Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ برابر با  ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱  برابر با ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲
طلاعیه_مهم شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

 

گزارشات پیرامون وضعیت معلمان در بند

 

به یاد آر، علیه فراموشی

 

هفت سال پیش در ششم تیر ماه ۹۴  اسماعیل عبدی با شکایت  قرارگاه ثارالله به دلیل فعالیت های صنفی و قانونی راهی زندان شد.در پی زندانی شدن عبدی عده ای از کنشگران صنفی از سراسر کشور با حضور در زندان اوین ضمن محکومیت زندانی کردن او،خواهان آزادی او شدند.#اسماعیل_عبدی اما در تمام این سالها مصمم و استوارتر و محکم تر حبس طولانی خود را کشید و با پایان حبس اولش، زندان دیگری برای او بریدند.شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن ارج نهادن به مبارزات صادقانه این کنشگر نستوه،امیدوار است با شکستن حکم ظالمانه عبدی در دیوان عالی کشور،  اسماعیل عبدی پس از سالها به آغوش خانواده و کنشگران صنفی  باز گردد.

.............................................................................................

دستگیری حمید قندی عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر

نیروهای امنیتی پنج شنبه ۲ تیر با حضور در محل کار  حمید قندی عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر این فعال صنفی را دستگیر و سپس به منزل برده و ضمن وارسی منزل گوشی همراه او و همسرش را ضبط کردند.

این روزها حمید قندی در حال گذراندن امتحانات پایان ترم مقطع دکتری است.

دستگیری این فعال صنفی موجب اختلال در روند امتحانات او شده است.

شورای هماهنگی امیدوار است با توجه به شرایط آقای قندی هر چه زودتر این فعال صنفی آزاد شود.

...............................................................................

بیانیه‌ی انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه

در حمایت از آزادی بدون قید و شرط دکتر  شهریار نادری

 

در طبیعت آنچه زاده می شود باید بمیرد.

در اندیشه انسان آنچه که زاده می شود، دیگر هرگز نمی میرد.

دکتر نادری فعال صنفی، دبیر فیزیک مدارس ناحیه دو کرمانشاه، عضو شورای عالی آموزش وپرورش، صدای بی صدایان، صدای کمپین های پر شور فرهنگیان، مدافع حاکمیت قانون، تاکید کننده بر اصول ۲۶ ، ۲۷ ، ۱۵ ، ۳۰ قانون اساسی.

دکتر نادری مدافع اصل ۱۵ قانون اساسی که بر تحصیل به زبان مادری در کنار زبان فارسی در مدارس تآکید دارد، است.

دکتر نادری مدافع اصل سی قانون اساسی است که این اصل دولت را موظف به آموزش رایگان تا پایان دوره متوسطه برای همه ی دانش آموزان می کند.

دکتر نادری بر اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی تاکید دارد، که عضویت در انجمن های صنفی و تجمع بدون حمل سلاح را حق قانونی شهروندان می داند.

 

دکتر نادری برای حق داشتن تشکل مستقل، جهت پیگیری مطالبات به حق معلمان و دانش آموزان کشور تلاش می کند.

ربایندگان دکتر شهریار نادری بدانند، که به علت عدم پایبندی به قانون کشور، در حقیقت قانون اساسی را ربوده اند.

اولیا دانش آموزان، دانش آموزان، فرهنگیان (شاغل و بازنشسته) که دکتر نادری در قلوب آن ها جای دارد، از نیروهای امنیتی می پرسند، شما که خود را مدافع قانون می دانید، چرا مدافع واقعی قانون را به بند کشیده اید ؟

 

به براستی کارگزاران صدا و سیما که به دلسوز ترین معلمان ایران اتهام ناروای جاسوسی زده اند، را هم به بند کشیده اید؟

 

در خاتمه انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه خواهان آزادی بی قید و شرط دکتر شهریار نادری و تمام فعالین صنفی دربند می باشد.

                          

انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه

۴ تیر ۱۴۰۱

.............................................................................

گزارشی از ملاقات معلم بازداشتی اسکندر لطفی با خانوادەاش

 

صبح روز پنجشنبە ۲۶ خرداد ماه، بالاخرە خانوادە ی معلم بازداشتی  اسکندر لطفی بعد از ۵۰ روز بازداشت فرزندشان، توانستند با وی ملاقاتی کوتاه و داخل کابین داشته باشند.

