Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۲۲ می ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱  برابر با ۲۲ می ۲۰۲۲
اعلامیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

 اعلامیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

یکصدا ومتحدانه خواهان آزادی

 و بازگشت به کار تمامی همکاران در بندمان باشیم

 

رانندگان خطوط بی آرتی با اعتصاب متحدانه و با شکوه و بی نظیر و حمایت کارگران تعمیرگاهها و توقفگاهها،و تعدادی ازبخش اداری  توانستند شهردار و مدیریت شرکت واحد را که با آگاهی کامل دست درجیب کارگران کرده بودند و قصد داشتند مصوبه شورایعالی کار را دور بزنند ,  را به عقب نشینی و پذیرفتن مطالبات  وابدارند

 

 رانندگان هم آنقدر منسجم و یکپارچه اقدام به برگرداندن اتوبوس ها به توقف گاهها کردند و با ابتکار جمع شدن مقابل سامانه سه،  فرصت سرکوب نیروی های امنیتی را از بین بردند.

 در عرض چند ساعت صدهها راننده از سامانه های دیگر خودشان را به محل تجمع سامانه ۳ مقابل دفتر مدیرعامل رساندند.

 شهردار و مدیرعامل مجبور شدند در محل تجمع رانندگان در مقام پاسخگو بایستند.

 

این اتحاد وهمبستگی،  فرصت هر نوع فریب کاری و وعده های دروغین را از زاکانی و نکاحی گرفت و به اجبار چهل درصد بطور موقت وعلی الحساب درفیش حقوقی رانندگان منظور گردید و این موفقیت یادآور  اتحاد و یکپارچگی اعتصابات دی وبهمن ۸۴ است .

 

هرچند که  عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و مسئله مسکن که  سالهاست علیرغم تمامی پیگیری های اعضای سندیکا همچنان برزمین مانده  و نیاز به یک انسجام و همبستگی متحدانه دیگر دارد،  چرا که  تمام منابع مسکن واعتبارات آن دراختیار فردی بنام کشاورزیان است که از افسران بازنشسته نیروی انتظامی است که نه تنها هیچ سمتی در شرکت واحد ندارد،  بلکه هیچ دغدغه و دلسوزی هم نسبت به کارگران  و کارکنان اتوبوسرانی ندارد.

 

البته اعتصاب روزهای ۲۶و۲۷  اردیبهشت هم مانند اعتصابات دی وبهمن ۸۴ یکبار دیگر نشان داد تا اعتراض واعتصاب نباشد نه تنها مسئولین پاسخگو نیستند بلکه دست خود را تا آرنج درجیب کارگران میبرند و هرگز درمورد سرکوب و تفرقه انداختن بین کارگران کوتاهی نخواهند کرد ، بطوری که تا امروز هنوز یازده تن از رانندگان معترض درزندان اوین هستند.

 همچنین دوتن از اعضای فعال وتاثیر گذار رضا شهابی وحسن سعیدی به اتهامات واهی در بند انفرادی۲۰۹زندان اوین محبوس هستند .

بی تفاوتی مسئولین و مدیران در پاسخگویی به رانندگان  شرکت واحد   فقط با عدم اعتراضات رانندگان میسر خواهد بود و میتواند امکان سرکوب را به کارفرما وعوامل امنیتی بدهد.

 

همکاران حق طلب وحق خواه ،  امروز به دلیل اعتصاب باشکوه و منسجم چندروز گذشته کارفرما را مجبور به عقب نشینی کردید  بطوری که موقتا با خواست بحق شما موافقت کردند، اما درکنارش عوامل حراست وامنیتی هم تعدادی از همکاران را بازداشت کردند که هم اکنون یازده نفر از رانندگان معترض  همچنان درزندان اوین زندانی هستند و برای تعدادی هم پرونده سازی کردند.

 بطوری که  قرار وثیقه های ۵۰۰میلیون تومانی از سوی دادسرای اوین برایشان صادر کرده اند .

