Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ برابر با  ۱۵ ژانويه ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹  برابر با ۱۵ ژانويه ۲۰۲۱
بیانیه ی کانون صنفی فرهنگیان گیلان برای مطالبه واکسیناسیون عمومی مطابق با استاندارد های جهانی مورد پذیرش سازمان بهداشت جهانی:p

 

مطالبه واکسیناسیون غمومی، فوری وسراسری

مطابق با استاندارد های جهانی مورد پذیرش سازمان بهداشت جهانی

 

سلامت مردم را بیش از این به بازی نگیرید،

واکسن حق مسلم ماست

 

اعتراض گسترده تشکل های کارگری علیه فتوای کشتار جمعی مردم

 

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

بیانیه انجمن صنفی معلمان استان کردستان ( سقز و زیویه )

بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته ی کرمانشاه

بیانیه‌جمعی‌از‌کنشگران صنفی ‌ومدنی‌ معلمان

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

بیانیه ی کانون صنفی فرهنگیان گیلان

بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان

بیانیه اتحاد بازنشستگان

...................................................

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

پیرامون  تهیه واکسن بیماری کووید ۱۹ و  مطالبه واکسیناسیون فوری و فراگیر

 

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران تا کنون، بیش از یک میلیون و ۳۲۴ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان‌باختگان کرونا نیز نزدیک ۵۷ هزار نفر رسیده است.

ویروسی که هنوز یافته‌های پزشکی درباره آن نمی‌تواند به قطعیت نظر دهد و بهترین راه درمان را پیشگیری اعلام می‌کند.

ویروسی که بر نظم و اقتصاد جهانی تأثیر منفی بسیار گذاشته و باهدف قرار دادن نیروی کار مشاغل، چرخه اقتصادی کشورها را مختل کرده است.

پس از گذشت بیش از یک سال تحقیقات وسیع جهانی؛ خبر ساخت واکسن این ویروس، برای همه کشورها، خبری خوب و امیدوار کننده است. بسیاری از کشورها با بهره‌گیری از این واکسن در تلاش هستند هر چه سریع‌تر به روال عادی زندگی برگردند و دولت‌هایشان می‌کوشند تا با اقدامات برنامه‌ریزی شده و استاندارد؛ شهروندان خود را در مقابل این ویروس، واکسینه کنند.

متأسفانه در ایران هنوز اقدام مؤثر و عاجلی برای خرید واکسن صورت نگرفته است. این اتفاق در حالی می‌افتد که دولت‌های دیگر و حتی شماری از کشورهای همسایه، با اقدامات کارشناسی شده توانسته‌اند خطر ابتلای شهروندان خود را به ویروس کرونا، کاهش دهند و روند واکسیناسیون شهروندان خود را آغاز کنند.

خرید واکسن بیماری کووید ۱۹ از منابع معتبر یکی از اقداماتی است که می‌تواند از سویی همگان را در بهبود شرایط زندگی و سلامت مردم یاری دهد و از سوی دیگر، حاکمیت نیز با احترام به تصمیمات جهانی می‌تواند در جهت اجرای مهم‌ترین مسئولیت خود که همانا تأمین سلامت شهروندان است؛ به وظیفه خود عمل کند. وظیفه‌ای که متأسفانه سال‌هاست به آن ناقص عمل شده و گاه به فراموشی سپرده می‌شد، اما اجرای کامل آن در این روزها، برای جامعه حیاتی و لازم است.

شایسته است دولت در این روزهایِ سخت بیش‌از پیش به فکر شهروندان، نیروی کار و بیش از همه اقشار آسیب دیده از بحران کرونا، باشد و به تصمیمات جهانی احترام بگذارد و در ریشه‌کن شدن هر چه سریع‌تر این بیماری در کشور؛  تلاش مضاعف خود را به کار گیرد.

دولت موظف است با همکاری و همیاری سازمان بهداشت جهانی واکسن معتبر  موردنیاز مردم را از منابع مورد تائید سازمان بهداشت جهانی تهیه کند و به‌صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار دهد.

شانه خالی کردن دولت و حاکمیت از این امر مهم تبعات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت و بر دوش مردم ؛ که متأسفانه در  یک سال گذشته رنج‌ها و ناراحتی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند؛ باری از اندوه را تحمیل خواهد کرد.

شکی نیست با در پیش گرفتن رویه‌های اشتباه این‌چنینی، دیوار بی‌اعتمادی مردم از سیستم موجود هرروز از روز قبل بلندتر می‌شود و سطح نارضایتی از عملکرد مسئولان افزایش می یابد.

 

انون صنفی معلمان ایران (تهران )از متولیان امر می‌خواهد هر چه سریع‌تر واکسن معتبر و تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی را تهیه کنند و به شکل رایگان در اختیار همه‌ی مردم قرار دهند .

کانون صنفی معلمان تهران

۹۹/۱۱/۱

.........................................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان استان کردستان ( سقز و زیویه )

در رابطه با احتمال بازگشایی مدارس بدون واکسیناسیون جمعی

 

در آستانه‌ی یک‌سالگی ورود ویروس کرونا به کشور قرار داریم. ویروسی که با ورود خود، بر همه‌ی جنبه‌های زندگی بشر تأثیر گذاشت و دولتمردان و اقشار مختلف جامعه را با چالشی جدی روبه‌رو نمود،چالشی که جامعه را با واقعیت‌های موجود آشناتر ساخت و باعث گردید بایدها و نبایدهای فراوانی در حافظه‌ی عمومی جامعه نقش ببند .طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون نفر مبتلا و پنجاه‌هزار نفر فوتی، از دست رفتن خارج از تصور فرصت‌های شغلی و افزایش لجام گسیخته و سرسام‌آور نرخ تورم و هزینه‌های جاری زندگی، خستگی و کاهش چشمگیر توان جسمی و روحی کادر درمان در نبردی فرسایشی با این بیماری، تنها بخشی از  آثار و عواقب شوم ورود این مهمان ناخوانده چینی به کشور می‌باشد.

