Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ برابر با  ۰۲ دسامبر ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰  برابر با ۰۲ دسامبر ۲۰۲۱
قطعنامه پایانی تجمع سراسری فرهنگیان ایران

قطعنامه پایانی تجمع سراسری فرهنگیان ایران

  ۱۱ آذر ۱۴۰۰

 

مردم آگاه٬ فرهنگیان شریف ایران

 

امروز کشور ما ٬ به خاطر مدیریت ناکارآمد و غیرپاسخگو در بحران‌های مختلف طبیعی، زیست محیطی، روحی و روانی ، اخلاقی ، اقتصادی ، اجتماعی، سیاسی، آموزشی ، بهداشتی گرفتار آمده و عرصه‌ی زندگی بر مردم تنگ‌تر شده‌است.

 

برکسی پوشیده نیست ، که پیامد ابر بحرانهای موجود را توده‌ی مردمی  بر دوش می‌کشند  ، که دستشان از منابع قدرت و ثروت کوتاه است.

 

بی‌ گمان ابر بحران‌های  یاد شده  نتیجه ی عملکرد حاکمیتی است که جان و مال و زندگی مردم  و نسلهای آینده را ابزار آزمون و خطای  سیاست‌بازیهای خود قرار داده‌است.

 

بحران آب و تخریب محیط زیست و تحمیل فقر و فلاکت بر اقشار گوناکون و سرکوب مطالبات مردم ٬ نمونه‌ای از عملکرد مدیریت چپاولگرانه ایست که امروز دامن کشور را گرفته است.

 

نیک می دانیم ، که قربانی این شرایط دهشتناک، همه ی اقشار مردم از جمله، کودکان، جوانان ، زنان، کارگران ، فرهنگیان ، دانشجویان ٬ هنرمندان ، کشاورزان ، نویسندگان و سایر اقشار مولد جامعه ، حتی نسل‌های آینده است.

 

در چنین شرایط بحرانی، بیش از ۱۴ سال است که بخشهای گوناگون فرهنگیان بویژه بازنشستگان ، چشم امیدشان برای یک زندگی نسبی به دست دولت و مجلسی است که به نام نماینده‌ی  مردم سوگند وفاداری و خدمت به ملت یاد کرده ، اما بیشترین خیانتها را در حق مردم روا میدارند.

با افسوس بسیار باید گفت : مردم ایران امروز به بهای لقمه‌ای نان گروگان حاکمان بی‌تدبیرند.

 

بیش از ۱۴ سال است که فرهنگیان شاغل و بازنشسته ، به امید اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و گشایشی در زندگی خود روزگار می گذرانند ٬ اما هرروز بیش از پیش امیدشان به ناامیدی می گراید و اینک بعد از ماهها تبلیغات دروغین در مورد بهبود معیشت معلمان ، شاهد آن هستیم که طرح رتبه‌بندی‌شاغلان(هشتاددرصدحقوق‌ هیات‌علمی)

 وهمسان‌سازی‌بازنشستگان (مبتنی‌_بر_قانون_مدیریت_خدمات_کشوری )

توسط دولت و مجلس سلاخی می‌شود.

 

فرهنگیان ایران در قالب شورای هماهنگی و نیروهای خود جوش با حضور گسترده ، و مسالمت آمیز در صدها شهر کشور از دولت و‌مجلس خواستار رسیدگی به اوضاع معیشت خود و بهبودکیفیت آموزش و پرورش شده اند‌.

 

با افسوس فراوان باید گفت  آنان که  قوانین را وضع کرده‌اند امروز بزرگترین قانون شکنان هستند.

در تازه ترین واکنش به این قانون شکنی‌ها و ابر بحرانهایی که کشور را به سمت ویرانی می کشد، روز نهم آذر ماه جمعی کثیری  از فرهنگیان کشور در استان‌های مختلف از جمله قم ، خوزستان ، فارس ، کهگیلویه و بویراحمد٬ قزوین و دیگر شهرها به طور خودجوش پا به میدان نهادند و کلاس‌ها ی درس را تعطیل کردند و نشان دادند که در برابر این همه ستم سکوت نخواهند کرد.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از اعتراضات صنفی بدنه ی معلمان، به دولت و مجلس هشدار می دهد، تا زمانی که قانون مدیریت خدمات کشوری ، بویژه نظام همسان سازی حقوق بازنشستگان و طرح رتبه بندی شاغلین٬ همانطور که در مُرّ قانون آمده است٬ به اجرا درنیاید.در روزهای آینده همچنان اعتراضات را به اشکال گوناگون از جمله تحصن ٬ تجمع ٬ راهپیمایی٬ تعطیلی کلاس‌ها و سایر اشکال قانونی اعتراض٬ در سراسر کشور تا رسیدن به خواسته های قانونی٬ در فراخوانهای پی در پی ادامه خواهد داد.

 

یادآوری می شود عواقب هرگونه پیشامد ٬ برعهده ی کسانی خواهد بود٬ که فرهنگ و فرهنگیان را در طول دهه‌های گذشته به بازی گرفته اند.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۹ آذر ۱۴۰۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©