Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ برابر با  ۱۵ مارس ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰  برابر با ۱۵ مارس ۲۰۲۲
بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس در اعتراض به سرکوب خشونت آمیز معلمان در شهرستان رودسر

 

 

بیانیه های اعتراضی به سرکوب معلمان

در تجمع جلو دادگاه رودسر گیلان

...................................................

اطلاعیه مهم

فرهنگیان شریف استان گیلان!

 

با توجه به درخواست‌های مکرر شما عزیزان مبنی بر حمایت و همراهی آقای عزیز قاسم‌زاده برای شرکت در دادگاه اعلام می‌گردد:

تجمع حمایتی از ایشان در ساعت ۹ صبح روز شنبه ، ۲۱ اسفند ، در مکان اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر  برگزار خواهد شد.

 

کانون صنفی فرهنگیان استان گیلان ضمن دعوت از  همکاران برای شرکت در این تجمع، خواهان تبرئه این کنشگر صنفی است.

 

کانون صنفی فرهنگیان استان گیلان

۱۹ اسفند ۱۴۰۰

 مکان تجمع : رودسر، ابتدای خیابان شهدا ، اداره آموزش و پرورش

 

 تاریخ : شنبه، ۲۱ اسفند ، ساعت ۹

...............................................

گزارش شماره یک

امروز صبح در حالی که عزیز قاسم‌زاده به همراه خانواده خود راهی دادگاه بود. نیروهای امنیتی با هتک حرمت خانواده و خشونت مانع همراهی اعضای خانواده شده، با مادر بزرگوار با خشونت برخورد شده و ایشان را هل داده و بر زمین زده‌اند. گوشی و تلفن برادر آقای قاسم‌زاده را ضبط نمودند و یکی از بستگان وی به نام  امیرحسین آقاجان‌پور توسط نیروی انتظامی بازداشت شده‌است.

 

همچنین نیروی انتظامی با اعلام و به بهانه رزمایش اطراف اداره آموزش و پرورش رودسر را به محاصره در آورده‌اند اما وجود جو پلیسی معلمان بر برگزاری تجمع حمایتی از آقای قاسم‌زاده تاکید دارند.

سرکوب خشونت‌آمیز تجمع معلمان در رودسر

 

گزارش  شماره دو

پس از شکل‌گیری هسته اولیه تجمع معلمان در رودسر، پلیس با خشونت اقدام به پراکنده نمودن معلمان نموده، خودروهای حامل معلمان از سایر شهرها را متوقف نموده و افراد را ضرب و شتم کرده‌اند.

 

بنا بر اطلاع نیروهای امنیتی و لباس شخصی  محمود بهشتی لنگرودی،  محمود صدیقی‌پور،  حسن نظریان و   مسعود فرهیخته،  بهرام بخشی‌پور را به همراه چند نفر دیگر دستگیر نموده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

 

 گزارش شماره سه

امروز نیروهای امنیتی مینی‌بوس حامل معلمان بندرانزلی ، که قصد شرکت در تجمع حمایتی از آقای قاسم‌زاده  داشتند، را ابتدا به یک خیابان محل استقرار سپاه منتقل نمودند و هنگامی که معلمان از ما ماشین پیاده شدند با توهین و فحاشی ماموران روبرو شده و توسط نیروهای یگان ویژه که سر و صورت خود را پوشانده بودند به صورت وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند به طوری که متاسفانه دو نفر از معلمان زن با توجه به آسیب‌ دیدگی راهی بیمارستان شده و وضعیت خوبی ندارند.

 

لازم به ذکر است تا زمان تهیه این خبر افزاد بازداشت شده به نام های  امیرحسین آقاجان،  محمود صدیقی‌پور ،  حسن نظریان ،  مسعود فرهیخته و  محمود بهشتی_لنگرودی،  بهرام بخشی‌پور هنوز در بازداشت هستند.

 

 

تعطیلی دادگستری رودسر و حالت نظامی شهر رودسر ، به دنبال برگزاری دادگاه عزیز قاسم‌زاده

 

گزارش شماره چهار

شرایط شهر رودسر امروز از ساعت ۷ صبح بسیار امنیتی بود و میدان منتهی به دادگستری از افراد نظامی با ماشین ه‍ای انتظامی حضور داشتند  دادگاه رودسر به حالت تعطیل در آمده بود و به هیچ کسی اجازه ورود نمی دادند. ماموران نیروی انتظامی به صورت چند لایه در جلوی دادگاه حضور داشتند،همچنین نیروهای یگان ویژه با صورت پوشیده در دوطرف بلوار مستقر بودند و رعب و وحشت ایجاد می کردند و با دیدن هر رهگذری که گوشی همراه داشت، موبایل او را ضبط می کردند.عزیز قاسم زاده و رامین صفر نیا( وکیل) با این جو امنیتی به همراه چند مامور وارد محوطه دادگستری شدند که آقای عزیز قاسم زاده با اعتراض شدید به فضای امنیتی حاضر گفت: برای محاکمه یک معلم تمام شهر و دادگاه را تعطیل کردید که این موضوع موجب هجوم ماموران به ایشان گردید و قاسم زاده در حالی که با اعتراض می گفت: نمی توانید با جو امنیتی و ارعاب صدای معلم را خاموش کنید و ما را هراسی از شما نیست،او و رامین صفر نیا را با فشار زیاد به همراه چند مامور به شعبه رسیدگی بردند که در آن محل نیز ماموران زیادی مستقر شده  بودند.مشخص نیست محاکمه یک معلم چه خطری برای شهر رودسر دارد که تمام شهر امروز به حالت نظامی در آمده بود.شایان ذکر است پس از اینکه جلسه آغاز شد، فضای رسیدگی به پرونده در داخل شعبه مناسب بوده و روند رسیدگی به لحاط شکلی قانونی برگزار گردید و‌ حتی قاضی شعبه با سعه صدر به وکیل فرصت هفت روز جهت ارائه لایحه ابلاغ کردکه با فضای رعب و وحشت بیرون تفاوت داشته، آقای قاسم‌زاده اتهامات منتسب را رد و آقای صفرنیا از موکل خود دفاع نمودند. هنگام خروج از دادگاه مردم همچنان پشت درهای دادگستری بودند که آقای قاسم‌زاده ضمن حضور در جمع مردم از آنان به خاطر فضایی که ایجاد کرده بودند عذرخواهی نمود .

................................................

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران ( تهران )

درمحکومیت رفتار وحشیانه ی نیروهای امنیتی با معلمان در گیلان

 

به نام خداوند جان و خرد

 

نزدیک به یک سال است که جنبش معلمان با مرکزیت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، در راستای پیگیری مطالبات صنفی و اجتماعی خود با تکیه بر حمایت معلمان، خیابان را به تسخیر خود در آورده است و با مدنی ترین شکل ممکن، مطالبات خود را پیگیری می نماید.

با این همه و با وجود همه تلاش‌ها در جهت مطالبه گری مسالمت آمیز، دولت و مجلس به عنوان نمایندگان حاکمیت، پاسخ مناسبی به این مطالبه گری نداده اند.

علاوه بر این در طول یک سال گذشته حاکمیت به شکل‌های مختلف تلاش کرده است که با برخورد های امنیتی و سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز معلمان، مانع از تداوم این مطالبه گری شود.

حبس فعالین صنفی، صدور احکام ناعادلانه و تشکیل پرونده برای ده ها فعال صنفی در سراسر کشور از جمله این فشار های امنیتی بوده است که هیچ کدام نتوانسته است، خللی در عزم راسخ جنبش معلمان در مسیر مطالبه گری ایجاد کند.

