Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ برابر با  ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰  برابر با ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱
فراخوان تجمع سراسری

فراخوان تجمع سراسری

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

 

در اعتراض به :

 

۱.مصوبه ناقص رتبه‌بندی و عدم اجرای آن توسط دولت

 

۲.بی‌توجهی به لایحه همسان‌سازی بازنشستگان

 

۳. درخواست آزادی معلمان دربند به ویژه آقای رسول بداقی

 

🔹مکان تجمع :

تهران و البرز : مقابل سازمان برنامه و بودجه، جنب مترو بهارستان

 

مراکز استان‌ها : مقابل اداره کل استان

 

شهرستان‌ها : مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان

 

🔸 تاریخ تجمع:

پنجشنبه، دوم دی ماه، ساعت ۱۰

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۲۸ آذر ۱۴۰۰

..................................

بیانیه شورای هماهنگی

در اعتراض به مصوبه ناقص‌رتبه‌بندی مجلس

و مخالفت دولت با اجرای رتبه‌بندی

 

فرهنگیان عزیز بازنشسته و شاغل!

 

 در دور جدید اعتراضات صنفی، فرهنگیان ایران برای تحقق حقوق دانش‌آموزان و بهبود معیشت و منزلت معلمان شاغل و بازنشسته ، حماسه‌ای سترگ خلق کردند. اما متاسفانه مجلس روز چهارشنبه، ۲۴ آذر، توجهی به اعتراضات ننمود و نمایندگان مجلس رتبه‌بندی را ناقص تصویب نمودند.شب گذشته دولت هم با دهن‌کجی به خواسته ی فرهنگیان رسماً اعلام کرد که  همین رتبه بندی نیم‌بند را اجرا نمی کند.

 

بی تردید تصویب نیم بند رتبه‌بندی توسط نمایندگان مجلس حاصل اعلام نارضایتی‌ها و اعتراضات ما معلمان در کنش های صنفی تجمعات و تحصن ها بوده و  ادمین‌های استانی، فعالان صنفی و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی فرهنگیان  و تمام معلمان مطالبه‌گر همچنان تا تحقق مطالبات خود دست از اعتراض نمی کشند.به مصداق آن ضرب المثل مشهور «سوار را غم پیاده  و سیر را غم گرسنه نیست»دولتمردان و مجلسیان کمترین اعتنایی به رنج و شکنج معلمان سرزمین ما ندارند.

 

شورای هماهنگی مراتب اعتراض خود را نسبت به مجلس و دولت اعلام می دارد و اعلام می‌کند این مصوبه‌ی تحمیلی مورد قبول ما معلمان نیست و به دولت و مجلس هشدار می دهد در مقابل اراده و حقوق معلمان نایستند. بی‌شک این بی اعتنایی در آتیه تبعات جبران ناپذیری برای قانون‌شکنان خواهد داشت.

شورای هماهنگی در راستای ادامه مطالبه‌گری برای تحقق مطالبات فرهنگیان بازنشسته و شاغل اعلام می‌کند :

۱_ "همسان‌سازی واقعی حقوق‌ بازنشستگان بر مبنای قانون مدیریت خدمات کشوری" سال‌هاست که توسط دولت‌های مختلف نادیده گرفته شده‌است. قانون همسان‌سازی واقعی که قبلا بودجه آن پیش‌بینی شده است باید مصوب و از تاریخ اول مهر ۱۴۰۰ اجرا گردد.

۲_  به زبان ساده با توجه به مصوبه روز چهارشنبه،۲۴ آذر ، حقوق معلمان به صورت میانگین بین ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. تحقق  رتبه‌بندی ‌شاغلان بر اساس حداقل هشتاد درصد حقوق ‌هیات ‌علمی به حداقل ۲۵ هزار میلیارد تومان برای شش ماه دوم نیاز دارد و برای سال آینده بایستی بودجه حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومانی به آن اختصاص داده و منابع آن را شفاف اعلام نمایند. خواسته معلمان همترازی متناظر و پایه به پایه با اعضای هیات علمی است مطالبه‌ای که روح اصلی رتبه‌بندی است اما در مصوبه اخیر توجهی به آن نشده‌است. دولت باید رسما اعلام کند که رتبه‌بندی را از مهر ۱۴۰۰ اجرا خواهد کرد و منابع بودجه سال بعد را شفاف اعلام نماید.

 

۳_ فعالان صنفی در سراسر کشور پیشقراولان کنشگری هستند و تاکنون هزینه‌های فراوانی به آنان و خانواده‌هایشان تحمیل شده‌است اما دست از عدالتخواهی بر نداشته اند، اسماعیل عبدی با اتمام  شش سال زندان ظالمانه اکنون بیش از یک سال است که در حال  گذراندن حکم ظالمانه زندان ۱۰ ساله می باشد.از سوی دیگر محمدرضا رمضان‌زاده و یعقوب یزدانی هم دوران حبس خود را در بجنورد به خاطر فعالیت صنفی سپری می‌کنند و مهدی فتحی هم ماههاست با وجود بیماری سخت در بازداشت موقت به سر می برد.

حاکمیت برای ایجاد ترس و وحشت آقای رسول بداقی را با خشونت بازداشت نموده تا در معلمان رعب و وحشت ایجاد نماید اما طنین شعار  معلم زندانی آزاد باید گردد در تجمع روز دوشنبه ۲۲ آذر در تمام ایران نشان داد که معلمان آگاه، مرعوب سرکوب و سناریوهای امنیتی نمی‌شوند و از فعالان صنفی دربند حمایت می‌کنند. ما خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمام معلمان دربند به ویژه رسول بداقی هستیم

۴_ طی روزهای گذشته سایت موسوم به صدای معلم با طرح برخی اتهامات واهی موجب ایجاد خوراک  سناریوسازی رسانه‌های وابسته‌ای مانند کیهان، جوان و ... شد. رسانه‌هایی که از بیت‌المال بودجه دریافت می‌کنند و به جایی پاسخگو نیستند و پایگاهی بین مردم ندارند و زمینه سرکوب را فراهم می‌کنند. شورای هماهنگی متشکل از کانون‌ها و انجمن‌های صنفی فرهنگیان شناسنامه‌دار و قانونی است دوران این اتهامات نخ‌نما سپری شده و معلمان آگاه‌تر از همیشه، از شورای هماهنگی و تشکل‌های صنفی مستقل حمایت می‌کنند. ما این سناریوسازی رسانه‌‌ای که در اصل زمینه سرکوب است را به شدت محکوم می‌کنیم.

شورای هماهنگی با توجه به موارد فوق اعلام می‌کند تا تحقق رتبه‌بندی کامل و همسان‌سازی حقوق  بازنشستگان و شاغلین و  آزادی معلمان زندانی به ویژه آقای رسول بداقی قدرتمندانه پیگیر مطالبات تمام معلمان است

شورا بنا به درخواست فعالان صنفی و  عده زیادی از همکاران، تجمع روز سه‌شنبه، ۳۰ آذر را به خاطر نامساعد بودن شرایط جوی و مقارن بودن با شب یلدا لغو می کند و به تجمع سراسری در تهران و شهرستان‌ها ومراکز استان‌ها در تاریخ پنجشنبه، ۲ دی راس ساعت ۱۰ صبح ، در اعتراض به مصوبه مجلس و خلف وعده دولت در مورد رتبه‌بندی و عدم توجه به لایحه همسان‌سازی بازنشستگان فراخوان می‌دهد.

...................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©