Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۲۲ اگوست ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱  برابر با ۲۲ اگوست ۲۰۲۲
🍃 شادباش نامه انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب

 

مقاومت  زندگی است

 

آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد

مسعود و شعبان عزیز آزادی تان مبارک‌ باد

 

 

مسعود نیکخواه و  شعبان محمدی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان/ مریوان که در روز ۱۱ اریبهشت ۱۴۰۱ بازداشت شده بودند،  روز ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ آزاد شد.

 

لازم به ذکر است آقایان  رسول بداقی،  جعفر ابراهیمی و  محمد حبیبی از دیگر معلمان زندانی هستند که از روز ۱۰ اردیبهشت همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر میبرند.

 

 شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران، ضمن استقبال از آزادی  شعبان محمدی و  مسعود نیکخواه و تبریک به این عزیزان و تک تک جامعه ی فرهنگی ایران، آزادی بی قید و شرط سایر همکاران بازداشتی را خواستار است. شورای هماهنگی همچنان با تاکید خواهان پایان دادن پروندهسازی علیه فعالین صنفی و روند وثیقههای سنگین و غیرمعقول، در قبال آزادی فعالین صنفی دربند است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران

..................................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد_کوردستان

 

مردم شریف کوردستان و ایران، معلمان شجاع و آگاه

 

سال هاست معلمان به درستی خواهان تغییرات بنیادی در ساختار کنونی آموزش و پرورش هستند که آموزش این کشور را به قهقهرا برده است. تشکل های صنفی معلمان ایران در  ۲۰ سال گذشته از تمام ظرفیت‌های قانونی اعم از رایزنی، طومار نویسی، صدور بیانیه و اعتراض های خیابانی استفاده کرده‌اند تا مسئولان را متوجه وضعیت اسفناک آموزش کنند اما شوربختانه تنها پاسخ همیشگی آنان همواره تشدید خط سرکوب بوده است.

 

خط سرکوب در آخرین تلاش مذبوحانه خود٬ دست به اقدامی بدیع و ناشیانه زد. این اقدام گرچه پیشتر علیه فعالین حوزه‌های دیگر صورت گرفته بود٬ اما برای اولین بار بود که آن را برعلیه معلمان و فعالین صنفی به کار می‌بردند؛ آن‌ها دست به یک سناریو سازی منسوخ زدند تا بتواند بر بی تدبیری مدیران سرپوش بگذارد غافل از اینکه این سناریوها تنها پاک کردن صورت مسئله بوده و بس. هم راستا با سناریو سازی ها خط سرکوب با سوار شدن بر جریان انتصاب و گماشتن افراد نا کارآمد در پست های مدیریتی کلان و میانی که بعضا توان مدیریت حتی یک نمایندگی را ندارند، ناکارآمدی ها را توسعه داده است. مدیران ناکارامد نو رسیده خط سرکوب را تشدید کرده و اقدام به بازداشت گسترده معلمان در سراسر ایران نمودند٬ به شیوه‌ای که فکر می کردند با بازداشت صدها فعال صنفی می توانند آنان را از مطالبه خواسته های بر حق خود بازدارند.

 

متعارف بودن ادبیات سرکوب در رفتار و بیان مدیران به حدی رایج بوده و هست که بدون تصریح هم معترف به این است که اصول ۲۶ و ۲۷ و ۳۰ قانون اساسی را قبول ندارند. بارها اعلام شده سرکوب نتوانسته و نخواهد توانست عرف مطالبه گری معلمان را به محاق ببرد و حاکمیت مجبور خواهد شد کنش مطالبه گری در امتداد اصول قانون اساسی را بپذیرد و به حاکمیت قانون گردن بنهد.

 

اعمال رفتارهای مسکن‌گونه نمی تواند کام جامعه و معلمان را شیرین کند زیرا معلمان خواهان آزادی تمام معلمان عدالتخواه و شریف بازداشت شده هستند.

 

اجرای عدالت آموزشی و توسعه عدالت آموزشی در کنار آزادی  امید شامحمدی،  پرویز احسنی ،  هیوا قریشی،  کاوه محمدی زاده ،  رسول بداقی ،  محمد حبیبی ،  جعفر ابراهیمی و  اسماعیل عبدی و دیگر معلمان فعال صنفی در بند، فوری ترین خواسته معلمان هستند.

 

انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد - کوردستان ضمن تبریک به خانواده معلمان آزاد شده، معلمان پیگیر از سراسر ایران، انجمن های صنفی معلمان سراسر کشور، شورای هماهنگی انجمن های صنفی معلمان ایران، انجمن های بین المللی به خاطر حمایت های همدلانه و بی بدیل شان که منجر به آزادی معلمان دلسوز و عدالتخواه  شعبان محمدی،  اسکندر لطفی و  مسعود نیکخواه شد صمیمانه ترین تشکر را دارد.