 در همین راستا متاسفانه امروز، نیروهای امنیتی، با ضرب وشتم شدید و هتک حرمت معلمان در رودسر، بویژه معلمان زن، چهره دیگری از استبداد سیاسی حاکم را نشان دادند.

 اتفاقات امروز بار دیگر نشان داد که شعارهای حاکمیتی در ستایش معلمان، نیرنگ و فریبی بیش نیست.

براستی همراهی آرام و مدنی  معلمان با همکارانشان در این دادگاه‌های فرمایشی، کدام بخش از امنیت حاکمیت را به خطر می اندازد که پاسخش، چنین برخوردهای وحشیانه ای است ؟!

 

 در همین راستا کانون صنفی معلمان ایران( تهران ) ضمن محکومیت برخورد وحشیانه نیروهای سرکوبگر و امنیتی با معلمان، بویژه معلمان زن و بازداشت تعدادی از همکاران در رودسر، به حاکمیت هشدار می دهد که برانگیختن خشم فرهنگیان می تواند، عواقب سنگینی برای حاکمیت داشته باشد.

 

در پایان ما به عنوان یک تشکل صنفی و مدنی به حاکمان و نیروهای امنیتی اعلام می کنیم که حمایت  معلمان، از همکاران دربند و همراهی مدنی با فعالان صنفی که با اتهامات واهی به دادگاه فراخوانده می شوند، یک وظیفه تشکیلاتی و همیشگی خواهد بود.

این مسیر ادامه خواهد داشت و برای شما بهتر است که این همراهی را به رسمیت بشناسید. چرا که هر هزینه ای که به ما تحمیل شود در مقابل حاکمیت هم هزینه ای پرداخت خواهد کرد.

 

کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)

۱۴۰۰/۱۲/۲۱

................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس

در اعتراض به سرکوب خشونت آمیز معلمان در شهرستان رودسر

 

سیصد گُل سرخ یک گُل نصرانی

ما را ز سر بریده می ترسانی؟

ما گر ز سر بریده می ترسیدیم

در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

 

تجمع حمایتی از عزیز قاسم زاده امروز ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر با جو امنیتی شدیدی مواجه گردید و در آستانه سال نو قلب و روح فرهنگیان سراسر کشور را جریحه دار نمود.

امروز معلمان شریفی که از تمامی شهرستانهای گیلان و سایر استانها برای حمایت آمده بودند با توهین و فحاشی ماموران روبرو شدند و توسط نیروهای یگان ویژه که با پوشاندن سر و صورت خود حتی شجاعت آشکار نمودن چهره های علم ستیزشان را نداشتند تعدادی به شدت آسیب دیده و تعدادی بازداشت شدند.

 

انجمن صنفی معلمان فارس ضمن محکوم کردن این برخوردهای خشونت آمیز اعلام می دارد که این رفتار شما با هیچ یک از موازین قانونی و حقوقی مطابقت ندارد و شما همچنان وقیحانه به نقض اصول قانون اساسی ادامه می دهید اما بدانید هر چه شدیدتر سرکوب مان کنید هر بار قوی تر و استوارتر از قبل مقابل تان قد علم می کنیم و به گفته عزیز قاسم زاده

نمی توانید با جو امنیتی و ارعاب صدای معلم را خاموش کنید و ما را هراسی از شما نیست

 

شمایی که امروز معلمان را در رودسر سران فتنه و برانداز خواندید و برای محاکمه یک معلم تمام شهر را به حالت نظامی و آماده باش در آوردید بدانید جنش معلمان ایران که ریشه در اراده آگاهانه و آمیخته با شجاعت و دلاوری فرهنگیان این مرز و بوم دارد قابل سرکوب نیست و این رفتارهای غیر قانونی و متوحشانه شما در حافظه فرهنگیان این مرز و بوم ثبت خواهد شد .جامعه فرهنگیان قطعا در پاسخ به این رفتارهای توهین آميز شما سکوت نخواهد کرد همچنان که رفتار و برخورد منطقی ضابطین قضایی و نیروهای امنیتی شهرستان فراشبند استان فارس را در رابطه با پرونده همکاران ارج می نهند لذا تمامی نیروهای امنیتی و قضایی را به پیروی از این گونه رفتارهای منطقی فرا می خواند .

 

در پایان خواهان اتمام این رفتارها و سرکوب ها و عذر خواهی نهادهای دستور دهنده به نیروهای خودسر به هتک حرمت ،فحاشی و کتک کاری معلمان هستیم.

 

انجمن صنفی معلمان فارس

...........................................................

کنشگران فرهنگی و کانون صنفی معلمان البرز

در محکومیت حمله به معلمان در رودسر استان  گیلان

 

ای قلم حوصله کن درد فراوان دارم

بی نهایت گله از بازی دوران دارم

 

       به نام آنکه خرد را آفرید

 

هنوز از شوک سرکوب وضرب وشتم #معلمان_البرزی توسط نیروهای پاسداشت امنیت و نظم عمومی تجمع روز شنبه سی ام بهمن ماه مقابل خانه خودشان آموزش و پرورش در کرج بیرون نیامده بودیم که دگر بار شاهد سرکوب این نیروها به فرهنگیان همیشه مورد تبعیض در شهر رودسر بودیم البته در حمایت از یکی دیگر از یاران فرهیخته ای که #عزیز_قاسم‌زاده که جرمش دفاع از قلب تپنده ایران زمین یعنی آموزش وپرورش بود، دفاع از کودکان باز مانده از تحصیل، حمایت از معلمان زندانی و خانواده آنها و معیشت معلمان و اعتلای آن، و پاسخ حاکمیت مثل همیشه بجای ایجاد آرامش و مراقبت از شهروندانش  چیزی جز سرکوب نبود، اذیت و آزار، بازداشت و زندانی کردن ده‌ها معلم، بوده چه آنانی که به عنوان نمایندگان معلمان در کانون های صنفی هستند چه کنشگران این عرصه!

 هتک حرمت و ضرب و شتم شدید معلمین در رودسر که مسبوق به سابقه هم می باشد، به وضوح نشان داد که حاکمیت اعتراضات مسالمت آمیز و البته برحق معلم را بر نمی تابد و بجای چاره اندیشی برای حل مسئله، در صدد پاک کردن صورت مسئله است!

حادثه غمناک روز شنبه  ۲۱ اسفند رودسر و برخوردهای سیستماتیک و تکراری با کنش‌گران فرهنگی نشان داد که جامعه معلمان و فرهنگیان‌، به دید تهدید نگریسته می شوند، معلمانی که سکاندار تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم و معماران فرهنگی وطنشان هستند.

تکرار برخوردهای غیرمسئولانه، خشن  نیروهای به ظاهر امنیتی با معلمان‌ به ویژه بانوان معلم، همه را متاثر کرد و بی تردید موجب می شود روز به روز اعتماد به سیستم کم وکمتر شود، تکرار این برخوردهای کور و خلاف قانون اساسی کشور با فرهنگیان در اقصی نقاط کشور نشان دهنده بی تدبیری و بی برنامه بودن در اداره کشور است.

کنشگران و کانون صنفی معلمان البرز ضمن محکومیت برخورد خلاف قانون و بی اخلاقی و ایجاد رعب و وحشت در بین فرهنگیان خواهان برخورد قانونی با این متجاوزان به حقوق شهروندی هستیم  و آمرین و عاملین این هتک حرمت را نه فراموش می کنیم نه می بخشیم مگر اینکه بساط این بی عدالتی بر چیده شود

 کنشگران و کانون صنفی البرز این رفتار عامدانه را محکوم کرده و از مسئولین می خواهیم  بجای سرکوب، قانون اساسی کشور را خودشان مطاع باشند.