 

در ماه‌های اخیر و با انتشار اخبار مثبت و امیدوارکننده‌ی پیشرفت‌های پزشکی انجام گرفته در داخل و خارج کشور ، امید همگان به رهایی از شر این بیماری و یافتن راه‌حلی منطبق بر  و منتج از دانشِ روز و به دور  از خرافات و سیاست‌زدگی، بیش از پیش قوت گرفت و با مشاهده‌ی تصاویری از شروع واکسیناسیون سراسری در بیشتر کشورهای دنیا این موضوع به مطالبه‌ای جدی در میان اقشار مختلف تبدیل گشت مطالبه‌ای که ناشی  از حق طبیعی و قانونی برخورداری از بهداشت و درمان مناسب و رایگان  برای آحاد بشر است.

 

از طرفی با وجود آنکه هنوز  این بیماری به کلی ریشه‌کن نگشته و همچنان در حال گرفتن قربانی است و بدون اینکه با واکسیناسیونی سراسری، ایمنی همگانی یا حتی نسبی در جامعه‌ ایجاد شده باشد. در روزهای اخیر با به گوش رسیدن زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشایی مدارس و کلاس‌های درس، این نگرانی عمیق در میان کارشناسان بهداشتی، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ایجاد گشته است که به احتمال زیاد موج جدیدی از این بیماری شکل خواهد گرفت.

 

🛑 بنابر موارد ذکر شده در بالا، انجمن صنفی معلمان کردستان ( سقز و زیویه) از تصمیمات مسئولان کشور در خصوص احتمال بازگشایی غیر کارشناسانه‌ی مدارس و عدم انجام واکسیناسیون سراسری به شکلی علمی و منطبق با معیارهای پذیرفته شده‌ی سازمان‌های بهداشتی جهانی و داخلی و با در نظر گرفتن اولویت مناسب و منطقی در واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان ،  عمیقأ ابراز نگرانی می‌نماید و نسبت به عواقب خطرناک و غیر قابل جبران این نوع تصمیم‌گیری‌ها به مسئولین مربوطه هشدار می‌دهد.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان ( سقز و زیویه )

..........................................................................

بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته ی کرمانشاه

ورود واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی

بنام خداوند جان وخرد

 

ملت شریف و بزرگوار ایران

بر اساس اصول‌سوم ، بیست و نهم  و چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بهداشت عمومی و فراگیر حق تمامی ایرانیان است ولی همچنان که درطی این یک سال شاهد بوده ایم ویروس کرونا بابی توجهی شبه عمد و ساده انگاری مسئولین در رده های گوناگون موجب تلفات زیاد و خسارت های مالی غیر قابل محاسبه ای خصوصا برای اقشار فقیر و زحمتکش گردیده ، مواجه بوده ایم .

 

در این بین کادر بیمارستان ها در

رسته های مختلف بیشترین تلاش وجانفشانی را که به قیمت فداشدن جان تعداد زیادی از آنان همراه بوده انجام داده اند اینک که با تحقیقات دانشمندان روزنه ی امیدی بازشده و واکسن های مورد قبول سازمان بهداشت جهانی ساخته شده و در بیش از چهل کشور تزریق آن را شروع نموده اند باکمال ناباوری مسئولین دولتی مانند همیشه با اظهارات ضد و نقیض و کاملا غیر علمی وبا وجود مطالبه ی عمومی تزریق واکسن استاندارد بهداشت جهانی در کشورمان را شروع نکرده اند و این قضیه را در هاله ای از ابهام فرو برده اند!!!

 

آیا مواضع کاملا سیاسی در برابر مسائل علمی و بهداشتی جز مخالفت با سلامت مردم و افزایش مرگ ومیر هم میهنان و بازی با جان آنان نام دیگری می توان بر آن گذاشت؟!

کوچک ترین توجیه عقلی و انسانی این تعلل چیست؟

 

براین اساس و برحسب وظیفه ی شرعی ، انسانی و ملی ما اعضای انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته ی استان کرمانشاه مصرانه خواهان  واکسیناسیون تمام اقشار جامعه با واکسن مورد تایید سازمان جهانی بهداشت به طور کاملا رایگان برای همه ی جمعیت کشور بوده و هستیم و هیچگونه تاخیر وتوجیهی را قابل قبول نمی دانیم .

 

یکم بهمن ماه 99

انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته ی کرمانشاه

........................................................

بیانیه‌جمعی‌از‌کنشگران صنفی ‌ومدنی‌ معلمان

 پیرامون ‌‌واکسن‌کوید‌‌۱۹

سال1399 را درحالی به پایان می‌بریم که به دلیل شیوع ویروس کروناروزهای تلخی راپشت سر گذاشته ایم.

یک سال است که خودرا ازهر نوع دورهمی‌و‌مهمانی محروم کرده‌ایم. ودرخلوت خانه‌برای عزیزان از دست رفته گریسته ایم وآنها را بدون هیچ مراسمی غریبانه به خاک سپرده ایم.

