Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ برابر با  ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰  برابر با ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱
#بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت بازداشت آقای #عزیر_قاسم‌زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان استان گی

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

در محکومیت بازداشت آقای عزیر قاسم‌زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان استان گیلان

 

درست یک روز بعد از تجمع بزرگ فرهنگیان برای اجرای کامل  رتبه‌بندی و  همسان‌سازی و  بهبود کیفیت آموزشی ، که در بیش از چهل شهر در سراسر کشور انجام گرفت ؛ متاسفانه  روز چهارم مهرماه آقای عزیز قاسم زاده ، سخنگوی کانون فرهنگیان استان گیلان ، و خواننده محبوب توسط نیروهای لباس شخصی در منزل پدری‌اش بدون ارائه هیچگونه مجوز قانونی و حکم بازداشت ،  دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد.

 

در ویدئوی به جا مانده از نحوه دستگیری بی‌توجهی به حقوق شهروندی و برخوردهای نادرست و به دور از اخلاق ماموران امنیتی و لباس شخصی‌ها در حضور خانواده با این فعال صنفی مشخص است نیروهای امنیتی با حضور پرتعداد و ایجاد رعب بر چشمان سخنگوی کانون گیلان چشم‌بند زده‌ و بدون هیچ توضیحی به مادر و خواهر نگرانش، ایشان را پابرهنه  به مکان نامعلومی منتقل نموده‌اند.

 

رفتارخشن وپرتنش ماموران در حالی بوده که پیش‌تراطلاعات شهرستان رودسر درتماس تلفنی عزیزقاسم‌زاده را احضارنموده‌ و مقرر شده‌ بود تا ایشان پس ازتماس مجدد برای پاره‌ای توضیحات به اداره اطلاعات مراجعه نمایند.

 

پس از انتشارخبر دستگیری عزیز قاسم زاده، شاهد موجی گسترده ازحمایت وهمبستگی با این فعال صنفی بودیم، مردم، جامعه معلمان، کنشگران صنفی ومدنی وهنرمندان با دقت ونگرانی خبرهای مربوط به ایشان را رصد می کنند و خواهان آزادی فوری این معلم خوشنام و هنرمند متعهد هستند.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم نمودن بازداشت غیرانسانی این فعال صنفی و هنرمند برجسته ، تاکید می‌کند که احضار،  بازداشت و اخراج فعالان صنفی چاره کار نیست.

 

صدای عزیز قاسم‌زاده‌ها انعکاس صدای مطالبات بر حق فرهنگیان ایران است. مقام‌های قضایی و امنیتی گمان می‌کنند که با دستگیری و زندانی کردن می‌توان مانع مطالبه‌گری شد، اما همانگونه که بارها تاکید کرده‌ایم حاکمیت باید پاسخگوی مطالبات قانونی و صنفی معلمان باشد و تن به خواسته‌های تشکل‌های صنفی بدهد. خواسته‌هایی که تامین کننده منافع معلمان و دانش‌آموزان و به تبع آن جامعه است.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران خواستار آزادی فوری و بدون قید شرط عزیز قاسم‌زاده و تمام معلمان زندانی است باید حکومت به پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی خاتمه دهد و بعد از دو دهه حبس و زندان کردن فعالان به این حقیقت رسیده ‌باشد که مطالبه‌گری و اعتراضات صنفی معلمان متکی بر فرد نیست و این مطالبات ریشه در واقعیت زندگی مشقت‌بارمعلمان شاغل و بازنشسته و وضعیت اسفبارنظام آموزشی دارد.  مطالبه‌گری که نتیجه رشد و آگاهی جنبش حق‌طلبانه فرهنگیان شاغل و بازنشسته‌است.

 

ما اعلام می‌کنیم دفاع از عزیز قاسم‌زاده و هر معلمی که به خاطر مطالبه‌گری دچار حبس و زندان شود وظیفه ذاتی کانون‌های صنفی و انجمن‌های صنفی است و شورای هماهنگی هرگز فعالان صنفی و معلمان را تنها نخواهد گذاشت و از همه دعوت می‌کنیم به هر شکل ممکن صدای عزیز قاسم‌زاده باشند. او که امروز،  ما از صدای دلنشینش محروم شده‌ایم.

 

در پایان یادآور می شویم،  بازداشت و زندان ما را متوقف نخواهد کرد و تا تحقق مطالبات و رسیدن معلمان به زندگی شرافتمندانه ودستیابی دانش‌آموزان به آموزشی رایگان ، عادلانه و با کیفیت در مسیر مطالبه‌گری استوار و محکم ایستاده‌ایم از همین رو از فرهنگیان عزیز درخواست می‌کنیم در کانون‌های صنفی معلمان و انجمن‌های صنفی فرهنگیان متشکل شوند و در برنامه‌ها و فراخوان‌های شورای هماهنگی مشارکت نمایند.

پیروزی و موفقیت ما در همبستگی جمعی ماست.

 

معلم زندانی آزاد باید گردد.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۵ مهر ۱۴۰۰

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©