل وزارت دادگستری در تهران

تجمع گروهی از حامیان کارگران هفت‌تپه در مقابل وزارت دادگستری در تهران

 

در روز ۳ دی ماه هنگامیکه در محل وزارت دادگستری جلسه ای با حضور هیات داوران برای تعیین تکلیف ِ خلع ید از رستمی و اسد بیگی - کارفرمایان خاطی و یغماگر شرکت نیشکر هفت تپه - تشکیل شده بود عده ای از کارگران، دانشجویان، بازنشستگان، معلمان و مردم زحمتکش ِ حق طلب به فراخوان کارگران نیشکر هفت تپه و  سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و برخی دیگر از تشکل های کارگری، دانشجویی و بازنشستگان  به منظور یاری رساندن به کارگران نیشکر هفت تپه پاسخ مثبت دادند و در ساعت ۲ بعد از ظهر مقابل وزارت دادگستری تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی مبنی بر مخالفت با خصوصی سازی و مفت فروشی و بز خری شرکت توسعه نیشکر هفت تپه که با اتکا به رانت های دولتی و قانون خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شده است ، حضور یاری گر خود را اعلام داشتند.

 

در این تجمع عده ای از دانشجویان و افراد بسیجی با نام " عدالتخواه" نیز شرکت داشتند. شعار این عده نیز "خلع ید یک کلام وسلام " البته با پسوند " الله اکبر " بود.شعار های این عده گرچه در مخالفت با خلع ید از اسد بیگی و رستمی فاسد و اختلاسگر سر داده می شد؛ اما به دلیل عدم وضوح و شفافیت که نیات منفعت طلبانه جریان دیگری از حاکمیت ‌که تاکنون شریک در تمام عملکردها و قانون و مصوبات حکومت از جمله قانون خصوصی سازی بوده است و نوعی فرصت طلبی و دام گستردن و دندان تیز کردن نهادهای دیگر برای بلعیدن مجدد صنایع عظیم نیشکر هفت تپه می باشد و از طرف کارگران نیشکر هفت تپه قابل دفاع نمی باشد. شعار کارگران نیشکر هفت تپه خلع ید از رستمی و اسد بیگی دو عنصر فاسد و لغو خصوصی سازی می باشد. کارگران نیشکر هفت تپه خواستار بازگردان شرکت توسعه تیشکر هفت تپه به بخش دولتی هستند. این خواسته به هیج عنوان توهم داشتن به بخش دولتی و ترجیح دادن دولت به بخش خصوصی نیست. بلکه به این  خاطر است که کارگران در مطالبه و طرح خواست هایشان باید دولت سرمایه داری مورد مخاطب قرار دهند و دولت نیز نباید از مسئولیت خود شانه خالی کند. علاوه براین کارگران هفت تپه در این مبارزه خواست های دیگری نیز در مقابل دولت و کل سرمایه داری و جناح های حکومت طرح کرده اند که عبارتند از:

۱ )خلع ید و سلب مسئولیت از تمام کارگزاران مدیریت سابق. مدیران جدیدشرکت باید مورد تأیید کارگران باشند.

۲ ) به رسمیت شناختن نمایندگان منتخب کارگران در زمنیۀ نظارت بر شرایط ایمنی و بهداشت کار، جلوگیری از سوانح، رعایت ساعات کار و غیره.

 ۳ ) بازگشت همه کارگران اخراجی به کار و پرداخت حقوق و مزایای دوران بازداشت و یا اخراج آنها.

۴ ) پرداخت فوری تمام حقوق و مزایای عقب افتاده.

۵ ) به رسمیت شناختن تشکل های مستقل کارگری و به طور مشخص سندیکای کارگران هفت تپه از سوی دولت و کارفرما.

۶ ) به رسمیت شناختن حق اعتراض، اعتصاب و راه پیمائی.

 برای جلوگیری از انواع اختلاس ها، دزدی ها و حیف و میل ها لازم است:

 الف)  کارگران برای نظارت نمایندگان منتخب خود بر تولید، استخدام، ماشین آلات و مواد خام، انبار تولیدات، زمین های متعلق به شرکت برای جلوگیری از فروش زمین ها، منع اخراج تلاش کنند و بکوشند این موارد در شرکت هفت تپه تثبیت و نهادینه شوند.

ب)  حساب های شرکت شامل ترازنامه، حساب سود و زیان و حساب جریان نقدینگی یا تغیرات خزانۀ شرکت علنی باشند و نمایندگان کارگران حق بررسی اسناد مربوط به این حساب ها را داشته باشند.

برمبنای این خواسته ها حامیان واقعی کارگران نیشکر هفت تپه در تجمع اعتراضی شعار های خود را فریاد می زدند.

اصل خصوصی سازی فرمان بورژوازی

 دانشجو، کارگر/ اتحاد اتحاد

مرگ بر ستمگر / درود بر کارگر

از هفت تپه تا تهران/اتحاد کارگران

نان، کار، آزادی

لغو خصوصی سازی خواسته‌ی اصلی کارگران.

حامیان کارگران با رضایت از حضور در این تجمع پس از ساعتی از محل خارج شدند.

 

گروه اتحاد بازنشستگان

۴ دی ماه ۹۹

بازنشر سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

..................................................

      بلاتکلیفی در هفت‌تپه

 

هیئت داوری قرارداد واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه در جلسه‌ی عصر روز ۳ دی ماه  خود، جهت رسیدگی به تخلفات واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه بی‌نتیجه ماند و ادامه‌ی رسیدگی به این پرونده به جلسه‌ی دو هفته بعد موکول گردید.

 

سندیکای نیشکر هفت تپه

...........................................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©