Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ برابر با  ۲۳ می ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰  برابر با ۲۳ می ۲۰۲۱
فرزانه‌ی خوزستان

 

 

فرزانه‌ی خوزستان

 

ماندانا صادقی- نویسنده

 

نوشتن از آزادی، روی کاغذ حتما کار دشواری است اما در مقابل دفاع کردن از آزادی کار آسان‌تری است.

فرزانه زیلابی وکیل خوزستانی، زنِ کارِ سخت است. او از همان روزی که وکالت کارگران هفت تپه را به عهده گرفت و از آزادی و دفاع از آزادی حرف زد و از حقوق شهروندان به مثابه‌ یک اصل خدشه ناپذیر و غیر قابل معامله و معاوضه سخن گفت، تا امروز همچنان و بی‌وقفه به دفاع از آزادی پرداخته است و با بیرون کشیدن مفاهیمی همچون «آزادی»، «حقوق فردی»، «اعتصاب» و «تجمع مسالمت آمیز» از دایره‌ی احکام و تبصره‌ها نشان داد که ارزش قوانین وقتی است که بشود از آن‌ها به نفع انسان‌های تحت ظلم و ستم استفاده کرد. او با به عهده گرفتن وکالت کارگران هفت تپه و برخی از روزنامه‌نگارانِ خوزستانی «دفاع» را نه تنها سرلوحه کارش قرار داد بلکه آن را به عنوان وظیفه‌ای تاریخی به عرصه‌ی عمومی آورد.

 

او با درک ضرورت‌های وظیفه‌اش در زمانه‌ای که کارگر سبزی فروش خرمشهری و کارگر شهرداری آبادان، تن‌هایشان را (تنها دارایی شخصی‌شان را) به آتش سپردند؛ از کارگرانی دفاع کرد که آنقدر معیشت سخت و تلخی داشتند که اسماعیل بخشی را وادارکرد تا جلوی دوربین بر ذات زندگی لعنت بفرستد.

 

فرزانه زیلابی در حالی صدای هفت تپه شد که مدیران استانی و مدیران شهرستانی در خوزستان عامدانه از شنیدن صدای هفت تپه سر باز می‌زدند. مدعیان سیاست‌ورزی در مقابل خواسته‌های کارگران فولاد که یک ماه خیابان‌های اهواز را به تصرف خود درآورده بودند، روزه‌ی سکوت گرفته بودند و عمده‌ی رسانه‌های خوزستانی حاضر به انعکاس اخبار واقعی، انتشار یادداشت‌ها و گزارش‌های روزنامه‌نگاران مستقل، از وضعیت کارگران شهرداری‌های کوت عبدالله، کارون و خرمشهر و آبادان نبودند و به جای آن اقدام به چاپ رپرتاژ آگهی‌هایی می‌کردند در وصف شرایط رو به رشد کارخانه‌ی هفت تپه تحت مدیریت خصوصی! فرزانه زیلابی لحظه‌ای صدای کارگران هفت تپه شد که هیچ صدایی در خوزستان به حمایت از کارگران یا شنیده نمی‌شد یا به شدت سرکوب و سانسور می‌شد.

 