 

یک سال است که ازطریق صفحه گوشی همراه نه برای‌دانش آموزان واقعی بلکه برای تعدادی شماره تدریس کرده ایم.که علاوه بر جسممان، روح و روانمان نیزاز تدریس مجازی به شدت آسیب دیده است.ازاینکه نمی دانیم درآن سوی خط چند نفر به کلام ما گوش می‌دهند،یاازاینکه نمی‌دانیم چه کسی داردبه جای دانش آموزمان امتحان می دهد خسته شده ایم.

 

از اینکه  تدریس مجازی، صفت دروغگویی را در دانش آموزانمان پرورش داده است کلافه‌ایم.

دانش‌آموزان‌هم‌از سکوت کلاس های مجازی و اینکه نمی توانند شور و انرژی خود را با جست و خیز و شیطنت در مدرسه تخلیه کنند، کلافه‌اند، اولیای آنها نیز به دلیل‌فشاروحشتناک‌اقتصادی و همراهی با معلمان در آموزش آنلاین، یک سال جهنمی را تجربه کرده اند.

 

اما همه این خستگی ها و افسردگی ها را به امید ساخت واکسن تحمل‌کردیم. لحظه به لحظه مراحل ساخت واکسن را دنبال کردیم و به همین دلیل کابوس کلاس های مجازی برایمان تا اندازه ای تحمل پذیر شد. به جرأت می‌توان گفت خبر ساخت واکسن‌تنها خبر خوش این سال شوم بوده است.

اما درست در لحظه‌ای که نفسمان برای ورود واکسن کرونا به ایران به شماره افتاده بود، ناگهان مسئولین بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای ورود آن را ممنوع کردند.

 

واکسن آزمایش شده و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را غیرقابل اعتماد دانستند و ما را به واکسن غیرقابل اعتماد چینی و روسی و واکسن ایرانی که هنوز در مراحل تست انسانی قرار دارد حواله دادند. این، ظلمی آشکار به ۸۵ میلیون ایرانی و پایمال کردن حق حیات آنهاست.

 

اکنون خستگی  ما چند برابر و کلاسهای مجازی برایمان غیر قابل تحمل شده است. چون می دانیم دیگر امیدی برای بازگشت به زندگی معمولی قبل از کرونا وجود ندارد و در نتیجه بسیار عصبانی هستیم از اینکه جان میلیون‌ها ایرانی بازیچه تصمیمات نابخردانه و سیاسی مسئولین حکومتی قرار گرفته است.

 

پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیامسئولین سیاسی برای صدورحکم ممنوعیت ورود واکسن با تیم پزشکان متخصص مشورت کرده اند؟

و اگرپاسخ مثبت است چه پزشکانی به آنهامشاوره داده اند و چه دلایلی رامطرح کردند؟

ملت ایران حق داردکه از دلایل آنها باارائه مدرک وسند علمی معتبر آگاه شود.

آیابه جز ایران،کشوری وجود دارد که ورود واکسن را ممنوع کرده باشد؟آن کشور ها کدامند؟ تمام مسئولین موظفند با دلایل منطقی، ماراقانع کنند درغیراین صورت ماحق داریم نتیجه بگیریم که جان میلیون‌ها ایرانی برای مسئولین پشیزی ارزش نداردوحق داریم که براساس نتیجه گیری خود،برای اقدامات بعدی تصمیم‌گیری کنیم.

 

وزارت بهداشت که بر اساس قانون، مسئول حفظ جان مردم در برابربیماریهاست موظف است به این پرسش اساسی پاسخ دهد که آیا برای ممنوعیت ورود واکسن دلایل علمی داردیاصرفاً به فرموده عمل کرده است؟

چراتمام مسئولین بهداشتی تا دیروزتحریم هارامانع ورود واکسن می دانستنداما وقتی مشخص شد تحریم‌ها نه تنها به واکسن که اساساًبه هیچ دارویی ارتباط نداردناگهان زبان درکام گرفته وساکت شده‌اند؟

 

چرادرحالی که همه ی کشورهای دنیاوحتی کشورهای خاورمیانه تزریق واکسن راشروع کرده‌اند ملت ایران بایدچشم انتظار واکسنی بماندکه معلوم نیست چند ماه دیگروباچه درجه اطمینان واعتمادی تولید می شود؟

آیاتولیدواکسن داخلی صرفاً پوششی برای سوء استفاده کارچاق کن هاوباندهای مافیایی داخل کشوردرجهت منافع مالی عده ای خاص نیست؟

 

ما امضاکنندگان این بیانیه از مسئولین وزارت بهداشت می‌خواهیم که بدون فوت وقت نسبت به خرید واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی اقدام کند درغیراینصورت مسئولیت مستقیم تک تک جان هایی که از این پس براثرکرونا ازدست می‌رودباآنهاخواهدبود.

 

از وزارت آموزش وپرورش می خواهیم که تاپیش از واکسینا سیون معلمان ودانش آموزان هیچ اقدامی درجهت بازگشایی مدارس انجام ندهد.چون هرگونه باز گشایی بدون واکسیناسیون،منجر به فاجعه ای بزرگ خواهدشد.

 

ملت ایران قبل ازکروناهم بر اثرفشارهای مختلفی که به دلیل بی کفایتی مسئولین برآنهاواردشده بودخسته وافسرده بودندوشیوع ویروس کرونامشکلات اقتصادی، جسمی وروحی وروانی آنهارا صدچندان کرده است.

