Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ برابر با  ۱۲ می ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱  برابر با ۱۲ می ۲۰۲۲
قطع نامه پایانی تجمع ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

قطع نامه پایانی تجمع ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

 همکاران ارجمند و معلمان فرهیخته

تجمع امروز را در حالی برگزار می کنیم که بخش هایی از حاکمیت، در ستیزی آشکار با اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی،  موج گسترده هجوم خود را به سمت کنشگران صنفی سراسر کشور نشانه گرفته است.

و این کار صرفا به خاطر اعتراض به تعطیلی اصل  ۳۰ قانون اساسی و تضییع حقوق میلیون ها دانش آموز و خانواده هایشان طی سه دهه بوده است.

شاید در هیچ کجای جهان مرسوم نباشد که حاکمیتی آموزگاران سرزمینش را به واسطه  گوشزد نمودن قدرتمداران به تمکین از  قوانین کشور، به مجازات های سخت محکوم نماید.

 

همکاران ارجمند و معلمان سراسر کشور:

 اخیرا، بخشی از حاکمیت، در اقدامی نانجیبانه و ناجوانمردانه، حرکت اصیل، قانونمند و مطالبه گرانه ما معلمان را که چند دهه قدمتی صادقانه دارد به دست های نامرئی بیگانه ربط داده است اما دریغ که ما معلمان همواره از اینکه عظمت سرزمین ما با سیاست های نادرست، مورد تاخت و تاز بیگانگان قرار گیرد به شدت، معترض بوده ایم.

ما ضمن محکوم کردن این اتهامات نخ نما از زعمای امور انتظار داریم که صدای اعتراض مسالمت آمیز  و نجیبانه جامعه معلمان را بشنوند.

 

همکاران ارجمند، دانش آموزان عزیز و اولیا محترم:

 

ما امروز در اینجا گرد هم آمد ه ایم تا صدای معلمان مظلومی باشیم که به علت فعالیت جهت آموزش بهتر و بهبود وضعیت معیشتی معلمان و بازنشستگان راهی زندان شده اند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی  اقدامات توام با خشونت با فرهنگیان و بازداشت های اخیر را شدیدا محکوم نموده و خواسته های فرهنگیان را به شرح ذیل اعلام می نماید.

 

۱- آزادی بدون قید و شرط معلمان زندانی

۲ - پایان دادن به برخوردهای توام با خشونت با فرهنگیان و اتمام  پرونده سازی ها و احضار و تهدید کنشگران صنفی

۳- آزادی فوری همه معلمانی که در هفته گذشته در شهرهای تهران، بوشهر، مریوان و سایر نقاط کشور بازداشت شده اند.

۴- رسیدگی فوری به خواسته های اسماعیل عبدی معلمی که در هفتمین سال زندان و علی رغم بیماری های مختلف در دوازدهمین روز اعتصاب غذاست.

۵- اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری

۶- اجرای درست رتبه بندی و همسان سازی حقوق بازنشستگان

۷- تمکین مسئولان نظام به قانون اساسی و اجرای اصول ۲۶ ،۲۷ ، ۳۰ و فصل سوم قانون اساسی که در آن حقوق ملت  به رسمیت شناخته شده.

 

در پایان از وزیر آموزش و پرورش درخواست می کنیم که به جای تهدید معلمان، مدافع حقوق شهروندی همه معلمانی باشد که در محدوده مسئولیت او در حال انجام وظیفه هستند.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۱۴۰۱/۲/ ۲۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©