Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ برابر با  ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰  برابر با ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱
بیانیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در آستانه بازگشایی مدارس، شهریور ۱۴۰۰

بیانیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

در آستانه بازگشایی مدارس، شهریور ۱۴۰۰

 

ملت بزرگ ایران ، همکاران عزیز

 

🛑 همان‌طور که روشن است جهان بعد ازکرونابحرانهای گوناگونی راپشت سرنهاده و یا سپری می کند.

 

امامردم ایران بحران‌های بزرگتر و فاجعه ‌بارتری را به خاطر سیاست‌های غلط حاکمیتی تحمل می‌کند.

 

با ورود کرونا، آموزش دچار مشکلات عدیده شد. به خاطر نبود امکانات و زیرساخت‌های ضروری برای معلمان و دانشجویان و کیفیت پایین اپلیکیشن شاد، حدود ۳۰ درصد ازدانش‌آموزان ترک تحصیل کردەاند.

حال که وزارت آ.پ و ستادملی‌ مبارزە با کرونا تصمیم گرفته‌اند که آموزش به صورت مجازی باشد، وظیفه حاکمیت این است که زیرساخت‌های ضروری از جمله گوشی هوشمند و اینترنت رایگان را برای دانش‌آموزان و معلمان فراهم کند.

 

یاد آوری می شود، در هرمقطعی از سال اگرقرار بربازگشایی مدارس باشد، بایدهمه ی معلمان و دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال واکسینه شوند. بازگشایی مدارس بدون توجه به تزریق واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی ،  واگذاری هر میز و نیمکت فقط برای یک دانش آموز، تامین وتوزیع روزانه  ماسک وموادضدعفونی کنندە برای دانش آموزان ومعلمان، منتهی به فاجعه خواهد شد.

 

اما مشکل فرهنگیان صرفا معضلات آموزش مجازی نیست ، بلکه معلمان مانند سایر زحمتکشان با معضلات فراوان معیشتی روبرو هستند، حقوق معلمان با تورم و گرانی افسارگسیخته هم خوانی ندارد. خط فقر رسمی دوازدە میلیون تومان است، درحالی که معلمان تازه استخدام سه و نیم میلیون بیشتر حقوق نمی‌گیرند،  معلمان خریدخدمت با استثمار مضاعف روبرو هستند، حتی یک میلیون تومان نیزحقوق دریافت نمی کنند!

 

معلمان نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی وحق‌التدریس امنیت شغلی ندارند، با اینکه آموزش و پرورش با کمبود نیرو روبروست پذیرفته‌شدگان کارنامه‌سبز، با تجمعات فراوان هنوز نتوانسته‌اند به حق خود برسند.

 

فرهنگیان  بازنشسته نیز با حقوق زیر خط فقر قادر به تامین معیشت وسلامت خود نیستند.

 این وضعیت ناگوار باعث شده‌ است طی یکسال گذشته معلمان از بازنشستگان تا شاغلان و کارنامه‌سبزها بارها دست به تجمع بزنند.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن اعلام حمایت از تمامی خواسته های معلمان، از اعتراضات صنفی و تجمعات پیش‌روی فرهنگیان حمایت می‌کند و اعلام می‌دارد :

۱. دولت و مجلس به جای مشخص کردن منابع پایدار به منظور اجرای نظام رتبه بندی برای شاغلان و همسان‌سازی بازنشستگان در طی سال‌های گذشته دست به وقت‌کشی زدند. به خصوص در یک سال گذشته نوبخت با افزایش ناقص و ناعادلانه فوق‌العاده ‌ویژه به کمک تشکل‌های وابسته دولتی به معلمان ظلم آشکاری نمود. به طوری که جمع کثیری ازمعلمان جوان از افزایش حقوق محروم شدند. جلسات بدون حضور نمایندگان شورا وتشکل‌های صنفی برگزارشد چرا که هرگز نمایندگان شورای هماهنگی وکانون‌های‌صنفی پای هیچ مصوبه‌ای علیه معلمان را امضا نکرده و نخواهند کرد.

 

دولت ومجلس موظفند فوق‌العاده ویژه فرهنگیان را مانند سایرکارمندان ارگان‌های دولتی به صورت کامل وبدون تبعیض اجرانمایند که شامل تمام معلمان گردد.

۲. دولت ومجلس موظفند رتبه‌بندی بر مبنای هشتاد درصد حقوق هیات علمی دانشگاه را مصوب و از اول فروردین ۱۴۰۰ آن را اجرا نمایند. ما نسبت به تصویب  ناقص رتبه‌بندی درجلسه سه‌شنبه، ۲۳ شهریور 1400 کمیسیون آموزش مجلس وحذف احتمالی هشتاد درصد هیات علمی هشدارمی‌دهیم و به رتبه‌ بندی ناقص تن نمی‌دهیم وهمراه با بدنه معلم می‌گوییم :

نه تسلیم نه سازش

رتبه بدون خواهش

 

۳. افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته باید برمبنای همسانسازی و مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری باشد،به طوری که حقوق این عزیزان به بالای خط فقر برسد.

ما به دولت و مجلس تا پایان شهریور فرصت می‌دهیم تا خواسته ‌های فوق رامحقق نماید در غیراین صورت شورای هماهنگی طی فراخوانی برنامه‌های اعتراضی خود را اعلام خواهد نمود و تا تحقق مطالبات به اعتراضات ادامه خواهد داد.

 

در پایان شورای هماهنگی از فرهنگیان  سراسر کشور در همه‌ی استان‌ها و شهرستان‌ها انتظار دارد ، برای وادارکردن حاکمیت به اجرای نظام رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و سایر خواسته‌های قانونی خود، به طور گروهی به ریاست آموزش پرورش هر ناحیه نامه نوشته و با امضای زنده، پیگیرخواسته‌های صنفی و به حق خودازجملە تامین تجهیزات مناسب برای آموزش مجازی باشند.

در این راستا شورای هماهنگی از همه‌ی فرهنگیان ستمدیده اعلام پشتیبانی نموده، و از فرهنگیان، با هرنامی درخواست می کند برای همبستگی هرچه بیشتر، به کانون‌ها و انجمن‌های صنفی شهرستان و استان خودبپیوندند، یا برای تشکیل صنف شهرستان خود اقدام نموده و با دبیرخانه شورای هماهنگی در تماس باشند.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©