وجودذره‌ای تدبیروخرد دربین مسئولین کافیست تاکشورایران هم به زندگی عادی برگرددوراه خودرا ازجامعه جهانی جدانکند.

 

کنشگران‌صنفی‌آموزش‌فارس

کنشگران‌صنفی‌بوشهر

فعالین‌‌‌صنفی‌استان‌البرز

گروه چالش صنفی فرهنگیان

گروه تلگرامی19 اسفند

..................................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر

 در باب واکسیناسیون همگانی

 

 حوادث طبیعی مانند سیل ، زلزله و یا شیوع بیماری های جدید با همه ی مصائب و گرفتاری هایی که در پی دارد یک نکته مثبت اجتماعی نیز به همراه دارد و آن آگاه شدن مردم به حقوق خود و مطالبه آن از حاکمیت است، عاملی که سنگ بنای عدالت و برابری اجتماعی ست.

 

آگاهی توده مردم برای مطالبه حقوق خود از حاکمیت ، از آنجا که طبق نص صریح قانون ، آموزش و بهداشتِ عمومیِ تمامیِ افراد جامعه از وظایف اولیه حاکمیت است و باید آن را برای تک تک افراد جامعه فراهم کند و هرگونه کوتاهی در استیفای این حقوق قانونی و مسلم ملت، غیر قابل قبول و موجب خسارت مادی و معنوی فراوان است .

 

لذا کانون صنفی معلمان استان بوشهر به عنوان تنها نهاد مستقل صنفی فرهنگیان که همواره مدافع حقوق معلم و دانش‌آموز بوده، از حاکمیت و مسئولان امر بهداشت و سلامت جامعه به جد خواستار تهیه واکسن از هر راه ممکن و اقدام به واکسیناسیون عمومی دارد ، از آنجا که این بیماری با شرایط  ژنتیکی خاصی که دارد(متغیر بودن ساختار، در نتیجه کاهش اثربخشی واکسن درکمک به سیستم ایمنی جهت مقابله با آن)  باید در کنار آن به دیگر فعالیت های آموزشی و ایجاد محدودیت های موقت ارتباطی جهت جلوگیری از گسترش بیماری و کنترل آن نیز اقدام نمود.

 

 بدیهی که عواقب عدم توجه به سلامت عمومی جامعه مستقیما متوجه متولی اصلی آن یعنی دولت است

امید ست با اندکی خردمندی از گسترش فاجعه جلوگیری بعمل آید.

 

 

کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر

۳۰ دیماه ۱۳۹۹ خورشیدی

....................................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر

لغو ممنوعیت واردات  واکسن  کرونا

 

بنام خدا

 

 کشور ما ایران ، امروزه در شرایط سختی از لحاظ اقتصادی و سیاسی قرار داده شده. فشار های روز افزون روحی و روانی سختی بر مردم تحمیل شده است.

بیکاری و فقر و گرانی های پی در پی کشور را به ورطه سقوط کشانده است.

 

بیماری کرونا نیز افزون بر این مصیبتها، مدت یک سال است که نفس توده ی بیشمار مردم را که دستشان از بیت المال و قدرت سیاسی کوتاه می باشد، گرفته است.

 

شور بختانه مسئولان بی کفایت هم برای مهار آن هیچگونه احساس مسئولیتی نکرده بلکه از آن بهره برداری سیاسی نیز می کنند.

 

این در حالیست که کشورهای دیگر برای خرید واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی در صف خرید هستند، اما با کمال شگفتی مسولان کشور ما این حق درمان را تبدیل به وسیله ای برای منیت، خودنمایی، انتقامگیری و عقده گشایی از مردم ایران و دولتهای خارجی نموده و از خرید آن جلوگیری نموده ، وعده تولید واکسن داخلی می دهند.بدون توجه به اینکه تولید واکسن ایرانی بنابر گفته ی  کارشناسان علم پزشکی زمانبر بوده و سرنوشت مشخصی ندارد.

از این گذشته ، به گفته ی متخصصین  وزارت بهداشت این  واکسن تا خرداد سال 1400 امکان تولید انبوه ندارد.

 

این در حالی است که جان هشتاد میلیون ایرانی در خطر جدی است و هر روز شاهد مرگ تعدادی از هموطنان عزیزمان هستیم.

 

کانون صنفی فرهنگیان  اسلامشهر ضمن هشدار جدی به حاکمان کشور، مبنی بر لغو ممنوعیت واردات واکسن ، خواهان سفارش خرید از مشهورترین و معتبرترین شرکتهای خارجی بوده ،و از حاکمان می خواهد ، دست از لجبازی وابرازنظرهای غیرمسئولانه و غیر تخصصی برداشته و بیش ازاین با جان مردم بی گناه ایران بازی نکنند.

 

همچین این تشکل ، دست در دست سایر کانون ها و انجمنهای صنفی معلمان ایران از حاکمان قدرتمدار در ایران می خواهد که ضمن احترام به جان مردم، هرچه زودتر برای خرید واکسن  مورد تایید  سازمان بهداشت  جهاني  اقدام نموده  و بیش از این مردم را نگران نکنند.

 

۲۹ دیماه ۹۹

کانون فرهنگیان اسلامشهر

...................................................................................