 

 کنشگران فرهنگی وکانون صنفی البرز

۱۴۰۰/۱۳/۲۲

...........................................

بیانیه هیأت موسس انجمن فرهنگیان هرسین

دیروز مریوان ، امروز رودسر ، فردا ایران

.

نه « قلم» می شکند ، نه «قدم» می لرزد،

چون معلم انتخاب کرده که «باشد» در هر

کجا که تبعیض ، ستم و سرکوب سربرآرد.

 

معلم جز «زنده گی» چیزی نیاموخته ، هر

آنچه قدرت می پندارد سبب « نیستی»

معلم میشود همان ، نزد معلم عین «هستی»

است.

 

بار دیگر قداره در برابر قلم شکست را پذیرفت

همچنانکه زور در برابر دانش و بینش.و صحنه

نبرد رودسر زنده سر بود.

 

قدرت بداند و آگاه باشد آنچه معلم را نمونه

جامعه ی مطالبه گر ایران کرده « استقامت» اوست ، معلم این رویه را با تمامی هستی

خویش ادامه خواهد داد.

 

ما، همراه فرهنگیان سراسر ایران این برخورد

اهانت آمیز و قهری را با معلم سرفراز، عزیز

قاسم زاده خصوصاً معلمان فرهیخته و

آزاده ای که ایشان را همراهی می کردند،

محکوم می کنیم و امید داریم حاکمیت،

من بعد عقلانیت لازم را در این گونه موارد

بکار گیرد.

 

هیأت موسس انجمن فرهنگیان هرسین.

بیست و یکم اسفند هزارو چهار صد.

................................................

بیانیه کانون صنفی معلمان استان   بوشهر

در  محکومیت رفتار ظالمانه نیروهای امنیتی با معلمان در  رودسر

 

 

به نام خداوند دانایی و توانایی ها

 

 قسم به قلم و نوشتن که یکی از اعجاز قرآن می دانند و امروز، روزی بود که بار دیگر قدرت این اعجاز بر همگان آشکار شد .

فضایی اینچنین امنیتی و به تعطیلی کشاندن یک شهر و یک دادگاه در رودسر برای محاکمه یک معلمِ قلم به دست، تنها و تنها نشان از قدرت اعجاز گر قلم و ناتوانی اصحاب قدرت در مقابل آن دارد‌.

عزیز قاسم زاده قاتل نبود که بترسید  مبادا‌ گلویی پاره کند و در شهر بچرخاند  که اینگونه با نیروهای تان دورش حصار کشیدید!

گو اینکه عزیز معلمی ست برای پایان دادن به این فجایع انسانی.

 

عزیز قاسم زاده رشوه خوار و اختلاس گر نبود که بهراسید مبادا سربازان تان را با پول اغوا کند...

  شما از تنها دارایی عزیز قاسم زاده یعنی قلمِ آگاهی بخش معلم و نوشتار معلم ترسیدید که نتوانستید وحشت تان را پنهان کنید و اینگونه از خودتان آبرو  بردید.

 

قطعا رفتار امروز شما با معلم و جامعه فرهنگیان، از لحاظ قانونی، شرعی و عرفی، مردود و منفور است.

کانون صنفی معلمان استان بوشهر

ضمن محکوم کردن برخورد شدید ماموران امنیتی در رودسر و به تشنج کشیدن تجمع آرام فرهنگیان در حمایت از عزیز قاسم زاده معلم و هنرمند فعال صنفی و بازداشت و ضرب و شتم تعدادی از همکاران آقا و خانم، اعتراض خود را اعلام و خواهان اعلام فراخوان تجمع سراسری در هفته پایانی اسفندماه در حمایت از  معلمان زندانی و در انتظار حکم را داریم.

 

سراپا اگر زرد و پژمرده ایم

ولی دل به پاییز نسپرده ایم

...

 

اگر داغ دل بود، ما دیده ایم

اگر خون دل بود، ما خورده ایم

 

...

 

گواهی بخواهید، اینک گواه:

همین زخم هایی که نشمرده ایم!

 

دلی سربلند و سری سر به زیر

از این دست عمری به سر برده ایم

قیصر امین پور

 

کانون صنفی معلمان استان بوشهر

۱۴۰۰/۱۲/۲۱

..................................................

گروه چالش صنفی معلمان ایران

در محکومیت سرکوب و هتک حرمت معلمان

توسط نیروهای سرکوب گر در  رودسر

 

 

 اعتراضی که شنیده نشود، فریاد می شود!

 چندین سال است که معلمان ایران  نسبت به ساختار تبعیض آمیز و عدالت گریز نظام آموزشی معترض می باشند و اعتراضات خود را به شیوه های گوناگون و منطبق با اصول قانونی از جمله قانون اساسی و حقوق مدنی و شهروندی نشان داده اند.

 

ولی پاسخی جز سرکوب، احضار ، تهدید و زندان دریافت نکرده اند و حاکمیت نشان داده گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات قانونی معلمان ندارد، و به جای توجه و تمرکز بر وظایف حاکمیتی و دوری از بی عدالتی از وظایف خود در نظام آموزشی سر باز می‌زند و به‌ عنوان نمونه پرونده سازی را جایگزین مدرسه سازی نموده است و...

 در حالی که در هفته و روزهای اخیر موج گسترده ای از برخوردهای سرکوبگرایانه همچون احضار و تهدید معلمان را شاهد بودیم روز شنبه ۲۱ اسفند، خشونت و سرکوب عریان تر از هر همیشه خود را نشان داد.

 

 در حالیکه معلمان در حمایت از  آقای عزیز قاسم‌زاده واعتراض به پرونده سازی علیه ایشان در شهر #رودسر برای تجمع مسالمت آمیز و کاملا مدنی آماده می شدند ، اوایل صبح جلوی دادگاه ضمن ایجاد رعب و وحشت، برخورد اهانت آمیزی با خانواده‌ی‌ ایشان داشتند.حتی به مادر پیر و سالخورده او رحم نکردند و او را با خشونت و فشار بسیار پرتاب کردند که هوشیاری یکی از همراهانش در نگه داشتن مادر قاسم زاده مانع از بروز یک فاجعه شد.

و تاسف بارتر، برخورد خشن با معلمان تجمع کننده، بخصوص ضرب و شتم معلمان زن، روزی تاریک در احترام به معلم در کارنامه حکومت در تاریخ ثبت شد.

 

 در همین راستا گروه چالش صنفی معلمان ایران ضمن محکومیت این حرکت بسیار شنیع نیروهای امنیتی و سرکوبگر با معلمان عهد و پیمان می بندد که این روزها را فراموش نخواهد کرد و خواستار محاکمه عاملان و دستور دهندگان آن هستیم. و تا رسیدن به هدف که همان اعتلای آموزش و پرورش و فرزندان ایران زمین هست از پای نخواهیم نشست.

 و نسبت به حمایت از همکاران خود متعهد هستیم و خواهیم بود

و هستیم بر آن عهد که بستیم.

 

گروه چالش صنفی معلمان ایران

...............................................

بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان/ سقز و زیویه

در دفاع از عزیز قاسم‌زاده، و محکوم نمودن اقدامات اخیر شهرستان رودسر، و سرکوب خشن معلمان‌.

