Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۱۹ اگوست ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱  برابر با ۱۹ اگوست ۲۰۲۲
سوران عزیز

پیام های تبریک تشکل های صنفی

  به مناسبت

آزادی اسکندر(سوران) لطفی

 

از قفس مرغی پرید و پر گرفت

نغمه خوان در ابرها بستر گرفت

شور آزادی به بالش چون دمید

پس سرود زندگی از سر گرفت

 

 

امروز پنجشنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱،  اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی ایران و عضو هیئت مدیره ی انجمن صنفی معلمان کردستان  ـ مریوان، پس از آزادی از زندان اوین، امروز در میان استقبال و شادی غیر قابل وصف اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان و فعالان مدنی شهر مریوان، به آغوش خانواده و دوستانش برگشت.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران، ضمن استقبال از آزادی  اسکندر لطفی و تبریک به ایشان و تک تک اعضای جامعه ی فرهنگی ایران، آزادی بی قید و شرط سایر همکاران بازداشتی را خواستار است. شورای هماهنگی همچنان با تاکید خواهان پایان دادن پروندهسازی علیه فعالین صنفی و روند وثیقههای سنگین در ازای آزادی فعالین صنفی دربند است.

.............................................................................

پیام تبریک انجمن صنفی معلمان کردستان- سنندج

 

برای پرندە دربند

برای ماهی درتنگ بلور آب

برای رفیقم که زندانی است

زیرا آنچه را کە می‌اندیشد، برزبان می‌راند.

....... برای محکومیت عدالتخواهان

من نام تو را می‌خوانم: آزادی

 

در طول بیش از دو دهه  از فعالیت صنفی معلمان بە علت درد مزمن قانون گریزی و عدم تحمل فعالیتهای صنفی و قانونی، فرهنگیان با عناوین اتهامی مختلف متحمل هزینەهای زیادی شدەاند کە حتی یک مورد از اتهامات واردە در دادگاههای صالحه قابل اثبات نبودە است.

یک سال اخیر یکی از درخشانترین سالهای فعالیت صنفی معلمان بود بە جهت برگزاری مجامع و تلاش برای بە صدر کشیدن مسئلە آموزش و عدالت آموزشی در کشور و متوجە نمودن مسئولان بە این مهم، اما بازهم تاب مسئولان تاب خورد و اجحافها بر معلمان و نهاد آموزش کشور بر جا ماند و دەها معلم محبوب زندانی و بازداشت شدند و صدها احضار در سراسر کشور صورت گرفت.

مسئولان قضایی و امنیتی هرچند بسیار دیر اما در اقدامی بجا در بیست و هفتم مرداد دوست و همکار خستگی ناپذیر ما و سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان  اسکندر لطفی ( کاک سوران ) را بعد از سە ماە بازداشت آزاد کردند.

 انجمن صنفی معلمان  کردستان- سنندج و کلاترزان ضمن تبریک بە فرهنگیان کشور و خانوادە محترم ایشان این امید را دارد کە دیگر همکاران زندانی آقایان:

 شعبان محمدی

 مسعود نیکخواە

 کاوە محمدزادە

 هیوا قریشی

 پرویز احسنی

 امید شاهمحمدی

از انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان و دیواندرە

و آقایان:

 جعفر ابراهیمی،  محمد حبیبی،  رسول بداقی و دیگر معلمان دربند هرچە زودتر آزاد شوند و زمینە آرامش بە فضای فرهنگ و تعلیم و تربیت با احترام بە فعالیتهای قانونی معلمان فراهم گردد.

 

هاوڕێ سۆران،

ژیان باش

و

ئازادی باش

 

بیست و هەشتەمی گەلاوێژی1401

(1401/5/28)

انجمن صنفی معلمان کردستان- سنندج

...............................................................................