 

این ملاقات درحالی صورت گرفت که ماموران امنیتی این فعال صنفی معلمان و خانواده‌اش را وادار به مکالمه به زبان فارسی، از طریق گوشی و از دو سوی شیشه کرده بودند.

 

 اسکندر لطفی به خانوادەاش اعلام کرده بود که در این مدت با وجود بازجویی های زیادی که داشته اما همچنان برای تمدید مجدد تفهیم اتهام نشده است. این درحالی است کە طبق قانون مجازات اسلامی ایران، متهم باید در کمتر از ٢٤ ساعت اول بازداشت توسط بازپرس تفهیم اتهام شود!

 

 اسکندر لطفی از دلیل بازداشت و نیز پروسه ی بازداشت به شدت ابراز نارضایتی کردە بود. وی همچنین خاطر نشان کردە بود کە دیدار آنان با آن دو معلم فرانسوی یک دیدار دوستانه بودە است و نه هیچ چیز دیگری.

 

#اسکندر_لطفی قاطعانه هشدار داده بود کە اگر روال بازجویی به سمت اعترافات ساختگی و غیر قابل قبول پیش برود حاضر است از جانش هم مایە بگذارد. وی همچنین خاطرنشان کردە کە وزارت اطلاعات را در خصوص این سناریوی ساختگی رسوا خواهد نمود.

 

 اسکندر لطفی مانند همیشه محکم و دارای وضعیت روحی خوبی بوده است و تاکید داشته که با این سناریوسازی ها نمی توانند او را از مسیر باور و عمل به فعالیت صنفی معلمان منحرف نمایند. چرا که تمام فعالیت های او صرفا صنفی و در راستای مقابله با خصوصی سازی آموزش و حق بدیهی آموزش رایگان، عدالت اجتماعی برای دانشآموزان و حفظ کرامت و حقوق معلم در جامعە بودە است. از آنجا که این تلاش و خواستەهای وی برای تک تک افراد جامعه بودە است، پس می بایست از وی و سایر فعالین صنفی معلمان، از بابت زحماتشان تشکر و قدردانی میشد نە اینکە بازجویی و بازداشت شوند و برای آنها پروندەهای امنیتی ساخته شود.

 

 اسکندر لطفی پس از مطلع شدن از حمایت جامعە فرهنگیان و معلمان همکارش از وی و دیگر فعالین معلم بازداشتی، با ابراز خوشحالی غیرقابل وصفی، از تمامی افرادی در این مدت از آنها حمایت کردەاند، تشکر و قدردانی نموده است.

 

نیروهای امنیتی، در حین این ملاقات، با نگرانی از مطلع شدن زندانی از حمایت ها و اخبار بیرون بوده و مرتبا به آنان در این خصوص تذکر داده بودند تا مانع این امر شوند.

 

خانوادە لطفی در این دیدار بار دیگر بە فرزندشان خاطر نشان کردند که وجود او برای خانوادە و‌ جامعه مایە افتخار است. نیز به وی یادآوری کرده بودند که خانواده، دوستان، فعالین صنفی معلمان در اقصی نقاط کشور، و تمام اتحادیه های مرتبط با آموزش در سطح دنیا همچنان تا زمان آزادی در کنار او و دیگر همکاران دربند ایستاده و تمام قد از آنان حمایت خواهند نمود.

.........................................

صادق کنعانی فعال صنفی

  انجمن صنفی معلمان سنندج و کلاترزان آزاد شد.

 

صادق کنعانی که چند روز بعد از گردهمایی اعتراضی ۲۶ خردا ماه قانونی معلمان سراسر کشور در سنندج بازداشت شده بودند، امروز ٦ تیر ۱۴۰۱ آزاد شد.

 

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی این معلم در بند امیدوار است که با پایان دادن به روند پرونده سازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی  در تصمیم گیری های کشور ایجاد شود.

 

#معلمان_زندانی:

 

#رسول_بداقی

#اسکندر_لطفی 

#شعبان_محمدی 

#مسعود_نیکخواه 

#جعفر_ابراهیمی 

#محمد_حبیبی

 #مژگان_باقری

#محمد_عالیشوندی

#اصغر_امیرزادگان

#غلامرضا_غلامی_کندازی

#حمید_عباسی

#عبدالرزاق_امیری

#محمد_علی_زحمتکش

#ایرج_رهنما

#بهنام_محمدی

#هیوا_قریشی   

#کاوە_محمدزادە

#امیدشاە_محمدی

#پرویز_احسنی

#شهریار_نادری

#زهرا_اسفندیاری  

#حسام_الدین_مظلومی  

#مراد_نوشادی 

#مرتضی_رشیدی

#رمضان_ابونصری

............................................

