Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱  برابر با ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲
نگرانی عمیق شرایط وخیم جسمانی آقای شهابی

اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد

 

اعتصاب غذای رضا شهابی

 

رضا شهابی ساعاتی پیش درتماسی تلفنی با خانواده اش اعلام کرد که از صبح دوشنبه ۲۳خرداد دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

 

 رضا شهابی در تماس تلفنی ساعاتی پیش اعلام کرد از فردا دست به  اعتصاب غذا خواهد زد. وی گفت «عمودی به زندان آمده ام، افقی هم از زندان به بهشت زهرا میروم».

شهابی همچنین تاکید کرد که با تمام احترامی که برای خانواده و وکلای محترم و همکاران و دوستان قائل است از فردا ۲۳خرداد دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

 

این فعال سندیکایی در ادامه میگوید: «شرایط جسمانی ام  بقدری حاد و وخیم شده که در بازجویی های روز گذشته از حال رفتم و دکتر بالا سرم آوردم….اینکه نمیشود امروز به دلایل شرایط اسفباری که در جامعه وجود دارد من این جا باید پاسخگوی اعتراضات بازنشستگان و معلمان و کارگران باشم.»

 

رضا شهابی همچنین اظهار کرد که ما براساس روال ارتباطات متعارف بین المللی که در سندیکاها در همه جای دنیا رایج است با دومعلم سندیکایی فرانسوی دیدار کرده ایم. آنهم در یک فضای عمومی و تمام صحبت ها که کلا دوساعت بیشتر نبوده در خصوص سندیکا و مسائل سندیکایی بوده که قبلا هم سفرهایی به دعوت سندیکاهای فرانسوی به ژنو و اجلاس سازمان جهانی کار به نمایندگی سندیکای کارگران شرکت واحد داشته ایم.

  تاکنون چهار عضو سندیکای کارگران شرکت واحد به نمایندگی و با رای مستقیم اعضا در این سفرها شرکت کرده اند.

 

«حال  من دائما تحت بازجویی های پی درپی قرار گرفته ام و باید پاسخگوی تمام مسائل کارگری و سندیکایی باشم و مرتبا بازجو میگوید سندیکای غیرقانونی که اصلا چنین حرفی را هرگز قبول نداشته و ندارم  و طی سالها هم به بازجویان و بازپرس ها اعلام کرده ام که فعالیت سندیکایی به هیچ عنوان غیر قانونی نیست و ایران یکی از اعضای سازمان جهانی کار است.»

 

 «قرار بازداشت جدید را بدون اطلاع من دارند اجرا می کنند .  این به معنی همان حرف بازجو است که میگوید حرف اول وآخر را من میزنم.»

 

«تهدیدها وفشارهای بازجو و عدم رسیدگی پزشکی و شرایط سخت سلول در اتاق های کوچک ۲۰۹ که بقدری پر و شلوغ است که هرروز باعث وخیم تر شدن شرایط جسمانی ام  میشود و شرایط روز بروز برایم از نظر جسمی سخت تر میشود به همین دلایل با اعلام اعتصاب غذا از فردا ۲۳ خرداد میگویم که عمودی  به زندان آمده ام افقی هم از زندان خواهم رفت.»

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام میدارد با تحت فشار گذاشتن رضا شهابی، جان این فعال سندیکایی را بخطر میاندازید. لذا ما از تمامی نهادهای مستقل کارگری و معلمان و نهادهای بین الملی کارگری، از جمله فدراسیون‌جهانی کارگران‌حمل و‌نقل که سندیکای واحد عضو آن می باشد، درخواست میکنیم که از این فعال سندیکایی دربند به هر شکلی که ممکن است حمایت کنید.

جان رضا شهابی درخطر است. #رضا_شهابی را فوری و بی قید و شرط آزاد کنید!

................................................................

مراجعه خانم نسرین رحیمی همسر حسن سعیدی ،

امروز ۲۳خرداد ماه به دادسرای زندان اوین.

 

خانم‌ نسرین رحیمی همسر حسن سعیدی در مراجعه امروز به دادسرای زندان اوین ،  مسئولین دادسرا به ایشان گفتند تا هفته دیگر اگر خبری از آقای سعیدی نشد قراربازداشت اش مجددا تمدید گردیده است.

حسن سعیدی از اعضای  شناخته شده سندیکای کارگران شرکت واحد است که از تاریخ ۲۸اردیبهشت در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بسر میبرد و قرار یکماهه برایش صادر گردیده است.

