Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ برابر با  ۱۲ جولای ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰  برابر با ۱۲ جولای ۲۰۲۱
پشتیبانی ۱۲ تشکل صنفی

پشتیبانی ۱۲ تشکل صنفی

از کمپین ۱۴۰۰ کارگران نفت ، گاز و پتروشیمی

 

اعتصاب سراسری، متحد و نیرومند کارگران پروژه ای‌ و پیمانکاری‌ صنایع نفت و پتروشیمی محصول مطالبات و ارادۀ مشترک آنها برای دستیابی به خواست‌هایشان، همچنین به میدان آمدن کارگران رسمی و اعلام پشتیبانی از خواست‌های مشترک همدیگر، همچون سیل خروشانی به راه افتاده و پرتوان ادامه دارد.

 

این اعتصاب بزرگ کارگری ناشی از شرایط بسیار بد محیط های کار  در صنایع نفت و گاز  و همچنین حقوق و دستمزد ناچیز می‌باشد که شرایط را برای کارگران پروژه‌ای و پیمانکاری نفت و پتروشیمی در سراسر کشور بسیار غیرقابل تحمل کرده است، در عین حال بیانگر اتحاد و همبستگی این کارگران و نوید بخش اتحاد وسیع‌تر کارگران مزدی در کارخانه‌ها، معادن، کارگاه‌های ساختمانی، حمل و نقل، بندرها، کارکنان بخش‌های مختلف آموزش و بهداشت، کارگران شرکت‌های کشت و صنعت و غیره در دیگر مناطق است. این اتحاد و همبستگی الگوئی برای همۀ کارگران است و در این نبرد طبقاتی، همه کارگران باید از حرکت وسیع، مستقل و ارادۀ راسخ کارگران پروژه‌ای و پیمانکاری درس بگیرند.

 

بخشی از خواست‌های کارگران شاغل درصنایع  نفت و پتروشیمی مربوط به شرایط شغلی ویژۀ آنها  و همچنین اعتراض به  شرکتهای پیمانکاری ای است که استثمار کارگران را در این صنایع مضاعف کرده اند اما دیگر  خواسته های کارگران اعتصابی خواست مشترک همۀ کارگران در سراسر کشور است مانند اینکه حداقل دستمزد نباید از ۱۲ میلیون تومان کمتر باشد، حق ایجاد تشکل های مستقل کارگری، منع اخراج، حق اعتراض و اعتصاب ، پرداخت بموقع مزدها، بهبود شرایط کار و محیط کار، برقراری استانداردهای لازم بهداشتی، ایمنی و غیره، و.

کارگران اعتصابی پروژه‌ای و پیمانکاری‌ صنایع نفت و پتروشیمی!

همانگونه که شما به درستی متوجه شده اید برای مبارزه با شرکتهای پیمانکاری، قراردادهای موقت و دستمزدهای ناچیز و  دیگر مطالباتمان بیش از هر چیز ما کارگران باید متحدانه و سراسری عمل کنیم و همچنین نیازمند به تشکل هستیم. تنها با اتحاد و همبستگی همانند شما می توانیم قدمی برای دستیابی به سمت مطالبات مان برداریم. ما ضمن ابراز گرم‌ترین درودها و فشردن صمیمانۀ دستانتان، از تجارب شما در این اعتصاب برای پیشبرد بهتر مبارزاتمان بهره خواهیم گرفت.

ایجاد سندیکاها و سایر تشکلات مستقل کارگری، اتحاد و ارتباط میان کارکنان واحدها و مناطق مختلف و وحدت و همبستگی با کارگران رسمی و هوشیاری در مبارزه و شناخت از ترفندهای کارفرما و نهادهای قدرت و همچنین تلاش برای ایجاد صندوق همیاری (کمک به کارگران اعتصابی و خانوادهای آسیب پذیر)، ضرورتی مبرم در استمرار این مبارزه می‌باشد.

 

ما از همۀ کارگران، بازنشستگان، معلمان، دانشجویان، روشنفکران، هنرمندان، خبرنگاران و از همۀ زنان و مردان زحمتکش و شرافتمند جامعه می‌خواهیم از این حرکت کارگری حق طلبانه پشتیبانی کنند و کارگران اعتصابی را برای دستیابی به خواست‌هایشان که خواست همۀ کارگران است، بی دریغ یاری نمایند.

 

پرتوان باد سیل خروشان مبارزات کارگران برای دستیابی به حقوق و خواست های بحق‌شان!

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران!

    ۶ /تیر /۱٤٠٠

 

امضاها:

 

۱-سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲ -سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۳- گروه اتحاد بازنشستگان

۴- کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

۵- کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر

۶- اتحاد بازنشستگان

۷- کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

 ۸- انجمن صنفی فرهنگیان کردستان ( سقز و زیویه)

۹- کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری

۱۰- کانون صنفی فرهنگیان گیلان

۱۱- کانون صنفی معلمان تهران( دربیانیه ای مستقل)

12. انجمن صنفی فرهنگیان کردستان / مریوان (بیانیه ی مستقل )

 

 

یکشنبه /۶/تیر/۱۴۰۰

.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©