در ادامه‌ی فشار بر فعالان صنفی معلمان،

محمد حبیبی ممنوع الملاقات شد

 

محمد حبیبی که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت در آستانه روز معلم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، تا تاریخ  ۲۳ خرداد در انفرادی بند ۲۰۹ اوین تحت بازجویی بود.

پس از این تاریخ وی را به سلول انفرادی بند ۲۴۰ منتقل کردند و او را تحت فشارهای شدید بازجویی قرار داده اند.

‌از زمان انتقال به بند ۲۴۰ تلفنهای  وی که هفته‌ای یکبار بود،  قطع شده است.

امروز ۱۴۰۱/۴/۲ نیز همسر محمد حبیبی با طی مسافت بسیار برای ملاقات به تهران آمد، اما در کمال تعجب در سالن ملاقات به او گفتند که محمد حبیبی ممنوع‌الملاقات است.

گویا نیروهای امنیتی، در تلاشند که با نوعی از شکنجه، موسوم به شکنجه‌ی سفید(ایزوله کردن فرد زندانی)، معلمان زندانی را وادار به اعتراف علیه خود نمایند.

این کار مخالف نص صریح قانون و قطعا بر خلاف اصول انسانی است.

لازم به ذکر است، از زمان بازداشت تاکنون حقوق این معلم زندانی قطع شده است.‌

...........................................

دوازده روز بی‌خبری از رسول بداقی

 

منبع خبر: خانواده‌ی زندانی

 

هر زندانی، وفق موازین قانونی از جمله قانون آئین دادرسی کیفری و حقوق شهروندی، #حق دارد در طول مدت بازداشت یا حبس، با خانواده‌ی خود ارتباط تلفنی، مکتوب و ملاقات داشته باشد.

مسئولان و تصمیم‌گیرانِ زندان، به خصوص زندان اوین که مطابق ماده‌ی ۲۹ قانون آئین دادرسی کیفری از نیروهای زیر مجموعه‌ی قوه قضاییه محسوب می‌شوند، موظف‌اند دلیل یا دلایل منطقی محرومیت دوازده روزه‌ی رسول بداقی را _به فرض مجرم بودن ایشان_ به همسر و سه دخترش اطلاع دهند.

این، حداقلی‌ترین حق شهروندیِ خانواده‌ی بداقی و یکی از اصول حداقلی قانونی و اخلاقی است.

بی‌شک، این‌گونه محدودیت‌ها ذره‌ای از عزم رسول_بداقی نخواهد کاست، رسول، قبلاً امتحان خود را پس‌ داده‌است، آن‌زمان که هفت سال زندان بی‌وقفه و بدون مرخصی(حتی محرومیت از خاکسپاری مادر) خللی در پیگری اهدف و آرمان‌های او ایجاد نکرد، اما گناه همسر و فرزندان ایشان چیست؟ آیا گناهشان این است که همسر و فرزندان رسول بداقی هستند!؟

 

معلم_زندانی آزاد باید گردد

............................................

نزدیک به پانزده روز بی خبری از وضعیت  جعفر ابراهیمی

 

 از شرایط تحمیل شده به  جعفر ابراهیمی معلم و فعال صنفی متعهد پس از انتقال به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین خبری در دسترس نیست.

 

  جعفر_ابراهیمی بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان پس از بازداشت در بامداد شنبه ۱۴۰۰/۲/۱۰ به همراه #محمد_حبیبی و #رسول_بداقی بدون ارائه‌ی حکم بازداشت توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

با وجود تودیع وثیقه در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۸ برای این معلم دربند، مقامات قضایی از آزادی ایشان جلوگیری کرده و طی اقدامی غیر قانونی، صرفا برای اعمال فشار بیشتر ، وی و دیگر معلمانِ دربند را در بازداشت نگاه داشتند.

 

 طبق خبرهای رسیده به کانال #جعفر_ابراهیمی که از بیماری‌های گوارشی رنج میبرد نزدیک به ۱۵ روز از دسترسی به تلفن و ملاقات با خانواده محروم شده است.