 

ما معتقدیم که آموزش و پرورش ایران در وضعیت بحران‌زده‌ای قرار دارد و یکی از اساسی‌ترین راه‌کارهای برون رفت از این وضعیت بحران‌زده٬ انتخاب مدیرانی است که برای نیازهای و مشکلات مبرم آموزشی مردمان این کشور پاسخ داشته باشند.  ما از حاکمیت می خواهیم به حاکمیت قانون احترام بگذارد و شایسته سالاری را سرلوحه کار خود قرار داده و فعالیت نهادی مدنی را به رسمیت بشناسد.

 

انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد_کوردستان برای آزادی تمام فعالان صنفی معلمان ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. و در پایان اعلام می دارد هیچکدام از اهداف از پیش اعلام شده معلمان محقق نشده و مصرا خواستار اجرای اهداف اعلام شده توسط حاکمیت هستیم.

 

انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد - کوردستان

29 مرداد 1401

...................................................................

معلمان شریف و آزاده،  مسعود نیکخواه و  شعبان محمدی

 

آزادی هم به شما سلام داد.

 

قدرت، تقابلی آشکار با « آزادی » و  « برابری» دارد، چون، قدرت و آزادی، قدرت و برابری، قابل جمع نیستند. وجود یکی دیگری را بر نمی تابد. به این سبب است که، آزادیخواهان و برابری طلبان مورد خشم قدرت اند. و با انواع ترفند های غیر قانونی و غیره اخلاقی سعی در سرکوب آنان دارند و « ساخت زندان» از ابتکارات تاریخی قدرت مداران بوده و خواهد  بود.

 

شما عزیزان فداکار، جز رهایی از آموزش ایدیولوژیک و برابری نظام آموزشی برای فرزندان این دیار ، که از انسانی ترین کنش های صنفی در عرصه آموزش و پرورش است دغدغه ای نداشتید،

این تحلیل « افکار عمومی » نیز هست.

 

اما متضرران این ایده های ناب انسانی برخوردی همراه با خشونت با شما داشتند، و همه‌ی تلاش خود را در ساختن سناریویی کردند که از همان  اول « مردم آگاه » آن را مردود اعلام کردند. مقاومت، فروتنی، راستگویی و زندگی پاک شما این روایت قدرت را عقیم ساخت.

 

شما همراه معلمان شریف و آزاده ی  سرزمین مهر و دانش، رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، سوران لطفی با استقامت خویش ثابت کردید:

معلمان، پاک و شریف و مستقل و آزاد و رها از هر انگ سیاست زده اربابان قدرت اند.

 

ما شما را می ستاییم و آزادی شما را به، «برابری» و « آزادی » تبریک می گوییم.

 

انجمن فرهنگیان هرسین

سی ام مرداد ماه ۱۴۰۱

.................................

آزادی شعبان محمدی

 

من نام تورا می خوانم: آزادی

آزادی، برای پرنده دربند

برای ماهی در تنگ بلوری

برای رفقایم که دربندند

زیرا آن چه را که میاندیشند، برزبان می آورند

 

روز یکشنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱، اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان_سنندج و جمعی از فعالین کارگری از شهر سنندج در ورودی این شهر، از  شعبان محمدی، عضو هیئت مدیره ی انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان، که پس از حدود چهار ماه بازداشت، دیروز  شنبه ۲۹ مرداد به قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد، استقبال کردند.

..............................................

آه اگر آزادی سرودی می خواند

کوچک

همچون گلوگاه پرنده ای

هیچ کجا دیواری فرو ریخته برجای نمی ماند. (شاملو)

 

سرافرازان عزیز کاک  شعبان محمدی، کاک  مسعود نیکخواه و کاک  اسکندر لطفی

معلمان این سرزمین، این روزها، با افتخار به آزادمردی و پایداری شما می نگرند، شمایی که از سلول های انفرادی پل استقامت پولادین ساختید و امید به روزهای روشن را برای همراهانتان  به ارمغان آوردید.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان(سنندج_کلاترزان) این آزادی را به معلمان عدالتخواە و مطالبەگر شادباش و  آزادی همکاران بازداشتی انجمن صنفی معلمان دیواندره

آقایان:

 هیوا قریشی، کاوە محمد زادە، پرویز احسنی ، امید شاهمحمدی اعضای کانون تهران و اسلامشهر

جعفر ابراهیمی ، محمد حبیبی ، رسول بداقی و تک تک اعضای جامعه فرهنگی را خواستار است و خواهان پایان دادن به احضارها و پرونده سازی ها علیه فعالین صنفی می باشد.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان (سنندج_کلاترزان)

یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

..................................................................