 

اقدامات اخیر نیروهای سرکوب‌گر در رودسر گیلان،که با ضرب و جرح همکاران به ویژه همکاران خانم‌، همراه بود ذات و باطن اندیشه‌ی تمامیت خواهی و گفتمان به دور از عقلانیت، ادب و فراقانونی عده‌ای افراد منحرف نفوذی در دستگاه های امنیتی و انتظامی را بیش از پیش نمایان ساخت، و نشان از برداشته شدن صورتک نفاق و تمامیت خواهی طیفی در کشور می‌دهد،که با استفاده از مزدوران معلوم‌الحالِ بی‌مایه ، در صدد بی‌حرمتی و محدود کردن هر چه بیشتر حقوق اقشار مختلف، به ویژه معلمان مطالبه‌گر، عدالت‌خواه و خواسته‌های به‌حق و قانونی ایشان هستند.

 

این در حالیست که عده‌ای تهی‌مغز،با توهم آتش به اختیاری، هر از گاهی لجام گسیخته دست به اقدامات فراقانونی و مشمئزکننده می‌زنند،اقدام ناشایست وتفکر خطرناکی که جز آسیب رساندن به اعتماد عمومی، ناامیدی ازمحوریت قانون و نظم در جامعه، وترویج قانون شکنی ساختار مند،دستاوردی نداشته  و نخواهد داشت.

در کشوری با این همه قدمت و سبقه و دارای قوانین کلی و جزئی، عنان امور را به آتش به اختیاران سپردن، دور از عقلانیت است و جایگاه حقوقی و عرفی ندارد وخطر اشاعه بی قانونی وبی اعتبارانگاری قوانین موجود را، به دنبال خواهد داشت،که سرانجام آن بحران مشروعیت حاکمیت قانونی وتزریق تفکرخطرناک آتش به اختیاری به بدنه ی جامعه است .

بدیهی است حکومت به جای این بدعت ناشایست، بایستی مر قانون را استمرار و توسعه بخشد، و با سرعت و بیش از هر زمان دیگری، حقوق فرهنگی، صنفی و قانونی معلمان، دانش آموزان و اقشار و اصناف گوناگون را که در قانون اساسی کشور به وضوح بیان شده است را، به رسمیت شناخته و از تحدید و تهدید حقوق ملت، دست بردارد و راه را بر جریان‌ها و افکار انحصارخواهانه، و آن‌هایی که اساساً اعتقادی به حقوق ملت ندارند، سد کند.

 

خوشبختانه مبدأ و نیات این تحرکات، مذبوحانه مدت‌هاست که برای مردم ایران و به ویژه جامعه‌ی فرهنگی کشور، هویدا شده و این تلاش‌ها که به منظور سرکوب و سوءاستفاده از شرایط موجود کشور انجام می‌گیرد، هر بار با حضور آگاهانه، پرشور و موثر معلمان خنثی شده است.

 

  این گونه حرکات، تلاشی مذبوحانه و غیر عقلانی در جهت سرکوب و  به انحراف کشیدن خواست و اراده‌ی نهادهای مدنی، مردمی و قانونی است،  که با اطمینان می‌توان گفت،با آگاهی بیش از بیش تشکل های صنفی،مدنی وقانونمند، دارندگان این تفکر خطرناک،در تحقق این آرزو ناکام خواهند ماند.

 

#انجمن_صنفی_معلمان_کردستان/  سقزوزیویه ضمن محکوم کردن و ابراز انزجار از این اعمال شنیع، جاهلانه و غیر اخلاقی از آحاد معلمان و جامعه فرهنگی می‌خواهد بیش از گذشته در جهت استیلا و دفاع از  فرهنگ و حقوق خود همت گماشته و آن ها را پاس بدارند و تاکید دارد اگر عقلانیتی در  زعامت و مدیریت کشور مانده است از این انحرافات و کج روی ها برگشته و در جای درست موقعیتی که به آنها تفویض شده، قرار گیرند.

 

 همچنین از تمام مردم ایران درخواست دارد اجازه ندهند کسانی که نفوذ و قدرت آنان ماحصل این بی قانونی، استبداد و به حاشیه راندن اراده‌ی ملت برای اداره‌ی امور کشور است با این شیوه‌ی مدیریت ناکارآمد به اهداف  فراقانونی خود برسند و برای تحقق این‌که در همه حال قانون فصل‌الخطاب  همگان باشد، بیش از پیش تلاش کنند.

 

در پایان از دستگاه قضایی انتظار دارد با فوریت برای این هتک حرمت به معلمان، به خصوص خانواده ی #عزیز_قاسم‌زاده و این عمل شنیع و ناشایست، آمران و عاملان حادثه‌ی رودسر استان گیلان  پرونده‌ای در دادگاهی علنی گشوده شود تا در انظار مردم و جامعه‌ی فرهنگی  مورد رسیدگی واقع شود.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان/ سقز و زیویه

۱۴۰۰/۱۲/۲۳

.............................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان

در محکومیت رفتار خشونت آمیز با معلمانی

که قصد تجمع مسالمت آمیز در حمایت از آقای عزیز قاسم زاده عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان در روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر داشتند.

 

به نام خداوند جان و خرد

     

پذیرش حق  اعتراض از ویژگی های بسیاری از جوامع امروز است.  ما معلمان هم به عنوان گروهی مرجع از جامعه ایرانی بر این همه نابرابری حقوقی، حق کشی و بی توجهی ارکان حکومتی نسبت به خود معترضیم و در روند پیگیری خواسته های خود تجربه های قلمی و عملی چندی را پشت سر نهاده ایم، در راستای اهمیت این حق اعتراضی بیان می داریم که جامعه مردابی جامعه مرده خواهد بود که در آن آب های راکد، مرگ ماهی ها و هر نوع حیات را در پی خواهد داشت و ما که گفته و ناگفته قرار بسته ایم شور و هیجان بیافرینیم، نمی توانیم پشت درهای فروبسته بمانیم و شاهد حذف تدریجی خود و نابودی هویت فرهنگی مان باشیم پس در هر صورت به پرواز شک نمی کنیم و فواره اعتراض را همچنان باز نگه می داریم.

شاهد نهادینه شدن تدریجی اعتراضات و نهادینه شدن تدریجی واکنش نظام به اعتراضات هستیم. مجموعه این شرایط است که بر اساس آن  می توان ایران را جامعه جنبشی نامید.

 

هر جنبشی اعتراضی، پاسخی که از مسئولان  می یابد، رنگ خاصی می گیرد اگر پاسخ در خور بیابد به سود طرفین می انجامد. اما اگر جواب مناسب نگیرد، یا به حرکات تند اجتماعی منجر می شود یا به شورزار یأس گردن می نهد که این دو(حرکات تند و یأس)آسیب های جبران ناپذیری در پی خواهند داشت.

جنبش معلمان با این که پاسخ شایسته ای از طرف دیگر دریافت نکرده است، مسلماََ یأس را نخواهد پذیرفت، از روند صعودی اعتراض هم پا پس نخواهد کشید.

 

در اعتراض مسالمت آمیز روز ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ تدبیر نادرست مقامات سبب رفتار خشن مأموران به ویژه لباس شخصی ها که همچون رباط های بی احساس با زدن ضربه بر پشت فرهنگیان پیر و جوان آنها را از اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر دور می کردند، رفتار زشت و زننده با بانوان فرهنگی و مصدوم کردن بعضی از آنها ، زدن و انداختن فرهنگی بازنشسته بر کف خیابان، در نهایتِ بی حرمتی بازداشت آقایان محمود بهشتی لنگرودی، محمود صدیقی پور، حسن نظریان، بهرام بخشی پور، مسعود فرهیخته، رفتار بسیار ناشایست با مادر آقای قاسم زاده و دیگر اعضای خانواده...