 

بی‌خبری از وضعیت سلامتی #جعفر_ابراهیمی نگرانی های را برای خانواده و معلمان بهمراه داشته است.

 

 معلم_زندانی آزاد باید گردد

 

 ارجاع به اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی

...............................................

گزارشی از وضعیت معلمان زندانی  

شعبان محمدی،  مسعود نیکخواه و  اسکندر لطفی

 

به‌دنبال بی‌خبری از وضعیت آقایان  شعبان محمدی،  مسعود نیکخواه و  اسکندر لطفی، طی هفته‌ی گذشته، با پیگیری مداوم خانواده‌های این عزیزان، در نهایت مسئولان زندان اوین به آن‌ها اجازه ملاقات دادند.

 

  اسکندر لطفی دیداری کابینی با خانواده ی خود داشت. ماموران امنیتی حتی به خانواده ایشان اجازه ملاقات حضوری نداده و این فعال صنفی معلمان و خانواده‌اش را وادار کرده‌اند که از طریق گوشی و از دو سوی شیشه با هم گفتگو کنند.

 

 شعبان محمدی و  مسعود نیکخواه نیز دیدارهای کوتاهِ حضوری و چند دقیقه‌ای با خانواده‌ی خود، داشتند.

 

لازم به ذکر است ملاقات با حضور مامورین بوده و خانواده‌ها را مجبور کردند تا با زبان فارسی صحبت کنند.

 

هر سه فعال صنفی بازداشت شده، بار دیگر اعلام کردند که آنان را به ناحق در زندان نگه داشته‌اند. آن‌ها تاکید داشتند که فعالیت‌هایشان کاملاً برحق و صنفی بوده و هست و ادامه‌ی بازداشت آنان هیچ توجیهی ندارد و کاملا سلیقه‌ای است.

 

 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان_ایران موکداً اعلام می‌دارد که ادامه بازداشت این همکاران، غیرقانونی، غیراصولی، غیرانسانی و خلاف اصول موضوعه قانونی و انسانی و خلاف حق بدیهی معلمان و سایر افراد در زمینه حق تشکل و تجمع و آزادی بیان است. لازم به ذکر است که همکاران بازداشتی ما، نمایندگی مطالبات و خواسته‌ی معلمان کشور را برعهده داشته و دارند.

 

ما خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط این همکاران شریف و عزیز هستیم.

 

 دوم تیر ماه ۱۴۰۱

...............................................................................

اطلاعیه مهم شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

 

به‌نام خداوند جان و خرد

 

به‌اطلاع همکاران گرامی و شریف می‌رساند:

 

شورای هماهنگی از طریق همراهی‌های مسئولانه‌ی فرهنگیان عزیز و تحت مدیریت کارگروهی مشخص، تمام امور مربوط به حمایت مالی و قضایی از خانواده معلمان آسیب دیده‌ی صنفی را رصد، کنترل، ساماندهی و مدیریت می‌کند.

 

این‌فرایند از دو طریق صورت می‌گیرد:

 

۱- از طریق تشکل‌های صنفی عضو شورای هماهنگی

 

۲- جلب و جذب حمایت‌های غیر تشکیلاتی از همکاران فرهنگی که زیر نظر شورا و با مدیریت افرادی توانمند و کاملاً مورد اعتماد انجام می‌پذیرد.

 

موکداً به اطلاع همکاران گرانقدر می‌رسانیم که جلب حمایت، صرفاً از یکی از دو طریق مذکور انجام می‌گیرد.

 

لذا تقاضا می‌شود، به هیچ‌عنوان، به حساب اشخاص و گروه‌هایی که با عناوین مختلف برای کمک به معلمان زندانی شماره کارت شخصی اعلام می‌کنند، هیچ مبلغی واریز نشود‌.

 

خواهشمندیم مبالغ اهدایی خود را یا به حساب کانون یا انجمن صنفی معلمانِ محدوده‌ی جغرافیایی خود واریز نمایید و یا از طریق آی‌دی (@kashowranews) شیوه‌ی همیاری را جویا شوید.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی

فرهنگیان ایران

دوم تیر ماه ۱۴۰۱

.......................................................