شادباش نامه انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب

 

اولین مرتبت عشق

تر دامنی است

و

مردان باران دیده را

سودایی از باران نیست

طوفان را ماهیان ریز

می گریزاند

نهنگان را امواج

بازیچه است

 

میله های پولادین و سرد سلول های بد شگون مرام بداندیشی، تاب نیاوردند در برابر اراده و همت و نیک اندیشی پیشگامان مهر و خرد و هنر، و نرم شدند و فرو ریختند و زیبایی های آنسوی دیوار بلند و سیاه را، باز سپردند به رهروان آزادی و آزادگی اندیشان.

 مسعود نیکخواه و  شعبان محمدی، آزادی را که ثمره آزادگی تان بود، شادباش می گوییم و ایامی فرخنده و همایون را برایتان آرزومندیم.

 

انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب همگام با کانون ها و انجمن های صنفی و فرهنگیان شاغل و بازنشسته سراسر کشور بار دیگر با حمایت از فعالیت ها و اندیشه های والای معلمان مطالبه گر قانونخواه ایران زمین، بازگشت همکاران در بندمان به آغوش خانواده هایشان را خواستار بوده و مسرت و تبریک خود را به مناسبت آزادی مسعود نیکخواه و شعبان محمدی اعلام می نماید، و یقین دارد عدالت جاری و ساری خواهد شد.

 

انجمن صنفی فرهنگیان اسلام‌آباد غرب

...........................................................

مدعی  خواست که از بیخ کند ریشه ی ما

غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ی ما

 

غلامرضا غلامی کندازی، عضو انجمن صنفی معلمان فارس

 

  درد، بزرگترین نعمت خداوند و زنگ خطر برای بدن است.

درد به ما هشدار میدهد که قسمتی از بدن درست کار نمیکند .هرچه ناله و فریاد ناشی از درد بیشتر باشد نشان از خطری بزرگتر است. اما وقتی که به جای درمان، داروی مسکن مصرف شود، فقط صورت مساله پاک شده و مشکل نارسایی بدن، بر جای می ماند.

 

 نقش نهادهای مدنی مثل انجمن صنفی معلمان فارس، دقیقا نقش زنگ خطر ناکارامدی سیستم آموزش و پرورش است.

 

  وقتی معلمان در کف خیابان فریاد می زنند در واقع درد ناشی از ناکارآمدی قسمتهای مختلف اموزش و پرورش، از جمله آموزش طبقاتی، کالایی شدن آموزش، ضعیف و بی سواد نگه داشتن معلم، گرفتن آزادی اندیشه و بیان معلم، تبدیل محیط شاد و فعال مدرسه به پادگان نظامی، بی توجهی به حقوق کودک و...را به اتاق فکر نظام گوشزد میکنند.

 

 در واقع معلمان آگاه حساس ترین گیرنده های عصبی جامعه هستند.در جوامع توسعه یافته، دولت، مردم را به شرکت داوطلبانه در تشکلها تشویق میکنند.اما در جوامع استبدادی، فعالان مدنی را به شکل های مختلف از میدان  به در می کنند.

 

 دستگیری وضرب و شتم بیش از ۱۵۰ نفرمعلم درتاریخ  ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱  و بازداشت های پی در پی در روزهای بعد را باید لکه ی ننگی بر پیشانی مدیریتی ناکارآمد دانست.

دستگیری هایی که گفته می‌شود برای جلوگیری از سرایت اعتراضات به حق معلمان به دیگر استانها صورت گرفته . به بیان واضح تر اعتراضات ناشی از گرانی و بیکاری و نارضایتی مردم از ناکارامدی مدیریتی را با برخورد قهرآمیز با دلسوزترین قشر جامعه یعنی فعالان صنفی فرهنگیان کنترل کرده اند .

 

گنه کرد در بلخ آهنگری 

به شوشتر زدند گردن مسگری

 

 روش همیشگی مسئولان نالایق این است که به جای علت یابی و حل مسئله، صورت مسئله را پاک میکنند. غافل از اینکه در جامعه ای که مطالبه گری نهادینه شده و رئیس قوه ی قضائیه هم مردم را به پیگیری مطالبات از طریق طرح پرسش و گرفتن یقه ی مسئولان تشویق کرده است، نه تنها این برخوردهای قهرآمیز مشکلی راحل نمی کند بلکه مطالبه گران را بر پیگیری خواسته های خود مصمم تر خواهدکرد.