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

واکسیناسیون کرونا باید فوری و رایگان برای همه افراد کشور انجام شود

 

نزدیک به یکسال از شیوع ویروس کرونا (کوید-۱۹) در کشور سپری شده است و بسیاری از هم‌وطنان جان‌شان را از دست داده‌اند و بیشتر فوت‌شدگان از طبقه کارکر و فرودستان می‌باشند. چراکه عمدتا مشاغلی دارند که روزانه با افراد زیادی در تماس هستند و توانایی مالی تهیه تجهیزات بهداشتی و پیشگیری و انجام تست و آزمایشات برای تشخیص بموقع ابتلا به کرونا را ندارند و در صورت ابتلا به کرونا نیز توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌ و دارو را ندارند.

 

در این مدت کادر درمان در مقابله با کرونا جان‌فشانی کرده است و علی‌الخصوص کادر درمان غیر پزشکی که با وجود همه کاستی‌ها و حقوق ناچیز و عدم امنیت شغلی، تلاش حداکثری خود را در حفظ جان بیماران کرده‌اند  و خسته و فرسوده شده‌اند که از آنان تقدیر و تشکر می‌کنیم. رانندگان زحمت‌کش شرکت واحد اتوبوسرانی نیز از جمله مشاغلی هستند که روزانه تماس حضوری با مسافران زیادی دارند و در شرایط کرونایی به شهروندان خدمت‌رسانی کرده‌اند و متاسفانه تعداد زیادی از رانندگان به کرونا مبتلا شده‌اند و شماری هم جان‌شان را از دست داده‌اند.

 

چند ماه پیش از شیوع کرونا تورم افزایش بسیار شدید داشت و طبقه کارگر حدود هفتاد درصد قدرت خریدش را از دست داد و با شیوع کرونا به رغم اینکه بخشی از طبقه کارگر بیکار شد و درآمد بخش وسیع‌تری از طبقه کارگر کاسته شد اما تورم سیر صعودی داشته است و هیچ رمقی برای طبقه کارگر نمانده که در انتظار واکسن ساخت کشور بماند که هنوز میزان تاثیرش و زمان تولیدش مشخص نیست.

 

از ابتدا امید همگانی برای نجات از این شرایط، تولید واکسن کرونا بوده است. اما به رغم اینکه واکسن تولید شده و بسیاری از کشورها مدتی است واکسیناسیون سراسری را آغاز کرده‌اند، شاهد آن هستیم مسئولان کشور شعار تو خالی می‌دهند و با تعلل بسیار هنوز حتی تصمیم‌گیری نهایی در مورد نوع و چگونگی واکسیناسیون همگانی را انجام نداده‌اند. این روند غلط موجب از دست رفتن جان بسیاری دیگر خواهد شد و نگرانی و استرس عمومی در کشور را افزوده است.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، خواهان آغاز فوری واکسیناسیون رایگان با واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت با اولویت قرار دادن افراد آسیب‌پذیر و بدون تبعیض می‌باشد. سندیکا همچنین خواهان رسیدگی جدی و مناسب به معیشت طبقه کارگر و فرودست و مراقبت و حمایت‌های بهداشتی و درمانی از این طبقه آسیب‌پذیر در این شرایط سخت و اسف‌بار می‌باشد.

 

چاره زحمت‌کشان وحدت و تشکیلات است

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

.........................................................................

کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین

واکسن کرونا را سیاسی نکنید.

 

یک سال از همه گیری بیماری مرموز کرونا در سراسر جهان می گذرد؛ شوم جغدی  که شغل های بسیاری را به تعطیلی کشاند و ساحت فقر را گسترده تر کرد.

سهم ایران نیز پنج میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل و تعطیلی ده ها شغل، بیکاری و فقر گسترده شد؛ کودکانی که در حسرت گوشی هوشمند برای آموزش، طناب دار را برگزیدند!

انتظار می رفت برای مقابله با این ویروس، بیش از هر زمان دیگری با تصمیمات کارشناسانه و تعقل محور مدیریت  شود؛ اما مدیریت ناصحیح، بی برنامگی، تخیل گرایی، دشمن پنداری، غرب ستیزی و سنت گرایی، رویکرد علمی مقابله با این ویروس را تحت تاثیر قرار داد.

در این بین، دخالت نهادهای غیر متخصص با رویکرد توهم ساز مقابله با این ویروس به تصمیمات خلق الساعه منجر شد که نرخ آمار کشته شدگان را به صورت تصاعدی بالا برد و خانواده های بسیاری را داغدار کرد.

 

دراین بین، در کشاکش مرگ و زندگی، خبر کشف واکسن تایید شده سازمان بهداشت جهانی، برق امیدی در جهان روشن کرد؛ اما به ناگاه خبر محرومیت مردم ایران از این واکسن، تعجب همگان را برانگیخت؛ تصمیمی سیاسی که ردپایی از علم در آن دیده نمی شود.

بی تردید چنین تصمیمی، تقابل بین علم و سیاست است که پیامدهای جبران ناپذیری دارد.

 

 مگر نه این است که اهم وظایف دولت ها  فراهم آوردن امکانات رفاهی و بهداشتی برای مردم است؟ پس چگونه است این چنین بی محابا در مقابل ویروسی چنین بی رحم جان مردم سیاسی می شود؟

مگر فشارهای اقتصادی و تحریم ها که با ویروس کرونا سنگین ترشده و تاب را از مردم گرفته محسوس نیست؟ بر هر گوشه این ماتمکده، غم و حزن و عزا بر سر مردم آوار شده است و دیگر توانی برای تحمل حزنی افزون تر باقی نمانده است.

 

بی شک اهمال در واکسیناسیون سبب از هم پاشیدگی بیشتر اقتصاد به خصوص در بین اقشار فرو دست خواهد شد و دانش آموزان بیشتری از چرخه آموزش فاصله خواهند گرفت.

