Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۲۹ می ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱  برابر با ۲۹ می ۲۰۲۲
اطلاعیه حمایتی شورای هماهنگی از فراخوان انجمن صنفی معلمان مریوان_سروآباد

اطلاعیه حمایتی شورای هماهنگی از فراخوان انجمن صنفی معلمان مریوان ـ سروآباد

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در طول بیست‌سال گذشته، طی مذاکرات با دولت، مجلس و دیگر مقامات،صدور بیانیه‌ها، اطلاعیه‌ها و سخنرانی‌ها، قوای مجریه و مقننه را به رعایت قانون و به طور اخص، به رعایت حقوق ملت _مصرحه در قانون اساسی_ دعوت کرده‌است.

 

اکنون که در اقدامی ناصواب، تعدادی از معلمان ایران را با اتهامات واهی و غیر واقعی در حبس و انفرادی زندانی‌ کرده‌اند، این شورا همچنان با تاسی به قانون اساسی خصوصاً اصل بیست و هفتم قانون اساسی و فصول دوم و سوم قانون اساسی که حقوق ملت در آن تصریح شده‌است، با روش‌های مدنی و مسالمت آمیز، مسئولان امر را به اجرای دقیق قانون و جلوگیری از بی‌قانونی‌های صدا و سیما دعوت می‌کند.

 

صدا و سیما در اقدامی غیر قانونی، پیش از تشکیل دادگاه صالحه و اثبات جرم، اقدام به نشر اکاذیب نموده و با این اقدام غیرقانونی، آبرو و حیثیت کنشگران صنفی را وجه‌المصالحه‌ی باند بازی‌های ناقضان قانون و پایمال کنندگان حقوق ملت قرار داده‌ است که این جرم در محاکم قضایی پیگیری خواهد شد.

 

از نظر شورای هماهنگی معلمان زندانی  اسکندر لطفی،  رسول بداقی،  شعبان محمدی،  مسعود نیکخواه، اسکندر لطفی،  جعفر ابراهیمی،  محمد حبیبی،  محمد‌علی زحمتکش، اصغر امیرزادگان،  مژگان باقری،  غلامرضا غلامی،  عبدالرزاق امیری،  افشین رزمجو،  حمید عباسی،    محمد عالیشوندی،  ایرج رهنما،  هادی صادق زاده جزو بهترین معلمان این مرز و بوم هستند و تلاش آ‌نها صرفاً در جهت بهبود اوضاع نابسامانِ آموزش و پرورش کشور بوده و هست. دستگیری و ایراد اتهامات واهی به این عزیزان هیچگاه مورد پذیرش جامعه فرهنگیان قرار نخواهد گرفت.

 

این شورا، اعلام می‌دارد، فراخوان حمایت از معلمان زندانی که توسط انجمن صنفی معلمان مریوان_سروآباد برای تاریخ نهم خرداد هزارو چهارصد و یک صادر شده، بر اساس اصل بیست و هفتم قانون اساسی انجام خواهد گرفت و از معلمان مریوان دعوت می‌کند، به این فراخوان پاسخ مثبت دهند

 

شورای هماهنگی با تشکیل تیم مذاکره کننده امید دارد که مقامات با تاسی به قانون، با صدور منع قرار تعقیب، معلمان دستگیر شده را آزاد نمایند و در صورت محاکمه، شرایط برگزاری دادگاه عادلانه و علنی آنها را فراهم آورند. ما امیدواریم با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر کشور عقلانیتی در جهت زدودن بحران‌ها در دستور کار قرار گیرد و با در پیش گرفتن کوشش های مردم سالارانه شرایط کشور به نفع مردم و عموم  زحمت‌کشان رقم بخورد. در غیر این صورت باید منتظر گسترده شدن اعتراضات در سطح کشور و در ابعاد بزرگ تر باشیم.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ۸ خرداد ۱۴۰۱

......................................................................................

فراخوان  تجمع اعتراضی معلمان مریوان مقابل دادگستری

 

فرهنگیان شاغل و بازنشسته شهرستانهای مریوان ـ سروآباد

 

💥 معلمان طی چند ده گذشته مطالبات مسالمت آمیز خود را انحا مختلف در چهار چوب قانون مطرح و پیگری کرده اند منتهی هیچ پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده اند.

ما همچنان خواهان حقوق صنفی خود هستیم و پیگیری وضعیت فعالین صنفی را وظیفه خود می دانیم. وثوق داریم فعالین صنفی بازداشتی  اسکندر لطفی ،  مسعود نیکخواه و شعبان محمدی مرتکب هیچ جرمی نشده و خواهان آزادی بی قید و شرط آنها هستیم.

معلمان را مغ بی آتش شب یلدا تصور نکنید بارها گفته ایم و می گوییم گمان مبرید که کار مغان به پایان رسیده فردا ما معلمان ضمن حضور در جلو دادگستری از شما جناب آقای قاضی به مثابه گذشته که شاگرد دبستانی ما بودید درس حق خواهی را خواهیم پرسید امیدوارم که در این آزمون سربلند بیرون بیاید.

 

پیشاپیش سوالات را برای شما ارسال خواهیم کرد تا با آمادگی هر چه بیشتر حاضر شوید.