این فعال سندیکایی نزدیک به دو دهه ، فعالیت های سندیکایی و کارگری  کرده و برهمین اساس ، با دستور مقامات امنیتی از بازگشت بکارش جلوگیری کردند و سالهاست که از کار اخراج گردیده ،  اما همچنان دست از فعالیت های سندیکایی برنداشته و اخراج و تهدید و زندان و بازداشت هم نتوانسته خللی در  اراده حق خواهی وحق طلبی وی وارد کند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط #حسن_سعیدی و #رضا_شهابی دو عضو این سندیکا میباشد.

کارگر زندانی آزاد باید گردد

.......................................

اطلاعیه سندیکای شرکت واحد

 

نگرانی عمیق  شرایط  وخیم جسمانی آقای شهابی

رضا شهابی زیر بازجوئی های شدید وزارت اطلاعات

 

نگرانی شدید سندیکای کارگران شرکت واحد از وخامت بد جسمانی رضا شهابی،  که همچنان در بند ۲۰۹ زیر بازجویی های شدید بازجویان وزرات اطلاعات قراردارد.

 

امروز نوزدهم خرداد ماه خانواده رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکا با این کارگر دربند ملاقاتی  کابینی داشتند .

آقای شهابی از شرایط وخیم جسمانی ابراز ناراحتی شدید داشتند بطوری که سمت چپ  بدنشان بطور مرتب یا خواب میرود و یا گز گز میکند و سمت چپ صورتشان هم بی حس میشود . کمردرد وگردن درد هم از تبعات جراحی مهره های گردن وکمر در زندان قبلی ایشان است حدود سه ماه پیش  این کارگر زندانی به دلیل سنگ کلیه چند بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است که مدارک پزشکی اش هم موجود است با توجه به شرایط وخیم جسمانی ایشان بارها  درخواست دکتر داشته اند ،  اما متاسفانه مسئولین ۲۰۹ گفته اند که در حال حاضر دکتر ندارند و سرشان شلوغ است و فقط به دادن  داروهایش بسنده کرده اند .

 

رضا شهابی درملاقات امروز اعلام داشته که دائما تحت بازجویی بسر میبرد و تا کنون ۱۸۰ برگه بازجویی تحویل داده است و بازجو دائما قصد دارد مسائلی که هیچ ارتباطی به ایشان ندارد را به این فعال سندیکایی مرتبط کند و با تحت فشار گذاشتن قصد دارد،  شهابی علیه خودش دست به اقرار کذب بزند .

 

طبق گفته های شهابی به خانواده اش درملاقات بازجو با تهدید به ایشان گفته این جا قدرت مطلق من هستم و نه تنها آزاد نمیشوی بلکه از همین جا محکومیتی طولانی خواهی گرفت و مستقیم به زندان خواهی رفت و به هیچ  عنوان به فکر قرار وثیقه و آزادی نباش ،و هرکاری هم میخواهی بکن .

 این فعال سندیکایی تصمیم داشته بعد از پایان قرار بازداشت یک ماهه دست با اعتصاب غذا بزند و مصرف داروهایش را هم قطع کند که با درخواست های مکرر همسر و فرزندانش قرار شد فعلا به مصرف داروهایش ادامه دهد .

 

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن نگرانی عمیق  شرایط  وخیم جسمانی آقای شهابی ، به  زندانبان و قوه قضائیه اعلام میدارد، عواقب هرگونه شرایط وخامت جسمانی این  کارگر زندانی بعهده زندانبان و مسئولین قضایی است .

 

سندیکای کارگران شرکت واحد رسیدگی پزشکی به زندانیان را از وظایف زندانبان میداند و خواستار رسیدگی سریع و اورژانسی به وضعیت جسمانی شهابی و  آزادی  بی قید وشرط ایشان میباشد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد

........................................

بلاتکلیفی حسن سعیدی

امروز نوزدهم خرداد حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد با خانواده اش ملاقات  داشته است .

 

حسن سعیدی از اعضای شناخته شده سندیکای کارگران شرکت واحد که از ۲۸اردیبهشت ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بسر میبرد با خانواده اش ملاقات  تلفنی داشته است .

این فعال سندیکایی که با پرونده سازی واتهامات واهی همچنان در بازداشت وزرات اطلاعات میباشد به خانواده اش اعلام کرده بطور مرتب از بدن درد و  سردرد های شدید رنج میبرد و از مسئولین بند ۲۰۹ درخواست کرده که ایشان را اعزام  به بهداری کنند که متاسفانه مسئولین زندان  تنها به دادن یه قرص اکتفا کرده اند .

آقای سعیدی از هفته گذشته بازجویی اش بپایان رسیده اما همچنان در بلاتکلیفی و دربند ۲۰۹ بسر میبرد .

 

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن ابراز نگرانی برای سلامتی این کارگر زندانی ، خواستار آزادی بی قید وشرط ایشان میباشد.

...........................................

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©