 از سویی کرونا و مرگ های ناشی از این ویروس بر گرده ی مردم سوار شده است و از سویی فشارهای شدید اقتصادی ذره ذره آن ها را در خط فقر و نیستی فرو می برد؛ از این رو خود تحریمی دارویی مردمی که در زیر شدیدترین فشارهای اقتصادی به سر می برند، پیامدی جز اشغال قبرستان ها ندارد.

 

بنابراین کانون صنفی فرهنگیان قزوین، هرگونه سیاسی کاری با جان هشتاد و پنج میلیون ایرانی را در مساله ویروس کرونا محکوم می کند و اظهار نظرهای غیر کارشناسی در حوزه علم را مردود اعلام کرده و تاکید می کند تنها راه نجات جان هموطنان در برابر ویروس کرونا تهیه واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.

 

کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین

۲۷ دی ماه ۱۳۹۹

..............................................................................................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز پیرامون مسئله واکسن کرونا و آموزش

 

یکسال از شیوع کرونا در  کشور گذشت، متاسفانه به علت  بی‌تدبیری و تغافل مسئولین، گسترش این ویروس در مراحل اولیه کنترل نشد و امروزه طبق آمار رسمی شاهد آن هستیم که روزانه  حداقل ۵۰ نفر و حداکثر ۵۰۰ نفر از هموطنانمان قربانی این ویروس شده اند

انسانهایی که برای برخی فقط آمار وارقام  هستند ولی برای هر کدام از ما عزیزی، شاگردی یا همکاری بودند که یادآوری فقدانشان رنجِ افزونِ زندگیمان شده است.

 

تصمیمات غیرکارشناسی و مقاومت در برابر توصیه‌های بخردانه متخصصان در پیشگیری از برگزاری اجتماعات و رعایت دستورالعملهای جهانی آسیب‌ها را بیشتر کرد.

اختیار زندگی دانش‌آموزان و معلمان به دستان بی‌تدبیری سپرده شد که سال تحصیلی را بر خلاف قانون پیش از زمان مصوب و با حضور شاگردانمان آغاز کردند.

مجال نام بردن تک تک تصمیمات زنجیره‌ای نادرست نیست ،تصمیماتی که در هر مرحله نسبت به عواقب آن از سوی متخصصان بهداشت و درمان بین‌المللی و داخلی و حتی معلمان و خانواده‌های شاگردانمان هشدار داده شد ولی کسی توجهی نکرد.

اگر آگاهی و دلسوزی معلمان و والدین نبود، نمی‌دانیم چه تعداد قربانیان بیشتر می‌شد.

فقر مالی ناشی از تصمیماتی که به تحریم کشور منجرشده کمر مردم را شکسته بود اما اخبار فقر مضاعف ناشی از قرنطینه‌ی  بدون حمایت از اقشار آسیب پذیر که  باعث خودکشی شاگردانمان می‌شود، به گوش می رسد.

نیمی از سال تحصیلی جاری را با دشواری و تنش بسیار گذراندیم.

هنوز در سوگ همکارانمان هستیم و دیدن تصاویر شاگردانمان بر سنگ قبرهای کوچک ،دلهای رنجدیده مان را تکه تکه می‌کند.

اما خبرهای خوش هم رسید، شرکتهای معتبر خصوصی، واکسنهایی ساختند که معتبرترین تاییدیه‌های جهانی را گرفتند. شنیدیم کشورهای توسعه یافته بعضاً از چند ماه قبل این واکسنها را پیش‌خرید کرده‌اند تا در شرایط افزایش شدید تقاضا در صف انتظار نمانند و جان مردمانشان را حفظ کنند.

امید داشتیم کشورمان نیز بتواند از این واکسن‌ها برخوردار شود و زندگی به شرایط عادی‌تری برگردد که ناگهان خبر ممنوعیت ورود واکسن های معتبر و تاکید بر استفاده از محصول داخلی یا محصول کشورهایی که تاییدیه معتبری ندارند، شوک بزرگی به مردم وارد کرد.

گویا جان ما خیلی بی‌ارزش‌تر از چیزی است که تصور می‌کردیم.

 

کانون صنفی معلمان الیگودرز برای بازگشت امن دانش‌آموزان و معلمان به کلاسهای درس با ذکر دلایل زیر خرید واکسن معتبر را از شرکتهای طراز اول ضروری می‌داند:

 

خصوصی بودن این شرکتها و عدم وابستگی مستقیم به نهادهای قدرت و احتمالاً فساد کمتر در این شرکتها.

مستقل بودن ساختار قضایی و به روز بودن قوانین حقوقی در کشورهای مقر این شرکتها،در صورت بروز هرگونه مشکل برای افراد، امکان شکایت و دریافت غرامتهای سنگین وجود دارد و این باعث می‌شود شرکت تمام تلاش خود را برای کاهش عوارض احتمالی انجام دهد.

داشتن  تاییدیه سازمان بهداشت جهانی در صورتی که واکسن‌ داخلی هنوز در مراحل آغازین آزمایش است.

 

سابقه مثبت کشورهای سفارش دهنده این واکسنها در حفظ امنیت و جان شهروندان خود در مقایسه با کشورهایی که احتمالاً منبع خرید ما خواهند بود.