بیانیه اعتراضی و حمایتی برای  بهنام محمدی

 

بهنام محمدی فعال صنفی و عضو ساده  انجمن صنفی فارس در تاریخ ۲۲خرداد ۱۴۰۱ در حالیکه با چند تن از همکاران فرهنگی برای مذاکره و رایزنی با قاضی و دادستان پرونده معلمان بازداشت شده  در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، بدون هیچ حرف و دلیلی بازداشت شد.

 در طول تاریخ این نوع حرکت ناگهانی و ناجوانمردانه به خنجر از پشت زدن معروف بوده و بدترین صفت برای یک انسان به شمار می‌رفته. 

#بهنام_محمدی یکی از فعالین صنفی خوشنام فارس و کشور می باشد، که زندگی خود را سالهاست وقف دانش آموزان، فرهنگیان و عدالت آموزشی نموده.

متبن، خوش برخورد، بی ریا، منطقی و پایبند به تعهدات اخلاقی و انسانی ...............

 

انتظار جامعه فرهنگی فارس بر ابن بود که در همان چند روز نخست بازداشت، حداقل به دلیل حفظ شان و جایگاه دادگستری و قوه قضا ایشان آزاد شوند چون دلیلی برای بازداشت ناگهانی ایشان از دید فرهنگیان فارس وجود ندارد.

 انجمن صنفی معلمان فارس  

 کنشگران فرهنگی_کازرون 

 فعالین مستقل صنفی  

 خواهان  آزادی این‌ معلم خوشنام می باشند.

و قاضی و دادستان دادگستری کل استان فارس را ارجاع می دهیم به تعهدی که در قبال مردم و سوگندی که در قبال شغل‌شان یاد کرده اند.

 

انجمن صنفی معلمان فارس

.................................

آقای شهریار نادری دستگیر شد

بنا به اطلاعات رسیده، آقای شهریار نادری ساعت ۱ نیمه شب توسط ماموران امنیتی دستگیر شد. هنوز از نهاد بازداشت کنندە و علت آن خبری در دست نیست.

سال ۱۳۹۵ #شهریار_نادری بدلیل فعالیت های صنفی و مدنی توسط نهادهای امنیتی به استان کرمانشاه تبعید شده بود و تا امروز هم این حکم نانوشته ی ناعادلانه هم ادامه داشته

 

این بازداشت در حالی صورت گرفته است که #صادق_کنعانی، #آرام_ابراهیمی و #رضا_طهماسبی، طی دیشب و دو روز گذشته بازداشت و نیز هنوز دیگر اعضای هیئت مدیره ی سنندج آقایان: #غیاث_نعمتی، #صلاح_حاجی_میرزایی و #محمدرضا_مردادی نیز دیگر فعال صنفی این شهر #بهزاد_قوامی از روز پنج شنبه ۲۶ خرداد در بازداشت و در بلاتکلیفی به سر می برند.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هر نوع برخورد قهری، با فعالان صنفی را، اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی می‌داند و انتظار دارد که با درایت برخی از مسئولان، این برخوردهای غیرقانونی برچیده شود و آرامش به جامعه فرهنگیان کشور باز گردد.

 

صدای معلمان زندانی باشیم

...............................

تداوم بازداشت جمعی

 از فعالین تشکل های صنفی معلمان

 از روز پنج شنبه ۲۶ خرداد ماه

 

انجمن صنفی معلمان #کردستان_سقز و زیویه:

 

#خالد_عبداللهی

#سلیمان_عبدی

#احمد_قادری                                       

#آمانج_امینی

#زاهد_مرادی

#اسماعیل_ریحانی

#حسام_خاکپور

#حسن_رحیمیان

#طاهر_حامدی

#محسن_شکوهی 

 

انجمن صنفی معلمان #کردستان_دیواندره:

#هیوا_قریشی   

#کاوە_محمدزادە

#امیدشاە_محمدی

#پرویز_احسنی

 

انجمن صنفی معلمان #کردستان_سنندج:

#غیاث_نعمتی

#محمد_رضا_مرادی

#صلاح_حاجی_میرزایی

#بهزاد_قوامی

#آرام_ابراهیمی

#صادق_کنعانی

#شهریار_نادری

 

#انجمن صنفی معلمان #فارس:

#زهرا_اسفندیاری  

#حسام_الدین_مظلومی  

#مراد_نوشادی 

#مرتضی_رشیدی

#رمضان_ابونصری

 

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

دوم تیر ماه ۱۴۰۱

............................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©