همه اینها بر نادرستی عملکرد مسئولان و حقانیت خواسته های فرهنگیان دلالت دارند.

 

های مسئولان چشم و گوش بر واقعیت های جامعه نبندید. خانه از آن همه ماست بیش از این خرابش نکنید. ملت ناراضی را همیشه به زور سرنیزه نمی توان ساکت نگه داشت. دردا که در همیشه تاریخ قدرتمندان این را درنیافته اند.

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان بار دیگر بر خواسته های برحق صنفی فرهنگیان ( آزادی معلمانی که به واسطه فعالیت صنفی زندانی شده اند، مختومه اعلام کردن پرونده های فرهنگیان فعال صنفی، بازگشت به کار معلمان اخراجی، اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، تحصیل رایگان برای همه فرزندان جامعه، برخورداری همه فرهنگیان شاغل و بازنشسته از بیمه درمانی کارآمد...) پای می فشارد و از مقامات جمهوری اسلامی ایران می خواهد به این خواسته ها بی توجه نباشند چرا که پیامدهای ناگوار آن به ضرر همه است.

 

۱۴۰۰/۱۲/۲۳

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

........................................................................

بیانیه ی انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته ی کرمانشاه

در محکومیت بازداشت عزیز قاسم زاده

 

به نام خداوند جان و خرد

 

در پی احضار همکار مطالبه گر فرهنگی، جناب آقای قاسم زاده به دادگاه رودسر جمعی از همکاران فرهنگی تصمیم گرفتند در روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ایشان را همراهی کنند.

شوربختانه هنگامی که همکاران می خواستند در موعد مقرر در دادگاه حاضر شوند با محاصره خیابان توسط نیروهای امنیتی مواجه شدند.

نیروهای امنیتی به عنوان حافظ جان و مال و ناموس مردم این بار با رفتار ناشایست و بدور از شآن انسانی، همکاران فرهنگی بی دفاع را مورد ضرب و شتم و هتک حرمت قرار داده به طوری که چند نفر از بانوان فرهنگی راهی بیمارستان شدند که قلم از وصف و بیان آن شرم دارد.

 انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه این گونه برخورد غیر انسانی و غیر اخلاقی با زحمتکشان فرهنگی را به شدت محکوم کرده و خواستار برخورد قضایی با افراد قانون شکن و خودسر می‌باشد،

 

و در پایان مطالبه گران شجاع سراسر کشور را به همدلی و اتحاد ناگسستنی دعوت نموده که تا رسیدن به تمامی مطالبات قانونی، راسخ و پایدار بمانیم.

 

"انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه "

۲۲ اسفند ۱۴۰۰

.....................................................

بیانیه محکومیت کنشگران صنفی فرهنگیان مازندران

نسبت به خشونت  نیروهای حاکمیتی درتجمع فرهنگیان رودسر

 

 بار دیگر شاهد تحدی نیروهای امنیتی  نسبت به محبوبترین قشر جامعه بودیم .

این حرکت ضد انسانی و ضد مدنی نه تنها وهن به معلم  بلکه وهن به کل جامعه است.

 

بعنوان قشری که وظیفه تربیت جامعه بر عهده اوست بار دیگر این رسالت عظیم را به رخ تان کشیده، پیشنهاد می کنیم به سرانجام این رفتارهای قهری بیاندیشید که حکومت ظلم پایدار نمی ماند. معلم الگوی فرزندان این مرز و بوم است با بی حرمتی به  این جایگاه، افق آینده را تیره و تار نسازید، گرچه حال امروزمان را با تعصب های خود مدارانه بد کردید و به گستاخی، سوار بر اسب سرکش قدرت بر انسانیت می تازید.

 

اما آگاه باشید وهوشیار که در آینده نه چندان دور سیر زمان و قواعد حاکم بر ساختار جامعه مجابتان می‌کند که در مقابل انسانیت و مدنیت سر تسلیم و تعظیم فرود آورید.

و سخن آخر و اتمام حجت ،در صورت استمرار و ادامه حرکتهای نابخردانه و غیر انسانی از این دست، مطمئن باشید موج حق طلبی  انسانهای آگاه شما را در خود غرق خواهد کرد که قدرت واقعی از آن مردم است.

 

"ادمین های گروه‌های مطالبات صنفی فرهنگیان مازندران"

۲۲  اسفند  ۱۴۰۰

........................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس

در اعتراض به سرکوب خشونت آمیز معلمان در شهرستان رودسر

 

سیصد گُل سرخ یک گُل نصرانی

ما را ز سر بریده می ترسانی؟

ما گر ز سر بریده می ترسیدیم

در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

 

تجمع حمایتی از عزیز قاسم زاده امروز ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر با جو امنیتی شدیدی مواجه گردید و در آستانه سال نو قلب و روح فرهنگیان سراسر کشور را جریحه دار نمود.

امروز معلمان شریفی که از تمامی شهرستانهای گیلان و سایر استانها برای حمایت آمده بودند با توهین و فحاشی ماموران روبرو شدند و توسط نیروهای یگان ویژه که با پوشاندن سر و صورت خود حتی شجاعت آشکار نمودن چهره های علم ستیزشان را نداشتند تعدادی به شدت آسیب دیده و تعدادی بازداشت شدند.

 

انجمن صنفی معلمان فارس ضمن محکوم کردن این برخوردهای خشونت آمیز اعلام می دارد که این رفتار شما با هیچ یک از موازین قانونی و حقوقی مطابقت ندارد و شما همچنان وقیحانه به نقض اصول قانون اساسی ادامه می دهید اما بدانید هر چه شدیدتر سرکوب مان کنید هر بار قوی تر و استوارتر از قبل مقابل تان قد علم می کنیم و به گفته عزیز قاسم زاده

نمی توانید با جو امنیتی و ارعاب صدای معلم را خاموش کنید و ما را هراسی از شما نیست

 

شمایی که امروز معلمان را در رودسر سران فتنه و برانداز خواندید و برای محاکمه یک معلم تمام شهر را به حالت نظامی و آماده باش در آوردید بدانید جنش معلمان ایران که ریشه در اراده آگاهانه و آمیخته با شجاعت و دلاوری فرهنگیان این مرز و بوم دارد قابل سرکوب نیست و این رفتارهای غیر قانونی و متوحشانه شما در حافظه فرهنگیان این مرز و بوم ثبت خواهد شد .جامعه فرهنگیان قطعا در پاسخ به این رفتارهای توهین آميز شما سکوت نخواهد کرد همچنان که رفتار و برخورد منطقی ضابطین قضایی و نیروهای امنیتی شهرستان فراشبند استان فارس را در رابطه با پرونده همکاران ارج می نهند لذا تمامی نیروهای امنیتی و قضایی را به پیروی از این گونه رفتارهای منطقی فرا می خواند .

 

در پایان خواهان اتمام این رفتارها و سرکوب ها و عذر خواهی نهادهای دستور دهنده به نیروهای خودسر به هتک حرمت ،فحاشی و کتک کاری معلمان هستیم.

 

انجمن صنفی معلمان فارس

.......................................................................