شادباش نامه انجمن صنفی فرهنگیان  اسلام آباد غرب

به مناسبت آزادی کاک سوران

 

سوران، سوار سرفراز

سوار بر توسن یال افشان غرور

می آید از ستیغ قله های افتخار

در اهتزاز است

بیرق سرداری

آنگاه که می خرامد

با غرور

آرام و استوار

پیشاپیش سربداران

هم‌نوا با یاران دبستانی

می خواند نغمه ی یار دبستانی من

 

انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب، رهایی پر افتخار سوران، معلم آزاده آموز ملک ادب و استقامت را، به تمامی فرهنگیان فرهنگ آموز و فرهیختگان مصلحت آویز شاد باش می گوید. و چشم به شفق امید دوخته ایم تا در فردای روشنایی ها یاران دربند مان، رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، مسعود نیکخواه، محمد حبیبی، شعبان محمدی و سایر آموزگاران خرد و دانایی را پیروزمندانه در فضایی آزاد و بر سفر آزاده اندیشی، شادمانه در آغوش کشیم.

 

انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب

۲۸ مرداد ۱۴۰۱

............................................................................

پیام تبریک انجمن صنفی معلمان کردستان (  سقز و زیویه)

 

خبر آزادی اسکندر (سوران) لطفی، از فعالان صنفی خوشنام و شناخته‌شده کردستان، مریوان و سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران علاوه بر شور و شوق و خوشحالی وصف ناپذیری که در دل ما ایجاد کرد، باعث شد مجدداً بر این حقیقت صحه گذاشته شود که خط قرمز فعالیت ‌صنفی تشکل‌های شورای هماهنگی همواره حفظ استقلال بوده و هر گونه وابستگی به جریان های خارجی و داخلی در آن راهی ندارد و اصول ٢٦ و ٢٧ قانون اساسی معیار عملکرد تشکل‌های صنفی است.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) ضمن استقبال از آزادی اسکندر (سوران) لطفی، امیدوار است شاهد تغییرات اساسی در برخورد قهری با فعالین صنفی بوده و شاهد آزادی بدون قیدوشرط هرچه زودتر  آقایان:

کاوه محمدزاده، پرویز احسنی، امید شامحمدی، هیوا قریشی، مسعود نیکخواه، شعبان محمدی، رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی و... باشیم.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه)

۲۸ مرداد ۱۴۰۱

.............................................

پیام تبریک انجمن صنفی معلمان

دیواندره به مناسبت آزادی کاک سوران

 

تولدی دیگر

 

بسیاری تولد را زادروز می‌دانند و تاریخش را مبدا حیات خود می‌خوانند. در تولد «بیولوژیکی» فرد ناتوان، خام و چشم‌بسته زاده می‌شود و همگان بدورش حلقه می‌زنند تا وی را از گزند طبیعی و غیرطبیعی مصون دارند. به جرات می‌توان گفت که تولد «زیستی» وجه اشتراک انسان‌هایی است که می‌کوشند مایحتاج زندگی را تامین و حیات‌شان را طویل کنند. در چنین زندگانی تغذیه، جان‌پناه و ضروریات معیشتی اولویت پنداشته می‌شود و اقسام معرفت‌شناسی و مفاهیم در آن غایبند و تنها در مناصب و رویدادها به شکلی شعارگونه از دهان خارج می‌شوند و دوباره به عدم پیوند می‌خورند.

اما در میان‌مان هستند انسان‌هایی که تولد زیستی را به جای می‌گذارند و در نقطه‌ای دست‌خوش «تولد اعلایی» می‌شوند. اقسام تجارب دنیوی و معنوی آنان را چنان سیقل می‌دهند که دیگر آن پیشین نیستند. کلام‌شان نافذ است و از پختگی و دانایی لبریزند.

آنها از این پس می‌گویند، می‌نویسند، می‌زیند، می‌تازند و همگان پیروی می‌کنند. کلام‌شان معیار است و فعل‌شان مثال.

کاک سوران از آن‌هایی است که باید گفت تولد اعلایی خود را نیز از سر گذرانده است و گرچه لباس، غوت و منزلش همچون «ما» است، اما بینشش سال‌های نوری با ما فاصله دارد. سوران اکنون فرهنگ واژه‌ای جدید است که اگر به دنبال معنای لغاتی همچون ایستادگی، دانایی، روحیه و مهمتر از همه «معلم» هستید، باید آن را از دهان سوران بشنوید.