 

سوال اول :

جناب قاضی ما از قانون چه به شما گفتیم؟ لطفا هر آنچه به خاطر  می آورید بگویید.

 

سوال دوم:

جایگاه قاضی در سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران را شرح دهید؟

 

سوال سوم:

با استناد به قانون جمهوری اسلامی و اصول شرع اسلام توضیح دهید که چرا نباید قبل از اثبات؛ جرم به کسی نسبت داده شود؟

 

سوال چهارم

آیا می توان مجازات قبل ارتکاب عمل مجرمانه را با قانون و شرع توجیه کرد؟

 

سوال پنجم

اماره های قانونی در مورد آزادی شهروندان ؛ بازداشت موقت و اطاله دادرسی را مفصل شرح دهید؟

 

سوال ششم

این سوال اختصاصی دادستان محترم است.

 

جناب دادستان نص قانون در فصل شرح وظایف دادستان در مورد پاسخگویی به ارباب رجوع را بیان کنید.

 

آرزوی موفقیت و توفیق در دنیا و عقبی

 

زمان امتحان ساعت ۱۰

دوشنبه 9 خرداد 1401

مکان امتحان دادگستری مریوان

انجمن صنفی معلمان مریوان ـ سروآباد

................................................

بیانیه‌ی  کانون معلمان همدان

 در خصوص پرونده سازی علیه معلمان شریف ایران‌زمین

 

به‌نام خداوند جان و خرد

 

عدم پاسخگویی به خواسته‌های برحق، قانونی و منطقی فرهنگیان شریف ایران،  به رویه‌ای تبدیل شده‌است که دولت و مجلس در سالیان اخیر بدون هیچ ابایی آن را دنبال می‌کنند و برای فرار از مسئولیت‌های قانونی خود، ساده‌ترین راه _پاک کردن صورت مساله_ را انتخاب نموده‌اند.

 

رفع تبعیض و بی‌عدالتی در حقوق و مزایای شاغلان و بازنشستگان فرهنگی، با همتایانشان در سایر ادارات و موسسات دولتی و نیز اجرای بی‌کم و کاست اصل سی‌ام قانون اساسی و جمع کردن بساط آموزشِ خصوصی و مخالفت با پولیِ سازی آموزش و فراهم نمودن فضا و امکانات متناسب با استانداردهای روز جهان، خواسته‌ی همیشگی فعالان و تشکل‌های صنفی فرهنگیان بوده و هست.

 

مسئولان آموزش و پرورش کشور و در راس آن‌ها، وزیر محترم آ.پ، به جای دفاع از حقوق قانونی فرهنگیان و دانش‌آموزان و رفع فضای حراستی و امنیتی، به ابزاری برای مقابله با این خواسته‌های قانونی تبدیل شده‌اند.

 

متاسفانه‌تر آن‌که وزیر، به‌جای تلاش برای آزادی فعالان صنفی فرهنگیان از زندان، می‌کوشد با ایراد اتهام و ایجاد فضای حراستی، جامعه فرهنگیان را مرعوب سازد تا از پیگیری مطالبات خود و دانش‌آموزانشان دست بکشند.

 

سناریوسازی و ایراد اتهامات نخ‌نمای همیشگی، مثل سوءاستفاده‌ی دشمن از اعتراضات و یا اتهام ارتباط فعالان صنفی با آن‌سوی آب‌ها و یا فقدان بودجه برای تامین حقوق حقه‌ی فرهنگیان و نیازهای آموزشی دانش‌آموزان و... نه‌تنها مورد پذیرش جامعه فرهنگیان قرارنمی‌گیرد، بلکه پروسه‌ی اعتراضات را طولاتی‌تر می‌سازد.

 

از نظر جامعه‌ی فرهنگیان،  رسول بداقی،  اسکندر لطفی،  شعبان محمدی،  مسعود نیکخواه،  اسماعیل عبدی،   جعفر ابراهیمی،  محمد حبیبی،   محمد فلاحی و سایر معلمان زندانی، از فارس گرفته تا بوشهر و خوزستان و خراسان جزو اصیل‌ترین، دلسوزترین و پاک‌ترین فرزندان ایران‌زمین هستند و هیچ اتهامی متوجه آن‌ها نیست. آنان شایسته‌ی تجلیل و تقدیرند، نه حبس و تعزیر. این معلمان دلسوز، صرفاً منعکس کننده‌ی صدای حق‌طلبیِ فرهنگیان کشور بوده و هستند. عاملان و آمران این دستگیری‌ها باید بدانند که با ایراد چنین اتهامات ناروا، نمی‌توانند مسیر حق‌طلبی فرهنگیان کشور را منحرف سازند.

 

کانون معلمان همدان، ضمن اعلام حمایت قاطع از همکاران خود، به مسئولان گوشزد می‌کند که غفلت و بی‌توجهی نسبت به خواسته‌های جامعه‌ی فرهنگیان، تعمیق اعتراضات و گسترش نارضایتی‌ها را در پی خواهد داشت. معلمان صرفاً خواسته‌های قانونی خود و دانش‌آموزانشان را طلب می‌کنند و هم‌چون گذشته و به تکرار، از دولت و مجلس می‌خواهند که به قانون پایبند باشند.

 

کانون معلمان همدان

هشتم خردادماه یک‌هزار و چهارصدویک

...........................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©