به بهانه ی رخداد رودسر و جلسه ی عزیز قاسم زاده

 

امراله نصرالهی

 

ارغوان

این چه رازی است که هر بار بهار

با عزای دل ما می آید

وین چنین بر جگر سوختگان

داغ بر داغ می افزاید

 

باز سم ستوران غرچگان و اعوران در آغازگاه بهاری دیگر از برای شکفتنی دیگر، پای بر گرده هایمان نهادند. همین که فصل، فصل روییدن می شود و آیین سبزینگی به -رسم بر سفره هامان پدیدار می گردد، سواران خزان از راه می رسند و خسته خسته اندام ناساز ما را لت لت و چاک چاک می کنند تا نابرسم طریق گجسته و ناجوانمردی شان را عقده ها بگشایند. ما قلندران وادی حقیقت را، دردی کشان کوی محبت را، عاشقان مقام انسانیت را، زخمی ناسور زنند.

 

 پیشگاه حقیقت را تازانه زنان با وردهایی پر ز دروج و فریب بسمل کنند. گلوی مرغ سحر را بدرند، آواز سرخ او از گلو برنامده خفته سازند که گویی مراد آنها تنها در نامرادی ماست. این بی چرا زندگان و شب کوران تنها معاد مقدرشان جز این نبوده است. می آیند تا آب حیوان تیره گون سازند، از شاخ سرو خون چکانند. ما انبوه اندوهان دیرین، شاهدان بی سرنوشت این بی درکجایی بوده ایم.

 

 ما را حتی امان گریه ندادند تا بر تل ویرانه ی خویش بنشینیم و مویه سر دهیم. تاریخی که قامت راست نکرده در خم ستمی دیگر  کژ می شود. و کدام شاعر این سرزمین است که شعری بر ناتندرستی این مهن پر محن نسروده باشد. پیر توس با نامه ی رستم فرخزادش، انوری با قصیده ی اهل خراسانش، پیر گنجه با طرح شکایت از زبان پیرزنی بیداد دیده اش، سعدی و بوستان ترببت و سیاست اش و حافظ با آن ایهام های تند مزاجش که عارف و عامی و زاهد و محتسب و مست نمی شناسد. و اکنون این صدای اوست در زمانه ی حاکمیت بی هنر شهریاران غرچه با آشکارا گزندشان از دل ناماندگار بی درمان ما که؛

مزاج دهر تبه شد در این بلا حافظ

کجاست فکر حکیمی و رای برهمنی؟

 

شیراز، بیست و یکم شهریورماه هزار و چهارصد

...............................................................

نمک نشناسی در حق معلم

 

محمد حسن پوره / معلم و فعال صنفی

 

برخورد خشن، و اهانت آمیز با معلمان روز شنبه ۲۱ اسفند که راهی #رودسر شده بودند تا از همکار خود  #عزیز_قاسم_زاده حمایت کنند و به احضار ایشان معترض شوند، حرکتی زشت و شنیع بود که نمک نشناسی محض از سوی حکومتی بود که بقا و تحکیم پایه هایش تا حد زیادی مرهون همراهی و حمایت معلمان بوده است.

 

بنا بر آمار نهادهای ذیربط حکومت، در دوران جنگ هشت ساله بيش از ۱۵۰ هزار نفر از معلمان در جبهه هاي حق عليه باطل حضور داشتند که ۴ هزار و ۹۰۰  تن از آنان در جنگ کشته شدند.

معلمان با حضور در جبهه ها شور و هیجانی به جنگ می دادند بطوريکه معلمان مشوق و محرک جامعه ی دانش آموزی برای حضور در جبهه های جنگ بودند.

از مجموع دانش آموزان رزمنده، ۳۶ هزار نفر شهید شدند و برخی از آنان مفقود الاثر هستند و بیش از ۸۵۶ نفر مجروح  شدند.

در کنار هر ۷ شهيد دانش آموز يک معلم شهيد شده است.

 

نمایش های قدرت حکومت در مناسبتهای حکومتی همچون، ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، برگزاری جشن های حکومتی دهه فجر و مناسبتهای فراخور شرایط روز، همه مرهون حضور معلمان بوده است.

انتخابات های فرمایشی گوناگون و هر ساله، برای شورآفرینی کاذب و سیاهی لشکر، چه حضور پای صندوق های رای و چه در اجرای امور انتخابات، حضور معلمان چشمگیر بوده است و هر چند در دهه اخیر، هر سال متناسب با شرایط عمومی حاکم بر کشور و‌ همگام با اکثریت جامعه بخصوص در دو سه سال اخیر از میزان حضور معلمان بشدت کاسته شده است.

 

بدوش کشیدن بخشی از بی توجهی حکومت در انجام‌ وظایف حاکمیتی در نظام آموزشی توسط معلمان، از جمله کسری جذب معلم، بهره کشی از نیروهای_خرید_خدمت_و_قردادی، با حداکثر استثمار_نیروی_کار_آموزشی، انجام امور آموزشی و تدریس با امکانات شخصی بخصوص در شرایط همه گیری کرونا بمدت بیش از دوسال و پرداخت نکردن حق الزحمه های آموزشی از برگزاری امتحانات گرفته تا حق التدریسی که بعضا دو یا سه سال با تاخیر پرداخت می شود ... بخشی از بدوش کشیدن وظایف حکومت توسط معلمان است.

 

حال معلمی که بیش از دو دهه است از تبعیض، فقر، بی_عدالتی، چپاول_صندوق_ذخیره، اعتراض به تلاش دست های مرموز برای تملک صندوق ذخیره که کاملا غیر دولتی است، و... معترض است، آیا باید چنین هتاکانه مورد ضرب و شتم قرار بگیرند ؟

مگر معلمان جز دعوت حکومت به اجرای قانون اساسی و شهروندی، حرکتی خارج از اصول قانون اساسی داشته اند.؟؟

 

کدام اصول فصل سوم قانون اساسی(۱۹ تا ۳۹)، تحت عنوان #حقوق_ملت در مورد معلمان رعایت شده است.؟؟

اگر به خیابان می آیند، به اعتبار اصل ۲۷ :

 

تشکیل‏ اجتماعات‏ و راه‏ پیمایی‏ ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط

آن‏ که‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ نباشد آزاد است‏.

 قانون اساسی می آیند.

 

اگر از بی عدالتی در نظام آموزش می گویند و فریاد می زنند، به اعتبار اصل ۳۰ قانون اساسی ؛

 

 دولت‏ موظف‏ است‏ وسایل‏ آموزش‏ و پرورش‏ رایگان‏ را برای‏ همه‏ ملت‏

تا پایان‏ دوره‏ متوسطه‏ فراهم‏ سازد و وسایل‏ تحصیلات‏ عالی‏ را تا سر حد

خودکفایی‏ کشور به‏ طور رایگان‏ گسترش‏ دهد.

دفاع می کنند.

 

اصل‏ بیست و دوم: حیثیت‏، جان‏، مال‏، حقوق‏، مسکن‏ و شغل‏ اشخاص‏ از تعرض‏ مصون‏

است‏ مگر در مواردی‏ که‏ قانون‏ تجویز کند.

 

وظیفه حاکمیت و نهادهای حاکمیتی در قبال اصل ۲۲ چیست ؟؟

چه کسانی به حیثیت معلم یورش بردند؟؟ چرا آمرین و عاملین هتک حرمت معلمان از مصونیت برخوردارند؟ درحالی که اصل ۲۲ اشخاص و شهروندان را از تعرض مصون می داند.

