Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ برابر با  ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰  برابر با ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱
اسماعیل گرامی ،باید فوری وبدون قید و شرط آزاد گردد

اسماعیل گرامی ،باید فوری وبدون قید و شرط آزاد گردد!

 

اسماعیل گرامی بازنشسته معترض به اتهام واهی " تبلیغ علیه نظام " و یا " اجتماع و تبانی" به 6 سال زندان و شلاق محکوم شده است، اسماعیل به اتهام مبارزه برای خواستها و مطالبات خود و دیگر بازنشستگان دستگیر و زندانی شده است. 

 

حکومت جمهوری اسلامی که از یک طرف با دست و پنجه نرم کردن با بحرانهای عمیق اقتصادی و سیاسی و از طرف دیگر با اعتراضات و اعتصابات هر روزه کارگری روبرو شده، تنها راه نجات خود را در سرکوب شدید و دستگیری معترضین و فعالین پیشرو جنبشهای اجتماعی و اعدام زندانیان سیاسی جستجو می نماید. نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی به علت ناتوانی در حل بنیادی مسائل اقتصادی و سیاسی جامعه چاره ای جز سرکوب، زندان و شکنجه برای عبور از این بحران را ندارد. 

 

آنچه مسلم است، سرکوب، زندان، شکنجه و اعدام و شگردهای ددمنشانه رژیم در عرض این چهار دهه نتوانسته جنبشهای اجتماعی را مرعوب نماید، فشارهای طاقت فرسا به زندانیان سیاسی، عدم اجازه مرخصی درمانی، تهدیدهای پیوسته مقامات امنیتی و اطلاعاتی و احضار و بازجویی کارگران و فعالین سیاسی، محاکمه غیابی و صدور احکام ظالمانه برای آنان، تنها نشانه ناتوانی رژیم اسلامی سرمایه داری است .

اعتراضات در کف خیابان که افرادی همچون اسماعیل گرامی بهای سنگینی برای آن پرداخت می نمایند و در اختناق و  زير سنگين ترين تهديدها و دستگيری ها صورت می گيرد، حاصل مبارزه طبقاتی خستگی ناپذير و مستمری است که مبارزات کارگران در طی سال ها به انجام رسانده اند. 

رشد مداوم مبارزات کارگری اعم از شاغل و باز نشسته در چند سال  اخير توانسته مسائل و خواسته های جنبش کارگری از جمله "حق داشتن تشکل آزاد و مستقل" ، " حق برخورداری از معیشت همگانی" و آزادی بیان را به مسائل و خواسته های محوری و مورد توجه جامعه تبديل کند. برای حکومتی که موجودیت آن از خیزش دی ماه 96 به زیر سئوال رفت و رأی به سرنگونیش داده شد، تحمل حتی يک روز اعتراض و اعتصاب را بر نمی تابد از این رو است که کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان، دانشجویان، وکلا، نویسندگان، هنرمندان معترض به زندان و حکمهای سنگین محکوم میشوند.  

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در خارج کشور ضمن محکوم کردن دستگیری و زندانی نمودن فعالین کارگری و دیگر جنبشهای اجتماعی، همواره برای آزادی کارگران زندانی تلاش نموده و در این مورد هم با همه توان برای رهائی این فعال بازنشسته فداکار کارگری مبارزه خواهد کرد. ما باید صدای اسماعیل گرامی و دیگر زندانیان دربند باشیم.  از  نهادهای کارگری بین المللی می خواهیم ضمن محکوم نمودن جمهوری اسلامی خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط این فعال کارگری بازنشسته و دیگرزندانیان سیاسی درایران شوند.

کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد گردند!

مرگ بر حکومت اسلامی سرمایه داری

سپتامبر 2021

 

nhkommittehamahangi@gmail.com

https://t.me/nahadhayehambastegi

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ـ خارج از کشور

 

                  

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©