Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ برابر با  ۱۹ جولای ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰  برابر با ۱۹ جولای ۲۰۲۱

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

 

 

توضیح و تکذیب امضای یک بیانیه

 

 

 

انتشار بیانیه‌ای در حمایت از اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت، گاز و پتروشیمی تحت عنوان «بیانیه جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، حقوق بشری و صنفی در دفاع از مطالبات کارگران اعتصابی» که اسامی امضاکنندگان این نامه هم در آن آورده شده است به برداشت‌های نادرست و سوء تفاهماتی دامن زده است.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همیشه پرچمدار استقلال مبارزه کارگری و مخالف سیاست‌های ضد کارگری همه جناح‌های حاکمیت بوده و تغییرات ضروری ساختار کار و اشتغال در کشور را بی‌اعتنا به بازی‌های جناح‌های حاکمیت و تنها در چهارچوب سازماندهی اراده مستقل مزد و حقوق بگیران تعقیب کرده است. ما هزینه‌های سنگینی بابت این استواری و ایستادگی در مبارزه مستقل کارگری پرداخته‌ایم. امری که بر همگان روشن است.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد و اعضای آن با عملکردشان مخالفت قطعی خود با جریان اصلاح طلبی و نمادهای آن را همواره در دستور کار خود داشته و دارد. در واقع امر، کسانی تلاش کرده‌اند با ذکر نام سندیکا و سوء استفاده‌ی مصادره جویانه از نام آن و برخی فعالین سندیکایی، ورشکستگی سیاسی خود را لاپوشانی کنند.

 

متاسفانه عده ای فرقه‌گرا هم بی‌توجه به واقعیت سوء استفاده‌ی صورت گرفته، بدون پرس و جو و تلاش برای آگاه شدن از آنچه که گذشته، با دیدن اسامی ما، فرصتی مغتنم برای حمله به سندیکا پیدا کرده و انتقاداتی بکلی بی پایه را متوجه ما کردند. پیشنیه ما امضاکنندگان این نامه روشن است:

 

ما، مدافعان جنبش و تشکل مستقل کارگران ایران هستیم و سال‌ها جزو زندانیان این نظام بوده‌ایم. ما همچنان تحت فشار شدید دستگاه‌های امنیتی آن قرار داریم و تاکنون هزینه ایستادگی بر استقلال مبارزه کارگری را با زندان، بیماری، بیکاری و انواع محرومیت‌ها پرداخته‌ایم. ما هرگز با برخی امضاکنندگان بیانیه که در سازماندهی نهادهای سرکوب مردم نقش ایفا کرده‌اند و یا با کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه مروج، مبلغ و مجری سیاست‌های ریاضتی و برده‌دارانه بوده و بخاطر تلاش در جهت تحکیم و بقای بساط ظلم و ستم بر کارگران و حقوق بگیران پاداش گرفته‌اند، در یک صف نمی‌ایستیم.

 

ما ضمن محکوم کردن هر نوع بهره.برداری ابزاری و مصادره جویانه از نام سندیکاها و تشکل‌های مستقل کارگری و صنفی، به خود و به عموم فعالین مستقل کارگری یادآوری می‌کنیم که تنها با تقویت همگرایی، هم‌اندیشی، اتحاد عمل گسترده اقشار مختلف کارگران و حقوق بگیران و در استقلال کامل از دولت‌، کارفرما و سرمایه‌داران است که می‌توانیم صف مستقلِ پیکار طبقاتی و مطالباتی را مستحکم‌تر نموده و از منافع طبقه خود در برابر دولت و سرمایه‌داران دفاع کنیم.

 

تاکید می‌گردد در خصوص انتشار نام اعضای سندیکا ذیل بیانیه مذکور، افرادی بدون اطلاع از بیانیه بصورت نیابتی نام‌شان وارد شده است.

 

رضا شهابی

داود رضوی

حسن سعیدی

ناصر محرم زاده

حسین کریمی

۲۸ تیر ۱۴۰۰

t.me/vahedsyndica

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©