 

اگر معلم #بازنشسته به خیابان می آید مگر در اصل‏ بیست و نهم:

 

برخورداری‏ از تأمین‏ اجتماعی‏ از نظر بازنشستگی‏، بیکاری‏، پیری‏، ازکارافتادگی‏، بی‏ سرپرستی‏، در راه‏ ماندگی‏، حوادث‏ و سوانح‏، نیاز به‏ خدمات‏ بهداشتی‏ و درمانی‏ و مراقبتهای‏ پزشکی‏ به‏ صورت‏ بیمه‏ و غیره‏، حقی‏ است‏ همگانی‏. دولت‏ موظف‏ است‏ طبق‏ قوانین‏ از محل‏ درآمدهای‏ عمومی‏ و درآمدهای‏ حاصل‏ از مشارکت‏ مردم‏، خدمات‏ و حمایتهای‏ مالی‏ فوق‏ را برای‏ یک‏ یک‏ افراد کشور تأمین‏ کند.

 

رفاه و تامین اجتماعی بازنشسته وعده داده نشده ؟؟؟؟

 

در جریان بازداشت عزیز_قاسم_زاده، مگر  اصل‏ سی و نهم نمیگوید؛

 

هتک‏ حرمت‏ وحیثیت‏ کسی‏ که‏ به‏ حکم‏ قانون‏ دستگیر، بازداشت‏، زندانی‏ یا تبعید شده‏، به‏ هر صورت‏ که‏ باشد ممنوع‏ و موجب‏ مجازات‏ است‏.

کیفیت بازداشت های چند ساله و بخصوص اخیر معلمان از زیر پا گذاشتن این اصل خبر می دهند.

 

روز تلخ ۲۱ اسفند روز نمک نشناسی حکومت بود، اما این تلخی چهره از دروغی برداشت که هر سال و در هر فرصتی، منصب نشینان از شآن و مقام معلم می گویند و‌چه مزورانه میگویند.

 

شان معلم را از نگاه حاکمیت در چند سال اخیر بخصوص خشونت عریان در روز شنبه ۲۱ اسفند را دیدیم.

................................................................

از دیروز (شنبه بیست و یکم اسفندماه هزاروچهارصد)

 

صفر علی رمضانی(عمو صفر)

 

 پس از مشاهده ی برخوردهای خشونت بار حاکمیت با همکاران فرهنگی ام  و ضرب و شتم و بازداشت‌ همراه با فحاشی و استفاده از الفاظ موهن و تعدی نسبت به بانوان فرهنگی  ام که از نقاط مختلف در پی بیانیه ی کانون معلمان در خصوص حمایت از همکار فرهنگی فرهیخته ی ما جناب عزیز قاسم زاده و تجمع در محوطه ی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان رودسر گردهم آمده بودند تاکنون هنوز بخود نیامده و مات و حیران از این  برخوردهای غیر انسانی بر خود میپیچم و با یادآوری لحظه ی بازداشت محمود صدیقی پور عزیزم که در چند قدمی من بود و مشت و لگدهایی که از سر نفرت نثار خانم نیکبخش گرامی و مهری زمانی پور عزیز شد شرمنده تر میشوم که اصولا چرا باید در چنین سرزمینی بدنیا می آمدم که شاهد چنین برخوردهایی باشم؟ از سویی سوال‌های مردم و عکس العمل های عجیب شان بعد از شنیدن جواب هایمان ذهنم را مشغول نموده و از طرفی نگران تبعات ناشی از برخورد خشن فیزیکی با محمود بهشتی عزیزم هستم و دیگر همکارانم و نمیدانم گیرِ کار کجاست.

اینکه همکاران ما تنهایمان گذاشتند و بی تفاوتی را برگزیدند و تاوانش را همکار بانوی گرامی فرهنگی خانم مقدم بپردازد و راهی بیمارستان شود، و تصور اینکه این موجودات عظیم الجثه با نقابهایی رعب انگیز هم آیا دانش آموزان ما بودند شدیدا آزارم می‌دهد.

استقبال سراسر توهین و فحاشی و کتک کاری از همکاران گرانمایه ام که از آنسوی خزر به میهمانی ما آمده بودند توسط نیروهای واکنش سریع! در مخیله ام نمیگنجد و نمیتوانم با خودم کنار بیایم.

سلاح ما معلمین چند خودکار بود که در جیب خالی از پولهای نفت وعده داده به ما و اجاره بهای خزر و کیش و قشم و...جا خوش کرده بود و مجال استفاده از آن را هم حتی به ما ندادند.

آری معلمی جرم است و آزادیخواهی و آگاهی بخشی به جامعه بمراتب مجرمانه تر از دزدی و اختلاس و رانت و فروش و اجاره ی غیرقانونی است که در واقع به ثمن‌ بخس به بیگانه هبه گردید.

بله،راه درازی را در پیش داریم تا سرمنزل آزادی، تا آنجا که شان و منزلت معلم را به رخ بکشیم و حق خواهی مدنی در جامعه ی بحران زده ی کنونی نهادینه شود.

اما مرور خاطرات تلخ دیروز به من و ما این نکته را متذکر می‌شود که عزیز قاسم زاده ی لیاسی در چه شرایطی و در چه شهری و با چه نحله ی برخورد امنیتی دست به فعالیت های مطالبه گرانه زده است و چه حرف های ناگفته ای از مجموع این برخوردهای غیرانسانی دارد.

دستهای یکدیگر را به مهر بفشریم و با عزمی راسخ در راه احقاق حقوق تضییع شده ی خویش می‌کوشیم.

باشد که رستگار شویم.

صفرعلی رمضانی خشک سلی دبیر بازنشسته ی هنر مدارس راهنمایی لنگرود

یکشنبه بیست و دوم اسفندماه هزاروچهارصد

.............................................

زمستان می گذرد....

 

عیسی تقی پور دبیر بازنشسته

 

دوستان عزیز و همکاران ارجمند از سراسر گیلان به ویژه انزلی و نیز معلمان مطالبه گر سراسر ایران  که امروز به شهرستان ما آمدید اما ما نتوانستبم پذیرای این‌همه لطف و  صفایی که به همراه آورده  بودید، باشیم.شما آمده بودید تا از عزیزی از شهر ما که به واسطه ی حق طلبی و حق گویی در پشت میز محاکمه قرار گرفته بود،حمایت کنید..شما آمدید تا به ما و همه معلمان این شهرستان بگویید که اگر چه از شهر دیگری هستید، اما در راه رسیدن به آرمان و اهداف مطالبه‌گری همه پشت سر هم هستیم.دریغ که هزاران دریغ میزبانی خوبی برای شما نبودیم و چهره شهرستان ما را عده ای خشونت طلب و تمامیت خواه که تحمل شنیدن صدای معلمی که برای گرفتن حق خود به میدان آمده را خدشه دار کردند..!!!  صدگلایه و شکوه از آن همه همکار و فرهنگی در سطح شهرستان که متاسفانه بی تفاوت در خانه نشستند فقط تماشاگر شدند.زمستان می گذرد روسیاهی برای ذغال می ماند.اما تمامیت خواهان و خشونت طلبان بدانند صدای معلم خاموش شدنی نیست .چرا که پیش از این‌هم گفته شد که باید بر خواسته ی معلمان این سرزمین گردن نهند و آنها جز حق و حقوق خود چیزی را طلب نمیکنند...من هم از همه عزیزانی که شهرستان ما آمدند و مورد کم‌ لطفی و بی مهری قرار گرفتند سر تعظیم فرود می آورم و از بابت انهم خشونت و ضرب شتم که توسط عده ای انهم با هدف عذر خواهی می کنم .مطمئنم که در بدنه نیروهای انتطامی این شیوه  مورد پذیرش نبوده نیست اما همانطوری که مشاهده شد در بین‌ آنانی افراد دیده می شدند که به نظر می رسید از قبل خودشان را برای خشونت و درگیری آماده کرده بودند..!!! اما یک نکته غیر قابل قبول برایم باقی مانده و آن هم این حرکت و رفتار نابخردانه آقای دوریش رئیس اداره رودسر بوده...من آقای درویش را سالها می شناسم و در گذشته همواره جز یکی از افراد شاخص در بیان حق و حقیقت و مطالبه گری بوده همیشه در کنار معلمان بوده..اما متاسفانه رفتار زشت امروز ایشان در بستن درب اداره بر روی همکاران هیچ توجیهی نداشته باید خودش شخصا با نیروهای امنیتی مذاکره می کرد و همکاران را به محوطه اداره هدایت می کرد.جای تاسف آقای دوریش برای همیشه این ضعف مدیریتی را در کارنامه خود ثبت‌کردید و‌نتوانستید مثل گذشته میزبانی همکارانی که‌در واقع به حمایت از معلم شهر خودت آمده بودند باشید..از همه عزیزان و‌همکارانی که به هر نحوی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و دل مکدر شدند صمیمانه پوزش می طلبم .