 

تاکید داریم نه تنها باید  بازداشتی های اعتصابی را دریابیم و به فکر آزادیشان باشیم،  بلکه باید به فکر دوتن از اعضای سندیکا رضا شهابی و حسن سعیدی هم که همچنان در بند انفرادی ۲۰۹ زندان اوین میباشند ، باشیم

امروز اتحاد و همبستگی شما موقعیت خوبی ایجاد کرده است  که توجهی هم به اخراجی های چند ین ساله گذشته  سندیکا ی کارگران شرکت واحد هم بکنیم که سالهاست به دلیل دفاع از همین  مطالبات بحق همکارانشان اخراج شده اند و تا کنون با اقدامات فراقانونی عوامل امنیتی از بازگشت بکارشان جلوگیری کرده اند و نباید با گذشت زمان و فرسایشی کردن اخراج  همکاران  رضاشهابی،  حسن سعیدی و ناصرمحرم زاده و خانم فرحناز شیری وحسین کریمی سبزوار  را هم از یاد ببریم چرا که در آنزمان هم مانند همین همکاران بازداشتی اعتصاب چند روز گذشته ، این اعضای اخراجی سندیکا به دلیل شرکت در اعتراضات جمعی از کار اخراج شده اند.

 

اسامی بازداشتی های اعتصاب.

۱-وحید فریدونی ۲-فریبرز سجادپور ۳-محسن قرایی ۴-حامد اصغری ۵-علی صمع خانی

 ۶-جوادصادقی۷- محمد علی عبادداری ۸-علی اصغر آبشناس۹- محسن کبیری دور ۱۰-احد صالح پور ۱۱-ابراهیم گورانی

 

 

سندیکای کارگران شرکت واحد با تمام توان وامکانات از مطالبات بحق رانندگان و کارگران شرکت واحد پشتیبانی میکند و  بازداشت تمامی رانندگان اعتصابی اخیر و بازداشت رضا شهابی و حسن سعیدی  و حمله وحشیانه عوامل امنیتی وشکستن درب ساختمان و درب ورودی منزل داود رضوی دیگر عضو سندیکا را به قصد دستگیری قویا محکوم می کنیم و خواستار آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم  و همچنین خواستار بازگشت بکار همه ی رانندگان حق طلب وحق خواه  اخراجی  میباشیم.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

...........................................................................

بی خبری از حال رضا شهابی ،

 کارگر زندانی محبوس دربند ۲۰۹زندان اوین

 

خانواده رضا شهابی یک هفته است که هیچگونه تماسی با رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه  نداشته اند. با وجود بیماری های متعدد شهابی ، نگرانی های خانواده ایشان بسیار جدی میباشد.

 متاسفانه رضا شهابی حتی از اجازه تماس تلفنی با همسر و فرزندانش برخوردار نیست و خانواده اش نسبت به سلامت بودن ایشان ابراز تردید دارند

بی خبر نگاه داشتن خانواده شهابی و دیگر فعالین کارگری بازداشت شده، از جمله ریحانه انصاری نژاد، آنیشا اسداللهی، و کیوان مهتدی، مصداق اذیت و آزار روحی و شکنجه روانی است و باید فورا متوقف شود.

همسر و فرزندان شهابی و دیگر فعالین بازداشت شده باید بتوانند به راحتی تماس تلفنی و ملاقات حضوری با عزیزان به بند کشیده شده اشان داشته باشند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت جسمانی این فعال سندیکایی ،  بازداشت رضا شهابی، حسن سعیدی، ریحانه انصاری نژاد، آنیشا اسداللهی، کیوان مهتدی، و معلمان بازداشتی و پرونده سازی کاذب علیه آنان را قویا محکوم میکند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان و کلیه بازداشتیهای اعتصاب کارگران شرکت واحد از جمله ۱- وحید فریدونی ۲-فریبرز سجادپور۳-محسن قرایی ۴-حامد اصغری ۵-علی صمع خانی ۶-جوادصادقی ۷-محمد علی عبادداری ۸-علی اصغر آبشناس۹- محسن کبیری دور ۱۰-احد صالح پور ۱۱-ابراهیم گورانی، میباشد.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©