اگرچه نیروهای امنیتی با افتخار اعلام کرده اند که انجمن صنفی معلمان فارس را متلاشی کرده اند و مشکلات زیادی برای خانواده ی معلمان درست کرده اند ،اما باید درک کنند که انجمن صنفی معلمان یک نهاد برآمده از نیازهای مشترک هزاران معلم استان فارس است که روز به روز  به دلیل اگاهی یافتن اعضا ی آن، از حقوق پایمال شده ی خود، قوی تر میشود.و فعالیت خود را تا تحقق اصول فراموش شده ی ۲۶ و ۲۷ و ۳۰ قانون اساسی از جمله ؛

آموزش رایگان و عادلانه و استاندارد و اجباری کودکان ایران ادامه میدهد.

 

چراغی را که ایزد بر فروزد

هر آن فوتش کند ریشش بسوزد

.....................................

بەرخۆدان ژیانە ( مقاومت  زندگی است)

 

 

   صلاح  آزادی / انجمن صنفی فرهنگیان کردستان ـ مریوان

 

رفقای عزیز

کاک مسعود ، کاک اسکندر و کاک شعبان،

  آزادیتان مبارک،

 معلمان شرف وشهامت، رادمردان انسانیت، آزادیتان مبارک

درسی دیگر از جنس کوهستان و آبدیده تر از پولاد، نه در کلاس درس بلکه درسلول های انفرادی ازخود به یادگار گذاشتید،

  قانعا چه زیبا سرودی: (بیری ئازادیم لە زیندانا فراۆانتر ئەبێ، قۆڕ بەسەر ئەۆ دۆژمنەێ هیۆاێ بەبەندیخانەێە )

 

دیوارهای بتونی ٢٠٩ الف، شاهد استقامت و پایداری شماست که استوارچون کوه بر عهدتان پای فشردید، وما دل قوی می کنیم به وجودتان که مقاومت وزندگی را از نو معتایی دگر بخشیدید

 

مقاومت و پایداری شما در برابر برخوردهای قهری خام فکرانی که بواسطه قدرت سعی در خاموش کردن صدای حق خواهی و عدالتطلبی آموزگاران راستین ،فعالین بی ادعا و یگانه مرجع کنشهای صنفی مستقل فرهنگیان (شورای هماهنگی ) داشتند و با برنامه از پیش تعین شده دوستان کانونها و شورا را آماج تهمتهای بی اساس قراردادند، اما نه تنها راه به جایی نبردند بلکه بیشتر ازآنچه که هست خودرا مضحکه افکار عمومی و وجدانهای بیدار قراردادند

 

دیر زمانیست که سیاستهای ناکارآمد ارگانهای امنیتی در برابر مطالبه گران و کنشگران صنفی ،مدنی وسیاسی  نخنما شده و دیگرخریداری ندارد، و غافل از اینکه نمی توانندجنبش عدالتخواهی فرهنگیان  را با سناریوسازیهای بی اساس به محاق ببرند. جنبش معلمان وگستردگی آن نقطه عطفی است در تاریخ مبارزات صنفی و مدنی که سالهاست در راستای تحقق عدالت و برابری در تمام ابعاد بخصوص عدالت آموزشی مبارزه می کند.

 

  سرکوب هدفمند در طول بیشتر از دو دهه مطالبه خواهی جنبش معلمان ایران با زندان ، تبعید، تهدید، ارعاب و اخراج نه تنها مانعی در برابر فعالین جنبش ایجاد نخواهد کرد،  بلکه هرروز برتعداد این کنشگران افزوده می شود و تحت هیچ شرایطی حاضر به پاپس کشیدن از خواستهای برحق خود نخواهندشد

 

رفقا  شما ثابت کردید، گرچه راه  ناهموار، فراز و فرود بسیار و جور و جفا بیشمار است، همچنان بر سر عهد خود عزمتان را جزم کرده، ثابت قدم ماندید و ناملایمات را به جان خریدید، و سرافرازتر از همیشه سینه را سپر کرده و سر خم نکردید، سرتان را بالا گرفتید و تسلیم بدخواهان و نیرنگهای شوم آنها نشدید

پایمردیتان را می ستایم

 

به امید آزادی دیگر معلمان دربند: اسماعیل‌ عبدی، رسول‌ بداقی، محمد‌ حبیبی، جعفر‌ ابراهیمی ، ناهید‌ شیربیشه، هیوا‌ قریشی،  مهدی‌ فتحی، امید‌ شاه‌محمدی، کاوه‌ محمدزاده، پرویز‌ احسنی، ناهید‌ فتحعلیان، زینب‌ همرنگ، معصومه‌ عسگری ، هاشم‌ خواستار ، جواد‌ لعل‌ محمدی، محمد‌ حسین‌ سپهری

...........................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©