.....................................................................

به بهانه ی رخداد رودسر و جلسه‌ی  عزیز قاسم‌زاده

 

ارغوان

این چه رازی است که هر بار بهار

با عزای دل ما می آید

وین چنین بر جگر سوختگان

داغ بر داغ می افزاید

 

امراله نصرالهی

 

باز سم ستوران غرچگان و اعوران در آغازگاه بهاری دیگر از برای شکفتنی دیگر، پای بر گرده هایمان نهادند. همین که فصل، فصل روییدن می شود و آیین سبزینگی به -رسم بر سفره هامان پدیدار می گردد، سواران خزان از راه می رسند و خسته خسته اندام ناساز ما را لت لت و چاک چاک می کنند تا نابرسم طریق گجسته و ناجوانمردی شان را عقده ها بگشایند. ما قلندران وادی حقیقت را، دردی کشان کوی محبت را، عاشقان مقام انسانیت را، زخمی ناسور زنند. پیشگاه حقیقت را تازانه زنان با وردهایی پر ز دروج و فریب بسمل کنند. گلوی مرغ سحر را بدرند، آواز سرخ او از گلو برنامده خفته سازند که گویی مراد آنها تنها در نامرادی ماست. این بی چرا زندگان و شب کوران تنها معاد مقدرشان جز این نبوده است. می آیند تا آب حیوان تیره گون سازند، از شاخ سرو خون چکانند. ما انبوه اندوهان دیرین، شاهدان بی سرنوشت این بی درکجایی بوده ایم. ما را حتی امان گریه ندادند تا بر تل ویرانه ی خویش بنشینیم و مویه سر دهیم. تاریخی که قامت راست نکرده در خم ستمی دیگر  کژ می شود. و کدام شاعر این سرزمین است که شعری بر ناتندرستی این مهن پر محن نسروده باشد. پیر توس با نامه ی رستم فرخزادش، انوری با قصیده ی اهل خراسانش، پیر گنجه با طرح شکایت از زبان پیرزنی بیداد دیده اش، سعدی و بوستان ترببت و سیاست اش و حافظ با آن ایهام های تند مزاجش که عارف و عامی و زاهد و محتسب و مست نمی شناسد. و اکنون این صدای اوست در زمانه ی حاکمیت بی هنر شهریاران غرچه با آشکارا گزندشان از دل ناماندگار بی درمان ما که؛

مزاج دهر تبه شد در این بلا حافظ

کجاست فکر حکیمی و رای برهمنی؟

.........................................................

بیانیۀ مشترک پیرامون محکومیت سرکوب معلمان در رودسر

و در حمایت از تداوم‌جنبش معلمان و همچنین پیوند با معلمین زندانی!

 

در حالی که چند روز بیشتر به عید نوروز ۱۴۰۱ باقی نمانده است ،حکومت پرداخت عیدی ناچیز اش به معلمین وهمۀ زحمتکشان کشور را با سرکوب معلمین ومردم رودسر تکمیل کرد .

 

اگر دست حکومت  در تن دادن به خواستهای کارگران ، معلمین ، بازنشستگان ودیگر اقشار ستمدیده ، همیشه بسته بوده  واز حلقومشان جز وعده و وعید‌دروغین بیرون نیامده ونمی آید  ، اما در عوض در سرکوب  وبگیر وببند وتوهین وتحقیر  طبقات  زحمتکش وفرودست اجتماع ید طولایی داشته ودارد .

سخن بر سر حمله وهجوم به مردم‌رودسر است که در  دفاع از معلمینی که تحت پیگیرد و بازجویی قرار گرفته اند، در خیابان معترض شدند.

 

 

 مردمی  از اقصا نقاط شهرهای استان گیلان وبرای اعلام حمایت از همکارانشان که  تحت پیگرد و بازجویی  به دادگاه برده میشوند  ، به رود سر آمدند و  با غیر انسانی ترین اعمال سرکوبگرانۀ مشتی اوباش نقابدار  اما بزدل حکومت وحکومتیان مواجه شدند ،چنانکه دو نفر از کسانی که مورد ضرب وشتم قرار گرفته بودند راهی بیمارستان شدند.

براستی اگر اعمال شما به عنوان ضابطین نظم و امنیت درست است وشرم آور نیست ،پس چرا خود را در پشت نقاب سیاه  پنهان میکنید ؟

 متاسفانه دادخواهی معلمان از قوه ای است  .که خود این" عدلیه" نمیخواهد

پاسخگو باشد.وتنها راه مانده درکف

خیابانها ودرمقابل مجلس و دادگاههای

حاکمیت است.

 

 

ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن محکوم نمودن چنین اعمال سرکوبگرانه و ددمنشانه درحق معلمین مبارز ومردم حق شناسی که به حمایت از یاران  خود در صحنه حضور می یابند ،اعلام میداریم:

 

 که بدانید ، بیش از این از سرکوب واعمال شنیع ، درحق زحمتکشان ومردم ستمدیده ، طرفی نمی بندید وحتی با این اعمال ، خشم وکین  سالیان متمادی‌ ناشی از ستم وسرکوب را متراکم تر میکنید  .

شما خود میدانید که در میان مردم توهمی از خدمتگذار بودن شما  باقی نمانده است وگر نه چنین ذلیلانه خود را در پشت عوامل سرکوبگر  پنهان نمی نمودید

این رفتار سرکوبگرانه حاکمیت عزم ما

بازنشستگان راهم درحمایت وهمبستگی با معلمان را استوارترنموده  ودرحمایت کامل  از خواسته های  برحق  معلمان

  پایدار خواهیم ماند

ما بازنشستگان، این سیاست وحشیانه و عمل شنیع نیروهای سرکوبگر رامحکوم مینمائیم وحاکمیت بایستی از معلمین ازاده وفرهیخته در سراسر کشور عذر خواهی وطلب بخشش نموده و‌ به احضارها خاتمه داده و همه زندانیان‌ کارگر و معلم و ... را بدون قید و شرط فورا آزاد نمایید .

 

کارگر ، معلم ، بازنشسته، دانشجو....اتحاد ،اتحاد

 

سرکوب پاسخ نیست

 

 گروه‌بازنشستگان مستقل تهران

 گروه اتحاد بازنشستگان

 شورای بازنشستگان ایران

۲۳ اسفند ۱۴۰۰

.......................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©