سوران تولدت مبارک و بگذارید آن را به زبان مادریش بگویم:

«سۆران گیان، لە دایک بوونت پیرۆزە»

 

انجمن صنفی معلمان کردستان (دیواندره)

۲۸ مرداد ۱۴۰۱

...........................................................

بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه

به مناسبت آزادی اسطوره صبر و نماد مقاومت زاگرس نشینان

کاک سوران  اسکندر لطفی

 

یک ساعت آزاده زیستن، برتر از صد سال برده زیستن است.

و چه زیبا کاک سوران عزیز

این برتر زیستن را از یک ساعت به یک عمر آزاده زیستن برای ارزش های انسانی زندگی تبدیل کرد.

کاک سوران تو و دوستان دربندت با ایستادگی در شرایط سخت، نشان دادید.

اهمیت پایبندی و تعهد، به ارزش های انسانی را شما و یاران دربند نماد تشکل فرهنگیان ( شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان) بوده و خواهید بود.

شما و یاران دربند نماد قدرت شورای هماهنگی هستید.

و با ایستادگی خود نشان دادید که جنبش فرهنگیان ایران خاموش شدنی نیست.

انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه آزادی کاک سوران لطفی را به جامعه معلمی ایران و خانواده گرانقدر ایشان شاد باش می گوید.

با امید به آزادی دیگر یاران زندانی و خستگی ناپذیر.

 

"انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه "

۱۴۰۱/۵/۲۷

............................................................

سوران لطفی استقامت را برتر از بیستون معنا کرد

 

وقتی تمامی ساز و برگ یک قدرت در

صدد تشییع یک اراده جمعی بر آید،اخلاق و قانون را به تعلیق در آورد،و انسانهای شریفی از این اراده متشکل را ماه‌ها در انفرادی و زیر بازجویی های شکننده طولانی مدت قرار دهد و جز عجز، در برابر این تفکر داد محور عایدش نشود، مفاهیم کشته شده توسط این آپاراتوس بازنمایی می شوند، و شکوفایی، یک جامعه را فرا می گیرد.

 

آری، سوران لطفی همراه یاران خویش

رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، مسعود

نیکخواه، محمد حبیبی، شعبان محمدی،

« استقامت»، « راستی»، « دیگر خواهی»، «وفاداری» و « ایمان » را معنایی راستین بخشیدند و این اصول مومیایی شده توسط پول و تفنگ را به« انسان » هدیه دادند تا آزادی سرود خویش را دگر بار سر دهد.

 

سوران سرافراز، سور سواران رهایی را

گسترده.

این آزادی خجسته باد.

انجمن فرهنگیان هرسین

بیست و هشتم مردادماه ۱۴۰۱

............................................

تبریک کانون صنفی فرهنگیان  گیلان

به مناسبت آزادی  اسکندر لطفی

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

به نام خداوند جان و خرد

 

خبر آزادی آقای اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی بعد از نزدیک به چهار ماه بازداشت موجب خرسندی جامعه کنشگران کشور شد. کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن شاد باش آزادی سخنگوی شورای هماهنگی، امیدوار است در روزهای آینده با آزادی آقایان رسول بداقی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی و دیگر معلمان زندانی امید و نشاط در بدنه جامعه معلمان ایران تزریق گردد. همچنین کانون صنفی فرهنگیان گیلان امیدوار است دادگاه رسیدگی به اتهامات همه معلمان زندانی و بازداشتی و دارای پرونده باز مطابق اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل ۱۶۵ برگزار گردد.

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

۲۸ مرداد ۱۴۰۱

.......................

سوران عزیز

پرنده خوش آواز مقاومت ؛

آزادی ات مبارک

 

مدت های مدیدی است که در صفحه ی پر تزویر سیما با دروغ هایی سراسر تلخ و نخ نما سعی در لگد مال کردن جنبش معلمان دارند؛ آن جا که ندای فتح الفتوح جاسوس انگاریتان را سر دادند، اما تو و یاران با وفای همیشه همراه با سینه ای ستبر ایستادید و غرورتان، شکست هیمنه پوشالی آنان که خواستند بشکنند قامت آزادگان این سرزمین را.