 

در پایان از دولت و متولیان بهداشت درخواست می کنیم نسبت به خرید و ورود واکسن با برندهای مختلف مورد تایید سازمان بهداشت جهانی اقدام نمایند تا عموم هموطنان از جمله معلمان و دانش آموزان ،حق انتخاب آزاد  نوع واکسن دریافتی را داشته باشند.

  از وزیر آ، پ هم می خواهیم تا قبل از واکسینه کردن افراد آسیب پذیر و در معرض خطر از هر گونه تصمیم عجولانه  نسبت به باز گشایی حضوری  مدارس خودداری کنند .

 

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

۱۳۹۹/۱۰/۲۷خورشیدی

...........................................

بیانیه ی کانون صنفی فرهنگیان گیلان

برای مطالبه واکسیناسیون عمومی

مطابق با استاندارد های جهانی مورد پذیرش سازمان بهداشت جهانی

 

هر دم دردی از پی دردی ای سال!

با این تن ناتوان چه کردی ای سال؟

رفتی و گذشتن تو یک عمر گذشت

صد سالِ سیاه برنگردی ای سال!

( قیصر امین پور)

 

سالی که گذشت سال انبوه اندوهان عالم بود که  نحسی ویروس کرونا همچنان آوار بر آوار فزود و آواز مغموم درد از کران تا کران سرزمین های مختلف دنیا پیچیدن گرفت.

 

در این میان اما سرزمین ما متاسفانه از نخستین کشورهایی بود که میزبان خواسته و ناخواسته ی این ویروس منحوس گشت و چه جانها ی پاک  که در خاک نشد! از معلم تا دانش آموز از کارگر تا کارمند از پزشک تا پرستار از هنرمند سینما تا نویسنده و شاعر و بسی جان های پاک دیگر از اقشار مظلوم و رنجور این سرزمین اهورایی که اکنون به هفت هزار سالگان پیوسته اند.

 

آنچه در این بین اندوه این رنجوری را دو صد چندان می کند، مدیریت های ناکارآمد، سیاسی، غیر حرفه ای و غیر مسئولانه با این پدیده شوم بوده است که از ابتدای شیوع تا به اکنون شاهد آن بوده ایم.

 

در ماه نخست که پروپاگاندای رسمی حاکمیت در پی انکار موضوع بر آمد و با حضور شبه کارشناسان از اساس این موضوع را دروغ و حتی کذایی خواندند. بعد از آنکه این ویروس منحوس با سرعت متصاعدانه ای جان های بسیاری گرفت، چاره ای جز پذیرش واقعیت های تلخ نبود. اما این روزها آنچه که نگرانی بیش از اندازه ای در عموم مردم ما ایجاد کرده، ورود نگرش های بخش نامه ای و سیاسی کاری ها ی متداول در مواجهه با چگونگی استفاده از واکسن های خارجی است. مسئله واکسن و نحوه استفاده ی آن امری تخصصی در حیطه سازمان بهداشت جهانی است و نمی توان به سلیقه ی شخص خاصی و یا نهاد خاصی، مردم رنجور و بیمار را از حق استفاده قانونی، شرعی و عرفی از برخورداری واکسن برای درمان محروم کرد. امری که سه رکن مهم سازمان نظام پزشکی ایران و رئیس مجمع انجمن های علمی پزشکی ایران در نامه به رئیس جمهور، با تاکید بر تهیه واکسن از منابع علمی معتبر بر حق استفاده مردم از آن تاکید ورزیدند.

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان به حاکمیت هشدار می دهد، جان مردم را وجه المصالحه نگرش های ایدئولوژیک و دعواهای سیاسی مرسوم قرار ندهد و در مواجهه با این امر به غایت خطیر، حداکثر تدبیر را به خرج دهد. هرگونه اصراری بر محروم کردن مردم از واکسن مطلوب، مطابق با استاندارهای جهانی و سازمان بهداشت جهانی، تلاش و مشارکت در مسیر مرگ و میرهای ناشی از کرونا ، کشتار عامدانه محسوب می شود و اگر در آتیه این بلیه در جهان رو به خاموشی گراید و از ملت  ما به خاطر محروم شدن از واکسن مورد تایید مراجع علمی، همچنان قربانی بگیرد، هیچ عذری پذیرفته نخواهد بود. حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری که از طریق آرای عمومی به این جایگاه دست یافته، موظف است که شفاف و صریح مسیر تهیه واکسن معتبر را با تسریع بپیماید. کارنامه ی هشت ساله ی او پر از عهد شکنی های مدام و از یاد بردن تمام وعده های انتخابی است. او اکنون در نقطه فاینال ریاست جمهوریش در میانه ی آزمونی سخت و تاریخی قرار گرفته است تا بل این آخرین بار مسئولیتش را به درستی به مقصد مقصود نائل گرداند.

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان انتظار دارد مجموعه ی حاکمیت نسبت به دیدگاه های سیاسی شده و بخش نامه ای در این عرصه به شدت احتراز ورزد و راه درست را تا ریشه کن کردن این معضل خانمان سوز در پیش بگیرد.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

۲۵ دی99

........................................................

بیانیه  انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان

در خصوص  

مطالبه واکسیناسیون فوری وسراسری

 

در حالی که نزدیک به یک سال از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد و هزاران نفر از هموطنانمان قربانی این بیماری شده‌اند که در میان آنها تعدادی از دانش‌آموزان معلمان و بازنشستگان فرهنگی دیده می‌شوند، همزمان ناکارآمدی سیستماتیک و سیاست‌های غلط اقتصادی و تحریم‌ها و فساد ساختاری فراگیر کمر ملت ایران را زیر فشار اقتصادی خم کرده است.