در دوره‌هایی که سناریوهای سوخته با اتهام‌زنی به فعالان کارگری و ارتباط دادن آن‌ها به عناصر خارجی (حتی داعش)، سعی در پوشاندن حقیقت به نفع مسببان ناآرامی‌ها بودند، وکیلِ کارگران هفت تپه با آگاهی تمام نسبت به شرایطی که پیرامون وضعیت کارگران هفت تپه و نمایندگانشان به وجود آمده بود، با دوری گزینی از هر گونه حاشیه، و تمرکز به روی خواسته‌های کارگران (به اتکای دانش حقوقی) اتهام‌های وارده به کارگران را به چالش کشید و بر حقانیت گفتار و عمل کارگران پافشاری کرد. نتیجه‌ی تلاش‌های این وکیل خوزستانی به نفع کارگران و کارخانه‌ی هفت تپه شد. کارگران هفت تپه قدرت «کارفرما» را نشانه گرفته بودند. قدرتی که توانسته بود فقط با ۶ میلیارد تومان کارخانه‌‌ای را صاحب شود و با پول‌پاشی و رشوه‌دهی، صف بلندی از مدیران رده بالا و میانی را آلوده‌ی پول‌ها و سکه‌ها و بلیط‌های سفری بکند که از ما به ازای فروش ارزهای دولتی به دست آورده بود. پرونده‌سازی امروز برای فرزانه زیلابی با اتهام‌هایی همچون نشر اکاذیب و عضویت در گروه‌های معاند و اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام و تعلیق ۶ ماهه‌ی پرونده‌ی وکالت، حاوی پیام روشنی است به کارگران و این وکیل مستقل که با همکاری هم باعث شدند از مسیر هفت تپه، ابرمتهم ارزی با پرونده‌ی ۱/۵ میلیارد دلاری بالاخره سر و کارش به نهاد قضایی بیفتد. پرونده‌سازی امروز برای وکیل هفت تپه به عبارتی فشار دادن شریانِ «دفاع از حقیقت» در خوزستان است. تا هم کارگران و هم روزنامه نگاران و هم فعالان کارگری بدانند که نسبت به قرارداد خرید خط تولید دست دومیِ امید اسد بیگی، وثیقه‌ی‌ چهار میلیارد تومانی مدیرعامل سابق منطقه آزاد اروند و واکسن پاکبانان آبادانی نباید سخنی بگویند یا واکنش حقوقی نشان بدهند. «قدرت» با اتهام زنی به فرزانه زیلابی درصدد است صدای کارگران هپکو، کارگرانِ معدن آسمینون_ منوجان، رانندگان اتوبوسرانی، بازنشستگان و معلمان و.... وکلایشان را خاموش کنند. «قدرت» به دلیل ماهیت الیگارشی پیرامونی‌اش درصدد است صداهای مخالف را به درون خودش بکشاند و هضم و حل کند و چنانچه قادر به انجام این کار نباشد، با تمام توان می‌کوشد از حجیم شدن این صداها، تکثیر شدن این صداها و متنوع شدن این صداها جلوگیری کند.

نوشتن از فرزانه‌ زیلابی که صدایش را با جامعه‌ی کارگری خوزستان، همراه کرده است، از همین نقطه ضروری است.

...........................................

وکیل مدافع آزادی، فرزانه زیلابی

 

فرزانه زیلابی وکیل دفاع از آزادی، وکیل، دفاع از حق اعتراض، وکیل دفاع از مطالبات کارگران، وکیل، دفاع از حقانیت انسان ها در داشتن حق اعتراض وحق بیان است.

 

فرزانه زیلابی را درود می فرستیم که سال ها با تمام توان، بدور از خودنمایی، در کنار کارگران هفت تپه ایستاده است.

 

به خاطر ما کارگران، در دادگاه های مختلف و در شهر های مختلف حضور داشتید  و هیچ وقت نگاه و دل بزرگ شما به خاطر تهدید ها نلرزید، چر اکه باور داشتید که حق باید به حق دار برسد.

 

خانم فرزانه زیلابی، وکیل شجاع و مدافع حقوق کارگران و زحمتکشان  استثمار شده، درود های گرم ما را مجددا پذیرا باشید.

 

ما کارگران موظف هستیم با تمام وجود در کنار شما باشیم.

در روز پیروزی و رهایی از بی حقوقی ها،  ما کارگران به صف خواهیم ایستاد و در مقابل بزرگی و فداکاری هایت درود بی کران خواهیم فرستاد و جشن شادی را با احترام های فراوان برای شما برپا خواهیم داشت.

دنیای پیش رو دنیای رهایی از بی عدالتی ها خواهد بود.

 دنیای  که در آن ظلم و ستم پایان خواهد یافت و هیچ انسانی برای بیان نظرات، برای داشتن آزادی و رهایی تهدید، زندانی و بیکار نخواهد شد.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه یک بار دیگر حمایت های بی پایان خود را از شما اعلام می کند و قویا هر گونه توطئه بر علیه شما را محکوم می کنیم.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

..............................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©