در دخمه های نمورشان، نور تاباندی، و در شگفتیم از این همه  مقاومت!

ای رادمرد ایستادگی!

  در دل زاغه های سیاه، مغرورانه در ظلمات شب سرود استقامت سر دادی و ثابت کردی سپیده دمان از آن ما خواهد بود.

 

 

کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین

۲۸ مرداد ۱۴۰۱

.................................

پیام تبریک کانون صنفی معلمان  اردبیل

به مناسبت آزادی جناب  اسکندر لطفی

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

جناب اسکندر لطفی عزیز ! آزادیت را به خودت، به خانواده بزرگوارت، به  خودمان و به مام میهن، به ایران عزیز تبریک می گوییم، چون هیچ وجودی به اندازه مادر، از آزادی فرزند خوشحال نمی شود ؛

سوران جان، فرزند ایران، چشم همه روشن.

 

کاش شغالان و کفتاران و شیاطین بدانند که روشنایی را نمی توان زندانی کرد، آزادی را نمی توان در قفس نگه داشت، محبت را نمی توان محاکمه کرد، منطق را نمی توان زبان برید، شهامت را نمی توان ترساند، اراده ها را نمی توان ویران کرد...

 

وقتی از هر سو، ناجوانمردانه، تاریکی و پلیدی و حماقت و خیانت و دروغ و جفا و دشنه و داغ و درفش، به سویمان می تازند و راه فراری نیست،‌ دل قوی می کنیم به داشتن دوستانی که معنای دیگر بخشیده اند به زندگی و مگر غیر از این است که انسانهایی بوده اند و هستند که چنان زیبا زندگی می کنند که به واسطه ی روش زیست انان، برخی رفتار ها به واسطه ی آن انسانها، معنی و مصداق می یابند؛ و شور و شعور و نور و نیرو و عشق و شهامت و منطق، بخشی از آن معانی هستند...

 

هنگام استیصال وحشتناک و تنهایی افسرده کننده و حس وحشتناک بی پناهی، چه امیدوار کننده است اندیشیدن به نور و گرما و روشنی که امید و آرزو را دوباره زنده می کنند در وجود انسانها ؛

 

چقدر زیباست هنگامی که پلید اندیشان سیاه فکر، بر زمین و زمان، مرگ تراوش می کنند و زوزه های کفتارگونه یشان، گوشها را کر می کند، هنگامی که منفعت طلبان عنود و خونخوار، خون سیاه به رگهای جامعه تزریق می کنند، هستند فرشتگان زمینی که سخاوتمندانه شور می بخشند به زندگی و شعور را پاسبانی و عشق را معنا می کنند و محبت را درس می دهند و شهامت را تفسیر می کنند ؛ 

این بزرگان ریشه در دل ما و ریشه در فرهنگ ایران زمین دارند، آنچه این بزرگان را جاودانه می کند، یک چیز است : پافشاری و استواری بر مرام انسانی و شرافت.

 

 

گام هایتان استوار که هزار بهانه و عذر برای پاپس کشیدن داشتید ولی پاپس نکشیدید، و این مفهوم را بسیاری نمی توانند درک کنند.

سلام بر فرزندان راستین ایران زمین

 

فرشتگان زمینی و آموزگاران شرف و شهامت و انسانیت! درود بر شما

 

#اسماعیل‌عبدی

#رسول‌بداقی

#مسعود‌نیکخواه

#شعبان‌محمدی

#محمد‌حبیبی

#جعفر‌ابراهیمی

#ناهید‌شیربیشه

#ناهید‌فتحعلیان

#زینب‌همرنگ

#معصومه‌عسگری

#هیوا‌قریشی

#مهدی‌فتحی

#امید‌شاه‌محمدی

#کاوه‌محمدزاده

#پرویز‌احسنی

#هاشم‌خواستار

#جواد‌لعل‌محمدی

#محمد‌حسین‌سپهری

 

به امید آزادی این عزیزان.

 کانون صنفی معلمان اردبیل

28 مرداد ماه سال 1401

.............................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©