 

در این میان با وجود تلاشهای فداکارانه پرستاران ، پزشکان و کادر بیمارستانی کشور ، وبا وجود آمار سازی های هر روز از میزان ابتلا و قربانیان کرونا، ناکارآمدی سیستم بهداشتی کشور در کنترل بیماری کرونا بر همگان آشکار شده است . در این شرایط سخت ودر حالی که  بسیاری از کشورهای همسایه ایران واکسیناسیون فوری را شروع کرده‌اند در کشور ما بدون ارائه هیچ گونه مبنای منطقی و علمی واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی رد شده و وعده واکسیناسیون در ماه‌های آینده داده می شود.  وعده‌ای که قابل پیش بینی است که به خیل عظیمی از وعده‌های برآورده نشده این سال‌ها بپیوندد. 

 

در حالی  که تا پیش از این تصمیم گیران وزارت بهداشت سیاست‌های خود را در هماهنگی کامل با سازمان بهداشت جهانی معرفی می‌کردند  حتی خود را موظف نمی‌دانند که پاسخ روشنی به چرایی حذف واکسن های مورد تایید این سازمان  بدهند. واکسن هایی که در بسیاری از کشورهای جهان در حال استفاده است.

 

ناگفته پیداست که با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، با وجود تلاش‌های فراوان معلمان در ارائه آموزش‌های مجازی تداوم دوری دانش آموزان از محیط مدرسه بیش از هر چیز بر وخامت  وضعیت آموزش کشور افزوده است و البته که در شرایط کنونی و با توجه به شیوع کرونا آموزش های مجازی بهترین تصمیم است. و تا زمان واکسیناسیون سراسری باید ادامه پیدا کند. لازم است که تصمیم گیران حکومتی بر این مهم توجه داشته باشند تداوم شیوع کرونا علاوه بر آن‌که حتماً به قربانی شدن تعداد دیگری از هم وطنان می انجامد و فشار روانی و اقتصادی بر ملت به ویژه اقشار آسیب‌پذیر همچون معلمان و کارگران را تشدید می کند، باید همچون روزها و ماه‌های گذشته شاهد روند افزایشی ناهنجاری‌های اجتماعی خشونت‌ها و قتلهای  خانوادگی و خودکشی کارگران ، جوانان و دانش‌آموزان باشیم. ما به عنوان یک تشکل صنفی و نهاد مدنی وظیفه خود می‌دانیم که به  تصمیم گیران سیاسی کشور هشدار دهیم که عواقب تاخیر در واکسیناسیون فوری و سراسری کشور بر عهده آنهاست و پیشنهاد می‌کنیم که هماهنگ با سازمان بهداشت جهانی و همراستا با استانداردهای جهانی به واکسیناسیون فوری و سراسری مردم اقدام کنند، همانگونه که بسیاری از کشورهای جهان در حال انجام ان هستند.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان  ـ مریوان

.................................................................

بیانیه اتحاد بازنشستگان برای واکسیناسیون فوری و رایگان!

 

سلامت مردم را بیش از این به بازی نگیرید، واکسن حق مسلم ماست

 

🖌بسیاری از کشورها برای مقابله با ویروس کرونا به واکسیناسیون رو آورده‌اند تا جمعیت خود را در برابر ویروس مرگبار کرونا ایمن کنند، اما مسئولان و دست اندرکاران کشور ما تا کنون فقط حرف زده‌اند؛ بدون داشتن کمترین دانش علمی حکم ممنوعیت استفاده از واکسن‌های فایزر و واکسن مشترک انگلیس و سوئد را صادر کرده‌اند؛ تا امروز کمترین اهمیتی به افکار عمومی و مطالبه‌ی واکسیناسیون عمومی و رایگان نداده‌ و از هیچ جای دیگری هم به صورت انبوه واکسنی وارد نکرده‌اند.

ما بازنشستگان که زندگی خود را برای سازندگی این سرزمین گذاشته و در ایام بازنشستگی دچار بیماری‌های مختلف زمینه‌ای هستیم، جزء گروه‌های پرخطر به‌شمارمی‌آییم؛ کسانی که پس از کادر درمان، در صف قربانیان کرونا قرار دارند ما بازنشستگان هستیم.

حق ما نیست که شاهد باشیم زندگی و سلامت‌مان بازیچه‌ی مطامع سیاسی شده و سکوت کنیم.

حق ما نیست که شاهد باشیم و ببینیم چطور آنان که خود از امکانات تزریق واکسن برخوردارند بی هیچ ملاحظه‌ای پا بر گلوی ۸۴ میلیون شهروند می‌گذارند و حیات و سلامت‌شان را گروگان عقاید منسوخ خود می‌کنند و سکوت کنیم.

حق ما نیست شاهد باشیم که خودکامگی در اتحاد با کرونا چگونه از ما قربانی می‌گیرد و سکوت کنیم.

حق ما نیست شاهد انفعال، بی‌عملی و عادی سازی نبود واکسن برای واکسیناسیون عمومی باشیم و سکوت کنیم، واکسن حق مسلم همه‌ی مردم است.

 

ما از همه‌ی بازنشستگان از هر گروه و با هر مطالبه‌ای می‌خواهیم که به نبود واکسن کرونا و واکسیناسیون فوری، عمومی و رایگان اعتراض کنند و آن را در صدر مطالبات خود بگذارند.

۹۹/۱۰/۲۶

اتحاد بازنشستگان

..................................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©